Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Pharaoh Pharaoh Pharaoh Pharaoh Pharaoh
Impressions Games
Impressions Games
Impressions Games
Impressions Games
Impressions Games
PC
05.11.1999
PC
05.11.1999
PC
05.11.1999
PC
05.11.1999
PC
05.11.1999
Pharaoh Pharaoh Pharaoh Pharaoh Pharaoh
Žánr
strategie > budovatelská strategie *
strategie > budovatelská strategie *
strategie > budovatelská strategie *
strategie > budovatelská strategie *
strategie > budovatelská strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne

Pharaoh je další z řady budovatelských strategií od Impressions Games, tentokrát zasazený do starověkého Egypta. Princip hry je prostý. Postavit a spravovat fungující město. Takový úkol se může zdát snadný, ale opak je pravdou. Pharaoh je nesmírně komplexní záležitost, kde se prakticky vše navzájem ovlivňuje. Ve hře jsou všechny údaje a ekonomické faktory docela přehledně shrnuty a pro jednotlivá odvětví jsou k dispozici správci.
Začínáte na holé pláni a nemáte k dispozici nic, než hrst písku. Musíte postavit domy a cesty, abyste nalákali přistěhovalce, zabezpečit přísun vody a potravin, rozjet těžbu, výrobu, zemědělství. Poskytovat lidem zábavu, bezpečnost, doktory a všechno možné na co si vzpomenou. Obchodujete s okolními městy, uctíváte božstva a samozřejmě stavíte nezbytné monumenty.
Ve hře je přítomná i armáda, ale Pharaoh není primárně válečná záležitost, takže zde jsou vojáčci spíše jako vítané zpestření.
Pokud budete mít všechny možné aspekty v rovnováze a podaří se vám zajistit rozvoj měst,
tak i vy nakonec dostanete šanci stát se samotným faraonem.
Pharaoh je další z řady budovatelských strategií od Impressions Games (Caesar, Caesar II, Caesar III), tentokrát zasazený do starověkého Egypta. Princip hry je prostý. Postavit a spravovat fungující město. Takový úkol se může zdát snadný, ale opak je pravdou. Pharaoh je nesmírně komplexní záležitost, kde se prakticky vše navzájem ovlivňuje. Ve hře jsou všechny údaje a ekonomické faktory docela přehledně shrnuty a pro jednotlivá odvětví jsou k dispozici správci.

Začínáte na holé pláni a nemáte k dispozici nic, než hrst písku. Musíte postavit domy a cesty, abyste nalákali přistěhovalce, zabezpečit přísun vody a potravin, rozjet těžbu, výrobu, zemědělství. Poskytovat lidem zábavu, bezpečnost, doktory a všechno možné na co si vzpomenou. Obchodujete s okolními městy, uctíváte božstva a samozřejmě stavíte nezbytné monumenty. Ve hře je přítomná i armáda, ale Pharaoh není primárně válečná záležitost, takže zde jsou vojáčci spíše jako vítané zpestření.

Pokud budete mít všechny možné aspekty v rovnováze a podaří se vám zajistit rozvoj měst,tak i vy nakonec dostanete šanci stát se samotným faraonem.
Pharaoh je další z řady budovatelských strategií od Impressions Games (Caesar, Caesar II, Caesar III), tentokrát zasazený do starověkého Egypta. Princip hry je prostý. Postavit a spravovat fungující město. Takový úkol se může zdát snadný, ale opak je pravdou. Pharaoh je nesmírně komplexní záležitost, kde se prakticky vše navzájem ovlivňuje. Ve hře jsou všechny údaje a ekonomické faktory docela přehledně shrnuty a pro jednotlivá odvětví jsou k dispozici správci.

Začínáte na holé pláni a nemáte k dispozici nic, než hrst písku. Musíte postavit domy a cesty, abyste nalákali přistěhovalce, zabezpečit přísun vody a potravin, rozjet těžbu, výrobu, zemědělství. Poskytovat lidem zábavu, bezpečnost, doktory a všechno možné na co si vzpomenou. Obchodujete s okolními městy, uctíváte božstva a samozřejmě stavíte nezbytné monumenty. Ve hře je přítomná i armáda, ale Pharaoh není primárně válečná záležitost, takže zde jsou vojáčci spíše jako vítané zpestření.

Pokud budete mít všechny možné aspekty v rovnováze a podaří se vám zajistit rozvoj měst,tak i vy nakonec dostanete šanci stát se samotným faraonem.
Pharaoh je budovatelská strategie studia Impressions Games, odehrávající se v souladu se skutečnými událostmi v několika epochách starověkého Egypta, počínaje r. 3500 př. n. l. a r. 1279 př. n. l. konče. Hráč postupně v kůži stařešiny kočovné osady, venkovského šlechtice, učence panovnické rodiny, královského písaře, kancléře, vezíra a nakonec farona spravuje přidělenou obec a řídí její rozvoj. Kampaň lze charakterizovat jako vyprávění o pilířích dějin Egypta, zahrnujících války, konstrukce monumentů, národní pohromy, narození a úmrtí významných osobností a vzestupy a pády starobylých měst, to vše v dobách, které jsou pro dnešní dějepisce nejpřitažlivější. Herní mechanismy se shodují s přibližně o rok a půl starším dílem Impressions Games Caesar III.

