Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Tunák započnem duchovný prequel k môjmu nedávnemu komentáru pre Battlefield 3. Ktorý Medal of Honor máme na stole? No Medal of Honor. Ten prosto nazvaný reštart historicky dôležitej, prevažne historickej série FPS z roku 2010, ktorý žiaľ nový dych sérii nepriniesol, a to už vtedajší next-gen klopal na dvere. Do tohto vlaku vraj nenastúpil ani Warfighter a odvtedy je to už dekáda, čo nie je po plnohodnotnom pokračovaní ani chýru.

2010 Medal of Honor ukončil jednu éru, aj keď sa silou mocou snaží tváriť, že začína niečo nové. Dokonca až tak, že hra uvádza Frostbite engine (ten je použitý iba v multiplayeri, ktorého servery v roku 2024 už nefungujú, takže si tieto dve verzie hry neporovnám) pred úvodným introm, napriek tomu, že hru poháňa zo všetkých uhlov videný UE3 doplnený o dobové moderné fičrs. UE3 nezvláda otvorené svety ani ich ilúziu. Statické veľkolepé pozadia sú silno nepresvedčivou kulisou, a to jediné čo hrá hre do karát je fakt, že blízky východ vie byť napriek priestrannosti docela prázdny a jednotvárny. Je mi jasné, že hra nebola nijako zamýšľaná, ako open-world, od MoH sa pochopiteľne očakáva čistokrvná FPS, no stiesnenosť možností pohybu je tu abnormálne skľučujúca v kontraste s otvorenými scenériami a dychberúcmi horizontami. Tie dychberúce horizonty som zrnko prehnal, no pár výhľadov a pohľadov ma pristihlo sa pár sekúnd kochať. Grafika nie je zlá, virtuálne slnko i mesiac vrhajú na Afganistan dobré svetlo, no starší engine je poznať a nezreje nijako do krásy.

Štruktúra hry, v ktorej misie nasledujú po sebe chronologicky a dej rozložený do dvoch dní (+ prológ) je prima. Sledovanie deja a hranie za rôzne postavy je tiež ok. Trochu ma zmiatol výber misii v menu, kedy som si myslel, že hrám stále prológ, i keď som už bol asi v polovici kampane. Až tak fluidne po sebe misie nasledujú. Pači sa mi minimalistický, miznúci HUD, kedy na obrazovke nie je žiaden rušivý prvok, minimapa, ukazovateľ munície a to, že vidíte badge headshotu mi príde až zbytočné. Uznávam, že ma hra začala baviť, a keď skončila (deň 2. má iba dve misie, deň 1. šesť + dve spomínaný prológ), tak som len kukal, že to už je koniec? Rozjazd nie je najlepší a je hlavným dôvodom prečo som hru začal hrať v minulosti aspoň 5x a zakaždým ju vzdal pre iné, pútavejšie tituly. Prvá misia je mdlá, druhá tiež suchá a tu niekde som už možno nie len ja stratil interest a nadšenie. To by však bola napokon škoda, lebo hra sa rozbehne a sám seba som prichytil pri tom ako dobre som si zapoľoval na zástupy samovražedných nepriateľov. Oni by asi nemali byť samovražední, no vždy si poslušne dobehnú do ranu a veľmi sa vašim guľkám nesnažia skryť. Neviditeľné zóny, po ktorých dosiahnutí sa enemáci prestanú generovať mi silno vrátili PTSD flashbacks z World at War a pevne verím, že sa s týmto fenoménom budem stretávať v hrách už len menej. Príbeh je suchársko realistický s podareným záverom. Zbrane sú priemerné ako aj pocit zo streľby, sniper misie zaujímavé. Hudba je úplne parádna.

Máte radi FPS v reálnych kulisách a hry z éry 2005-2010? Pridajte si 10% k môjmu hodnoteniu, tu už to začína byť cítiť nostalgiou.

Pro: Afganistan v rámci možností enginu, hudba, čistokrvná a zároveň uveriteľná FPS

Proti: zhrnuté v komentári

+12
  • PC 60
Takový průměr, co neurazí, ale příliš znovuhratelnosti neobsahuje. Nový Medal of Honor se poučil od bratra ve zbrani a osobně mi přišel jako klon Call of Duty 4. Má to hodně podobné fungování světa i hry, hodně podobnou grafiku, zbraně atd. atd. Ze začátku hry (prologu a části prvního dne) jsem moc nadšený nebyl. Všechno bylo takové rychle rychle, pohyb sem tam, přestřelka, ale nedýchala na mě žádná atmosféra. Parťáci mi byli ukradení, vlastně jsem většinou měl i zmatek v tom, ve které jsem zrovna jednotce a s jakým určením. Hra chce ukázat více vojenských skupin, ale já se ztrácel. Nejlepší volbou tak bylo příběh i okolnosti hodit za hlavu a prostě přistoupit na hru tvůrců: "Konzolová střelnice". Nijak mě ani nezasáhla moje (?) Rabbitova (?) smrt. Hra tak poměrně rychle skončila a já si projel celé titulky, u kterých jsem skutečně čekal, že by mohla být nějaká potitulková mise, jak jsem si to pamatoval právě z Call of Duty 4, než jsem si uvědomil, že tohle vlastně není Call of Duty - tak moc mi přišly obě hry podobné.

