Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

MechCommander 2

19.07.2001
70
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Druhý díl strategie ze světa BattleTechu vás zavede na planetu Carver V, kde se schyluje k válce mez zdejšími vládnoucími rody. Jako velitel žoldáckých sil budete bojovat pro tu stranu, která vám zaplatí nejvíc.

Stejně jako v prvním díle, i zde vás čeká velení obřím robotům - Mechům, kteří tvoří hlavní bojovou sílu ve světě Battletechu. I zde s nimi budete plnit rozličné úkoly a přenášet si je z mise do mise. Tentokrát ale již ve 3D s celou řadou vylepšení, jako přivolávání podpůrných jednotek nebo specializace pilotů.

V roce 2006 Microsoft vydal zdrojový kód pro volné použití. Hra byla zkompilována a nyní je k dispozici jako freeware zde.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Pokračování mého milovaného MechCommandera mě těžce zklamalo. A to skoro po všech stránkách

Ano, dá se říct, že velká část původního konceptu zůstala zachována, ale to zpracování je děsivé. Začneme už samotnou přípravou na misi: Na rozdíl od prvního dílu jsou od sebe všechny složky přípravy (mapa mise/úkoly, vybavování mechů a přidělování pilotů) výrazně odděleny, takže se nedá tak lehce přecházet od jednoho k druhému. Samotný interface, především vybavování, je navíc šíleně nepřehledný - například nevidíte výbavu mechu, dokud na něj nekliknete a nemůžete ji měnit, dokud se nepřepnete do speciálního menu. Navíc ani nejsou oddělené mechy, které používáte a ty v záloze.

Na druhou stranu abych jenom nehanila, vybavování mechů je tu o něco lepší než v prvním díle. Především je založeno na zabíraném místu a vydávaném teplu, místo na váze (kdy některé mechy nesmyslně mohly nést víc než samy vážily). Navíc díky vydávanému teplu je tu dobrý rozdíl mezi projektilovými (které zabírají víc místa, ale vydávají míň tepla) a energetickými zbraněmi. Škoda jen, že zbraní máte nekonečno a tudíž zmizelo pečlivé přerozdělování těch vzácnejších a strach, abyste o ně během mise nepřišli. Jakmile zde nějakou zbraň získáte, můžete ji používat do aleluja.

Spustíme tedy misi. Jaké jsou úkoly? Z 24 misí tu máme 15x variaci na "znič tohle, tohle a tohle", přičemž vám nic nebrání prostě neohroženě postupovat od jednoho cíle ke druhému. Žádná taktika, nebo pečlivé plánování před misí nejsou potřeba. Zbylé zajímavější mise jsou kopiemi misí z prvního MechCommandera, akorát ochuzené o zajímavé prvky. Například mise zničení konvoje - zde jde konvoj přímo proti vám ve čtyřech vlnách. Nuda. V prvním MechCommanderu byla podobná mise ozvláštněna tím, že konvoj byl na druhé straně řeky, kam dostřelily jen zbraně s dlouhým dosahem, most byl až na konci mapy a mezi vámi a mostem bylo minové pole. Takhle se dělají zajímavé mise! Navíc s možností ukládat hru během mise nebo si kdykoliv přivolat opravářský vůz je obtížnost opravu minimální. Pokud si dobře vzpomínám, jen asi dvě mise jsem musela opakovat.

Co se technické stránky týče, ani zde MechCommander 2 zrovna nezazářil. Modely mechů jsou sice krásně detailní, ale na rozplizlé textuře terénu moc dobře nevypadají. Netvrďte mi, že je to stářím hry - už o rok starší Earth 2150 měl hezčí terén. Navíc všechno se zdá být osvětleno ambientnímm světlem a chybí tomu hloubka. Jediné, co grafiku zachraňuje, jsou hezké efekty zbraní. A taky aspoň ta hudba za něco stojí.

Pro: Vybavování mechů, je to MechCommander :)

Proti: Nepřehlednost menu, mise, nulové taktizování, část grafiky

+14
  • PC 80
Málokdy Vás hra vtáhne jako Mechcommander 2, kterej má skvělou výpravu a cítíte se uprostřed dění obdobně jako tomu bylo u jeho předchudce s tím rozdílem, že takhle si představuju pokračování. V té době ideální posun k 3D zpracování, které hře jedině prospělo, ne jako v případě méně zdařilé nepřehledné Earth nebo Myth, kdy už jsem to ani nečekal. Ovládání je na jedničku a nemáte ani problém se orientovat v terénu; je to docela chytře řešeno (samotnýho by mě to nenapadlo) virtuálním kompasem uprostřed, takže víte, jakým směrem se pohybovat i bez mapy. Efekty jsou uspokojující, zvlášt ty zbraní a další Mechcommander do ted asi nebyl třeba… vše je v tom 3D kabátě pěkně zabalené a nemám tentokrát ke grafice výhrady. Obtížnost si vybere opravdu každý a přibyly nové strategické prvky jako oprava jednotek v poli a celkově větší podpora ze zálohy. Jak už jsem naznačil, příběh a vyprávění podkreslené hudbou Vás drží ve hře, i když zrovna nepřipalujete nepřátelské mechy, které si pak mužete opravovat v menu, které mi také na první pohled přišlo nepřehledné, ale není. Líbí se mi i ten RPG systém hodnocení pilota, kdy se vyplatí si pohlídat specialistu, kterej je nedílnou součástí Vašeho vybavení a bez správný kombinace to později ani nepujde. Taktická stránka se rovná především omezení zbytečných ztrát pobíháním v křížové palbě, kterou naopak Vy mužete využít ve svůj prospěch, nebo třeba zaměřením se na slabší, nekryté cíle. Frontální utok bez dostatečného arzenálu nebo přečíslení, kterým disponují především ti druzí, se rovná sebevraždě. Takže za mě plná spokojenost a mužu zase doporučit!

Pro: lepší vyzkoušet, HW nenáročnost, vypadá skvěle i se tak hraje.

Proti: screenshoty mužou odradit.

+7