Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Rise of Nations: Rise of Legends

  • PC 60
Microsoftu hráblo a po výtečném Rise of Nations s lehce příběhem šmrncnutým datadiskem přispěchal s plně 3D variací splácanou ze všeho možného, kočičko-pejskovsky dortového. Nejprve pošahaný steampunk (což je možná jeden z hlavních důvodů nevelkého hodnocení, nepřišel mi ani hezký, ani zajímavý, prostě pošahaný), jenž je ve druhé kampani jaksi nevhodně zmixovaný s fantasy (ten mix nesourodých světů mi prostě neseděl), aby se to všechno pak ještě znovu zmixovalo se sci-fi a to celé s příběhem, jehož tupost a zbytečnost byla až smutná. Zbytečná videa vysvětlující nepodstatné nebo evidentní před každou bitvou, přeplácanost možností a hrdinů ve hře, kde v drtivé většině případů je prostě nutné expandovat, vyvíjet se a hlavně vyrobit co nejvíce jednotek dříve a rychleji než soupeř a přes toho se pak převalit jak lavina. V singlu jsem si nějak nevšiml fungující politiky s možností nějakého smyslu pomoci spojencům či navazování míru a spojenectví jinak, než odkoupením budov a jednotek či totální porážkou předem daných nepřátel. Možná je to tak ve skirmish módu, ale ten jsem už po všech třech epizodách kampaně neměl zájem znovu jakkoliv zkoušet - v kampani je tohle smutně nevyužité.

Po první části kampaně a přechodu na pouštní fantasy mapu jsem měl chuť to ukončit, ale ještě jsem se rozhoupal. Jakmile ale přejdete do třetí části kampaně, na mapu silně ovlivněnou seriálovou Hvězdnou bránou, jde nějaké pamatování si toho, o co tu vlastně v kampani jak jde, stranou a rezignovaně jsem jen proletěl co nejrychleji mapami. Finální mapa byla docela zajímavá, byť nemožnost využít všech jednotek zbytečně mapu časově protahující.

Grafika nijak oslňující - je to 3D, takže o krok efektnější než u předchozího dílu, ale v době svého vzniku asi také díky tomu o dost náročnější, takže se musíte smířit s nemožností pořádně odzoomovat, aby bylo vůbec něco vidět, navíc díky tomu zase vynikne nedetailnost grafiky. Hudba je sice od stejného autora jako v první hře, ale tady mi bohužel už přišla jako recyklát původních a nepřekonaných melodií.

Skirmish i MP jsem minul, hru mám úspěšně za sebou a dělám si čárku u položky "Pokračování, které by nemuselo ani vzniknout, nebo by alespoň mělo mít jiný a s původní hrou nesouvisející název."

Pro: Nenáročná odpočinkovost - jedna mapa, co zabere přiměřeně času, přerozdělení získaných bodů a ta trocha strategie denně bohatě stačí.

Proti: Únavnost pachtění se ve zbytečném příběhu za cíli nějakých neforemných hrdinů; přílišná splácanost několika vizuálních žánrů a přitom se dělalo furt to stejné dokola

+6 +7 −1