Kampaň, každá z jejichž osmatřiceti misí má více než jeden úkol, se člení na dobu temna, archaické období, období Staré říše (Old Kingdom), období Střední říše (Middle Kingdom) a období Nové říše (New Kingdom). První epizoda má nádech tutoriálu – hráč vstřebává základní herní principy, jež představuje stavba domů, přísun vody a jídla a zprostředkovávání náboženství. Ve druhé éře hráč přičichne k vlajkovým lodím hry, jako zřízení armády a zakládání obchodních cest, a ještě v téže fázi kampaně mu bude zadáno vybudování prvního monumentu – mastaby (mastaba tomb). Stavba divů světa, které jsou klíčovým herním prvkem období Staré říše a mezi něž patří stupňovité a lomené pyramidy, jiné pyramidové komplexy, obelisky a sluneční chrámy, je dlouhým procesem, vyžadujícím mnoho surovin a pracovní síly, jež se čerpá z pracovních táborů. Následující etapa – doba Střední říše – se potom nese v duchu zotavení impéria z následků občanské války a hladomoru. Konečně závěrečná série misí egyptské dějepisné lekce těží především z odvracení válečných hrozeb semitských kmenů. K obraně města lze stavět zdi, brány a věže; mimo pozemních sil lze ustavit též námořnictvo. Některé mise se po hráči požadují, aby jinému městu poskytl vojenskou podporu. Kampaň není lineární – někdy je hráč postaven před volbu mezi mírumilovnou náplní, jejímž ústředním bodem je vybudování monumentu, a kořistnickou úlohou, kořenem jejíž rovnice jsou vojenské jednotky.

Po vodě, jejíž distribuci z fontán nebo studen, nacházejících se v místech s podzemní vodou, zajišťují nosiči vody, je nejžádanější surovinou ve hře jídlo (food). To se získává pěstováním zemědělských plodin, lovem zvěře nebo rybolovem; zemědělství je přitom specifické tím, že lze provozovat jen v těch obdobích roku, kdy veletok Nil poskytuje vláhu. Dalšími surovinami jsou: dřevo (wood), kamenina (pottery), cihly (bricks), len (linen), papyrus (papyrus), pivo (beer), zbraně (weapons) a luxusní zboží (luxury goods). Suroviny jsou nezbytné k výstavbě divů světa a jako materiál v průmyslu, lze je však také uložit ve skladech za účelem obchodu. Obchodování, jež nemusí zastřešovat pouze nákup a prodej surovin, ale i koncových výrobků, typicky keramiky nebo zbraní, má v Pharaoh velký význam – všechny suroviny hráč totiž nemůže získat z přírodních zdrojů. Založení obchodní trasy, která může být jak suchozemská, tak vést po moři, je zpoplatněno a zasazují se o něj taktéž potencionální obchodní partneři.

Při konstrukci domů hraje roli atraktivita lokality; spolu se vzdáleností od nákupních středisek a průmyslových oblastí, vystupujících v pozici pracovišť, ji určuje přítomnost okrasných struktur typu zahrady nebo sochy. Aby město splnilo své kulturní cíle, občanům se musí dostat zábavy; k tomu slouží žongléři, tanečnice, hudebníci a místa, kde obyvatelé mohou posedět u piva. Jinou důležitou složkou hry je uctívání bohů, jehož se dosahuje pořádáním slavností a stavěním chrámů; jsou-li bohové spokojeni, městu věnují dary, případně mu poskytnou záštitu před nepříznivými jevy, které naopak sami vyvolávají, pokud jsou nedostatkem projevů zbožnosti pohoršeni. Do hry byl implementován rovněž model zdravotnictví – zabezpečení zdravotní péče, reprezentované praktickými lékaři, zubaři a lékárníky, leží na bedrech hráče.

Vedle kampaně hra, vyznačující se izometrickou grafikou, obsahuje dvanáct nezávislých scénařů; některé z nich jsou prosté podmínek vítězství, pročež jejich hraní nemá konec – jde jen o bezuzdné rozšiřování říše. Titul disponuje editorem, v němž lze vytvářet vlastní scénáře, a součástí díla je i miniencyklopedie, která hráči dává možnost vytvořit si představu o konturách egyptské morálky. Kromě jmen faraonů se ve hře vyskytují jména Mojžíše a královského egyptského architekta Imhotepa.

Datadisk Cleopatra - Queen of the Nile z druhé poloviny r. 2000, v jehož názvu nefiguruje název základní hry, nabízí zejména pohled na dobu helénismu (Hellenistic period). O jeho vývoj se postaral vývojářský tým BreakAway Games.
Pharaoh je budovatelská strategie studia Impressions Games, odehrávající se v souladu se skutečnými událostmi v několika epochách starověkého Egypta, počínaje r. 3500 př. n. l. a r. 1279 př. n. l. konče. Hráč postupně v kůži stařešiny kočovné osady, venkovského šlechtice, učence panovnické rodiny, královského písaře, kancléře, vezíra a nakonec faraona spravuje přidělenou obec a řídí její rozvoj. Kampaň lze charakterizovat jako vyprávění o pilířích dějin Egypta, zahrnujících války, konstrukce monumentů, národní pohromy, narození a úmrtí významných osobností a vzestupy a pády starobylých měst, to vše v dobách, které jsou pro dnešní dějepisce nejpřitažlivější. Herní mechanismy se shodují s přibližně o rok a půl starším dílem Impressions Games Caesar III.

