Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s tvorbou modů do Lords od Xulima? Hru jsem rozehrál znovu a stáhnul si do ní Grind Mod - mod zvyšující počet všech náhodných přepadení ve všech oblastech na 99, což mi přijde super. Nicméně jsem při zkoumání modů zjistil, jak fungují a že může být aktivní vždy jenom jeden. Že více modů by se mohlo mezi sebou tlouct.

Nicméně většina módu hru buď zjednodušuje nebo naopak ztěžuje a funguje na bázi úpravy základních schopností. Něco přidávají, něco odebírají nebo redukují, v podstatě upravují vlastnosti, kdy nemusíte vrazit do herbalismu třeba 30 bodů na maximální užitek, ale stačí jen jeden a podobně.

Napadlo mě, vytvořit mod, který by buď zvedal počet bodů ve schopnosti Explore z 5 maximum třeba na 30 maximum s tím, že přínos každého přidaného bodů by byl stejný nebo naopak ponechat max 5 bodů, ale každý by přidal daleko víc objevených políček okolo družiny. Mým cílem je kompletně prozkoumat všechny mapy, ale takový mód jsem tam nikde nenašel.
Tak po třech měsících mám konečně zase čas na Xulimu. Je to jedno z mála RPG, kde je návrat po takové době úplně v pohodě, ty mechanismy jsou jednoduchý a příběh téměř žádnej. Ale hodně mi pomohly vaše rady, mám takový dojem, že několik posledních soubojů s démony bych bez šurikenů nedal a spd si poctivě dávám každý level:)
@Red (08.12.2019 19:33): Dosť sa dá pokaziť aj pri rozdeľovaní atribútov. Pri prvej hre som sa potrápil, pretože som podcenil speed, na tretí pokus už som nekompromisne zvyšoval rýchlosť po každej získanej úrovni u všetkých postáv a vyzeralo to úplne inak!
@Red (09.12.2019 19:33): Jo su megasilne, s tym dokazes nasadzat taky Bleed-DMG aj najvacsiemu demonovi co existuje ze za par kol skape aj sam, extremne ucinna zbran, urcite kupuj co sa len da.

Urcite mu davaj bodiky do shurikenov, je to jedna z absolutne najsilnejsich zbrani v celej hre, akurat sa neoplati plytvat v menej narocnych subojoch....
@Red (08.12.2019 23:56): Zlodej ma vyborne tie surikeny, tie kupuj stale do zasoby kolko sa len da a v extra narocnych subojoch ich pouzivaj.

Ja som Learning cvicil kazdemu do max, IMO sa to oplati, znalost terenu je dobra vec, na to sa hodi ten main character rangeroidny.
@mazar1234 (08.12.2019 19:53): Jop, já to hraju celkem snad blbovzdorně, každá postava má jinou zbraň a jiné povolání, utrácím za ty levný skilly podle povolání(specializuji), jako v každým RPG klerik a zloděj nutností... tak snad na tu lehkou projdu... Ale třeba ve většině RPG jsou dovednosti zvyšující přísun xp úplně nanic, prostě to co investuješ do toho skillu tak je v konečném součtu ztráta. Tak si říkám, jak je na tom tady třeba skill Learning. Podobně identifikace, obchodnictví, znalost terénu... většina RPG je tak stavěná, je výhodnější identifikovat penězma u obchodníka než utrácet skill body... Xulima mi zatím o moc vymakanější nepřijde, ale třeba se to změní až bude víc otevřená a budu mít víc skillů...jsem na 8 lvl.

