Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jinak koukám, že se tu před lety řešil problém s ukládáním, já stáhl verzi odtud  a zatím bez problémů. A je tam k dispozici rovnou i Amiga verze, kdyby náhodou někdo nerozjel tu pro Windows.
@Zx Atari 500 (20.06.2021 18:51): No je pravda, že původní vydání pouze na Amigu asi dělá svoje :) (kór v době kdy už se jednalo o pomalu končící platformu)...
Nicméně fandové Another World a Flashbacků (kterých je hodně) by se o to zajímat mohli, kór poté, co to bylo vydáno jako freeware a nejsou se zprovozněním větší potíže. Navíc to je dokonce už i na mobily.
Jinač si nedělám až takové iluze, že by tu byla DH plná Amiga znalců a retromilů :) (i když popravdě nejvíce mě překvapilo, že to tu nemá dohrané třebas takový Phoenix nebo Mazar).
Docela se divím, že to tu nemá více hodnocení, je to celkem parádní kousek. Pamatuji, že jsem kdysi na to četl recenzi v nějakém starém Score/Levelu a strašně mě to zaujalo, tím, že se však jednalo o Amiga only kousek jsem si o tom tehdy mohl nechat jen zdát.
Po včerejším opětovném dohrání Another World jsem si na tohle vzpomněl a zjistil, že později vydali jako freeware i PC verzi, tak jsem to hned vyzkoušel a vypadá to opravdu dost solidně, bez problému funguje i na Windows 10 a díky možnosti uložit hru kdekoliv se jedná i o poměrně přístupný kousek (jakkoliv na to debilní Flashback like ovládání si budu muset zase chvilku zvykat, stejně jako můžou trochu házet klacky pod nohy některé puzzly či lehký pixel hunting), nicméně atmosféru to má neskutečnou a je to takový ten typ plošinovky (mix žánrů, větší důraz na "cinematičnost" a příběh), kterých je na trhu opravdu hodně málo.
Krom toho, ze to byl fakt poctivej klon Another Worldu ( a v necem i lepsi) Tak ta hra ma super hudbu. Uz song v intru navnadi :) Jedna z poslednich dobrejch her na Amigu..
Divim se,ze hru uz nemaji tvurci primo na svych strankach ke stazeni,kdyz byla kdysi uvolnena a ani ji nezminuji ve svem portfoliu. A pritom je to takova pecka.
Vzpomínám si na to, když jsem tuhle hru tehdá hrál, abych ji zrecenzoval na freehry.cz. Pamatuju si velmi krutou obtížnost a naprosto božskou hudbu....databaze-her mi připomnělo, že bych si ji měl sehnat...
@Crash (04.01.2013 20:48): Another world sa samozrejme da cely poctivo prejst, mal som spoluziaka ktory sa vtedy tej hre venoval a presiel ju... od neho som taky mal tie level kody ktore som potom skusal postupne a hral som vsetky leveli tej hry... akurat niektore som proste normalne dal na v podstate par pokusov a ine nesli v rozumnom case tak som zadal dalsi kod a skusil dalsi level a tak az do konca.... je pravda ze som sa tej hre zdaleka nejako dlho nevenoval, nikdy som nebol plosinkar a hoci sa mi hra strasne pacila po technickej stranke, samotny gameplay nebol pre mna nejako prilis atraktivny. Len nebolo to ziadne oddychove hranie proste ale tvrda drina, skor ma vzdy sralo to zacinanie od zaciatku pri zabiti co bolo niekedy fakt straaaaasne otravne 20 krat dokola to iste stale a stale.... za to mi ta hra nestala takze som ju presiel iba tak rekreacne.

To ale taky Flashback potom ten ma teda zas kralovsky bavil a hodne som si ho vymasteroval, snad som to aj presiel na hard, minimalne viem ze som presiel do posledneho levelu ale ci som ho nakoniec dal uz neviem (na hard).

GODS hej ten bol starsne tazky, Chaos engine bol tiez velice narocny a nedohral som ho nikdy, aj ked savestat som na to nikdy neskusal. Inak "do pulky 3. sveta" to si dobry frajer to ti musim povedat. Ja som sa tusim (urcite) ani cez 2. nedostal.