Co bych na hře z roku 2010 nečekal, byly neostré a rozplyzlé textury i při nejvyšším možné nastavení grafických efektů a detailů. Spolu s tím do hry "přispívaly" i bugy typu levitování zbraní po padlých, mizení zbraní po padlých, UI, zasekávající se o bedny, přičemž nešlo dál pokračovat misí a následoval restart od posledního záchytného bodu, či drobné logické kiksy, kdy se při skoku na čtyřkolce rozbilo světlo, ale poté, co jsem z vozítka sestoupil a postřílel pár arabášů, nějaký talibanský kutil mi světlo vždycky opravil. Díky a kulku za to.

Drobnosti typu "checkpointy" a nemožnost libovolného ukládání do hodnocení promítat nebudu, tuhle konzoloidní koninu má už v podstatě každá druhá hra, přičemž se kašle na hráče, co nemusí mít čas dosáhnout dalšího záchytného bodu, protože musí jít něco dělat.

Co naopak na hře oceňuji, tak takové to filmovější zpracování a některé skutečně pěkné záběry okolí a svižnost enginu. Což není věru mnoho. Od pokračovatele MoH série jsem čekal trochu víc.

Multiplayer jsem zkusil jen letmo a nezaujal. Holt newbie mezi ostřílenými mazáky nemá šanci, obzvlášť, když nikoho nerozezná od pozadí a budov. MP ale obecně v takovýchto hrách vnímám jen jako doplněk hry a tak jej, spolu se skutečností, že z menu SP hry se do MP nijak nepřepnete, hodnotit také nebudu. Procentní hodnocení se tak týká jen SP části hry.

Pro: Prostředí a vzhled některých lokací, filmový nádech

Proti: Textury, bugy, délka hry, Medal of Call of Duty, povrchněji zpracovaný příběh a postavy

+10
  • PC 90
Medal of Honor byl vždycky nářez, kterej nasadil laťku dost vysoko, aby bylo těžký jí překonat. Pak ale přišlo CoD a série MoH šla ke dnu. Teď nastal čas nakopat CoDéčku prdel.

Medal byl ještě před pár dny nejočekávanější válečnej kousek pod sluncem, všichni čekali obrovskej epickej výklep, kterej vás ani po skončení nenechá v klidu. Dokonce se čekalo, že se MoH pokusí překonat CoD. První ohlasy byly ale docela vlažný a recenze nepřímo říkaly "Neni to špatná hra, ale Call of Duty je lepší". Ho ho, já se tímhle balamutit nenechám.

Den první: Úvodní mise vypadala docela napínavě. Jízda v autě, kolem domy ve kterých se klidně může skrývat nepřítel, do toho všeho tma a atmosferickej hudební doprovod. Když tu náhle přijde rána, auto před vámi ulítne a vy se zoufale snažíte uniknout před olovem. Mě se to ale nelíbilo. Graficky to vypadalo uboze, textury se mi nevím proč pomalu vykreslovaly a celkovej dojem mi dával znát, že to tak bude až dokonce a tak jsem hru po chvíli vypnul a chtěl jí rovnou smazat.

Den druhý: Hru jsem nesmazal :) Dal jsem jí druhou šanci. Ale další dvě mise byly nudný, nedynamický a postrádaly potřebnej náboj, aby to nějak vypadalo. Takže zase to dilema, zda to smazat, nebo hrát dál. Pokračoval jsem. To šílený inferno, který přišlo, to snad ani nemohli vyvíjet stejní tvůrci jako tři předchozí mise. Nejenom, že všechno vypadalo fantasticky, ale hra z čistajasna dostala onen náboj, kterej jsem předtím postrádal. Nádherný prostředí, v tom všem fenomenální válečná řezanice s famóznim hudebnim doprovodem (Zimmer je loser, Ramin Djawadi vládne), perfektním zvukem a jednou za čas přijde nějakej ten úchvatnej přechod mezi bojišti (Příklad: Jste sniper, přes údolí na vzdálenost asi 1 km se snažíte zachránit jednotku, která je pod útokem. Jedna rána, druhá a třetí, v tom přijde satelitní záběr na to peklo a všechno se to přesouvá na druhou stranu údolí do role zoufale se snažícího vojáka o záchranu. Tenhle přechod vás dokonale seznámí se situací a pomůže vám se do ní vžít). Na tom všem je nejlepší, že podobně infarktová akce vás doprovází až do úplnýho konce (ten přijde sice rychle, ale osobně si myslim, že například to CoD je dlouhý stejně. Zkrátka jako film. Ten by vás po pěti hodinách taky začal nudit).

