Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Project Offset

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Project Offset označoval epické high fantasy vynikající na svou dobu dechberoucí grafikou a průlomovým počítáním herní fyziky díky sepětí s vyvíjeným GPGPU na x86 mikroarchitektuře Larrabee od Intelu. Projekt Larrabee měl naplnit dlouhodobý záměr společnosti proniknout do segmentu výkonných grafických akcelerátorů. Čipem typu Larrabee osazená karta by ve hře počítala řadu procesů, které konkurence od Ati/AMD a Nvidie nechávala CPU.

Podle toho také vývoj vypadal, technická stránka hrála prim na úkor lore či příběhu, o které se tvůrci s hráči nikdy nepodělili. Titul tak působil dojmem shluku nesourodých map s epickými výjevy, čímž trochu připomínal první Unreal (1998). S technologickým gigantem v zádech se vývojářům patrně zdálo, že není kam spěchat a bylo jen otázkou času, než se projekt závisející na uvedení specifického hardware ocitne ve vývojářském pekle.

Armády lidí a skřetů, mohutní obři i draci, obrovské bitvy se sečnými, bodnými, střelnými zbraněmi a magií na pozadí impozantních přírodních scenérií a vznosných staveb... Autoři projektu, jehož vývoj probíhal od roku 2004 zkrátka nebyli žádní troškaři. Za monumentalitou bitev z kampaně neměl zaostávat ani kompetetivní multiplayer s kapacitou až 64 lidí. Všechno poháněl interní engine, jež nakonec využilo jen MMO FireFall (2014).

Původně multiplatformní záležitost zahrnující i obě hlavní konzole 7. generace měla být od odkupu (2008) studia Intelem kvůli své náročnosti vydána pouze pro PC. Konec všem nadějím nastal počátkem července 2010, kdy Intel vývoj zrušil, přičemž práce na Larrabee byla ukončena již v květnu téhož roku. Vybrané assety ze hry potkal nepříliš povznášející úděl benchmarkových programů demonstrujících možnosti produktů od Intelu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.