Co se mi tady hodně líbí je bestiář, jak zkušenostma s daným nepřítelem získávám víc informací.
@Red (08.12.2019 19:33): To je ťažká otázka, spešl ataky sa určite oplatia, napr. sa to dá rozbíjať cez STUN, a bleeding tiež nie je zlý... na tom mediume je to dosť dobre hrateľné, bez nejakých extrémnych vychcávok.
@mazar1234 (08.12.2019 18:05): Já hraju na té lehčí, ale zajímají mě ty chyby v rozdělování bodů...je tam něco, co zní na papíře jako dobrý nápad a v reálu je to naprd? :)

Co je zatím můj možná chybný postřeh, je že je zbytečné předčasně maximalizovat zvláštní melee útoky, bo na to stejně nemají energii a je lepší dát čtyři silné údery než jeden velmi silný a potom být na suchu.
Inac Xulima volbou obtiaznosti obmedzuje zlozenie party, napr. na tom vyssom pochybujem, ze je vobec mozne rozumne dohrat bez cisteho Clerica, a celkovo tie hybrid povolania su skor pre tu nizsiu obtiaznost, na tej vyssej bolo (mozno to uz nejako zasadne nerfli) bezpodmienecne nutne maximalne power-optimalizovat druzinu a este aj sucasne nerobit chyby v rozdelovani bodikov.

Ja som to dohral 2x, prvy krat na tej vyssej a potom na tej nizsej a ako uz by som do tej vyssej asi nesiel.
@Red (08.12.2019 14:53): Rozumím. Já se také nepotřebuji primárně s někým porovnávat, šlo mi spíše o to, že takto dochází třeba až k invalidaci určitých buildů v RPG hrách, což přímo v průběhu hraní velmi potěší. A já jsem naopak člověk, který chce vědět, že fireball má DMG 6-36 a na základě toho si určit nějakou slušnou (ne nutně powergaming) strrategii vývoje postavy.

@Charllize (08.12.2019 15:11): Já si takto vybavuje třeba snížení obtížnosti v sérii Breath of Fire (SNES vs GBA) nebo možnost běhat v některých dílech FF, což původně také nešlo. Ale je toho výrazně méně než u Western RPG.
@Phoenix (08.12.2019 14:41): U remasteru byva docela jistota ze tam nic moc menit nebudou. Tam ta zmena bud neni vibec a nebo ja vydavana za novou featuru remasteru.

Kdyz bych si pridal hromadku na svuj pisecek, tak japonci u jejich rpg moc hry nemeni a casto k nim nevyjde jediny patch. U casti to je proto ze ty mensi jap studia na to nemaji kapacity a z casti proto ze tam vetsinou neni co opravovat. Samozrejme jsou vyjimky jako treba Demon Gaze II kde je bug s multiplikaci penez za souboje. Misto treba 50 goldu za souboj hra dava 5000. Vtipne je ze na PS4 je to takhle a u PS VITA verze zase pro zmenu za nektere souboje neni vubec nic ackoliv hra ukazuje treba 250 goldu ale nepricte se nic. Pomalu tri roky od vydani a oprava zadna:)



@valcik (08.12.2019 10:44): Zajimavy. Me by davalo smysl kdyby prave zmenily zacatek, protoze to bude misto kde se jim na to nekteri vykaslou kdyz jim to prijde tezke.
@Phoenix (08.12.2019 14:41): Možná moje nepochopení vyvěralo taky z toho, že to kupování starých ozkoušených finálních her praktikuju a primárně jsem na GOGu. Zároveň nejsem tak soutěživý typ abych se s někým porovnával, že měl lehčí verzi a jak řekl Charlize, systémům ve hrách moc nerozumím....nikdy mě nebavilo hrát s kalkulačkou :)
@Red (08.12.2019 13:51): jj, to měl jednu dobu GoG, nevím, jestli to ještě pořád funguje. Druhá věc je, že ve hrách, které mají nějakou online složku (např. zmiňované Dark Souls 2) to nejde.

