Mario Kart 64 se pokusilo přenést úspěšný koncept arkádového závodění známý z předchozího dílu, Super Mario Kart, i na nově příchozí generaci konzolí. Všechny hlavní vlastnosti jako snadné ovládání nebo známé režimy a powerupy zůstaly zachovány, díky 3D enginu jsou však nově tratě plastičtější, takže obsahují kopce, propasti a mosty. Do hry byly také přidány drobnosti, se kterými se v sérii setkáváme dodnes – jedná se např. o možnost navýšení stupňů obtížnosti, šampionát s pravolevě invertovanými mapami, ghost data pro závodění proti svým předchozím pokusům v Time Trial a poprvé se v této hře objevila proklínaná modrá Spiny Shell, která se automaticky zaměří na vedoucího závodníka.
Velmi kladně přijatým vylepšením pak byl multiplayer až pro 4 hráče, kteří mají na výběr z osmi charakterů, avšak oproti prvnímu dílu byli Donkey Kong Jr. a Koopa Troopa nahrazení Donkey Kongem, resp. Wariem. Další novinkou bylo rozdělení jezdců do 3 váhových kategorii a z toho odvozený kolizní systém.
Celkově se hra setkala s kladným přijetím, a i přes kritizovanou malou obtížnost se stala jednou z nejoblíbenějších a nejprodávanějších her na konzoli N64.
Mario Kart 64
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano