Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Might & Magic Heroes VII

29.09.2015
50
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Příběhové pozadí již sedmé regulérní části strategické série vás přenese do období 200 let po událostech Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness, kdy již byla zavražděna královna Maeve Falcon. Společně s vévodou Ivanem Griffinem budete sledovat jeho snahu o získání koruny a znovusjednocení říše Falcon.

Základním stavebním kamenem hry jsou tahové bitvy probíhající na šachovnici, při nichž je nutné využít vhodně zvolenou strategii a taktiku. Zde se utkává 6 frakcí: Sylvan tvořený Elfy, Academy se zástupy kouzelníků, Haven s rytíři a kněžími Svaté říše, Necropolis, kterou tvoří temní nekromanceři, Stronghold s Orky a barbarskými kmeny a konečně Dungeon tvořený paktem Temných Elfů a beztvářných Faceless. V průběhu každého tahu hráči budují, upravují a rozšiřují svůj hrad, který umožňuje další expanzi na mapě a celou řadu dalších funkcí včetně rozšiřování řad armády. Hrdinové na mapě sbírají artefakty a zdroje, které v dalším průběhu mohou poskytnout různé výhody a vylepšení.

Proti předešlým částem série, která aktuálním dílem připomíná 20 let trvání značky Might & Magic Heroes, představuje hra řadu novinek včetně větší interaktivity s prostředím nebo plejádu nových monster. Každá z frakcí má ve hře vlastní rozsáhlou kampaň v líbivém vizuálu a rozsáhlém světě k prozkoumání. Hrát lze i proti živým protihráčům v online multiplayeru případně v hot seat režimu na jediném počítači.


Poslední diskuzní příspěvek

@Lukinator (07.01.2018 17:36): Pokud jsi nehrál žádné Heroesy tak můžu doporučit pátý díl. Šestka taky nebyla úpně hrozná ale mě osobně nesedla. No a pokud ti nevadí horší grafika, tak trojka je sázka na jistotu. Tenhle díl je strašný a Ubisoft ho totálně podělal.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Tahle recenze bude hezky čerstvá neboť jsem před chviličkou dohrál tohle dílo (resp. nedohrál, v kompletním dokončení mi zabránil fatální bug v Ivanově kampani těsně před samotným závěrem, jak příznačné). Bez nějákých cirátu se do toho pusťme neboť tahle hra si nezaslouží aby se o ní mluvilo víc než je zdrávo.

První co vás okamžitě nemile překvapí je množství bugů. Bugy jsou doslova všude a je jich hodně. Jakože HODNĚ. Nebylo ani 5 minut bez toho aby se mi nějaký neukázal ve hře a se zlomyslným pousmáním poškádlil mé nervy. Jsou zde různé grafické glitche a podivnosti, jako třeba to když se vám nezobrazí patřičný text nebo se zobrazí totálně rozházený. Jindy vám v soubojovém modu vypadne část grafického rozhraní. Někdy se začnou jednotky podivně pohybovat a jejich animace připomínají něco mezi tancem svatého Víta a padoucnicí. A pak vám hra prostě spadne a nebo se nenačte vůbec. Ovšem tohle všechno a mnohem víc je nic ve srovnání s chybami které znemožňují další postup ve hře. Jsou tam a taktéž v hojném počtu, nepomůže modlení ani svěcená voda. Najdou si vás a pak se můžete třeba rozsekat na kousky a nenaděláte nic. Mnohdy nepomůže ani restart mise, prostě už to tak zůstane a vám zbudou oči pro pláč. Mají mnoho podob např. I když uděláte co po vás úkol vyžaduje, tak hra to nezaregistruje a nespustí se další postup. Jindy vám neviditelná bariéra brání dostat se do míst, kde by ste se bez problému měly dostat atd. A na závěr vás dorazí plynulost hry, ta je totiž extrémně pomalá, než hra cokoliv načte (uloženou pozici, textury atd.) tak si skočte na oběd a dejte si kafe, bude to totiž doba. Zkrátka a dobře technická stránka téhle hry je totálně nezvládnutá a vývojáři snad ani nedělaly žádný betatest....