Kampaň, každá z jejichž osmatřiceti misí má více než jeden úkol, se člení na dobu temna, archaické období, období Staré říše (Old Kingdom), období Střední říše (Middle Kingdom) a období Nové říše (New Kingdom). První epizoda má nádech tutoriálu – hráč vstřebává základní herní principy, jež představuje stavba domů, přísun vody a jídla a zprostředkovávání náboženství. Ve druhé éře hráč přičichne k vlajkovým lodím hry, jako zřízení armády a zakládání obchodních cest, a ještě v téže fázi kampaně mu bude zadáno vybudování prvního monumentu – mastaby (mastaba tomb). Stavba divů světa, které jsou klíčovým herním prvkem období Staré říše a mezi něž patří stupňovité a lomené pyramidy, jiné pyramidové komplexy, obelisky a sluneční chrámy, je dlouhým procesem, vyžadujícím mnoho surovin a pracovní síly, jež se čerpá z pracovních táborů. Následující etapa – doba Střední říše – se potom nese v duchu zotavení impéria z následků občanské války a hladomoru. Závěrečná série misí egyptské dějepisné lekce těží především z odvracení válečných hrozeb semitských kmenů. K obraně města lze stavět zdi, brány a věže; mimo pozemních sil lze ustavit též námořnictvo. Některé mise po hráči požadují, aby jinému městu poskytl vojenskou podporu. Kampaň není lineární – někdy je hráč postaven před volbu mezi mírumilovnou náplní, jejímž ústředním bodem je vybudování monumentu, a kořistnickou úlohou, kořenem jejíž rovnice jsou vojenské jednotky.

Po vodě, jejíž distribuci z fontán nebo studen, nacházejících se v místech s podzemní vodou, zajišťují nosiči vody, je nejžádanější surovinou ve hře jídlo (food). To se získává pěstováním zemědělských plodin, lovem zvěře nebo rybolovem; zemědělství je přitom specifické tím, že lze provozovat jen v těch obdobích roku, kdy veletok Nil poskytuje vláhu. Dalšími surovinami jsou: dřevo (wood), kamenina (pottery), cihly (bricks), len (linen), papyrus (papyrus), pivo (beer), zbraně (weapons) a luxusní zboží (luxury goods). Suroviny jsou nezbytné k výstavbě divů světa a jako materiál v průmyslu, lze je však také uložit ve skladech za účelem obchodu. Obchodování, jež nemusí zastřešovat pouze nákup a prodej surovin, ale i koncových výrobků, typicky keramiky nebo zbraní, má v Pharaoh velký význam – všechny suroviny hráč totiž nemůže získat z přírodních zdrojů. Založení obchodní trasy, která může být jak suchozemská, tak vést po moři, je zpoplatněno a zasazují se o něj taktéž potencionální obchodní partneři.

Při konstrukci domů hraje roli atraktivita lokality; spolu se vzdáleností od nákupních středisek a průmyslových oblastí, vystupujících v pozici pracovišť, ji určuje přítomnost okrasných struktur typu zahrady nebo sochy. Aby město splnilo své kulturní cíle, občanům se musí dostat zábavy; k tomu slouží žongléři, tanečnice, hudebníci a místa, kde obyvatelé mohou posedět u piva. Jinou důležitou složkou hry je uctívání bohů, jehož se dosahuje pořádáním slavností a stavěním chrámů; jsou-li bohové spokojeni, městu věnují dary, případně mu poskytnou záštitu před nepříznivými jevy, které naopak sami vyvolávají, pokud jsou nedostatkem projevů zbožnosti pohoršeni. Do hry byl implementován rovněž model zdravotnictví – zabezpečení zdravotní péče, reprezentované praktickými lékaři, zubaři a lékárníky, leží na bedrech hráče.

Vedle kampaně hra, vyznačující se izometrickou grafikou, obsahuje dvanáct nezávislých scénářů; některé z nich jsou prosté podmínek vítězství, pročež jejich hraní nemá konec – jde jen o bezuzdné rozšiřování říše. Titul disponuje editorem, v němž lze vytvářet vlastní scénáře, a součástí díla je i miniencyklopedie, která hráči dává možnost vytvořit si představu o konturách egyptské morálky. Kromě jmen faraonů se ve hře vyskytují jména Mojžíše a královského egyptského architekta Imhotepa.

Datadisk Cleopatra - Queen of the Nile z druhé poloviny r. 2000, v jehož názvu nefiguruje název základní hry, nabízí zejména pohled na dobu helénismu (Hellenistic period). O jeho vývoj se postaral vývojářský tým BreakAway Games.