A pořád by to i tak neřešilo situace, kdy se vývojáři rozhodou provést změnu herního systému třeba po dvou letech. Já už jsem se takto zařekl, že nebudu kupovat hry, co nejsou alespoň rok staré s výjimkou nějakých předělávek typu Halo Reach, kde už se po takové době snad žádné změny v herním systému dít nebudou.
@Charllize (08.12.2019 01:11): Záverečná časť hry je teraz určite jednoduchšia. Družina sa skôr dostane k vysokoúrovňovým kúzlam a k lepšej výbavičke, pretože ponuka obchodníkov je škálovaná v závislosti na úrovni družiny. Predtým som mal v závere hry iba jedinú zbraň z najkvalitnejšej zlitatiny (Ulmalum?) z naskriptovanej impovej truhlice, teraz som mohol rovnako kvalitnú výbavu nakúpiť pre celú partu. V prvej polovici hry sa ale nič nezmenilo, začiatok je rovnako náročný ako predtým. Sám tento dodatočný rubberbanding nemám príliš rád, ale malému štúdiu to pri prvotine rád odpustím.
@Red (08.12.2019 00:01): Nejde o to, že autor svůj projekt vylepšuje ve slova smyslu odstraňování chyb (zasekávání postav, pády do systému, ztrátu předmětů z inventáře atd.). Měl jsem pocit, že je to z mého příspěvku jasné.

Jde o to, že svobodu volby často naopak nemám. Když si na Steamu dnes nainstaluju třeba Dead Space 2, tak mi hra doslova zasere inventář nepotřebným DLC haraburdím, kterého se nelze zbavit. Když chci dnes hrát single Dark Souls 2 za čistého mága, tak mám smůlu, protože to v průběhu kvůli řvoucí online komunitě nerfli a za čistého mága dnes hrát prakticky nelze. Když si chci zahrát Deus Ex 3 HR DC, tak nejprve pracně zjišťuju, které z DLC jsou cheat a které do hry něco reálně přidávají (postavy, questy atd.) bez vlivu na vybalancování.

Kapitolou samu pro sebe jsou věci typu přidávání tahových soubojů (PoE 2) a vůbec vlastností, které naprosto mění styl hry. Nemám čas hrát každé RPG 4x, chci ho hrát v momentě, kdy vím, že mám v ruce promyšlený finální produkt. Což často není zjevné ani rok po vydání hry. To mám u každé hry čekat deset let (aktuální příklad je Two Worlds II, které autoři ždímají pomocí DLC osm let od vydání základní hry), abych měl jistotu, že ji autoři nebudou neustále překopávat?
@Isair (08.12.2019 00:59): Obcas se stane ale i opak. Kuprikladu jak ted vysel Star Ocean 1 na Ps4 a switch tak naopak udelali hru soubojove tezsi nez tomu bylo u originalu a pozdejsimu PSP remaku. Protoze si lidi stezovali ze to bylo moc lehke, takove upravy celkem vitam. Samozrejme se pak nabizi otazka proc pak pyskovat na upravy k lehcimu kdyz to taky plno lidem vyhovuje, stejne jako me to ztizeni :)

Ale jinak souhlas s tim ze kdyz nekdo mel zamer udelat HC rpg a pak to cele zmeni aby to mohlo hrat vic lidi a bylo to pristupnejsi zni velmi pitome. A zrejme se tohle u Xulimy stalo.
@Charllize (08.12.2019 00:44): :) souhlas, MMORPG jsou k tomuto jistě kór náchylné.