Asi jako každá hra má i novej Medal spoustu chyb, mnohdy i zbytečnejch, ale pakliže se hráč dokáže do svojí role řádně ponořit, tak nad nějakým tím nedodělkem máchne rukou. Sice je docela iritující fakt, že vás hra vede pořád za ručičku, v mnohých místech udává tempo, kterým se máte pohybovat nebo se z vás pokouší dělat pitomce nějak jinak, ale i to je možný přehlídnout, protože skvěle ztvárněná akce zkrátka baví a pokud ne, neni to chyba hry, ale vaše.

Novej přírůstek do série tak nakonec dopad skvěle a to i přes prvních několik misí a sem tam nějakým nedodělkem. Nebojim se říct, že co se dynamičnosti týče, překonává Modern Warfare a to díky zvuku a hudbě.

Pro: strhující příběh, hudba, napínavá akce, po nějaký době grafika, několik infarktovejch momentů, vyvážená obtížnost, délka misí

Proti: první tři mise, do určitý části grafika

+9 +10 −1
  • X360 --
Hrána X-Box 360 verze.
Takže mám tuhle válečnou FPS pokořenou a myslím, že to nedopadlo nijak špatně. Kampaň není plná nápadů jako u série Call of Duty, přecejen se to celé hraje svižně.

Hratelnost není vůbec špatná, jen je klidnější než u CoD. Mise nejsou příliš rozmanité a prostředí je sice pěkné, ale celou hru je to to samé (město, plánina, zasněžené hory). Jednotlivé mise zahrnujou válečné vřavy, i stealth. Myslim, že v obou je to v porovnání s konkurentem Call of Duty série dost slabé. Válečné vřavy nejsou ale pořádné vřavy. Ať už začátek mise ukazuje, že těch spojeneckých vojáků je na bojišti mnoho, stejně když se hráč posune dál v misi, zůstanou s ním jenom maximálně tři vojáci. Tak je to i s misema za další postavu, zvanou Rabbit. Ovšem za tohoto vojáka to tak neplatí pořád. V poslední misi za něho je to teprv adrenalin a hlavně závěr mise, kdy ještě s druhým vojákem (který je vlastně jediný s kým hlavní postava bude procházet misi) skočí do mlhy a následně dopadne na skály. Takže je i několik dobrých misí, ale hlavně tu převažujou mise průměrné. Ať už je ale mise průměrná nebo nadprůměrná, hraje se to dobře. Řekl bych, že to nejlepší co dokážou mise v Medal of Honor nabídnout, jsou mise s Dustym. Odstřelování na kilometr nebo tajné procházení městem plným nepřátel je příjemné oživení, oproti klasické průměrné akci, kterou nabízí většina ostatních misí. Ještě se zmíním o obrovské součásti mnoha her. A tím jsou skripty. Tady jsou skripty a nejsou vůbec špatné, ale je jich podle mě příliš málo.

Co se týče grafiky, tak ta je v pohodě. Nevadila mi, i když bych ji na dnešní dobu zařadil asi do průměru. Efekty jsou ovšem slabší. Když si vezmu výbuch granátu nebo třeba hlína odlétající od kol jedoucího auta, je to nic moc. Hlavně teda ten výbuch granátu.

Medal of Honor bych na závěr schrnul jako lehce nadprůměrnou střilečku. Nejdříve je to jen průměrná akce, ke konci se to ale začne rozjíždět. Bohužel tahle hra končí příliš brzo. A nevyužitý potenciál hlavně v tajných misích s Dustym je na místě. Medal of Honor byl konkurentem série Call of Duty, ale všem dílum z této skvělé série (teda aspoň těm co sem hrál), nesahá MoH ani po kotníky.

Pro: Svižná hratelnost, mise s Dustym, několik dobrých misí.

Proti: Mise z většiny nabídnou průměrnou akci, málo skriptů, příliš krátké, efekty.

