Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lord of the Rings Online: Mordor

Žánr:
online > online RPG *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.07.2017
Vývojáři:
Turbine, Standing Stone Games (sekundární vývojáři)
Více jak deset let od vydání původní hry (a téměř čtyři roky po uvedení předchozí expanze*) přichází v pořadí šesté rozšíření MMORPG ze Středozemě, nazvané jednoduše Mordor. Hráči tak mají poprvé možnost navštívit hlavní državy Temného pána Saurona.

Rozšíření Mordor přináší mimo jiné i novou herní rasu - High elves, mezi které patří např. Elrond Půlelf či Lady Galadriel. Samozřejmostí je i zvýšení maximálního dosažitelného levelu hráčské postavy (pro singleplayer i pro PvMP neboli Monster Play je k dispozici level 115). Z dalších novinek zmiňme ještě tzv. Allegiance system, ve kterém hráči slibují věrnost některé z několika různých mocenských skupin Svobodných národů, či novou statistiku postavy - Radiance system. Postavy jsou různou měrou ovlivňovány Stínem Mordoru, proti kterémužto vlivu existuje jen jediná obrana - Light of Eärendil (tato mechanika byla inspirována lahvičkou světla, kterou Galadriel darovala Frodovi).

V neposlední řadě nechybí ani level boost, který okamžitě zvýší úroveň hráčské postavy na level 105, s poetickým názvem Aria of the Valar. I v tomto případě jde o první podobný boost, který je pro hráče k dispozici, pokud nepočítáme Gift of the Valar, který ovšem povýšil postavu na pouhý padesátý level.

*V mezidobí bylo vydáno několik nových oblastí (např. Fangorn, Gondor, Anórien) v podobě patchů.

Poslední diskuzní příspěvek

Fingon
Fingon

Vydání bylo kvůli technickým problémům odsunuto, nové datum by mělo být známo během 24 hodin


Nejlépe hodnocené komentáře


LOTRO som hral od spustenia, respektíve od bety, v skutočnosti, viacmenej potajomky, anonymne, značne ako single player, miestami aj s nejakým dungeonom či raidom, ale nikdy som nemal potrebu sa príliš rozpisovať alebo opisovať túto hru, keďže pocity z nej boli plné rozporov. Prešiel som každú expanziu, hral za každý class, splnil snád každý deed (achievement) a v dobrom a zlom som sa spolu s hrou prepracoval po 10 rokoch k vytúženému Mordoru.

Určite to nebol gameplay, ktorý by bol na LOTRO najprítažlivejší, ani crafting, ani herná mechanika, tieto aspekty patrili vždy skôr k tomu horšiemu. Do hry každá expanzia pridávala nové systémy a fíčury, z ktorých väčšinu v ďalšom datadisku nepokračovala. Celý gameplay je po rokoch komplikovaný, obsahuje množstvo mŕtvych herných mechaník (skirmish, mounted combat, epic battles, legendary items, essencie...), od ktorých už medzitým upustili, ale ktoré v istom rozsahu vývoja postavy hrajú svoju krátku rolu. Čo však na hre bolo od začiatku fantastické bol world building, kvalita textov a príbeh, ktorý sa odohrával popri udalostiach pána prsteňov.

Cez Shire, Ered Luin, Forochel, Bree, Rivendell, Moriu, Mirkwood, Rohan, Gondor a všetko medzitým sa hra konečne dostáva k Mordoru. World building je opäť fantastický, atmosféra je prvotriedna: desiatky temných pevností plných orkov, mrazivé hory, spálená zem, lávové polia a tuhá náročnosť. Doba, kedy LOTRO bolo považované za ľahkú hru je preč, Mordor je až neznesiteľne ťažký. Od začiatku je treba doslova pullovať nepriateľov po jednom, mala chyba a smrť a narodíte sa 2km ďaleko. Moria bola svojho času považovaná za náročnú a desivú, ale na Mordor sa nechytá. Mordor je Dark Souls medzi MMORPG. Už dlho tu takáto obtiažnosť v onlinovke nebola a je to príjemná zmena. Človek si váži, každého splneného questu.

Zároveň je dobré, že upustili od predošlých systémov. V SSG zrejme pochopili, že hráč je zavalený zbytočnými systémami počas levelingu, a tak sa snažia momentálne mechaniku zjednodušovať a venovať sa tomu, čo vedia najlepšie - world design a príbeh. Som nadšený a vydesený zároveň, Mordor je to najlepšie, čo v MMORPG svete v 2017 vyšlo a zrejme to tak aj ostane.
+13+13 / 0