Jen jsem tím chtěl poukázat na to, že je jistě značný rozdíl mezi mainstreamem, kde tu snahu zalíbit se komunitě (tedy té mase) vcelku chápu (jakkoliv mě mohou leckteré updaty prostě štvát). A menších indie her, kterými je třebas i ona Xulima, která je cílená na specifické malé publikum, čili nějaké snahy zavděčit se všem jsou spíše kontraproduktivní. Čili pokud na fórum takovéhle hry přijde nějaký casual hráč (či banda casual hráčů) odkojený moderními Call of Duty a Battle Royale kousky a začne tam vyřvávat že postavy pomalu levelují, že je hra složitá apod., je v mých očích autor idiotem, pokud se těmto hlasům podvolí, pokud jeho vidina byla hardcorové RPG pro specifickou skupinu hráčů... opačný případ je, pokud jsou tyto prvky opravdu nevyvážené, sám autor to vidí a posléze je pouze dopiluje, aniž by debalancoval či výrazně zjednodušil herní systém.
A ano, i s tímhle jsem se poměrně často třebas na Steam fórech setkávám, necucám si to z prstu :) (tedy naštěstí většina autorů nejsou idioti a podobné příspěvky ignorují).
@Isair (08.12.2019 00:32): problem u MMO je ten ze hodne uprav muze pro plno hracu pusobit jako troleni. to treba kdyz je tam mechanika ktera vyzaduje od hrace dost casu, on ji prijme a ten cas tomu venuje a treba za pul roku tu mechaniku zmeni a je to hotove za hodinu, protoze komunita rvala ze tomu cas venovat nechce. No a pak takovy hrac co tomu venoval mesici hrani vypeni a uz se tam taky nikdy nevrati.
@Charllize (08.12.2019 00:26): Tak jasně ale zase MMO jsou poměrně specifická, nadto ty mají asi ty masy přilákat (není nic smutnějšího, než hrát MMO, kde nepotkáte živého hráče), ale u podobných indie produktů jako Xulima by asi vážně měla hrát prim ta vidina samotného autora, komunitě naslouchat pouze v případě, kdy si sám řekne "aha, tohle je docela fajn nápad, to bych mohl udělat", případně sám nějakými svými zkušenostmi (třebas i tím, že si hru za ta léta párkrát projde) dojde k názoru, že je třeba tohle a tamto trochu lépe vybalancovat... tak proč ne.
@Isair (08.12.2019 00:19): tak on tohle je letity problem vychazejici hlavne z MMO, kde balancovani kvuli rvouci komunite nezna mezi. Na jednu stranu autory chapu ze upravi hru tak aby byla co nejvetsi sance ze si ji poridi a bude hrat co nejvic lidi. Ale nic by se nemelo prehanet a je dobre nevypadat jako pitomec ktery nevi co vlastne dela a nema zadnou vlastni vizi. U modu preferuju vzdycky originalni zazitek, k modovani se snizim jen kdyz je skutecne jasne ze je neco rozbite a nefunkcni a oprava v nedohlednu. Uz ani nemivam tendence ke grafickym upravam, vetsinou je mi milejsi originalni grafika, prijde mi zajimavejsi.
Velke obsahove DLC (datadisky) mam docela rad, ty kosmeticka vetsinove ignoruju. I kdyz ted se mi asi 2x stalo ze jsem si do jrpg koupil dalsi postavu, takze taky nejsem neoblomny:)
@Charllize (08.12.2019 00:10): Tak jde o to, jestli to ty updaty vážně kurví nebo to naopak postupně pilují k dokonalosti, že? :) Tady už je to hodně o autorech, jestli mají svojí vlastní vidinu nečeho nebo se jen podvolují komunitě a je jim v podstatě jedno, jak moc to jejich produkt ve výsledku zprasí.

Ale DLCčka také nemusím. Nebo takhle, beru klidně rozsáhlá a kvalitní DLCčka na úrovni dřívějších datadisků (jeden příklad za všechny Trine 2: Goblin Menace ), ale nějaké jednoquestové, itemové etc. blbinky či nastavovanou kaši, nechť si klidně nechají.
@Red (08.12.2019 00:01): to chapu ze ti to nevadi, protoze systemum ve hrach moc nerozumis a je ti jedno jak to balancuji a kurvi :)



@Phoenix (07.12.2019 20:06): Ano, a nejlepsi jsou definitivni edice ktere vyjdou treba dva roky po vydani a i ty vetsinou nejsou definitivni :)

