Pozemšťan Mavlin Malner je jednoho dne unesen létajícím talířem na planetu Mogunů, kteří vypadají jako růžoví humanoidní draci. Mimozemšťan popírá, že by šlo o únos a že Mavlinova přítomnost na planetě je omyl, ale zpět na Zemi jej vzít odmítne. Mavlin se tedy musí z planety dostat nějak sám...
Mavlin - Vesmírný únik je česká adventura z pera Petra Mandíka (který se zapsal do dějin české herní scény i pozdější Misí Quadam). Hráč vidí scénu ze třetího pohledu a postavu Mavlina ovládá pomocí šesti příkazových ikon, mezi kterými vyniká poměrně unikátní příkaz "poslouchej". Sbírané předměty není možné v inventáři kombinovat a hra nabízí jen minimum dialogů. Některé části scény jsou po pokliku ve výřezu zvětšeny. Hudba je přítomná pouze ve formě výstupu z PC speakeru.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Mavline, Mavline, tys mi ale dal! Asi nejatraktivnejsim prvkem teto hry byl punc nesehnatelnosti - Vesmirny unik zkratka zmizel (z internetu, z povedomi hracu) a az donedavna jej nebylo. Hlubiny archivu se nastesti otevrely a tu ho mame - starsi a kratsi bratr nechvalne proslule Mise Quadam (na kterou se rovnez zapomnelo, ale nastesti neni nedohledatelna).
Hrani Mavlina bylo peklo, nebot k nemu neexistoval zadny navod. Prestoze jde o adventuru vcelku jednoduchou a kratkou (tak do dvaceti minut s navodem), diky otresne grafice a misty prisernemu ovladani (hlavne hledani presneho bodu pro prechod do dalsi lokace, kdy je sice vidite, ale nemuzete se na ne dost dobre trefit) se mi nekolikrat podarilo neskutecne zakysnout. Zapomente na nejake dialogy, jednak tu neni v podstate s kym se bavit (opet jen tri NPC, Mandikuv trademark, nebo z nouze ctnost vynucena technickymi problemy s implementaci cehokoli pokrocilejsiho? Dve postavy maji po dvou vetach pred a po prineseni predmetu.)
Nevidanou funkci je moznost vratit se o krok zpet, dojde-li k umrti hlavni postavy. Je to lepsi nez load, ale nasel jsem pouze dve moznosti, jak umrit had a plynova sprcha, takze na tom zas tolik nezalezi. To same plati i o naprosto nevyuzitelnem prikazu slyset (bud se prekryva s funkci rozhovoru, nebo se dozvite, ze "neni nic slyset"). U tak kratke hry me zarazi i pritomnost slepych odbocek (nevyuzitelne predmety, mista, u kterych Mavlin duma, jak je pouzit - zjistil jsem, ze pokud duma, tak je nakonec nevyuzije. Nejsem rozhodnuty, jestli jde o pozustatky vysekaneho obsahu, nebo jen snaha privest hrace na nespravnou cestu. A nebo flavor text). Podekovani autorum naopak patri za moznost vypnuti hudby.
Z historickeho hlediska je skoda, ze o okolnostech vzniku hry neni nic znamo... mozna by nejake informace mohl prinest datamining, nechtel by mi s tim nekdo pomoci?:-)
Hrani Mavlina bylo peklo, nebot k nemu neexistoval zadny navod. Prestoze jde o adventuru vcelku jednoduchou a kratkou (tak do dvaceti minut s navodem), diky otresne grafice a misty prisernemu ovladani (hlavne hledani presneho bodu pro prechod do dalsi lokace, kdy je sice vidite, ale nemuzete se na ne dost dobre trefit) se mi nekolikrat podarilo neskutecne zakysnout. Zapomente na nejake dialogy, jednak tu neni v podstate s kym se bavit (opet jen tri NPC, Mandikuv trademark, nebo z nouze ctnost vynucena technickymi problemy s implementaci cehokoli pokrocilejsiho? Dve postavy maji po dvou vetach pred a po prineseni predmetu.)
Nevidanou funkci je moznost vratit se o krok zpet, dojde-li k umrti hlavni postavy. Je to lepsi nez load, ale nasel jsem pouze dve moznosti, jak umrit had a plynova sprcha, takze na tom zas tolik nezalezi. To same plati i o naprosto nevyuzitelnem prikazu slyset (bud se prekryva s funkci rozhovoru, nebo se dozvite, ze "neni nic slyset"). U tak kratke hry me zarazi i pritomnost slepych odbocek (nevyuzitelne predmety, mista, u kterych Mavlin duma, jak je pouzit - zjistil jsem, ze pokud duma, tak je nakonec nevyuzije. Nejsem rozhodnuty, jestli jde o pozustatky vysekaneho obsahu, nebo jen snaha privest hrace na nespravnou cestu. A nebo flavor text). Podekovani autorum naopak patri za moznost vypnuti hudby.
Z historickeho hlediska je skoda, ze o okolnostech vzniku hry neni nic znamo... mozna by nejake informace mohl prinest datamining, nechtel by mi s tim nekdo pomoci?:-)