Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Druhý díl je po několika hodinách za mnou a je to jak jsem očekával. Ve hře se nezměnilo vůbec nic. Titulní obrazovka, grafika, menu, mapa, žvýkačky, ovládání, nachlup stejně vypadající lokace, i postavy sedí tam kde v prvním díle. Zachována zůstala i hratelnost kombinující cestování po mapě a výslechy lidí se spoustou puzzlů, které jsou hodnoceny úplně stejně jako v jedničce. Evidentně byl celý Puzzle Agent jednou normální hrou rozpůlenou na dvě poměrně krátké, aby Telltale vydělalo více penízků.

Přibylo jen pár nových lokací, puzzlů je 30 + 3 po dokončení hry + 1 bonusový když nasbíráte perfect ve všech předchozích puzzlech. Přes konzultaci s návodem se mi to tentokrát nepovedlo, zvoral jsem jedno skládání hvězdiček skoro na konci a hrát se mi to znovu nechtělo (ano i nemožnost ukládat zůstala); tak jsem se na ten bonus podíval na youtube. V puzzlech se nově objevuje pár variací na Sokoban, jinak je to jako v jedničce. Něco jsem zvládl raz dva s údivem jak je to triviální, na něco jsem dokázal přijít a u něčeho jsem si rovnou řekl na tohle nemám, případně jsem to nepochopil ani s návodem. Třeba skládání amerických mincí, znalosti čísla Pí nebo naprosto šílený matematický vzorec. A jeden quicktime event na konci, který naštěstí mění jen jednu animaci.

A příběh? Obsahuje SPOILERY, protože předpokládám že to čte někdo kdo aspoň hrál první díl. Na konci jedničky jsme viděli únos předák gnómy do lesa; FBI případ uzavřela, ale Nelson se vrací pátrat na vlastní pěst. Stejně jako v první díle ho tu nikdo nevítá, všichni něco tají, navíc v okolí zmizeli další lidé, je tu pár šílených vědců, fanynka puzzlů a sněžných mužů. a taky návrat děsivého astronauta z intra jedničky.

V průběhu pátrání se příběh vydá naplno směrem Akta X, takže se dočkáte vesmíru, vládní konspirace ohledně tajného projektu "paprsku šílenství" a objeví se i muži v černém, kteří obsadí celé městečko. Zkrátka příšerný maglajz, který samozřejmě scénárista na konci nezvládl, takže se vyřeší jedna věc paprsek šílenství, něco zůstane naznačeno gnónové alias mimozemšťani z Měsíce? a většina bez odpovědi kdo stál za únosy lidí a co se s nimi stalo, kam zmizela dvojice šílených astronautů, co měla za lubem Bjornova lóže, šerif atd...

Takže podruhé 60%. Hratelnost je celkem fajn jako v jedničce, ale příběh marně balancuje mezi odlehčeným a mysteriozním, na konci se mění v příšernou slátaninu a na většinu věcí neodpoví. Ostatně jako kdysi postupem času Akta X.
+4
  • PC 65
Agent Nelson Tethers. V prvním díle své hry Puzzle Agent mě uvedl do světa, který se tváří jako adventura, ale zároveň jste tu prostupovali příběhem (mimochodem příběhem absurdním jak z pera bratrů Coenů) formou různých hádanek a puzzlů, čímž se hra jako taková zajímavě ozvláštnila. Jinak řečeno druhá podobná v té chvíli nebyla. Dnes už to je ale jinak. Je druhý díl. Který je naprosto…ale úplně naprosto…TOTOŽNÝ. Nečekaně. Možná v lecčems o chlup horší. Ale za to o nejtenčí chlup v uchu podomního indického prodavače ovoce.  

Stejně tak, jako se Nelson Tethers vrátil do městečka Scoggins, jsem se i já po poměrně krátké době vrátil k pokračování jeho příběhu. Prostě mě zajímaly ty nezodpovězené otázky kolem té továrny na výrobu mazacích gum. K mému překvapení tu ale továrna nyní hraje prakticky minoritní roli. A to i přesto, že se tu stejně procházíte po důvěrně známých místech z prvního dílu. Ve skutečnosti tady není nic moc navíc. No, popravdě jste tu ve stejném městečku, kde potkáváte stejné lidi, a kde záhy zjistíte, že se vše dokonale odhalilo už na začátku. Nic víc. Nic míň.  

