Romancing SaGa je čtvrtým dílem původně třídílné série Final Fantasy Legend (japonský název Makai Toushi SaGa), která vycházela na konzoli Game Boy. Původně to měla být alternativa Final Fantasy her, ovšem v úspornější podobě, jelikož možnosti handheld konzole Game Boy zdaleka nedosahovaly možnostem konzole SNES. Nakonec se ze série stal takový fenomén, že ji Square přenesli i na konzole SNES právě v podobě dalšího dílu pod názvem Romancing SaGa.
Aby nešlo jen o prostou alternativní variantu Final Fantasy her, změnili Square zcela přístup k vývoji postav. Postavy zde nelevelují klasickým sběrem zkušenostních bodů, ale vylepšují se v tom, co používají přímo v boji. Například ovládání meče, střílení s lukem, obrana, sesílání kouzel, nebo jim rostou další statistiky dle toho, jak si v boji vedly. Změněn byl také přístup k setkávání se s nepřáteli. Neprobíhá náhodnými střety, ale nepřátelé jsou vidět, jak pobíhají po herní obrazovce. Souboje pak probíhají v tahovém režimu ve speciální obrazovce, do které se hra přepne po střetu s nepřítelem.
Rozdíl je i v prostředí, do kterého je Romancing SaGa zasazena. Nejde v případě celé série vyloženě o bizarní fantazijní světy, ale působí spíše jako klasický středověký epos z období reálného středověku. Ovšem samozřejmě opředen přeci jen o nějaké ty fantasy prvky nebo báje a pověsti. Cílem je zde postupně vymýtit zlo ze země Mardias a porazit temného boha Saruina. Další odlišností od klasického Final Fantasy konceptu je nelinearita této hry a možnost si na začátku vybrat z několika různých charakterů, což drobně ovlivňuje i průběh hry.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne