Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rogue Galaxy

30.01.2007
25.05.2016
kompatibilní
80
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Rogue Galaxy je akční sci-fi jRPG využívající hack and slash náhodné souboje v reálném čase. Hráč se ujme jednoho ze tří bojovníků a pomocí útoků a skillů útočí na nepřátele. Všechny jeho akce jsou ovlivněny ukazatelem Action Gauge, který se postupně vyprazdňuje. Pokud je prázdný, tak musí postava počkat na jeho automatické doplnění, popř. úspěšně zablokovat útok některého ze soupeřů a naplnit ho instantně. Jednotlivé skilly se lze naučit pomocí Revelation Flow, do které se vkládají itemy získané ze zabitích soků nebo průzkumem prostředí.

Mezi dalšími mechanikami hry je i možnost zkombinovat dvě zbraně a vytvořit tak zcela novou. Později dostane hráč k dispozici i továrnu, kde si může v tvořit vlastní vybavení či se lze sbírání hmyzu a sním pak bojovat v aréně.

Příběh je vyprávěn pohledem Jastera Roguea, mladého muže žijícího na pouštní planetě Rosa. Ten se nečekaně stane členem vesmírného plavidla lodi Dorgenark, když je posádkou omylem zaměněn za legendárního lovce odměn.

Vydání pro PS4 běží skrz oficiální emulaci a mimo vyššího rozlišení nabízí i podporu trofejí a Share Play.


Poslední diskuzní příspěvek

Tuto hru mám rozehranou, již několik let váznu na poslední planetě. Chtěl jsem si udělat pauzičku, protože hra mírně trpí úmornosti. Prostě po těch nějakých 40 hodinách vás přestane bavit to, co ve hře děláte celou dobu a nevím, čím to je. Prostě to nejsem schopen dotáhnout. Akční souboje nemusím, ale zde jsou docela zábavné, jenže po čase byste chtěli, aby ty řadové souboje odsýpaly, ale nějak neodsýpají a při každém přepadení si řeknete, ach jo. Dokonce jsem v pozdějších fázích hry ze soubojů zdrhal, naštěstí to šlo. Faktem ale je, že jak ze hry opravdu cítíte, že tam není to něco, tak se musí nechat, že je graficky okouzlující a vlastně nemá nějakých chyb. Dalo by se říci, čistě až profesorská práce, až tomu chybí nějaký náboj. Docela zklamáním je, že hra je absolutně čistý chodbičkový koridor, oproti Dragon Questu 8 to na mě působilo doslova béčkově. Bohužel nemám rád minihry a hra jich má plno. Nebaví mě moc ani skládání a vylepšovaní zbraní, děláte to každou chvíli, protože každou chvíli seberete nějaký předmět schopný o pár čísel upgradnout vaší zbraň. Jinak hra je občas komentována jako v podstatě Dark Cloud 3. Dost připomíná v některých aspektech Dark Cloud 2.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 100
  • PS4 100
Rozhodl jsem se, že svůj první komentář na DH udělím zrovna mé nejoblíbenější hře, Rogue Galaxy. Je velmi těžké být objektivní vzhledem k tomu, že tato hra byla mým začátkem do světa JRPG a když jsem si jí zahrál znovu po téměř 15 letech, bavila mě stejně, ne-li více než když jsem byl ještě malý kluk.

Combat je především ten hlavní bod, co mě na hře uchvátilo. Na první pohled vcelku jednoduché, kratké bitvy v podobě (poměrně častých) random encounterů a rozlehlých oblastí s pomalou rychlostí chůze znamená, že si boje užijete až až. Svou postavu si můžete vybrat, jakou chcete, ale Jaster, hlavní postava, feeluje extrémně dobře a víceméně jsem za nikoho jiného v obou playthrough nehrál, pokud to nebylo potřeba. Už jen jednoduchý fakt, že můžete během boje "animation cancelovat" přidává jistý skill expression a není to jen bezhlavé mačkání útoku, dokud nepřitel neumře.

O příběhu Vám toho bohužel moc neřeknu: první playthrough když jsem byl ještě malej prcek jsem ještě neuměl pořádně anglicky a druhý playthrough (který jsem hrál 4 roky zpět) mi v hlavě vůbec neutkvěl.

Mimo klasické hlavní storylinky má hra velmi zábavný vedlejší content:
- můžete chytat bojové hmyzy, o které se pak staráte, množíte je a bojujete s nimi v 5v5 soubojích
- máte k dispozici továrnu, kde musíte zapojit všechny stroje a správně sestavit pracovní linku, aby se předměty v jednotlivých strojích setkali ve stejný čas
- klasické lovení bounty monster
- weapon synthesis - zbraně se vylepšují používáním, pak můžete smíchat 2 vylepšené zbraně a vznikne vám z toho 1 nová (můžete podle sebe, nebo podle frog logu, který se zaplňuje smícháváním konkrétních zbraní)
- a hádám ještě další věci na který si už nevzpomenu :D

Hra určitě není perfektní, ale pro mě jsou ty chybky tak nepodstatné a přebité těmi klady, že je to pro mě stovka tak jako tak :)

Pro: zábavný combat, spousty vedlejšího contentu, systém vylepšování zbraní

Proti: spousta random encounterů (pro mě není mínus, ale věřím, že pro někoho může být), obtížnost (spoluhráči ovládáni AI často umírají)

+14