Pravda ale, že to vlastně nevadí. Pokud Vás bavilo luštit ty hádanky, ani zde o ně nebudete ušetřeni. A zde je ten hlavní důvod, proč si tuto hru pouštět. Jiný důvod to vlastně ani nemá. Vrátit se zpátky do dění toho příběhu prvního dílu? Myslíte, že to má smysl? Zde ani ne. Tvůrci totiž trošku zešíleli. Jednak tu nic moc nového neřekli a jednak ke konci ad absurdum přehnali, co mohli. Skoro to vypadá, jak kdyby tvůrci dvojku vydali jen proto, že se jim do jedničky něco nevyšlo. To se jim zde sice povedlo, ale bylo toho málo. Zatraceně málo. A ten závěr byl teda úlet. Těžkej úlet scénáristy, který neví, jak zakončit už dost tak absurdní vyšetřovačku a tak tam hodí vesmír. Ano, vesmír.  

Pořád je to ale vzorová odpočinkovka, kde vlastně ani zázrak nečekáte. Chcete si odfouknout, vyluštit pár těch fíglů, které do Vás hustili už na základce formou Klokánka. A tento účel hra splňuje vlastně perfektně, tak proč se sem nevrátit, že?
+14
  • PC 60
V krátkém časovém rozestupu po prvním díle přichází pokračování vyšetřování Nelsona Tetherse tajemného případu ve městečku Scoggins. Podařilo se mu totiž znovurozjet továrnu, většina otazníku však zůstala nezodpovězena. A tak se Tethers, jako správný vyšetřovatel FBI, vydává zpět na místo činu všechny tajemnosti dořešit, byť neoficiálně, jen v rámci dovolené.

Kromě Tetherse se setkáme s řadou starých známých z prvního dílu, navštívíme také již prozkoumaná místa. Styl hry zůstal zachován, opět jde o vyprávění humorného a hodně ujetého příběhu, který je prokládán všemožnými puzzly.

Nutno přiznat, že příběh konečně nabírá obrátek, je ještě ujetější, než v prvním díle. Rozhodně je ale zajímavý a je hlavním hybatelem, proč ve hraní pokračovat. Puzzly jsou také koncipované, jako v prvním díle. Přišly mi však místy obtížnější a ještě méně zajímavé, než v prvním díle.

Podle názvu a nejspíš i podle záměru autorů měly být hlavním prvkem hry puzzly a příběh samotný měl být jen jakousí výplní, u druhého dílu se ale ještě více projevuje skutečnost, že je tomu naopak – nejzajímavější na celé hře je příběh a jeho postupné odhalování, přičemž puzzly jsou mnohdy spíše na překážku. Což je velká škoda.
+19
  • PC 60
Mně teda ta hra zabrala hodiny 4, a to jsem se nijak zvlášť nezdržoval. Je to, jak se dalo čekat, úplně stejné jak jednička, jen je to pokračování příběhu. Ten je uhozený, ale přesto se to celkem dá snést. Psal jsem u jedničky, že bych si představoval jiné puzzly. To se mi splnilo pouze částečně. Hodně se recykluje puzzle přeškrtnout jednou čárou všechny trámy, co drží dveře nebo nastavování budoucího pohybu někam. Pár nových puzzlů tu bylo, ale vlastně se mi vůbec nezapsaly do paměti. Jejich obtížnost podle mého názoru dost poklesla (nebo jsem se já adaptoval). Příliš mě nepotěšily číselné rébusy, které většinou vyžadují spíše znalosti než logiku (zajímalo by mě, kolik lidí si pamatuje z hlavy 9. a 10. číslo z Pí + další puzzle ohledně matematického vzorce opravdu nebyl pro mě, jelikož jsem holt skončil s matikou na základce (ti umělci...)). Puzzlů je o 4 méně než v jedničce, ale zase je myslím víc cutscén. Cca 2 nové postavy jsou fajn. Nová hudba není. Jinak je všechno stejné, jak v jedničce.
+9
  • PC 80
Milovníci hádanek a logických her by toto dílo neměli minout. Hra není nijak zvášť dlouhá - zabere asi 2 hodiny. Nalezneme zde spoustu vtipných dialogů a animací. Pokud umíte pozorně číst tak by hádanky neměli být žádný problém, ale kdyby přece jenom nějaký problém byl, můžete použít nápovědu ve formě žvýkaček, které naleznete téměř na každém kroku. Po dohrání příběhu ještě můžete splnit 2 další hádanky + jednu bonusovou.

Pro: Různorodost hádanek, atmosféra

+6