Jinak Xulimu jsem nekolikrat rozehral a vzdycky nakonec odlozil. Vadi mi ten izometricky pohled pri pruzkumu, protoze mi prijde ze to je srdcem dungeon :)
Nevidím v tom žádný mor, to že někdo svůj produkt vylepšuje je super. No pár dobrých rpgček bez patchů či modů byly nehratelný až nedohratelný. DLC jsou často samozřejmě srance, to je věc jiná. Třeba vtipný oblečky, auta a zbraně zadarmo a podobný věci prostě odinstaluju, minimálně pro první hraní. Ale že bych měl ze svobody volby takové ujímání, to vůbec.
@valcik (07.12.2019 10:44): Tohle neustálé patchování, vydávání DLC, Director's Cut verzí nebo nekonečné balancování je mor dneška.

Člověk neví, kdy má vůbec smysl danou věc hrát, aby byla skutečně věrným obrazem autorského záměru (který může komunita časem pomocí křiku změnit k obrazu svému) nebo naopak dostatečně vybalancovaná. Teď jsem se třeba díval, že rok po vydání samotné hry vyšel k Project Warlock patch, který mění takové "podružnosti" jako FOV, pořizovací cenu kouzel a jejich DMG, obtížnost jedné epizody nebo některých bossů. A to je lineární střílečka, ne mechanicky složité RPG.
Sa mi zdá, že upravili získavanie skúseností, v aktuálnej verzii má družina takmer o desiatku úrovní viac než naposledy. Dal som si rovnakú obtiažnosť a aj skill Learning som trénoval rovnako ako predtým a navyše mi tentokrát zostalo na mapkách viac potulných nepriateľov, ktorých som predtým svedomito lovil.
@Red (05.05.2019 20:26): Vidíš, to jsem mohl k tomu komentáři připsat. Obtížnost se měnit dá, ale hra ti to pak zohlední v celkovém skóre, byť by ses třeba později k vyšší obtížnosti zase vrátil.
Rozumím tomu správně, že ta obtížnost se nedá v průběhu hry měnit?
@valcik (05.06.2016 16:02): To je hudba buducnosti, - akurat som postupil na lvl 7 a pisal mi ze na dalsom leveli sa budem moct zacat ucit hunting :-D.

Vobec uz zacinam mat dost velky problem, ze kam este dokazem ist, vsade je vsetko prilis OP nerealne. Ci bol vobec inteligentny napad davat si tu obtiaznost veteran....
@mazar1234 (05.06.2016 09:33): Jedlo kupuj len na 1-2 dni. Keď máš zásoby na tri dni, ďalší nákup je pekelne drahý, vtedy sa oplatí obehnúť okolo dediny a ošklbávať kríčky. Alebo potrénuj s hlavnou postavou lovecký skill, potom získaš hromadu jedla z pobitých príšer.
Zatial to vyzera byt celkom navykove a tazko sa mi to vypina, obtiaznost (old school veteran) je znacne vysoka a penazi mam stale okolo nuly... to jedlo je neskutocne prepalene drahe.

Tvari sa to sice akoze open-world ale v skutocnosti je to absolutne linearne skrze blokovane cesty nerealne silnymi priserkami takze sa clovek musi pomalicky prehryzavat a hladat kde nahodou sa da prejst dalej (podobne to je aj v M&M X v tomto smere aj ked nie az tak moc).

Ale co ma strasne serie, nenasiel som ziadny sposob ako sa da posunut cas o presne urceny pocet hodin - "wait funkcia" co je uplne debilne.
Vyrestujem sa po boji 8 hodin a su napr. 4 hodiny v noci, ale mne sa nechce drbat po krajine v tme a chcem aby bolo 8 hodin lenze to sa neda..... bud musim dat dalsi rest +8 hodin alebo musim ako retard chodit hore-dolu aby plynul pomaly cas.

@Josef (01.06.2016 20:54): Já doufám, že na ti vznikne časem nějaká beta čeština. Přece jen ty rpg jsou složitější. A já si to chci i vychutnat příběhově.