Ale pri tom Realms of Arkania uz o tom prvy krat naozaj vazne uvazujem, ze nainstalujem ten "Daum Dosbox". Aj ked minimalne zo zaciatku to skusim hrat normalne, a ked to bude moc vopruz tak skusim savestaty.
@mazar1234 (03.01.2013 23:56): Tohle je pravda asi strašně subjektivní záležitost. Já jsem třeba Another World dal poctivě (hrál jsem Apple verzi - DJův balíček), bylo tam sice pár míst, kde jsem si zanadával, ale časem jsem na to přišel, ale hlavně jsem tady vůbec neměl pocit, že bych to bez cheatu nebo savestatu nedal, každej level má kód, a zas tak dlouhý ty levely nejsou, prostě dnešní checkpointy. Takže mě zase překvapuje ta tvoje reakce, že u Another world je savestut "must have".

To GODS je jiná písnička, ten jsem poctivě dohrál někam do půlky třetího světa, a když jsem shlédnul závěrečného bosse na videu, tak jsem došel k závěru, že zase všechno dohrát nemusím...
@mazar1234 (03.01.2013 23:56): No a už jsme u toho :-) Původní Another World je dost tuhý, člověk musí přesně vědět, co má dělat (zbytečná rána, dojdou náboje, smrt), je možné udělat občas něco špatně a ani to nezjistit a je třeba se u některých akcí strefit do desetin sekundy. Původní Another World jsem prošel bez savestatů, ovšem jeden úsek se mi podařil všehovšudy jednou jedinkrát (zatímco právě poslední je relativně lehký). Flashback se dá bez savestatů projít celkem v pohodě právě díky oné vyšší benevolenci, štítům a IMHO výrazně méně agresivním nepřátelům (kterých je tam s výjimkou jednoho výhradně akčního levelu také relativně méně vzhledem k rozsahu hry).

Jo, GODS, a jsme u toho zase :-) Na PC jsem dával celkem pravidelně první tři světy ze čtyř, čtvrtý ani omylem, nakonec jsem GODS dohrál na Megadrive. Totéž Chaos Engine s počítačem řízeným spoluhráčem, na Amize/PC k poslednímu bossovi a toho ne a ne dostat, opět až Megadrive a savestate.

Jj, v Isharu jsem si spletl strop na level postav se stropem na peníze, ten tam asi opravdu není. Dvojka má asi zase vtipný strop na kouzla kouzelnice Morguly, uměla snad na libovolném levelu jen dvě, kamaráda jsem při hraní častoval větou "Podívej se, jestli má Morgula další kouzlo".

V Das Schwarze Auge to byla dost prasárna, ve spojitosti s tím, že za většinu bojů dostali členové party tuším 57 zkušeností. Nebylo to tak, že dostávali takhle málo za každý následný boj s daným typem protivníka kromě toho úplně prvního? V chrámech se sice dalo ukládat bez postihu, ale kdo měl sakra vylézat z konce dungeonu a ploužit se do nejbližšího města.

Turrican pouze dvojka proto, protože jsem jedničku ani trojku nikdy nehrál, nejsem Amigista ve slova smyslu že bych Amigu někdy vlastnil, takže mám zatím dohráno pouze pár titulů pod WinUAE (ačkoli ty podstatné asi většinou zhruba znám).

Nemožnost nebo omezení ukládání pozice nezavrhuji absolutně, jen bych řekl, že poměrně málo titulů umí vybalancovat obtížnost natolik, aby nemožnost/omezení ukládání zlepšovalo hratelnost. IGI nebo DF jsou IMHO spíše výjimky (minimálně v žánru FPS).

Neboj se, že jsem Tvé komentáře k Metal Mutant na DJ Old Games nečetl ;-) Každý má určitě pár titulů, které si třeba i dobrovolně stíží nějakým dalším omezením jen aby si je maximálně užil (Deus Ex na realistic bez zabití jediné postavy včetně těch, u kterých s tím autoři počítají, například), jiné dohraje pouze se savestatem kvůli vytvoření názoru (Tubular Worlds).
@Phoenix (03.01.2013 23:40): No zrovna Another world je priklad hry kde je savestat skoro must-have... ked neratam tu anniversary edition kde nasekali milion checkpointov co je dobre. Osobne som napriklad Another world nikdy suvisle nepresiel, ale napriklad posledny level ano aj niektore dalsie ano ale dobru polovicu nie....

Hej flashback ma iba RAM-save v ramci levelu ale to je v pohode... doba levelov nie je nijako strasne dlha takze nie je ani nejaky citelny problem ich prechadzat normalne.... tu je fakt savestat uplne zbytocny.