Bugy a glitche snad spraví patche (k dnešnímu dni vyšlo několik, ani jeden mi výrazně nepomohl) ale co samotná hra jak ta je na tom? Ve zkrácené verzi, nic moc. V té delší tedy zde:

Grafika- Není úplně špatná a u tahové strategie nemůžete čekat Crysis. Ale i tak mi příjde slabší a podprůměrnější než by se na rok 2015 slušelo. Celá grafika je taková meh. Prostě žádná tragédie ale ani zázrak, některé jednotky jsou vysloveně ošklivé. Ovšem největší problém mám se samotnou stylizací která je vágní a nepřehledná (města). Celá mapa je taktéž zaplněná až absurdním množstvím budov a surovin, které splývají s okolím a tak mnohé věci přehlédnete.

Mechaniky- Ovšem co je podle mě největší průšvih celé hry je její nuda a stereotyp. Pokud dojedete jednu kampaň tak máte představu jak se budou odvíjet ostatní. Vždy v první misi máte jen základní jednotky a budovy které vám vývojáři zpřístupní. Jak postupujete dál dostáváte se k dalším jednotkám a budovám. Takto to funguje u všech národů. Průšvih ovšem je že jednotlivé frakce se moc neliší. Budovy jsou téměř stejné (pár odlišností, frakce se od sebe liší jednou dvěma budovami) a i jednotky jsou jen přeskinované a všechny frakce mají jedny a ty samé jen vypadají jinak. Jednotek je jako šafránu a větší rozmanitost by nebyla na škodu. Celkově dostanete za každou frakci 8 základních jednotek a ty pak můžete povýšit na vylepšené verze. Můžete si též dokoupit dvě podpůrné jednotky které stojí mimo bitevní pole a různě vám pomáhají ( léčí, střílí po nepřátelských jednotkách atd.) jejich účinost je ovšem minimální a já je téměř nevyužil protože jen zdrřují samotnou bitvu a když už bojujete 550 potyčku tak to chcete mít co nejrychleji za sebou. Automatické řešení bitev nedoporučuji, počítač je lempl a máte zbytečně vysoké ztráty.
Problém celé hry je že na vás vše vybalí už v první kampani a pak jen recykluje dokola to samé. Budovy, jednotky, mechaniky atd. Hra je taktéž nevyvážená po stránce level designu, jak už jsem psal tak na mapě se toho válí hodně. Ovšem motivace pro to abyste o dané věci bojovaly jsou jen dvě. Pokud jste na začátku tak potřebujete suroviny a vylevelovat hrdinu. Pokud se alespoň trochu snažíte tak obě věci máte celkem rychle splněné a pak už 95% věcí nemá smysl sbírat. Místo toho uháníte splnit dané úkoly a poskočit do další mapy. Hra vás tak poměrně rychle přestane bavit (mluvíme tady o tahové strategii na desítky hodin, mě osobně se to začalo zajídat při třetí kampaní).

Bohužel to nezachraňuje ani příběh který je dost jalový a skládá se ze dvou rovin ta první se odehrává u stolu kde Ivan přemýšlí co bude po smrti císařovny dělat, jeho rádcové se mu pak pomocí příběhů snaží poradit. A ty příběhy jsou druhá rovina. Ani jedna není kdoví jak originální. Problém je že dané mikropříběhy jsou vážně dost krátké a nemáté tak moc šancí se s hrdiny daných vyprávění ztotožnit. Většina z nich se odehrává na 4 mapách což je fakt málo. Nepomáhá tomu ani otřesný dabing který namlouvali snad náhodní chodci kteří šli kolem vývojářské budovy. V momentě kdy mají dabéři zprostředkovat nějakou emoci to doslova tahá za uši a bylo mi trapně že něco takového poslouchám. Proč prostě nemohli tvůrci udělat jednu linku za jednoho hrdinu který bude hráče táhnout skrze celou hru fakt nechápu. Takhle je příběh fragmentovitě roztříštěn a ani jedna linka není dostatečně dobrá aby hráče zaujala.

Moje další výtka pak patří absenci tutoriálu a celkově nepřehlednosti hry. Ačkoli už mám v tahovkách hodně nahráno tak zde jsem se dost ztrácel a mnohdy nechápal zda to co se na bojišti a mapě děje je úmysl nebo další glitch. Vážně hra vám nevysvětli ani komáří prd. Prostě vás hodí do hry a starej se, na hodně věcí jsem přišel více méně omylem a různé informace jsou poschovávané v podzáložkách. Dostat se k nim vyžaduje porci trpělivosti a štěstí. Celkově je hra nepřehledná a neintuitivní. Vážně si neumím představit že tady příjde nováček na poli heroesů nebo tahovek obecně a bude chápat o co go.

