Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lords of Xulima

79
9 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.11.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.lordsofxulima.com/
Nezávislé RPG Lords of Xulima je novodobým zastáncem tahových fantasy dobrodružství ze staré školy. Příběhem jde ve stopách klasických dílek z této škatulky, skupinka vyvolených hrdinů, jež zahrnuli bohové svou přízní, vyráží na nelítostný boj skrz tajemný a nehostinný kontinent Xulima konat jejich vůli. Jako inspiraci ze svých předků si bere i velmi slušnou porci herního času (tvůrci tvrdí, že se jde o víc jak 100 hodin), a stejně tak návykovou hratelnost, vypravěčské umění a bohatý inventář herních prvků.

Přesto že se nejedná v rámci daného žánru po příběhové a soubojové stránce o žádnou velkou inovaci, zaujme například nezvyklý izometrický pohled při prozkoumávání kontinentu a poznávání jeho osadníků. Také několik herních mechanik je řešeno celkem neobvyklým stylem (herbalism, lock picking, trap disarming), který využívá jak tabulkové schopnosti hrdinů, tak vlastní hráčovu zručnost a postřeh.

Hra se klasicky drží předepsaného scénáře, ale přesto dovoluje hráči vybrat si směr pokračování dlouhé krvavé pouti libovolnou z nabízených cest. Ty jsou však pevně korigovány, jak nástrahami v podobě předpřipravených bojechtivých překážek, u kterých pokusy o zdolání v nižším postupu ve hře, než je žádoucí, končí nevyhnutelným zmarem, tak příběhovými "stopkami", které mizí až v předepsanou chvíli. Rozhovory zde plní pouze doplňkovou, příběhovou roli, máloco je možné v nich ovlivnit a je jen na rozhodnutí hráče, zda bude fantazií tvůrců procházet krok po kroku, nebo zda epické dějové vlákno přesune na vedlejší kolej.

Skupina dobrodruhů se musí od samotného počátku sestávat z šesti členů, přičemž jeden předpřipravený charakter je přidělen automaticky na základě příběhového vlákna, zatímco zbylých pět hrdinů si může hráč poskládat dle svých představ z klasické RPG skládačky, ze které snad trochu vyčnívá pouze volitelný počáteční bonus v podobě uctívání jednoho z božstev. Atributové prvky sice nedosahují rozsáhlosti legendárních tahových předchůdců, ovšem každému RPG vyznavači by měly bohatě postačit.

Kreslené grafické zpracování má spíše informativní charakter, jak už to v rámci daného žánru bývá, ovšem přesto rozhodně nikoho neurazí, a s celkem povedenými efekty při tahových soubojích a vydařenými animacemi nepřátel (v rámci indie scény) dává zavzpomínat na doby, kdy ve hrách ještě stále vítězil především obsah nad formou.


Poslední diskuzní příspěvek

Red: Vidíš, to jsem mohl k tomu komentáři připsat. Obtížnost se měnit dá, ale hra ti to pak zohlední v celkovém skóre, byť by ses třeba…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Lords of Xulima je jedna z nových RPG, hra, kvůli které jsem rád, že mám "nový notebook". Jedná se o osobité, izometrické RPG se standartním příběhem. Game design čerpá z mnoha klasických RPG doby dávno minulé (zejména z mé oblíbené série Might&Magic). Tahové souboje. Osobitá grafika, zajímavé lokace, se spoustou zjevných i skrytých detailů (truhly, bylinky, padlý hrdina, co neměl tolik štěstí jako vy). Časté změny prostředí, mající vliv na chování vaší party dobrodruhů. Faktor hladu (a pekelně drahé jídlo). Zajímavé dungeony plné pastí a logických hádanek. Široké spektrum nepřátel. Zajímavě provedený strom dovedností s nutností pečlivého plánování.
Příjemně vysoká obtížnost, žádná americká procházka růžovým sadem, kde mlátíte nepřátele jako mouchy (akorát místo plácačky máte meč).
Samá pozitiva?
Ale mnozí z Vás tuší, že ne vše je tak dokonalé.
Hru jsem zatím nedohrál, a zvažuji, zda ji dohrát.
A proč?
Všechno je fajn, jenže hra trpí megalomanským stylem: herní doba (řádově 60-80 hodin) je dlouhá na úkor nutných, posléze nudných soubojů. Dá se jim zpravidla vyhnout, ale pak chybí expy a peníze. Nebo hrát na tzv. lehkou úroveň, což by mne ale neskutečně prudilo, to fakt nemám zapotřebí.
Druhý zásadní neduh vidím v postupně narůstající monotónnosti: opět je zde nutnost porazit X odpadlých princů, získat Y klíčů, porazit Z Beholderů, osvobodit .... a tak dále.
Každopádně stojí za vyzkoušení, hraní, a snad i dohrání.

Pro: Osobité, přísně izometrické RPG ve stylu oldies

Proti: Dlouhá herní doba na úkor dynamiky, určitá monotónnost

+19