Loom je adventura vyvinutá na SCUMM engine týmem Briana Moriartyho. Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, podruhé s VGA grafikou a rozšířenou audio stopou v roce 1991 na CD a potřetí ve finální verzi s mluveným komentářem v roce 1992. Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců jenž má zachránit svět před stínem.
Hráč ve hře vyluzuje tóny na svou hudební hůl a skládá kouzla, která správně zahraná na správném místě ve správném okamžiku mají správný účinek. Tato kouzla se učí od NPC nebo z herních předmětů. Takto proplouvá dějem a pohybuje se herními lokacemi. Ve hře není možné, aby hráč zemřel, nebo musel zpět načíst staré uložené pozice. Vždy je nutné jen najít způsob jakým pokračovat dál :).
Hráč ve hře vyluzuje tóny na svou hudební hůl a skládá kouzla, která správně zahraná na správném místě ve správném okamžiku mají správný účinek. Tato kouzla se učí od NPC nebo z herních předmětů. Takto proplouvá dějem a pohybuje se herními lokacemi. Ve hře není možné, aby hráč zemřel, nebo musel zpět načíst staré uložené pozice. Vždy je nutné jen najít způsob jakým pokračovat dál :).
Loom je adventura vyvinutá na SCUMM enginu týmem Briana Moriartyho. Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, podruhé s VGA grafikou a rozšířenou audio stopou v roce 1991 na CD a potřetí ve finální verzi s mluveným komentářem v roce 1992. Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců jenž má zachránit svět před stínem.
Hráč ve hře vyluzuje tóny na svou hudební hůl a skládá kouzla, která správně zahraná na správném místě ve správném okamžiku mají správný účinek. Tato kouzla se učí od NPC nebo z herních předmětů. Takto proplouvá dějem a pohybuje se herními lokacemi. Ve hře není možné, aby hráč zemřel, nebo musel zpět načíst staré uložené pozice. Vždy je nutné jen najít způsob jakým pokračovat dál.
Hráč ve hře vyluzuje tóny na svou hudební hůl a skládá kouzla, která správně zahraná na správném místě ve správném okamžiku mají správný účinek. Tato kouzla se učí od NPC nebo z herních předmětů. Takto proplouvá dějem a pohybuje se herními lokacemi. Ve hře není možné, aby hráč zemřel, nebo musel zpět načíst staré uložené pozice. Vždy je nutné jen najít způsob jakým pokračovat dál.
Loom je neobvyklá adventura postavená na SCUMM enginu, o jejíž vznik se postaral tým v čele s Brianem Moriartym (textové adventury Wishbringer, Trinity nebo Beyond Zork).
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Draft se dá zahrát i opačně, čímž vznikne přesně opačný efekt - dveře se zavřou. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Draft se dá zahrát i opačně, čímž vznikne přesně opačný efekt - dveře se zavřou. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Loom je neobvyklá adventura postavená na SCUMM enginu, o jejíž vznik se postaral tým v čele s Brianem Moriartym (textové adventury Wishbringer, Trinity nebo Beyond Zork).
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Draft se dá zahrát i opačně, čímž vznikne přesně opačný efekt - dveře se zavřou. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Draft se dá zahrát i opačně, čímž vznikne přesně opačný efekt - dveře se zavřou. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Loom je neobvyklá adventura postavená na SCUMM enginu, o jejíž vznik se postaral tým v čele s Brianem Moriartym (textové adventury Wishbringer, Trinity nebo Beyond Zork).
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Draft se dá zahrát i opačně, čímž vznikne přesně opačný efekt - dveře se zavřou. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Draft se dá zahrát i opačně, čímž vznikne přesně opačný efekt - dveře se zavřou. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Loom je neobvyklá adventura postavená na SCUMM enginu, o jejíž vznik se postaral tým v čele s Brianem Moriartym (textové adventury Wishbringer, Trinity nebo Beyond Zork).
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.
Příběh se točí okolo chlapce Bobbina z klanu tkalců, jenž má zachránit svět před stínem. Hra začíná na jeho 16. narozeniny, předchozí události a nastínění fantasy světa, ve kterém vládnou Mocné Guildy, je k nalezení na přiloženém CD jménem "30 Minute Audio Drama". (příběh je profesionálně namluven). Balení hry obsahuje i Book of Patterns, knihu, do které si hráč zapisuje hudební melodie/vzory (anglicky drafts, náhodně generovány při spuštění hry). Ty jsou nezbytným prvkem hry - Bobbin totiž pomocí své hole vyluzuje tóny, ze kterých draft vznikne a tím ovlivňuje své okolí. Například po zahrání draftu Opening se otevřou označené dveře. Zpočátku Bobbin umí jen tři tóny a jeden draft, další přibývají postupně.
Loom je také první hrou "LucasArts Game Design Philosophy", což znamená, že hráč nemůže zemřít, ani se dostat do situace, kdy musí načíst starou pozici (dost častý jev v předchozí hře Zak McKracken and the Alien Mindbenders). Hudební stránka hry obsahuje části z Labutího jezera od známého skladatele Petra Iljiče Čajkovského.
Hra byla vydána poprvé v roce 1990 s EGA grafikou na floppy discích, poté byla portována na různé platformy (významný je port na FM Towns. Tato verze má překreslenou VGA grafiku a vylepšený soundtrack). V roce 1992 vznikla pro PC druhá verze s VGA grafikou (použita ta z FM Towns portu), která byla kompletně nadabovaná. Jedná se tedy o první Talkie hru na SCUMM enginu. Dialogy zde ale byly zkráceny, protože by se dabing nevešel na CD, stejně tak zde chybí detailní záběry na postavy během dialogů a alternativní řešení hádanek.
Loom byl původně plánován jako trilogie. V dalších dílech označovaných jako Forge a The Fold, se měly hlavními hrdiny stát postavy, které Bobbin potkává v tomto díle. Projekty však byly zrušeny.