Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lords of Xulima

14.11.2014
79
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nezávislé RPG Lords of Xulima je novodobým zastáncem tahových fantasy dobrodružství ze staré školy. Příběhem jde ve stopách klasických dílek z této škatulky, skupinka vyvolených hrdinů, jež zahrnuli bohové svou přízní, vyráží na nelítostný boj skrz tajemný a nehostinný kontinent Xulima konat jejich vůli. Jako inspiraci ze svých předků si bere i velmi slušnou porci herního času (tvůrci tvrdí, že se jde o víc jak 100 hodin), a stejně tak návykovou hratelnost, vypravěčské umění a bohatý inventář herních prvků.

Přesto že se nejedná v rámci daného žánru po příběhové a soubojové stránce o žádnou velkou inovaci, zaujme například nezvyklý izometrický pohled při prozkoumávání kontinentu a poznávání jeho osadníků. Také několik herních mechanik je řešeno celkem neobvyklým stylem (herbalism, lock picking, trap disarming), který využívá jak tabulkové schopnosti hrdinů, tak vlastní hráčovu zručnost a postřeh.

Hra se klasicky drží předepsaného scénáře, ale přesto dovoluje hráči vybrat si směr pokračování dlouhé krvavé pouti libovolnou z nabízených cest. Ty jsou však pevně korigovány, jak nástrahami v podobě předpřipravených bojechtivých překážek, u kterých pokusy o zdolání v nižším postupu ve hře, než je žádoucí, končí nevyhnutelným zmarem, tak příběhovými "stopkami", které mizí až v předepsanou chvíli. Rozhovory zde plní pouze doplňkovou, příběhovou roli, máloco je možné v nich ovlivnit a je jen na rozhodnutí hráče, zda bude fantazií tvůrců procházet krok po kroku, nebo zda epické dějové vlákno přesune na vedlejší kolej.

Skupina dobrodruhů se musí od samotného počátku sestávat z šesti členů, přičemž jeden předpřipravený charakter je přidělen automaticky na základě příběhového vlákna, zatímco zbylých pět hrdinů si může hráč poskládat dle svých představ z klasické RPG skládačky, ze které snad trochu vyčnívá pouze volitelný počáteční bonus v podobě uctívání jednoho z božstev. Atributové prvky sice nedosahují rozsáhlosti legendárních tahových předchůdců, ovšem každému RPG vyznavači by měly bohatě postačit.

Kreslené grafické zpracování má spíše informativní charakter, jak už to v rámci daného žánru bývá, ovšem přesto rozhodně nikoho neurazí, a s celkem povedenými efekty při tahových soubojích a vydařenými animacemi nepřátel (v rámci indie scény) dává zavzpomínat na doby, kdy ve hrách ještě stále vítězil především obsah nad formou.


Poslední diskuzní příspěvek

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s tvorbou modů do Lords od Xulima? Hru jsem rozehrál znovu a stáhnul si do ní Grind Mod - mod zvyšující počet všech náhodných přepadení ve všech oblastech na 99, což mi přijde super. Nicméně jsem při zkoumání modů zjistil, jak fungují a že může být aktivní vždy jenom jeden. Že více modů by se mohlo mezi sebou tlouct.

Nicméně většina módu hru buď zjednodušuje nebo naopak ztěžuje a funguje na bázi úpravy základních schopností. Něco přidávají, něco odebírají nebo redukují, v podstatě upravují vlastnosti, kdy nemusíte vrazit do herbalismu třeba 30 bodů na maximální užitek, ale stačí jen jeden a podobně.

Napadlo mě, vytvořit mod, který by buď zvedal počet bodů ve schopnosti Explore z 5 maximum třeba na 30 maximum s tím, že přínos každého přidaného bodů by byl stejný nebo naopak ponechat max 5 bodů, ale každý by přidal daleko víc objevených políček okolo družiny. Mým cílem je kompletně prozkoumat všechny mapy, ale takový mód jsem tam nikde nenašel.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Lords of Xulima je jedna z nových RPG, hra, kvůli které jsem rád, že mám "nový notebook". Jedná se o osobité, izometrické RPG se standartním příběhem. Game design čerpá z mnoha klasických RPG doby dávno minulé (zejména z mé oblíbené série Might&Magic). Tahové souboje. Osobitá grafika, zajímavé lokace, se spoustou zjevných i skrytých detailů (truhly, bylinky, padlý hrdina, co neměl tolik štěstí jako vy). Časté změny prostředí, mající vliv na chování vaší party dobrodruhů. Faktor hladu (a pekelně drahé jídlo). Zajímavé dungeony plné pastí a logických hádanek. Široké spektrum nepřátel. Zajímavě provedený strom dovedností s nutností pečlivého plánování.
Příjemně vysoká obtížnost, žádná americká procházka růžovým sadem, kde mlátíte nepřátele jako mouchy (akorát místo plácačky máte meč).
Samá pozitiva?
Ale mnozí z Vás tuší, že ne vše je tak dokonalé.
Hru jsem zatím nedohrál, a zvažuji, zda ji dohrát.
A proč?
Všechno je fajn, jenže hra trpí megalomanským stylem: herní doba (řádově 60-80 hodin) je dlouhá na úkor nutných, posléze nudných soubojů. Dá se jim zpravidla vyhnout, ale pak chybí expy a peníze. Nebo hrát na tzv. lehkou úroveň, což by mne ale neskutečně prudilo, to fakt nemám zapotřebí.
Druhý zásadní neduh vidím v postupně narůstající monotónnosti: opět je zde nutnost porazit X odpadlých princů, získat Y klíčů, porazit Z Beholderů, osvobodit .... a tak dále.
Každopádně stojí za vyzkoušení, hraní, a snad i dohrání.

Pro: Osobité, přísně izometrické RPG ve stylu oldies

Proti: Dlouhá herní doba na úkor dynamiky, určitá monotónnost

+22