Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Ve chvíli, kdy se přede mnou ukázal steampunkem nadýchaný svět, jsem se usmál, vrhnul se do kampaně v kůži (a parádním stroji) hlavního hrdiny Giacoma a nechal se pohltit. A že bylo čím. Vylepšovaný systém těžby, přidávání vojenských, obchodních i dalších čtvrti a hlavně spousta ofenzívních prostředků v čele s upgradeovanými pojízdnými i létajícími zbraněmi mi učarovala. Mírný stereotyp některých taktik mi nevadil, protože v tomhle kolomazí zašpiněném prostředí mi bylo božsky. Alespoň do konce první dějové kapitoly.

Jelikož jsem netušil, kam se děj bude ubírat dál, byla pro mě změna klimatu menším šokem. Jakkoli fantasy žánr miluji na sto a jeden způsob, přechod z páry, kol a šroubků do světa horkého slunce, písečných dun, draků či pouštních džinů mě zarazil na pěkných pár misí. Opakování schématu "chraň město a znič nepřítele" je tady bohužel dovedeno do naprosté krajnosti a ke konci už jsem hrozby démonů likvidoval spíše ze zvyku a z mírné zvědavosti, co mě asi čeká v poslední třetině příběhu.

Ta už ale pro mě nebyla. Námět mimozemských (božských?) nepřátel sice nezněl úplně špatně, ale vidina dalších dvaceti map opakovaných do úmoru už mi příliš nevoněla. Rise of Legends jsem tak do samého konce nedohrál, přesto jsem u nich strávil několik desítek hodin a troufám si hodnotit. Pozitivní stránka oněch 70-ti procent je tvořena hlavně náladou a nápaditostí úvodní třetiny. Pak už hra jen pomalu (ale bohužel nezastavitelně) upadá.

Pro: Steampunk, vývoj zbraní

Proti: Silný stereotyp, nedostačující novinky ve světě druhého a třetího dílu kampaně

+10
  • PC 80
Tahle strategie mi zatraceně učarovala svým steampunkovým světem, všechny jednotky v téhle hře jsou unikátní, obrovské parní pevnosti, fascinující vrtulníky a úchvatné stavby. Tři znepřátelené strany mají zcela odlišný způsob hraní. Základem pro všechno je ale budování města. Přidávání obchodních,vojenských,průmyslových čtvrtí a postupné rozšiřování města a jeho hranic mi okouzlilo. Kampaň je sice mírně stereotypní ale jakmile se vám otevřou brány do multiplayeru...Lahůdka !

Pro: úžasné technické zpracování, budování měst, zkoumání nových technologií, multiplayer

Proti: slabá kampaň, méně jednotek, špatný pathfinding jednotek

+6
  • PC 90
Výborná strategie, jedna z těch nejlepších, co jsem kdy hrál a musel jsem je hrát až do vítězného konce. Může za to především fakt, že celá hra má jistý osobitý ráz, který mě bavil například už v Duně 2000. A to fakt, že se mise načítají na mapě a já si libovolně můžu vybrat, jakou misi zrovna chci hrát. Takovýhle výběr udělá strašně moc a celkově to neskutečně sblíží skutečnou realitu, která tedy v tomto případě i tak je opravdu obstojně vzdálená.

Nicméně jsem na hru byl značně skeptický. Původní Rise of Nations mám rád, ale nedokázal jsem si představit, jak mě hra bude bavit, když bude notně fantastická. A dokázala to, přestože jsem to nečekal. Příběh mě uhranul a nutil hrát každou misi zvlášt až do zemdlení. Snad se nikdy nestalo, abych dohrál strategii tak rychle, jako je právě tato.

Nejlepší na tom všem je fakt, že zůstal podklad z původní hry a tak se i tato strategie stala nesmírně originální oproti jiným. Možná by někomu mohlo vadit sci-fi fantasy prostředí, ale já jej kupodivu uvítal. Pořád to bylo něco nového, neokoukaného. A pokud se to chytne za správnou strunu, musí se to ocenit.

Tenkrát jsem hru koupil ve speciální edici za stovku a jsem za ní neskutečně rád. Za tak malý peníz jsem si hru dokázal užít, jako málokterou.

Pro: originální strategický systém postupu, tahová část

Proti: tak trošku sci-fi fantasy prostředí, pesimismus

+6
  • PC 60
Microsoftu hráblo a po výtečném Rise of Nations s lehce příběhem šmrncnutým datadiskem přispěchal s plně 3D variací splácanou ze všeho možného, kočičko-pejskovsky dortového. Nejprve pošahaný steampunk (což je možná jeden z hlavních důvodů nevelkého hodnocení, nepřišel mi ani hezký, ani zajímavý, prostě pošahaný), jenž je ve druhé kampani jaksi nevhodně zmixovaný s fantasy (ten mix nesourodých světů mi prostě neseděl), aby se to všechno pak ještě znovu zmixovalo se sci-fi a to celé s příběhem, jehož tupost a zbytečnost byla až smutná. Zbytečná videa vysvětlující nepodstatné nebo evidentní před každou bitvou, přeplácanost možností a hrdinů ve hře, kde v drtivé většině případů je prostě nutné expandovat, vyvíjet se a hlavně vyrobit co nejvíce jednotek dříve a rychleji než soupeř a přes toho se pak převalit jak lavina. V singlu jsem si nějak nevšiml fungující politiky s možností nějakého smyslu pomoci spojencům či navazování míru a spojenectví jinak, než odkoupením budov a jednotek či totální porážkou předem daných nepřátel. Možná je to tak ve skirmish módu, ale ten jsem už po všech třech epizodách kampaně neměl zájem znovu jakkoliv zkoušet - v kampani je tohle smutně nevyužité.

Po první části kampaně a přechodu na pouštní fantasy mapu jsem měl chuť to ukončit, ale ještě jsem se rozhoupal. Jakmile ale přejdete do třetí části kampaně, na mapu silně ovlivněnou seriálovou Hvězdnou bránou, jde nějaké pamatování si toho, o co tu vlastně v kampani jak jde, stranou a rezignovaně jsem jen proletěl co nejrychleji mapami. Finální mapa byla docela zajímavá, byť nemožnost využít všech jednotek zbytečně mapu časově protahující.

Grafika nijak oslňující - je to 3D, takže o krok efektnější než u předchozího dílu, ale v době svého vzniku asi také díky tomu o dost náročnější, takže se musíte smířit s nemožností pořádně odzoomovat, aby bylo vůbec něco vidět, navíc díky tomu zase vynikne nedetailnost grafiky. Hudba je sice od stejného autora jako v první hře, ale tady mi bohužel už přišla jako recyklát původních a nepřekonaných melodií.

Skirmish i MP jsem minul, hru mám úspěšně za sebou a dělám si čárku u položky "Pokračování, které by nemuselo ani vzniknout, nebo by alespoň mělo mít jiný a s původní hrou nesouvisející název."

Pro: Nenáročná odpočinkovost - jedna mapa, co zabere přiměřeně času, přerozdělení získaných bodů a ta trocha strategie denně bohatě stačí.

Proti: Únavnost pachtění se ve zbytečném příběhu za cíli nějakých neforemných hrdinů; přílišná splácanost několika vizuálních žánrů a přitom se dělalo furt to stejné dokola

+6 +7 −1