Jako vůbec jsem nečekal, že ta hra dokáže, tak pohltit.
Další výborná hra, která tady asi nikdy nedosáhne na barevné hodnocení:( Dostávám sice na držku od téměř všeho, co se hýbe... ale to skoro ve všech dobrých hrách. Baví mě soubojový systém, vývoj postav, podání příběhu, vzhled světa Xulima, vlastně asi všechno. Jděte do toho!
@StriderCZ (25.08.2015 16:22): Tady to naštěstí není jako většina nových her, kdy je nejnižší úroveň určená pro děcka. I u Classic se musí trochu popřemýšlet. Já to určitě dám v budoucnu ještě jednou, tak jako většinu RPG, takže na vyšší obtížnost ještě bude čas a budu vědět, co a jak, Hlavní je, že hra se opravdu povedla :)
Záleží na tom- na hraní mám relativně málo času a asi by vadilo dohrát takhle dlouhou hru na "lehkou úroveň". A proč těžší úroveň? Satisfakce, pocit hrdosti, nutnost vypilovat herní taktiku, využívání všech možných fint a úhybných manévrů. Jinak řečeno...několik her jsem si zkazil příliš lehkým hraním
@StriderCZ (25.08.2015 06:49): Já to rozehrál raději na Classic obtížnost a i tam se najdou nějaké zapeklité souboje, kdy mi na konci zbyde jen jeden živý hrdina :) Na ty stránky jsem koukal, dost mi to pomáhá v orientaci, kam zrovna dál. Protože, když se potom ten svět "otevře", je trochu úmorné běhat z jednoho konce na druhý a zkoušet na co kde stačím.

Na Classic obtížnost můžu peníze přehazovat lopatou, tam nevím, co s nimi.
@Widl (24.08.2015 22:01): Hraji na střední obtížnost, a je to vážně výzva. Žádné bác bác a jít rovnou za nosem. Musel jsem začít od znova, při tvorbě party jsem neměl nejšťastnější ruku. Doporučuji, podobně jako u Magicu Elenirovy stránky, kde jsou dobré rady do začátku.
Tak také rozehráno a pro mě zatím naprostá paráda. Už se potloukám na nějakém 11lvl, tak si troufám i na trošku tužší enemáky :)

StriderCZ: Na jakou hraješ obtížnost? Ony dost ovlivňují právě finance, jejich přísun a ceny celkově.
Tak jsem rozehrál Lords of Xulima
Parta na třetím levelu, úvodní vesnice.... zatím spokojenost. Jen platí výtka vůči vývojářům: někdy ve méně více. Herní tempo je velice pomalé..., hra je nevybalancována stran financí, hlavně jídlo je neskutečně drahá záležitost.
Souboje jsou příjemně obtížné, člověk tak musí použít i mozek. S jedním bosem v kryptě ve Venegaru jsem musel souboj opakovat asi 8x, než jsem pochopil, že musím koupit tři svitky s kouzly, a i tak jsem ho porazil na potřetí. Fajne.

@Phoenix (17.07.2015 15:31): Tyhle mě také čekají, ale zakoupené je zatím nemám (+ The Dark Eye: Blackguards 2, u kterého čekám na větší slevu, jednička byla totiž moc fajn).
Ve frontě teď stojí krom Xulimy ještě Shadowrun a Might & Magic X: Legacy (ten už mi taky pěknou dobu smrdí na Steamu).

