Overthrow Hitler's evil empire.
Kalendáře ukazují březen 1943 a nacistické vyhlídky na tisíciletou říši nebyly od rozpoutání 2. světové války vzdálenější. Británie nepodlehla náletům Luftwaffe, místo toho začínají spojenecké bombardéry měnit německá města v sutiny, zatímco „podlidé“ na východě za pár měsíců Němcům znovu uštědří drtivou porážku, tentokrát během největší tankové bitvy v dějinách. Kapitulace Afrika Korps je na spadnutí, což však nezabránilo proklouznutí expedičního sboru esesácké Paranormální divize do egyptského městečka Ras-el-Hadid. Ještě není zdaleka vyhráno a americká zpravodajská služba OSS má obavy, že by právě v tamějších chrámových ruinách mohli nacisté najít zbraň, která by zvrátila štěstěnu zpět na jejich stranu. Agenti Blazkowicz a Webley jsou proto urychleně vysláni zjistit, co se chystá.
Úspěch Return to Castle Wolfenstein (2001) na PC učinil z rebootu kultovní značky poptávaný titul i na konzolích šesté generace, kde se po nástupu titulů jako TimeSplitters (2000) či Halo: Combat Evolved (2001) konečně začalo dařit také FPS žánru. Operation Resurrection doplňuje kampaň RTCW o sedmilevelový Cursed Sands prolog a možnost nakupovat vybavení za kořist nalezenou v tajných skrýších. Ze zmíněného vybavení najdou v boji proti nacismu využití tři nové kusy. Holy Cross platí na nemtrvé, EMP Device chvilkově vyřadí veškeré kyborgy a X-Shield vás nakrátko učiní nezranitelnými. Olovo ochutná i jeden v původním RTCW neviděný druh nepřítele. Playstationový Wolfenstein na rozdíl od PC verze neobsahuje multiplayer přesto, že o den později vyšlo Enemy Territory rozšiřující všestranně hru více hráčů.
Současně s Operation Resurrection vyšla multiplayer podporující verze RTCW pro Xbox s podtitulem Tides of War.
Kdo by to byl řekl, že nám Return to Castle Wolfenstein na konzole ještě nabobtná. První epizoda v Egyptě přidá krásnou hodinku a něco navíc. Dneska by se už nikdo nerozpakoval vydat to jako DLC a říct si za to prachy. Tenkrát by to asi bylo na datadisk krátké. Alespoň mě Operation Resurrection donutil oprášit nostalgické vzpomínky. Sice s horším ovládáním přes emulátor, ale což. Na konci mi svítila herní doba 13:39:11, 80/86 tajných míst a 138/147 pokladů.
Bohužel se Wolfovi na PS2 nevyhnuli zbytečné novinky. Respektive jedna. Kupování větší kapacity zdraví, brnění a nábojů za objevené tajné místa. Chápu, že někteří lidé si lebedí při procházení úrovně a šmejdění v každém koutu. Ba dokonce v každém polygonu, aby jim ten tajný spínač neutekl. Mě to ale nebaví. Ničí to tempo hry a když je to skoro povinné, tak mi to zas tak zábavné nepřijde. Ano, můžete se na to vykašlat. Budete mít ale méně zdraví, brnění a nábojů. Já se fakt snažil objevit všechno. Herní doba tomu odpovídá. Bohužel se ale nezadařilo. :(
Jinak je to starý dobrý Return to Castle Wolfenstein se vším dobrým, co k tomu patří. Epická výprava přináší různorodé prostředí a nutnost často měnit herní styl. Kromě střílení si ve velké míře užijete stealthu s nožem. Hra vás za toto úsilí nezapomene odměnit lékárničkou či brněním navíc. Mě osobně stačil uspokojující pocit z čistě odvedené práce. Samotná akce je pořád stejně skvělá. Pocit ze střelby, ne úplně blbí nepřátelé. Atmosferické kobky s nemrtvými nepřáteli. V pozdějších fázích hry dunění plechů při soubojích se super vojáky. Je to prostě Wolf 2001 a hraje se skvěle.
Snažil jsem se vzpomínat na rozdíly PC verze s touto, ale pamět mám krátkou. Na začátku hradu Wolfenstein je určitě malý rozdíl v designu, jinak už nevím. To je doba, co jsem naposledy hrál PC verzi. Nevím jestli si to pamatuji přesně, ale většina misí je minimálně hodně podobná. Chvíli jsem uvažoval, že bych po první epizodě přesedlal na PC verzi. Takhle jsem si alespoň užil pořádné hledání secretů v horší grafice. Co víc bych měl chtít? Možná mohla být mise v Egyptě už v původní hře.
Bohužel se Wolfovi na PS2 nevyhnuli zbytečné novinky. Respektive jedna. Kupování větší kapacity zdraví, brnění a nábojů za objevené tajné místa. Chápu, že někteří lidé si lebedí při procházení úrovně a šmejdění v každém koutu. Ba dokonce v každém polygonu, aby jim ten tajný spínač neutekl. Mě to ale nebaví. Ničí to tempo hry a když je to skoro povinné, tak mi to zas tak zábavné nepřijde. Ano, můžete se na to vykašlat. Budete mít ale méně zdraví, brnění a nábojů. Já se fakt snažil objevit všechno. Herní doba tomu odpovídá. Bohužel se ale nezadařilo. :(
Jinak je to starý dobrý Return to Castle Wolfenstein se vším dobrým, co k tomu patří. Epická výprava přináší různorodé prostředí a nutnost často měnit herní styl. Kromě střílení si ve velké míře užijete stealthu s nožem. Hra vás za toto úsilí nezapomene odměnit lékárničkou či brněním navíc. Mě osobně stačil uspokojující pocit z čistě odvedené práce. Samotná akce je pořád stejně skvělá. Pocit ze střelby, ne úplně blbí nepřátelé. Atmosferické kobky s nemrtvými nepřáteli. V pozdějších fázích hry dunění plechů při soubojích se super vojáky. Je to prostě Wolf 2001 a hraje se skvěle.
Snažil jsem se vzpomínat na rozdíly PC verze s touto, ale pamět mám krátkou. Na začátku hradu Wolfenstein je určitě malý rozdíl v designu, jinak už nevím. To je doba, co jsem naposledy hrál PC verzi. Nevím jestli si to pamatuji přesně, ale většina misí je minimálně hodně podobná. Chvíli jsem uvažoval, že bych po první epizodě přesedlal na PC verzi. Takhle jsem si alespoň užil pořádné hledání secretů v horší grafice. Co víc bych měl chtít? Možná mohla být mise v Egyptě už v původní hře.
Pro: nová mise v Egyptě, pestrost misí, pocit ze střelby, odměny za stealth postup, délka, nesmrtelná atmosféra hry Return to Castle Wolfestein
Proti: skoro povinné hledání tajných míst