Napriklad dalsi priklad GODS, to som nikdy bez chetau na nesmrtelnost nehral lebo to je fakt sialenost hoci nekonecnym masterovanim sa to udajne da prejst aj poctivo....

V Ishare nebol ziadny strop na peniaze, resp. ak bol tak isiel radovo v milionoch. Ale vzdy lepsie save za peniaze ako save za Experience, ehm, ehm ano pozeram sa na teba Das schwarze auge. Toto je asi najvacsi hardcore co som kedy zazil.

ad. Turrican (preco vzdy len 2-jka? T1 nie je ani o milimeter horsi!!!) DF a IGI - tu je ale prave vidiet co dokaze dobre vybalansovana obtiaznost oproti len tak nahodilo naplacanej obtiaznosti. Proste su tie hry tak genialne nadizajnovane ze ten savestat by uplne znezmyselnil hranie.

A este poznamka na zaver ohladom Metal Mutanta - pokusam sa prejst hru na obtiaznosti 2, samozrejme ma napadlo ze ved pomocou savestatu to prejdem za necelych 5 minut (posledny level)... aj by som ho presiel samozrejme LENZE po prejdeni by som vobec ale absolutne vobec nezazil ten radostny pocit ze som to presiel lebo by som vedel ze som to vlastne nepresiel.
@Drolin (03.01.2013 22:30): O nesmyslnosti používání savestate v případě hraní Metal Mutant nás věcně, fundovaně a s grácií anglického lorda již poučil mazar1234 :-)

V Isharu je to IMHO zbytečné (dohrál jsem jej klasicky pomocí ukládání za prachy), jelikož je ve hře možné na určitém místě mydlit respawnující se potvory, až parta namydlí dost peněz (tuším, že 10 000 je strop, ale možná si to už nepamatuju dobře), tak se jede dál. Nakolik to v jedničce prospělo hratelnosti je otázka, ostatně v dalších dvou dílech už nic podobného není a neznám nikoho, kdo by na francouzských náměstích v době vydání řval "Vraťte nám save za prachy, bídáci".

Osobně používám savestate buď u jinak totálně nehratelných kusů (Tubular Worlds jako jeden příklad za všechny), u těch, které z nějakého důvodu proráží můj (cholericky nízký) práh frustrace (Lion King), případně u těch, kde nemá IMHO smysl hrát jedno kolo dvěstěkrát dokola (Arkanoid). Dohrál jsem i pár her, kde nemožnost ukládání v průběhu mise dále vylepšila hratelnost (již zmiňovaný Turrican 2, Dark Forces nebo Project IGI), ale ve svém věku se u většiny titulů díky klesajícímu postřehu a klesajícímu množství času bez vymoženosti typu "dej si 3. kolo po stoprvé od začátku" už asi obejdu.

Flashbacka jsem dohrál kdysi dávno na PC, jde to opravdu i bez savestate. Ve hře jsou savepointy, jen je třeba dohrát celé "velké" kolo najednou, po úplném vypnutí hry se člověk ocitá vždy na začátku toho kola, ke kterému má přístupové heslo. Flashback také není tak "přísný" jako Another World (hlavní hrdina má nekonečno nábojů a málokdy se stane, že by jej nesplnění akce X v dané desetině sekundy poslala promptně na začátek levelu).
@mazar1234 (03.01.2013 22:41): Metal Mutant jsem dohrál se savestatem. Že jsem Tě tím nasral budu asi holt muset nějak přežít.

Kde se v Tobě bere potřeba dokazovat v takovém případě komukoli, že je totální lama? Já tady snad za totální lamu označuju každého, kde nedohrál Doom bez ukládání na Ultra Violence, nedohrál oba díly Dungeon Master s jednou postavou, nedohrál dvakrát Wizardry 7, desetkrát Lands of Lore nebo Jedi Outcast na Master Jedi? K čemu by to bylo dobré? Pokud si někdo pomocí cheatu/ukládání/whatever podle mého kazí gameplay, tak je to jeho problém. Až si začne vyskakovat, že hra X je s nesmrtelností jednoduchá a jaká je to tedy sračka, tak mu na to něco pádného odpovím. Každému přijde složité něco jiného, já taky nepovažuju každého, kdo nechápe pojem determinant a neumí řešit diferenciální rovnice, automaticky za debila.

