Futuristické závody s nezničitelnými vozy, které mají kola tak velká, že můžou pokračovat v jízdě i po převrácení na střechu. Vlastně celá auta jsou poměrně obrovská a není problém proletět skrz plážový hotel či vytáhnout ze své mašiny 400 km/h (nejvyšších rychlostí se dosahuje pomocí zrychlovacích pásů a power-upů, přičemž dosažená rychlost klesá jen velmi pomalu), jet po stropě a přitom pálit na nepřítele pod vámi rakety.
Závody se jezdí ve čtyřech různých oblastech a každá disponuje několika tratěmi, přičemž každá oblast se bere jako celý seriál závodů. Najdeme zde futuristické město Neoto City, jehož devizou je mimo jiné jízda v tunelech (a po jejich stropech). Harpoon Islands na první pohled vypadají jako ideální místo pro dovolenou, v Rollcage se zde ale jezdí závody (skrz parky i pláže). Sapphire Springs jsou převážně zasněžené průmyslové komplexy. A nakonec se podíváme i do Outworldu, těžařské kolonie na Marsu.
Závodit lze v několika autech, přičemž každé je reprezentováno jedním řidičem. Jednotlivá auta se kromě vzhledu liší hlavně ve svých parametrech (rychlost, síla, ovládání, přilnavost) a i zde platí, že nejrychlejší auto nemusí být nutně nejlepší.
Zbraňový arzenál čítá kousky jako naváděcí raketa, naváděcí raketa na první pozici (která většinou nikdy nemine), zpomalení času, elektromagnetický výboj (auta v jeho dosahu ztrácí schopnost zatáčet) či teleport (zaměřené auto se objeví za vámi). Další nekonvenční power-upy čítají například štíty či turbo. Všechny tyto vymoženosti je nutné nejprve sebrat (jsou různě rozesety po trati) a nést lze až dva různé power-upy zároveň.
O rok později vyšlo pokračování Rollcage Stage II.
@pipboy (26.03.2016 00:43): Já asi Grip zkusím v září. Tak dám vědět, jestli se to zlepšilo. Btw existuje i Rollcage Redux jako modifikace původní hry od jednoho z autorů.
Pro: multiplayer- bonusy, rychlost, zničitelné prostředí, adrenalin
Proti: singleplayer-AI, krátké, málo aut, nemá editor