+9
  • PC 70
Před chvílí dohráno a pokud bych dal na dojem po první hodině hry, asi by bylo hodnocení o takových 20 % nižší. Nový MoH je v dnešní době světlou výjimou, kdy se hra postupem času stává zábavnější po všech stránkách. Pokud bylo cílem vývojářů odradit hned na začátku hráče, kteří dávají hodně na ten první dojem, tak se to opravdu povedlo. Už jsem to říkal u série CoD, ale stejně zopakuju, že přechod do přítomnosti prospěl i této sérii, na druhou stranu, po pro mě celkem nic moc Airbornu jsem něco ještě horšího snad ani nečekal a ve výsledku zklamaný nejsem. Až tak moc teda.

Všechno to, co jsem obdivoval na Modern Warfare 1/2 je v podstatě zahrnuto i v této hře a to, že nový Medal nepokrytě MW vykrádá se zakrýt nedá. Stejná koridorovka, mraky skriptů atd., ale nemohu říct, že by to zde fungovalo tak dobře jako v CoD a ona pověstná jízda se po většinu hry prostě nekonala. Holt kdo umí, ten umí a tady je ještě dost prostoru ke zlepšování. O dalším díle, vzhledem ke animaci na konci nepochybuji, ať už formou plnohodnotné hry a nebo datadisku.

Abych nebyl zas tako mec negativní, tak pár momentů ve hře, se mi opravdu líbilo, hlavně nádherné scenérie Afghánských hor za svítání a kupodivu hlavně konec hry, kdy to konečně dostalo spád a mě bylo i trochu líto, že už je konec, protože mě to začalo docela bavit.

Pro: Druhá půlka hry, která graduje k zajímavému konci, krásné scénérie Afghánksých hor

Proti: První půlka hry je nudná, skripty jsou moc viditelné, ač má hráč rozhled na kilometry, stejně musí běžet 20 metrů "širokou" uličkou

+8 +9 −1
  • PC 50
Pro mne osobně strašlivě velké zklamání, příběh zde prezentovaný - škoda mluvit, mise? Šedá fádní nuda, nic nového, nepřátelé jsou strašně tupí což dohánějí akorát kvantitou, situace kdy hra špatně reaguje na skripty jsou taky bežné, všudepřítomná nápověda také řádně otravuje život, ale to není spíše chyba až tak hry ale dnešní doby. Všudepřítomný amerikánismus také moc hře nepřidá a samozřejmě délka singlu - já měl dohráno za nějakých pět hodin? Jsem opravdu rád že jsem to tehdy koupil jen za 180 kaček a po dohrání poslal dále do světa.

Pro: V mém případě žádné :(

Proti: Délka,lineárnost,reakce na skripty,nudná kampaň,grafika

+7 +12 −5
  • PC 70
Stejně jako Call of Duty se i nový díl Medal of Honor vydal do oblasti současných konfliktů, přesněji řečeno na blízký východ. Po nemastném neslaném Airborne jsem od tohoto dílu nečekal skoro nic. Tím víc mě tato hra potěšila a dohrál jsem ji dokonce ne z donucení, jako to bylo u singleplayeru u Bad Company 2. Bohužel, některá hluchá místa a hlavně herní čas cca 5-6 hodin pro mě hodnocení srážejí. Na druhou stranu, zajímavé prostředí z blízkého východu a speciálních jednotek, ne tak špatně udělané, jak jsem čekal, ho trochu zvyšují. Všehovšudy 75%.

Pro: Zajímavé prostředí, pěkná grafika, zábavnost

Proti: Herní doba, hluchá místa

+7 +9 −2
  • PC 75
Rozhodně hezky zasazeno, pro mě zajímavější než nějaké Call of Duty. Hezčí prostředí i když taky hodně arkádové, nicméně medaly vždy takové byly. Já si hru užil, i když to se nedá říct o multiplayeru kde platí to, kdo umí lépe s hacky, má vyhráno.
+2 +6 −4
  • PC 80
Tak jsem si hru projel podruhé a podruhé mě příběh naprosto pohltil.
Vývojařům se musí uznat, že opravdu umějí udělat velmi realistické prostředí, audiovizuál a i na fps naprosto strhující epický příběh.
Jsem člověk který si na příběhu zakládá, proto tak vysoké hodnocení, takto propracovaný pravdivý příběh dokáže podat jen málokterá hra.

Toto hodnocení se týká hlavně singleplayeru, multiplayer má u mě hezkých 75%.

Pro: Naprosto epický a strhující příběh vytvořený podle předlohy pravdivých příběhů

Proti: Oproti multiplayeru se mi zdá grafika u singleplayeru poněkud zaostávající, krátká herní doba.

-2 +7 −9