Jestli máš zájem o seriózní diskuzi na téma "gameplay pokažený pomocí akce XYZ", jsem pro. Pokud máš dál potřebu vykládat, jak Tě seru, tak mi přijde zbytečné reagovat.
Jezisi nehovorte nahlas ze ste hrali - chcete hrat - Metal Mutant so savestatom.... ved tym uplne odj***te cely zmysel gameplayu. Phoenix teba uz nikdy nemozem mat rad a prepadol si sa v mojich ociach do najhlbsieho bahna lamerstva.... na easy to ide uplne normalne prejst systemom "s kazdym pokusom sa zlepsim" .... Turrican si uz tiez teda mohol hrat na savestate, nic by si nepokazil..... (sorrry ale fakt si ma nasral!!!)

Akoze Flashback cez savestat?? WTF??? to si robis akoze fakt srandu vsak? ved to absolutne vobec nie je nutne, v kazdom leveli mas aspon 2 save pointy preboha. Hrat toto savestatmi je ako keby si si zapol nesmrtelnost.
@Phoenix (03.01.2013 22:16): Jj, četl jsem, že jsi se na DH o ni již zmiňoval. To bych asi u některých DOSovek využil (právě Metal Mutants, Ishar atd.).

A ty si zkoušel Flashback, či dohrál, na více platformách?
@Drolin (03.01.2013 18:46): Existuje upravená verze DOSBoxu, která "umí" savestate, využil jsem to například u Duke Nukem 2 nebo Prehistoriků. Ale jestli nakonec jdeš do Megadrive verze, tak je to jedno.
@Phoenix (03.01.2013 18:37): Četl, a to mi právě vyběr spíše ztížilo :).

Pro mě bude ale podstatný savestat, takže vše padá v úvahu mimo DOSu. A v poslední době mám rád Fusion364, takže proto tu Megadrive verzi.
@Phoenix (03.01.2013 15:47): Nehrál (mimo dosavadního 10 minutového zkoušení), v plošinovkách jsem vlastně z těch lepších hrál pouze Another World, Heart of Darkness, Cave Story, Symphony of the Night, Turrican II a Braid. Ostatně tento žánr moc nevyhledávám, když se však povede, stojí to obvykle za to.

Jen tedy ještě nevím jakou verzi hrát, nejspíše tu na Megadrive.
@Drolin (03.01.2013 15:28): Jestli jsi Flashback nikdy nehrál (či hlavně nedohrál), tak Ti závidím. Jedna z mých srdcovek, naprosto skvělý mix plošinovky a lehké adventury, osobně se mi líbil ještě o chloupek víc než přelomový Another World.
@Drolin (15.12.2012 23:46): jj, verze z Realoaded je bez StarForce. Bohužel mi při F1 padá také, na netu jsem narazil na vícero lidí s tímto problémem, bohužel na nikoho s řešením. Kompatibilita nepomáhá a ve Virtual Machine hru nerozjedu.
@Phoenix (15.12.2012 23:40): Tuto verzi z reloaded, tam myslím, že starforce není (ale asi bych to ani nepoznal), nicméně u té verze mi zase nejde zmíněné nahrávání/ukládání.

Jinak většinu dungeonů jsem raději zamítl, to je z většiny minimálně na pár týdnů.
@Drolin (15.12.2012 22:42): Wasted Dreams znám, tuším jsem to chvíli kdysi zkoušel. Ale na Amize bych rád dohrál hlavně kupu dungeonů, Black Cryptem počínaje. Na všechno holt není čas. Jinak ta verze onEscapee, kterou jsem stáhl ze stránek tvůrců, má v sobě Starforce, kterou jednak nesnáším z principu já a druhak se nesnáší ona s W7 64bit. Máš nějakou jinou verzi nebo to Tobě problémy nedělá?
@Phoenix (15.12.2012 22:32): Na Amigu i v pozdější době vyšly zajímavé věci - např. Wasted Dreams, Strangers a T-Zero.

Ale vlastně bych měl zkusit i jinou verzi, než tu z reloaded.

Jinak z toho kousku co jsem zkoušel, onEscapee vypadá zdařile a pro fanoušky Another World by mělo být povinností.
Při hraní, tedy pokusu o ukádání mi hra padá, setkal se s tím také někdo?

Kdyžtak to však jistí Amiga verze.