Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Romance of the Three Kingdoms XI

Sangokushi 11

06.02.2007
21.03.2007
09.09.2008
78
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Romance of the Three Kingdoms XI je pokračováním populární tahové RPG strategické série na motivy stejnojmenného historického románu, jejíž první díl vyšel již roku 1985 pro platformu PC-98. Hra vyšla pro konzole Playstation 2 a Nintendo Wii a později v anglickém jazyce i ve verzi pro operační systém Windows. Tímto krokem Koei se jedenáctka stává teprve druhým dílem série, vedle Romance of the Three Kingdoms IV: Wall of Fire z roku 1996, který se objevil v anglické verzi na systému Windows.

Titul obsahuje osm předpřipravených scénářů a stejný počet volněji pojatých startovních letopočtů (s možností výběru z tehdy existujících panovníků), které počínají povstáním Žlutých Turbanů roku 184 n. l. a pokrývají následné stoleté období válek rozdělené Číny. RotTK XI, stejně jako minulé díly, obsahuje obrovský počet historických postav s vlastními statistikami, zvláštními dovednostmi, kompletními biografiemi a portréty, přes něž člověk ovládá celou hru, ať už jde o válečnictví, či vnitřní správu území. Bez větších změn zůstal tahový systém, kdy hráč každé kolo obdrží do jisté míry omezenou možnost dávat svým hrdinům nové příkazy, a tím tak realizovat své plány. Výrazným prvkem jedenáctého dílu je specifické vizuální zpracování, inspirující se klasickou čínskou inkoustovou malbou.

V dubnu roku 2012 vyšlo v Japonsku pokračování, Romance of the Three Kingdoms XII. Zatím však není jasné, zda bude dostupné i v anglickém jazyce.


Poslední diskuzní příspěvek

@FildasCZ (05.02.2016 15:09): Pokud šlo o jeho poslední město, tak to spíše vypadalo na hozeí flint do žita, nezvratný osud prostě, zničil bys ho tak jako tak. On mohl mít třeba generála se slabými vlastnostmi a útok na tvé jednotky by byly sebevraždou, lépe jim bylo za hradbami. Kdo ví. Samozřejmě, jako v každé jiné hře, se i tady stkáš s někdy hloupými rozhodnutími počítače. On mě třeba neskutečně štval v jednom místě, kde pravidelně jak vyrobil určitý počet jednotek, tak je na mě poslal. Jenže já stihl vyrábět obranu tak akorát, že jsem ho vždycky odrazil. Obtěžovalo mě to fest, nicméně jsem si říkal, proč ty jednotky spíše nenahromadí a nepošle je třeba s třemi generály na mně, proč souvislý proud "kapek, které stíhám vysoušet", když mohl počkat a pustit na mě vodopád, který bych už nezadržel a musel bych na to vrhat spousta sil z dalších docela dost vzdálených měst, které měly navíc jiné starosti. Pokud by se ti to teda na eazy zdálo moc lehké, tak zkus přeci jen obtížnost zvýšit. Já se po pravdě raději teda bavím a kdyby mě to frustrovalo až moc a měl bych v každém kole pocit beznaděje, tak by mě to asi spíše štvalo než bavilo, ale někdo třeba rád velké výzvy.

Co se týče jednotek, tak jejich typ volíš vlastně volbou výzbroje. Spears, Pikes, Crossbows, Horce a pak je několik druhů obléhacích strojů. Ono je to naprosto vystačující, navíc platí, že Spears jsou silné proti koním, pikes jsou silné proti spears a koně jsou silné proti pikes a cokoliv na blízku je silnější než luk a lukem má samozřejmě výhodu likvidace nepátel z dlky bez kontaktu. S tímhle se dá taktizovat naprosto královsky, mrkneš, co se proti tobě žene ,vyzbrojíš to účelně a pak v poli je ješt spousta dalšího prostoru pro taktiku, od zapalování ohňů, odpalování výbušných koulí, stavění bariér, stavění ostřelovacích věží, hodně využiješ dvou staveb, kdy jedna zvyšuje útok v rozmezí dvě pole od této stavby a hlavně stavbu, která obnovuje will, naprosto zásadní stavba v bitevním poli nebo u obléhaného hradu.

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.