Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rollcage

77
102 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.03.1999 PC
31.03.1999 PS1
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.psygnosis.org/games/rollcage
Futuristické závody s nezničitelnými vozy, které mají kola tak velká, že můžou pokračovat v jízdě i po převrácení na střechu. Vlastně celá auta jsou poměrně obrovská a není problém proletět skrz plážový hotel či vytáhnout ze své mašiny 400 km/h (nejvyšších rychlostí se dosahuje pomocí zrychlovacích pásů a power-upů, přičemž dosažená rychlost klesá jen velmi pomalu), jet po stropě a přitom pálit na nepřítele pod vámi rakety.

Závody se jezdí ve čtyřech různých oblastech a každá disponuje několika tratěmi, přičemž každá oblast se bere jako celý seriál závodů. Najdeme zde futuristické město Neoto City, jehož devizou je mimo jiné jízda v tunelech (a po jejich stropech). Harpoon Islands na první pohled vypadají jako ideální místo pro dovolenou, v Rollcage se zde ale jezdí závody (skrz parky i pláže). Sapphire Springs jsou převážně zasněžené průmyslové komplexy. A nakonec se podíváme i do Outworldu, těžařské kolonie na Marsu.

Závodit lze v několika autech, přičemž každé je reprezentováno jedním řidičem. Jednotlivá auta se kromě vzhledu liší hlavně ve svých parametrech (rychlost, síla, ovládání, přilnavost) a i zde platí, že nejrychlejší auto nemusí být nutně nejlepší.

Zbraňový arzenál čítá kousky jako naváděcí raketa, naváděcí raketa na první pozici (která většinou nikdy nemine), zpomalení času, elektromagnetický výboj (auta v jeho dosahu ztrácí schopnost zatáčet) či teleport (zaměřené auto se objeví za vámi). Další nekonvenční power-upy čítají například štíty či turbo. Všechny tyto vymoženosti je nutné nejprve sebrat (jsou různě rozesety po trati) a nést lze až dva různé power-upy zároveň.

O rok později vyšlo pokračování Rollcage Stage II.


Poslední diskuzní příspěvek

pipboy: Já asi Grip zkusím v září. Tak dám vědět, jestli se to zlepšilo. Btw existuje i Rollcage Redux jako modifikace původní hry od jednoho…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jen si to představte, psal se únor roku 2000 a já doma operoval s postarší 486. O nových hrách jsem si tedy mohl nechat jen zdát. Byl jsem zhruba půlročním odběratelem časopisu Score, samozřejmě vzhledem k financím i ke staršímu PC jen bez CD, ale podle recenzí už jsem slintal nad novými hrami, které jsem se chystal pařit, až na jaře/létě téhož roku přijde nový PC. O Rollcage jsem nevěděl zhola nic, ani žánru závodních her jsem příliš neholdoval, ale z jakéhosi nevysvětlitelného důvodu mě název a obrázek hry natolik zaujal, že jsem totálně na slepo zainvestoval tehdejších šílených 150 Kč (bylo mi 12 let) a časopis včetně s CD koupil… Do dneška tuto koupi považuju za nejšťastnější, co jsem kdy v souvislosti s hrami uskutečnil.

Pár měsícu jsem si sice jen prohlížel obal, ale když jsem hru nainstaloval na zbrusu nový Celeron 466, nevěřil jsem svým očím. Parádní grafika, vtahující barevné provedení, pěkné efekty a ta rychlost! Při hraní Rollcage jste najednou uvnitř, svištíte v nadpozemském světě nadpozemskou rychlostí, krajina se rozmazává… Do toho parádní soundtrack a vy zapomínáte, že kolem existuje něco jako realita! Když jsem později mohl srovnat hru s podobným Wipeoutem, Rollcage se mi zdá mnohem sympatičtější.

Dalším skvělým plusem byl multiplayer v splitscreenu. Tehdy v roce 2000 ani ještě pár let poté nebylo moc možností, jaksi zahrát s živými soupeři. Internet pro běžné smrtelníky neexistoval a LANky se začínaly pořádat také až pár let poté. S kamarádem se na jednom PC závodilo skvěle, zkrátka super pařba. Jediným a za to poměrně závažným problémem Rollcage byl nízký počet tratí. Na první pohled sice 4 světy každý se 4 tratěmi nejsou málo, jenže Neo City se mi tehdy zdálo příliš nepřehledné, tmavé a takové nic moc, takže zbývaly už jen „mimozemské“ Harpoon Islands, Sapphire Springs a Outworld. 12 tratí sice pořád ok, ale když ony jsou poměrně krátké, za pár hodin je znáte všechny nazpaměť.

HW: Minimum: 166 MHZ CPU, 16 MB RAM, 3D VGA / Doporučeno: 300 MHZ CPU, 32 MB RAM, TNT/Voodoo 3
+14+15 / -1
  • PC 95
V multiplayeru nejlepší hra, jakou jsem kdy hrál. Výběr ze šesti aut (plus jedno bonusové), čtyři zcela odlišné prostředí (každé kolem čtyř tratí), zničitelné budovy kolem trati, rychlosti přes 600kph (pro ty, kdo to umí), šance vyhrát nebo prohrát závod do posledního metru, čistý adrenalin. Vše protřepat, nemíchat = Rollcage. Kdo si nezahraje na splitscreenu, alespoň ve třech lidech, nepochopí.

Pro: multiplayer- bonusy, rychlost, zničitelné prostředí, adrenalin

Proti: singleplayer-AI, krátké, málo aut, nemá editor

+7+9 / -2
  • PC 90
perfektní adrenalinová řež, slušný výběr aut a zbraňových power-upů. Některé tratě nemám rád, ale celkově vzato je Rollcage nejlepším adrenalinovým závoděním co znám. Heretic ať si opraví počítač.
+4+7 / -3