Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Příběh Strýčka Sama je pořádně masité DLC o 6-8 hodinách herní doby, v kterém se plně ponoříte do světa i hratelnosti, kterou tak dobře znáte z původní hry. Ani zde tvůrci nešetřili na dialozích a in-game animacích, které opět neřadím k tomu nejlepšímu, nicméně při nejmenším Vás dokážou ponořit do hry a jejího veskrze standardního příběhu s motivem věčného návratu domů i povinných komplikací s tím spojených. Klidné pasáže jsou prostříhány akcí, některým se nelze vyhnout, ani když chcete hrát čistý stealth. Na konec vás čeká i jeden twist a volba průměrného, či špatného konce.

Vladivostok, město, kterému se nevyhnula apokalypsa a zběsilé nálety netopýrů, vypadá na první pohled velmi hezky, tedy stejně jako původní hra. Po bližším prozkoumání se jedná o klasický koridor plný záhadných, poloneviditelných překážek, které nejdou obejít... Tedy nic na co bychom z Metro Exodus nebyli zvyklí. Když jsme u těch netopýrů, musím bohužel říct, že Samův příběh má jeden z nejhorších poloboss fightů, který jsem kdy v áčkové hře zažil. A abyste si to pořádně zapamatovali, hra vám jej naservíruje rovnou třikrát. Tento skvělý zážitek začne scriptem, který vás zamkne do mini-pidi arénky o velikosti průměrné pražské garsonky, kde na vás postupně nalítávají netopýři v čele s velkým taťkou netopýrem. Formování obrazců na nebi a prolétávání skrz stromy a listí sice vypadá velmi efektně, ale problém je, že netopýři dokážou proletět i zemí a dalšími pevnými překážkami jako jsou např. autovraky. Mějte tedy po kapsách pár lékárniček, jinak vás čeká uninstall. Na začátku náletu musíte jednou dobře mířenou střelou vyplašit taťku netopýra a pak se v intenzivní akční pasáži jen čeká odkud to přijde znova. Když si jeden výstřel a dlouhé čekání zopakujete asi 7x, dočkáte se finálního scriptu, v kterém stylově zběsilým mačkáním klávesy "E" taťku netopýra ubodáte vidličkou.

Obtížnost má své mouchy, stealth prvky jsou velmi primitivní, vojáci oplývají smysly na úrovni 80. letého důchodce, ale je fakt, že v jedné části narazíte na menší dvoupatrovou budovu, pro jejíž vyčištění budete muset nejprve dosáhnout úrovně Iko Uwais. Samozřejmě se mi povedlo na prvního vojáka hloupě naběhnout čelem, takže stealth postup byl vyloučen. Nechtělo se mi (z)vracet a jelikož v průběhu jakékoli "akce" nefunguje save, zabralo to možná 30-40 pokusů a dvě rozbité klávesnice. Jinak jsem si ale DLC velmi užil a už nikdy jej nechci hrát znova. :)
+19
  • PC --
Herní výzva 2022

Zahrál jsem si tohle rozšíření a mohu říci, že rozhodně není špatné. Poslední dobou mám radši kratší hry s koncentrovaným příběhem, než giganty, kde se většinu času téměř nic neděje. V dialozích a cutscénách je příjemnou změnou, že hráčova postava mluví. Už ale nemohu říci, že by mě to nějak extra těšilo v terénu, kde při sběru materiálů Sam dokola opakuje stejné hlášky.

Potěší také motorové čluny u kterých nemusíte vymýšlet jak pracovat s pádly, aby člun jel kam chcete. Jeden z Tomových lidí má dokonce citový vztah ke svému člunu. Hodilo by se však, aby jeho soukromý člun byl něčím jedinečný a neměl identické kopie po celé mapě.

Obecně považuji hry ze série Metra za dost kvalitní, ale přesto mě některé věci štvou. Za dobu hraní mi hra několikrát spadla. A druhá věc, ne tak závažná, jsou naskriptované bossfighty. Věc, kterou na těchto jinak příjemných hrách nesnáším a nesnášet dál budu. A další naskriptované události, které fungují divně taky:

Otevřu dveře, vidím bojového psa, namířím na něj, už stisknu tlačítko myši a místo výstřelu se najednou spustí skript, který se měl spustit hned po otevření dveří. 

