Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@vodkasesemtexem (02.10.2015 16:04): Jakej datadisk ? :O Ten nevidím,. Mě štvalo, že AI byl prostě moc přesnej samej kritičák. Takže snad druhá mise a třetí mise byla peklo. Musel jsem to dost osekávat. A tohle se mi hraje krásně až moc krásně :D.
podle mě má dvojka potenciál, ale jednička je při dohrání obou dílu včetně datadisku přece jen o třídu lepší. dokonce se někdy chystám na repete na hard, což už bude opravdu výzva a napoprvý bys stejně neměl šanci, pokud bys měsíc dopředu nestudoval manuál a tipy na netu. nesmíš zkrátka opomenout nic, abys uspěl a v MC je toho k optimalizování celkem dost. navíc mapy mi v pokračování splývaly, v jedničce bych těch 30 misí dokázal i spočítat!
@Akhera (komentář): S pilotama žádný problém není. " Samotný interface, především vybavování, je navíc šíleně nepřehledný ", tak to si hrála asi jinou hru. Je pravdou, že asi první dvě mise mi trvalo než jsem si zvyknul, ale je to úplně v pohodě.
"například nevidíte výbavu mechu, dokud na něj nekliknete a nemůžete ji měnit, dokud se nepřepnete do speciálního menu" ? zase neuplná pravda výbavu vidíš slovy vpravo dole, a když si dáš upravit mecha je to tam krásně ukázané, co mech má. Jeden klik tě zabije ?
Navíc ani nejsou oddělené mechy, které používáte a ty v záloze. To je pěknej blaf :D. V záloze máš mechy na pravé straně. Jediné s čím se dá souhlasit jsou úkoly a grafika.


Plus je tam další vychytávka, že ty rámce jsou rozmístěny pokaždé trochu jinak a někdy tam vjetší zbran prostě nenarveš. Rakety jsou konečně výkonnější a nehodí se jen k taktizování přez zdi, který tady rozstřílíte jako papír, takže je to jedno. Podle mě to většina z těch, co to hodnotila, pořádně ani nehrála. Tak dobrá hra v poli to není, ale systém vybavování je fakt povedenej a přináší spoustu nových prvku. S*rali mě jen takový zbytečný chyby jako vohledně značení - proč musí být číslovka pod grafickým znázorněním výkonu a ne normálně nad, proč počet políček v ukazateli pak neodpovídá číslovce? Proč si musím přepočítávat, za jak dlouho vystřelí laser znovu, a udaj je v kolikrát za deset sekund, tzn čím vyšší, tím lépe, přesně vobráceně než v puvodním MC. Proč je značení modře, stejně jako označení pro zbraně středního dosahu? To už nejsou žádné neutrální barvy, třeba bílá?? Alespon barevné rozhraní učinnosti zbraní zustalo stejné. Zakoupená výstroj, tedy pouze mechy, se ted v případě stejného typu vrší na sebe v jednom řádku, takže nemusíte pořád scrollovat, protože to stejně nejde! To je to tak těžký naprogramovat sckrolování kolečkem myšítka? To, že zbraně kupujete zároven s vyzbrojováním mecha, je mnohem, mnohem lepší a penez jsem taky neměl nazbyt, jako normálně, někdy mi dokonce chyběly, protože když vám zničí mecha, tak si ho musíte znovu koupit!

"Škoda jen, že zbraní máte nekonečno a tudíž zmizelo pečlivé přerozdělování těch vzácnejších a strach, abyste o ně během mise nepřišli. " Upřímně, todle mě v jedničce dost s*alo, protože jsem pak musel překopat oblíbenou konfiguraci mecha, i když na tom zas tolik nezáleželo. V prvním díle stačilo nacvakat ty nejsilnější zbraně (a zároven vhodné pro danou situaci) a jet. Tady se dostanou ke slovu i ty konvenční, méně používané zbraně, které byste na mecha později už nedali.

"Například mise zničení konvoje - zde jde konvoj přímo proti vám ve čtyřech vlnách. Nuda." Tak zrovna tudle misi jsem opakoval asi desetkrát. Problém je spíš v kolísavé obtížnosti, ale chtěl bych někoho vidět, jak si ji dal na Elite. Možná někde na youtube bude video! Třeba v jedničce jsem za celou dobu nepoužil Minelayer, tady to bude asi nutnost, rychle konfiskovat sklady a používat letectvo, jinak to nevidím. Dobrá optimalizace pilotu je taky zásadní, lehký to vubec není!

