@
Charllize (27.01.2018 13:26): Osobně jsem zatím nadšený. Co jsem tak pochopil, tak dokud se člověk nedostane k High Ranku (kde se najednou hodně rozšíří možnosti různých armorů), tak je to docela jednoduché - prakticky takový tutoriál, ale od HR dál je to prý fakt tuhé.
@
Nikdykde (27.01.2018 12:13):
1) Za prvé srovnávat to s DD, HZD je trochu mimo - ta hra není o světě a příběhu, ale primárně čistě o gameplayi. Je to víc Diablo, než narativní RPG. Navíc má svoje zažité prvky které k ní prostě patří (přehnaně cartoonovité animace vaření a jedění apod.). MH svět se rozhodně nesnaží být imerzivním zajímavým světem s nějakou důležitou historíí, politikou apod... je to prostě hřiště kde máš lovit dinosaury nesmyslnýma zbraněma.
2) A právě boj je ta nejsilnější stránka. U prvních bojů se to zdát může, ale rozhodně to není o tom "skákat okolo a mlátit a ono to možná lehne". V pozdějších částech hry je to hodně po pozicování, o útočení na správné části monstra (v té hře nejsou "criticaly" - pokud sis někdy všiml, že ti vyskakujou zvýraněné dmg čísílka, tak je to proto, že jsi útočil na správnou část monstra., využívání terénu (útoky ze skoku - i když na monstrum neskočíš, tak dobře nastavený útok z výšky dokáže dát fakt velký dmg, využívání pastí a věcí v mapě (jedovaté kytky co když přeřežeš tak vytvoří velkou jedovatou kaluž, paralyzující žáby co když nakopneš tak za chvilku explodují. A to ani nemluvím o naprosto nádherně propracovaném chování monster (ať už v boji nebo mimo) a o tom jak každá zbraň je praktický úplně nový gameplay.
Osobně si to užívám a těším se až se dostanu k High Ranku a začnu víc hrát ve skupinách. MH je jedna z těch her, které je nutné hrát a ne sledovat. Pokud to jen sleduješ, tak to působí jen jako nekonečné sekání do dinosaura s hromadou HP, ale jakmile to hraješ, tak celé ty honičky a situace které při tom nastávají dokážou vytvářet jedinečné zážitky.
Např. si živě pamatuju, že když jsem hrál ještě v betě, tak jsme se skupinou šli na Anjanatha (červený dinosaurus z Ancient Forest) a v celá honička za ním se dostala docela vysoko na ten strom, kde jsme najednou bojovali na několika vrstvách nestabilní podlahy, takže se následně celý lov odehrával na stále nižších patrech kam jsme se propadávali a další monstra, které jsme na těch patrech vyrušili, se postupně přidávaly do celého toho boje.
Kdysi, ještě před nedávnem jsem MH taky nechápal. Na 3DS jsem zkoušel nejdřív MH3 demo a nechápal jsem co je na tom super, potom jsem zkusil demo MH4U a nebylo to o moc lepší.... a pak jsem tomu dal poslední šanci s demem MH Generations... a najednou něco kliklo a já zjistil, že mě to fakt baví. Vrátil jsem se zpátky k demům MH3 a 4U a zjistil jsem, že jakmile už to "chápu", tak je to mnohem lepší.
U bety MHW jsem se ze začátku bavil, ale nebyl jsem nadšením bez sebe... bylo to prostě fajn.... a pak přišel ten jeden lov, kde něco znova naprosto špičkově zapadlo dohromady. Kde ve chvíli kdy to monstrum (které jsem do té doby už víc než jednou porazil, takže to nebylo nic nového) konečně padlo, tak jsem nadšeně vyskočil ze židle plný energie z naprosto jedinečného zážitku. A podobné následovaly.