Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Planets Under Attack

63
7 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.09.2012 PC
11.11.2012 PS3
14.11.2012 X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.planetsunderattack.com
Planets Under Attack je real-time strategie z vesmírného prostředí. Hra obsahuje pouze dvě rasy lidstvo a roboty, za které můžete hrát pouze v multiplayeru pro 2 až 4 hráče, 32 úrovní včetně jedné výcvikové oblasti.

V kampani budete hrát za Pana Goodmana, který má dluhy, ale neztratil odhodlání získat opět své bohatství. Pomocí prozkoumáváním a obsazováním hvězd na okraji známého vesmíru. V průběhu hry bude čelit obchodníkům, vyděračům, robotům, monstrům, dokonce i bossům. Váš cíl vybíráte na mapě, kde máte rozmístěné hvězdy, které musíte dobývat postupně. Vidíte zde také svůj úrovňový postup. Úrovně vám odemykají nové technologie, které vám přidávají bonus na lodě, lidi nebo na speciální věci. U každé mise můžete vybírat ze tří obtížností na snadnou máte pouze základní úkol. Střední a vysoká přidává sekundární úkol, který vám dá zkušenosti navíc.

V bitvě se nacházíte ve hvězdné soustavě, ve které jsou planety obíhající po oběžné dráze a nepohyblivá tělesa. Planet jsou tři typy: metropole, pevnost a banka. Metropole je jediná planeta, kde samovolně roste počet obyvatel. Ti jsou základním zdrojem příjmů, nutné k vylepšování planet. Pevnost má okolo sebe vyznačený kruh, který znamená pro nepřátelské lodě zkázu, když do něj vletí. Banka není závislá na populaci a samovolně přidává peníze. Začínáte s jednou planetou a snažíte se dobýt ostatní planety tím, že vysíláte lodě za peníze, které vyděláte z daní nebo dostane z banky. Planetu dobudete tím, že na ni vyšlete větší počet lodí, než je na ní populace. Toho samého se snaží docílit i váš nepřítel.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Tohle je hrozně zajímavá hra. Mám z ní tak zvláštně rozpolcené pocity, že mám problém se s tím vůbec nějak vyrovnat. Zažil jsem při hraní extatické nadšení i ponižující frustraci. Je to jako psychologická sonda, která hluboko v mozku zkoumá lidské reakce. Musím s psaním komentáře začít až takhle psychedelicky, protože nevím jak jinak. Něco takového se mi u hry ještě nikdy nestalo, nebo aspoň ne tak intenzivně.

Celou kampaň obaluje jakýsi příběh, který dává všemu snažení nějaký rámec a aspoň trochu smysl. Je skvěle připravený, protože se na pěti řádcích textu před každou misí řeší dost zásadní filozofické věci a občas i úplně nízké záležitosti (zaplať nebo tě zabijeme). A pak dostanete několik málo planet, kde se automaticky vytváří bojové lodě a vybírají daně. Čím víc planet, tím víc lodí, tím víc daní. Když zaútočíte, peníze z daní přestanou přibývat a čeká se na výsledek ofenzivy. Při obraně se peníze sypou dál. Peníze lze použít na útočení (bez peněz se nedá útočit) a na upgrady planet (rychlejší výroba lodí, vyšší kapacita hangáru).

Hráč musí bleskurychle vymyslet plán a realizovat ho. Na Easy je na každý krok několik sekund na rozmyšlenou (něco ve smyslu "tak kterou planetu napadneme, hm..., tahle je málo bráněná, mám na to? hmm... tak jo"), zatímco na Hard každá prodleva znamená rychlý konec. Některé mise jsou i na Easy pořádnou výzvou (hlavně mise se splácením dluhu), na Hard jsou některé naprosto nehratelné (ani na 20. pokus se mi to nepodařilo). A navíc je ještě na Medium a Hard potřeba plnit speciální úkoly, což dělá z této hry jednu z vůbec nejtěžších, jakou jsem hrál. Díky tomu zde ale výborně funguje princip "ještě jednu misi a půjdu spát", kdy jsem do toho bušil i 4 hodiny v kuse a stejně jsem nevyhrál. Grrr!

A tak jediná šance, jak hru dohrát a odemčít všechny levely, je grindování - dohrát základní kampaň na Easy, pak si to dát celé znovu, nabrat level, vybrat nejsilnější bonusové skilly a pak to zkusit ještě jednou (na medium a hard). Nasbírat tak potřebné hvězdičky a odemčít ostatní úrovně. O to se teď marně snažím. Nebýt rozpolcené obtížnosti a tohoto nutného syslení levelů, hodnotil bych 95%.

Pro: Technické zpracování (grafika, zvuk, hudba), easy to learn, hard to master, je to velká výzva, velmi rychlá hratelnost (až moc)

Proti: Některé mise jsou lehké, jiné nehorázně těžké, nutnost opakovat levely stále dokola

+5