S těmi dobrými RPG se zkrátka nějak roztrhl pytel, teď ještě nově k tomu níže zmiňovaný Shadowrun Hong-Kong a moc zajímavý Serpent in the Staglands či Darkest Dungeon mj., to na nějaký čas snad vystačí:).
@Richmond (17.07.2015 16:16): Otázka je, jestli to je tím PC :) Podle mě spíš holt už ti hry skoro nic neříkaj. Mně práce na počítači živí, sedím u něj furt a přesto doma si rád zasednu ke svýmu kamarádovi a relaxuju u něj :) Vzhledem k mému věku už asi nehrozí, že by mě hry (aspoŇ ty staré) přestaly bavit. Akorát nevím, jestli to je dobře nebo špatně :)
Čím jsem starší, tím mně míň baví sedět u počítače, nebo NTB a hrát. Za celý den mám PC (v práci) plné zuby. Preferuji polohu vleže. Na narozeniny plánuji Nokii Lumia 640 XL, 5,7 palce, s Windows a vrhnu se na Indiana Jonese :-)
hmm, já to koupil když už to bylo v 50% slevě a ještě se k tomu ani nedostal :/. Ale rozhodně to nevypadá vůbec zle.
@Richmond (17.07.2015 10:58): Ja som odolal, minimálne aj tak by platilo, že kým sa k tomu reálne dostanem tak bude ďalších 2 krát v akcii.

Teraz už aj tak veľmi, veľmi netrpezlivo nadržaný čakám na Hong-Kong.
Tak som to vcera na tom gogu schmatol a... vobec sa to netvari zle. Trochu to pripomina Might & Magic. Len otazka je, ci len kvoli tym studniam a farebnym napojom alebo i niecim inym :) Farebnostou, mozno. Zaujimava vec, snad budem mat niekedy ju cas hrat dlhsie.
Sakra, pri druhej hre práve zisťujem, že pár vzácnych artefaktov/pokladov sa dá obetovať pri oltároch. Parta získa pri každej obete trvalé požehnanie, za ktoré sa inak draho platilo u kňažiek v mestečkách. Aj keď som nejaké haraburdy obetovať skúšal, toto som pri prvej hre nezistil, celý čas som vláčil zlatý žaluď aj ostatné relikvie nasyslené v inventári! ><
@valcik (05.12.2014 19:17): Tak, tak. Ale funguje to ;) žádná přehnaná invence není třeba, když léty zažitý model šlape, jak má. Když si představím, kolik hodin jsem strávil "rubáním" ve starých MaM (VI, VII, VIII), tak tady si to oproti tomu celkem užívám. I když stereotyp se časem dostaví, to je jasný.
@GrungeChild (05.12.2014 14:40): Herná doba je nadstavovaná súbojmi, tie sa objavujú doslova na každom kroku a ku koncu sú už len otravné. Súperi majú desiatky tisíc HP a vytrénovaný hrdina dáva aj najlepšími zbraňami alebo kúzlami poškodenie okolo stovky HP, pri každom súboji musíš teda pár minút rúbať jak besný. Keď máš klerika s kúzlom Hromadná regenerácia, tak je to aj na obtiažnosti old-school veteran iba nudná rutina. A osídlené lokality sú podľa jednej šablóny - dvaja obchodníci, hostinský, tréner a kňažka.
Docela chápu, že spoustu lidí může odradit nevzhledný název, obrázky (jak artworky tak screeny), a především pak líčení příběhu od samotných autorů a pod., to vše vypadá dost tuctově a odfláknutě, ale ve skutečnosti je to extrémně dlouhá (na dnešní dobu) pecka s vysokým faktorem návykovosti, malý indie ráj pro všechny RPG milovníky. Všechno tam dává smysl a je to skvěle zpracované, takže by byla škoda nechat se odradit obalem. Už nějakou chvíli přemejšlím, jak to nějak smysluplně vyjádřit v komentáři, ale každých pár propařených hodin si uvědomuju, že ještě prostě nemám nahráno dost... ;)
O tehle hre bych v zivote nevedel, kdyby ji nezrecenzoval Addict. Prijde mi ze autor hry ji venoval Addictovi jen proto, aby mel free propagaci a prijde mi to krajne nesympaticke, stejne jako nehezky nazev.
Dobrá gamesa. Ofrflal som akurát náhodne generované predmety a trošku ma sklamali aj malé dungeony, taký Eschalon Book ich má premakanejšie. Ale ťahový súbojový systém je hardkôr a ako vraví Richmond - kam sa na toto hrabe Dragon Age! ^^