Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Lords of Xulima je jedna z nových RPG, hra, kvůli které jsem rád, že mám "nový notebook". Jedná se o osobité, izometrické RPG se standartním příběhem. Game design čerpá z mnoha klasických RPG doby dávno minulé (zejména z mé oblíbené série Might&Magic). Tahové souboje. Osobitá grafika, zajímavé lokace, se spoustou zjevných i skrytých detailů (truhly, bylinky, padlý hrdina, co neměl tolik štěstí jako vy). Časté změny prostředí, mající vliv na chování vaší party dobrodruhů. Faktor hladu (a pekelně drahé jídlo). Zajímavé dungeony plné pastí a logických hádanek. Široké spektrum nepřátel. Zajímavě provedený strom dovedností s nutností pečlivého plánování.
Příjemně vysoká obtížnost, žádná americká procházka růžovým sadem, kde mlátíte nepřátele jako mouchy (akorát místo plácačky máte meč).
Samá pozitiva?
Ale mnozí z Vás tuší, že ne vše je tak dokonalé.
Hru jsem zatím nedohrál, a zvažuji, zda ji dohrát.
A proč?
Všechno je fajn, jenže hra trpí megalomanským stylem: herní doba (řádově 60-80 hodin) je dlouhá na úkor nutných, posléze nudných soubojů. Dá se jim zpravidla vyhnout, ale pak chybí expy a peníze. Nebo hrát na tzv. lehkou úroveň, což by mne ale neskutečně prudilo, to fakt nemám zapotřebí.
Druhý zásadní neduh vidím v postupně narůstající monotónnosti: opět je zde nutnost porazit X odpadlých princů, získat Y klíčů, porazit Z Beholderů, osvobodit .... a tak dále.
Každopádně stojí za vyzkoušení, hraní, a snad i dohrání.

Pro: Osobité, přísně izometrické RPG ve stylu oldies

Proti: Dlouhá herní doba na úkor dynamiky, určitá monotónnost

+22