I přes tyto nepříjemnosti si ale toto rozšíření určitě užijete. Mohu jej doporučit.

Pro: Postava mluví, motorové čluny, nová puška, příjemný kratší příběh

Proti: Postava mluví až moc, naskriptované bossfighty, divné překlady anglických frází

+11
  • PC 70
Po dost slabém a oprávněně kritizovaném DLC Metro Exodus - The Two Colonels přišli tvůrci s něčím podstatně lepším. Naskytne se vám velmi vítaná nová perspektiva jiné postavy (která už dokonce i mluví!), nová lokace, nový příběh, nový kus světa k objevování. Navíc přidejte pár nových herních mechanik, zbraně, nepřátele apod. Jako DLC to prostě funguje jako solidní nášup pro lidi, kterým se líbila původní hra.

Na druhou stranu něco mi tam taky chybělo. Svět mi přišel dost pustý, nezáživný a vlastně jsem celou dobu doufal ve změnu scenérie. Sam jako takový mi připadal celou dobu strašně debilně naivní a dost mi vadilo co musím za něj dělat. Ale bavil jsem se v pohodě, kdovíjak dlouhé to není. Velké plus dávám za chlastací epizodku :)
+15
  • PC 30
Metro jsem si koupil podle recenzí, ale jsou to vysloveně vyhozené peníze. Liniový děj, nemožnost různých druhů řešení nebo jiných cest k cíli. To mne fakt velmi nebaví. Navít ty příšery, ať už ti přerostlí medvědi, gorily a nakonec netopýři. Všichni skoro nesmrtelní. U těch netopýrů dám obtížnost na čtenáře a stejně neprojdu. To jako ty tvůrce fakt nenapadlo, že někoho zajímá příběh, grafika a lokace a bitky nejsou na špici priorit? Jedna z úplně nejhorších her za hodně dlouhou dobu.
+2 +6 −4
  • PC 75
Sam´s Story je výrazně lepší z datadisků pro Metro, než dva plukovníci. Ocitneme se v kůži Američana Sama, který po oddělení ze skupiny z hlavního příběhu hledá loď, která by ho dopravila domů.

Příběh se samozřejmě zkomplikuje, nicméně i tak je popravdě triviální a hráči je celkem brzy jasné, jak to celé skončí. Musím říct, že mne to nakonec i zklamalo, protože začátek vypadal velmi slibně a napínavě, ale hra úplně tohle tempo neudržela. V konečném důsledku si hráč zahraje na poslíčka, zastřílí si na pár potvor a zástup lidí. Prostředí tohoto datadisku se odehrává protentokrát až na výjimky na povrchu, povětšinou v bažině. Tentokrát tu máme otevřený prostor a pár míst k prozkoumávání. Máte tu jednu velmi zajímavou postavu (kapitán) a pak pár spíše zapomenutelných.

Nicméně dohromady to funguje docela obstojně, Sam je sympaťák, příběh, ač předvídatelný, dobře drží datadisk pohromadě, herní doba je rozumnější než předchozího jednohubkového DLC. Musím říct, že kdyby byl tenhle datadisk byl ještě o něco vyšperkovanější a delší, zřejmě by i zastínil základní hru.

Co ale musím říct, tady bylo vidět, že engine hry není úplně spokojený s obřími výhledy do složité krajiny, protože na vysokých místech se silně ztrácely detaily vzdálenějších objektů a výrazně padaly FPS (chvílemi až do slideshow). Jasně, mohla by za to moct moje starší RX580, ale v jiných hrách není ztráta vzdálených detailů až tak znát, a ani výhled do krajiny nepůsobí tak obří propad FPS.

Každopádně u tohoto DLC jsem neměl pocit vyhozených peněz.