Super by určitě bylo, kdyby vyšel třetí díl s prvky obou předchozích, to by se psaly komentáře, ale hraje to ještě někdo? (FASA mimochodem zanikla)
"Za systém konfigurace mecha by podle mě potřebovali autoři pořádně nakopat. Už nezáleží na hardpointech a váze jako dřív, nebo na rozmístění jako v Mechwarriorovi, teď jde jen o místo a generované teplo."

Ale to místo jen supluje hmotnost, čím těžší, tím víc zabere prostoru - pro představu je to určitě lepší, než v hlavě kalkulovat s dalším parametrem a jsem rád, že to neokopírovalo systém odkudkoli, a jde to svou vlastní cestou...
Oceňujem atmosféru, videoscénky so živými hercami boli skvelé. Trošku mi pripomenuli Dunu; konflikt viacerých vládnucich rodov. (Ak by tam pridali i ďalšiu kampaň, bral by som ju všetkými desiatimi.)
Možná je to otázka individuálních preferencí, ale mě prostě systém přípravy a vybavování připadal v jedničce přehlednější a smysluplnější. Titěrná mi ta okýnka nepřipadala.

Kdyby byly peníze značně omezené, tak by mi neomezený počet zbraní možná tak nevadil. Ale za celou hru jsem s pěnězma nikdy neměla problém.

Nezáleží na hardpointech, to mě taky mrzí a byla bych radši, kdyby to tak bylo. Ale pozor, ani v jedničce na nich nezáleželo.

Že mech unese víc než sám váží - je otázkou, jestli je jeho váha počítána i se zbraněmi nebo bez nich. Protože v misi seš omezen tonáží mechů a jejich váha se přidáním zbraní nemění, zdá se, že se spíš počítá společně se zbraněmi a tudíž to blbost je. A jestli se teda počítá bez nich, tak je zase blbost omezení tonáže.

Nové mechy získáš jak s taktikou tak bez ní, je to jen o tom, jestli mech neoverkillneš. Získávání nových zbraní je většinou jeden z cílů mise, takže o tom to taky není.
Akheira: To jsme asi hráli každý jiné hry... Příprava na mise probíhá pomocí několika obrazovek, které se přepínají tlačítky Next a Back, a na kterých jsou naprosto logicky oddělené jednotlivé prvky přípravy - nejdřív dabované a hrané "intro", pak textový briefing s mapou oblasti, potom "mechbay" a nakonec výběr pilotů. V jedničce na to všechno stačila jedna (dvě) obrazovka, jenže všechna interakce probíhala v titěřných nepřehledných okýnkách.

Ano, výbava Mecha je vidět až po kliknutí na něj, ale to je myslím celkem logické při takovémhle uspořádání. Konfigurace mecha probíhá po kliknutí na Modify Mech. Opět na tom nevidím nic nelogického... Zbraně sice nejsou limitované počtem, nicméně peníze nerostou na stromech. No i když... Když se člověk v misích trochu snaží, peněz má za chvíli habaděj...

Za systém konfigurace mecha by podle mě potřebovali autoři pořádně nakopat. Už nezáleží na hardpointech a váze jako dřív, nebo na rozmístění jako v Mechwarriorovi, teď jde jen o místo a generované teplo. Takže každý mech má blok políček, kam můžete bez ladu a skladu naházet, co vás napadne a co se tam vejde, jen nesmíte překročit maximální chladící kapacitu mecha.

Proč by měl být nesmysl, že mech nese víc, než sám váží? Náklaďáky nebo lodě taky kolikrát vezou víc, než sami váží... Takhle dochází k mnohem většímu nesmyslu, kdy mech nese 4 PPC přestože má "ruce" jen na dvě. Moc nechápu, proč nebyl okopírován systém z Mechwarriorů...

Mise jsou sice trochu přiblblý a jednotvárný, ale uplatňovat nějakou taktiku se taky vyplatí - hráč pak spíš získá nové mechy a nové zbraně, než když všechno bezhlavě vystřílí. Za opraváře a salvation se musí taky zaplatit... Proti jedničce se samozřejmě hra nechytá, ale jinak není až tak špatná.