A na závěr to nejlepší, AI. Aneb Absolutní Idiocie v praxi. Nepřeháním když řeknu že AI v 70% CELÉ hry jen nablbě čekala ve svém hradu nebo jezdila jak dement tam a zpět. Když už se k nějakému útoku rozhoupala tak to byl slabý pokus a vážnější hrozbu jsem zaznamenal jen asi pětkrát což jak jistě uznáte je katastrofa. AI prostě čekala až k ní příjdu a skoncuji s ní. Osobně nechápu jak takovou tragédii mohl někdo vypustit do světa. Pravda v některých kampaních se alespoň snažila navodit zdání že něco dělá ale dost často prostě nedělala nic. Katastrofa.

Na hru jsem dštil síru a oheň ale má i nějáké klady? Za sebe musím pochválit hudbu která se mi zdála fajn a za některé frakce až nádherná a brnkala na tu správnou strunu. Bojová část je taky fajn jen když už jedete stý souboj je to nuda (kdyby fungovalo to automatické rozhodování...). Taktéž variabilita bojišť by neškodila, jedno bitevní pole jako druhé. Když náhodou konstelace kvězd přála a galaxie Andromeda byla ve správném postavení s naším Sluncem a hra zázrakem fungovala bez bugů tak jsem se i trochu bavil. Problém je že i bez těch bugů a glitchů je to hra nanejvýš průměrná splácaná částečně z předchozícho dílu (jednotky, budovy, zvuky...) a narychlo spíchnutá. Mnohé věci jsem zde nezmínil protože si nejsem jist zda jde o chyby nebo se na to vývojáři vybodli. Např. "animace" u poradního stolu kdy postavy mluví ale vůbec se nehýbou je děsná. Celkově dávám palec dolů a nechápu jak tenhle paskvil může sbírat nadprůměrné známky.

Pro: hudba, když to funguje tak je z toho průměrná tahovka co na chvilku zabaví

Proti: bugy, glitche, pády, načítání čehokoliv, AI, level design map, mapa je přeplácaná a nepřegledná, neituitivnost hry kdy hra vám nic neporadí, absence tutoriálu, slabší grafika, převzaté věci z minulého dílu (doslova zkopírované), slabý příběh, dabing

+19
  • PC 65
Někdy snad před 20 lety si pamatuju, jak jsem hrála M&M III. A líbilo se mi stavět hrady, sbírat suroviny a objevovat jednotky různých ras. Proto jsem si pro návrat ke hrám mimo jiné vybrala sedmý díl. Ty dva ale nesrovnávám, protože trojku jsem hrála tak dávno, že na detaily si nepamatuju.
Sedmička se mi líbila, a s podivem jsem ji rozjela i na výkonnějším notebooku. Potěšila čeština, nadchly mě příběhy i vývoj postav a moc hezký soundtrack. Grafika je krásná, plastické mapy impozantní, i když trochu nepřehledné. Ale zvykla jsem si. Doteď nedokážu říct, jestli bych je chtěla jednodušší.
Při začátku hry jsem byla docela zmatená, co je kde, co znamená jaké tlačítko a stavění karavany jsem objevila snad až na konci první kampaně, u hry za orcy.
Co mě štvalo bylo ale čekání na CPU, v některých mapách to byl až několikanásobek času mého tahu, takže jsem si stihla i vyčistit zuby. Vzpomněla jsem si, že mě to štvalo i před těmi pár desítkami let. Rovnost magie a síly byla samozřejmě na straně magie. Takže abych se vyrovnala kouzlům některých hrdinů, potřebovala jsem třeba až 2x silnější armádu, protože mi půlku seřízli hned, jak se spustil boj.
V některých mapách se nešlo ani nadechnout, natož prozkoumávat a objevovat, a šlo jen o to vypočítat cestu hrdiny tak, aby ho nedohonil nepřítel, nebo abych se mu vyhnula. Trocha vyváženosti by neuškodila. Takhle jsem musela často restartovat mapy v duchu ZNOVU A LÉPE, protože jsem prostě špatně začala, a bylo třeba zkoušet prokličkovat různými tahy.
Dohrála jsem hlavní příběh, ale do těch ztracených se mi už nechtělo.
Celkově mě ale hra potěšila a jsem ráda, že jsem si ji zahrála. Až vyjde další díl, určitě budu u toho.

Pro: příběh, postavy, hudba, animace boje, grafika

Proti: dlouhé čekání na tahy, nevyváženost síly a kouzel, nutnost restartovat mapy kvůli dohratelnosti

+15