Pro: Příjemný datadisk, rozumná délka

Proti: Ještě to chtělo trochu péče s příběhem

+13
  • PC 85
Hodně slušné DLC (cca 8 hodin), které dokazuje to, co jsem tvrdil už u původní hry. Opuštění metra paradoxně Metru strašně prospělo. Hra je v exteriérech zábavnější, méně lineární, více STALKERovská.
+9
  • PC 90
Musím uznat, že tohle DLC je mnohem lepší než původní hra. Náš hrdina zde již nemá Gordon Freeman syndrom a tak si jeho hlas, který v angličtině zní příjemně, můžeme užívat po celou dobu hry. Dokonce i k postavám se dá vytvořit jakýsi vztah. Kapitán je totiž solidní řízek a pitka s ním byla to nejlepší, co jsem kdy ve hře zažil. Příběh je už také o něco lepší a ty hromady dialogů už se daly poslouchat s chutí. Vladivostok je hezky zpracovaný a je vidět, že si s ním někdo dal práci. Nové zbraně potěšily i když pistolka poté letěla pryč. Ne že by se mi s ní špatně hrálo, ale bohužel přehazovaní zbraní tu má asi nějaká svoje pravidla.

Co mě nasralo byly třeba miny poseté po mapě. Ne, že bych byl dement a neviděl je, ale kolikrát nešly odjistit, kolikrát se aktivovaly když neměly a kolikrát mě zabily i když jsem byl už 50 metrů od nich. Další věc, pokud s člunem zastavíte, kde nemáte a stoupnete si od řízení, hra vás shodí do vody. Vylezete a zase vás shodí do vody, vylezete a zase vás shodí do vody a RIP. Další věc, opět se mi bugnul achievement. Při bitkách s netopejrem jsem nechcípl ani jednou, ale stejně se neodemkl. Jo ano, při té první jsem skočil s plošiny dolů, kde mě to zabilo. Hru jsem ale restartoval a dal to již bez smrti. Bohužel si to hra asi nejspíš pamatovala nebo nevím. V poslední řadě opět zkritizuji zvuk, protože ten je ještě vyjebanější než v původní hře. Hudbu jsem měl na max, ale stejně byla neskutečně potichu, dynamický rozsah mluvení postav je k pláči. Týpek stojí skoro u mě, ale zní, jak kdyby byl někde za rohem na druhém konci mapy. Samozřejmě opět při stisknutí spoušti se vše přeřve a nepřátelská ákáčka zní jako olejničky z Vietcongu, přičemž to moje jako solidně namakanej kvér. I přes tyto neduhy jsem si DLC neskutečně užil a nový díl maybe in Murica??
+16
  • PC --
Konečně poctivé DLC k Metru. Žádný Pack nebo krátký několikaminutový gameplay, ale slušných 8 hodin herní doby a pěkný otevřený open-space k průzkumu. Sam mluví (někdy možná až moc), jsou tady dvě otevřenější lokace, pár lineárnějších a nějaké ty příjemné kochačky v okolí Vladivostoku.

Vzhledem k tomu, že jsem neměl možnost výběru obtížnosti a tak nějak jsem ji měnit ani nechtěl (jak by řekla nVidia, "Ranger Hardcore - the way its meant to be played"), několikrát jsem se ocitl v úzkých a jednou dokonce i před úplným uninstallem. Savepointy jsou rozesety hodně řídce a prakticky jediná možnost uložení je buď sebrání nového equipmentu nebo vyspání se. Nebylo výjimkou, že jsem 45 minut vcelku hardcore podřezávání, lootování a stealthování ztratil jen proto, že jsem šlápl vedle a utopil se nebo mě setrvačnost při vybíhání schodů vymrštila přes okraj. Třešničkou bylo, když se hra neuložila ani po 15 minutovém enginovém videu a já ho tak musel sledovat znova (včetně nutné interakce).

V některých částech jsem musel RTX vypínat, protože se framerate propadal ke 40ti - kombinace denního světla a husté flóry je GPU killer a zřejmě si ještě pár let počkáme, než to pofrčí plynule. Jinak mi to ale ani jednou nespadlo (na rozdíl od původní hry), bohužel problémy s nastavováním hlasitosti přetrvaly a vypadá to, že se k jeho zafixování už autoři vracet nebudou.

Konec byl na můj vkus až přehnaně akční, celou tu finální pasáž bych klidně vypustil. Tohle není Serious Sam Story... Hraní si na Ramba se nehodí do herního feelingu Metra a působí rušivě a nadbytečně. Celkově se mi ale tenhle nášup zamlouval a rozhodně ho můžu doporučit.
+22