Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Herní výzva 2024 - Ve stínu pixelů 

Doslova elektrizující herní zážitek, který ve vás vyvolá spoustu zajímavých emocí. Hra sází úplně všechno na hutnou atmosféru, která neustále navozuje pocit strachu a úzkosti a vás, jako hráče, tak neustále žene vpřed, kdy utíkáte před… no, já vlastně nevím před čím…

Hratelnost je velmi jednoduchá, vystačíte si s jedním akčním tlačítkem a základním pohybem. Hádanky patří spíš mezi ty jednodušší, jelikož já, jako člověk, co u většiny adventur trpí svou blbostí, jsem ve hře neměl v podstatě jediný závažnější problém. Pár menších, kdy jsem se po 10 minutách praštil dlaní do čela, to jo, ale skutečně jen pár.

Ve hře je zábavné především to, že si nikdy nejste zcela jistí, co vás za dalším stínem čeká. Jaká smrt vám hrozí. Ale není to úplný děs, který vás hrou provází, spíš taková ta lehčí úzkost a strach z neznámého (i když pro arachnofobiky tu je jedna výživná pasáž). Nejen vizuální stránka, ale i hudební podkres ve vás bude vyvolávat pocit prázdnoty. Velmi doporučuji si projít bonusový level, který tohle všechno dovádí k úplné dokonalosti.

Ačkoliv hru hodnotím jako velmi dobrou, kdy se tvůrcům povedlo v minimalismu dosáhnout nadstandardně silného zážitku, tak mám pořád pocit, že se jedná spíš o takovou velmi příjemnou hříčku. Není to hra, kterou si budu každých pár let připomínat a vzpomínat na ní, spíš to beru jako takové zpestření klasického života hráče.

Pro: atmosféra a vyvolávání pocitů v hráči, audiovizuál, práce s náznaky

Proti: obecně je o dost silnější začátek než konec, neznovuhratelnost v kombinaci s krátkostí

+20
  • PC 75
Limbo je... no, ono je... je prostě tak trochu jiné.

Herní náplň není vůbec ohromující, pobíháte si tak po světě, snažíte se dostat vždy o něco dál, umíráte. A umíráte často. Co se týká puzzlů bránících v dalším postupu, nejedná se naštěstí o jedno schéma, které by se neustále opakovalo, ale čeká vás jak správné drcení kláves v přesně daném načasovaném pořadí, tak hrátky s gravitací, magnetismem a jinou fyzikou. Svět se bude točit, zhasínat, problikávat elektřinou, fajn. Hádanky poměrně slušně gradují a ke konci vás opravdu donutí trochu přemýšlet. Bohužel je to ale pořád trochu málo, jako by tomu chyběla nějaká ta šťáva nebo aspoň chvilkové vyskočení ze zajetých kolejí. Není to sice vysloveně špatné, ale také to není žádný desítkový zázrak.

Grafika, styl, noir, blah blah blah. Ano, Limbo má naprosto úžasnou grafickou stylizaci, kdy černobílé světlo sporadicky střídá všudypřítomnou černobílou tmu. Panáček je krásně naanimován a i ty desítky jeho úmrtí vypadají pěkně. Všechno se krásně plynule hýbe, rozanimování všeho toho, co se hýbe, je taky na jedničku. K tomu se ozývá sem tam nějaký náznak temné hudby nebo jen zvuků prostředí, což je fajn. Ale pořád je to trochu málo.

Proč? Příběh jako by nebyl. Prostě jdete dopředu a snažíte se neumírat tak často. Nakonec se sice potkáte s jakousi slečnou (sestra?), a dokonce je to v té jedné jediné animaci podkreslené náznakem hudby slušně vygradováno, ale pořád to na mě působí tak trochu mdle. Je pravda, že ty tři herní hodiny uběhly celkem příjemně, i když místy bylo Limbo opravdu nudné. Zaplatit plnou cenu, asi bych trochu litoval, ale za nějaké 3€ ve slevě to určitě stálo.

Pro: stylizace

Proti: občas stereotyp či nuda

+16 +17 −1
  • PC 75
Tak, právě dohráno. Abych pravdu řekl, není mi jasné, co na tom všichni vidí. Je to prostě logická hra, nic z čeho bych byl vyloženě na větvi. Ano, docela dobře řemeslně zvládnutá a hororová stylizace je neobvyklá... nic víc.

Herní doba je nějakých 4,5 hodiny a vážně jsem u toho nedokázal vydržet víc jak půl hodiny. Mezi jednotlivými hrami jsem si dával docela velké několikadenní pauzy, většinou abych si pročistil hlavu kvůli nějakému momentu, kde jsem se zasekl. Člověk se na to prostě musí podívat s odstupem.

Hádanky jsou docela náročné, ale ne zas tolik aby vás naštvaly do té míry, že už k tomu nikdy nesednete. Asi 2x jsem musel zamířit na youtube a kouknout na návod, ne že by byly hádanky tak těžké, ale jednou jsem přehlédl jeden použitelný předmět a podruhé jsem věděl co mám udělat, ale když jsem se o to snažil, tak se mi to nikdy nepodařilo. Video mi ukázalo, správnost mého postupu a tak jsem se snažil a snažil a snažil a... až to vyšlo. Touto větou by se dala shrnout celá hra.

Pro: přiměřená obtížnost, grafická stylizace

Proti: absence příběhu, pomalé tempo

+16 +18 −2
  • PC --
Vizuální nadřazenost, minimalistický interface, funkční fyzika, ladné rozpohybování a mrazivý zvukový doprovod dělají z Limba na pohled, na čmuch a na omak velice působivou hru. Odehrává se v přírodním a industriálním prostředí, přičemž to industriální převažuje, většinou obsahuje řešení (pro mě) nezáživných hádanek a nulovou atmosféru. Naopak ta přírodní s pavoukem, dětmi nebo červíky, dělá z Limba chmurný zážitek plný smrti a pokud by se celá hra nesla v podobném duchu, byl bych nadšený.

Celkem dvě rozehrání, přičemž přitom prvním jsem byl líný se přemlouvat k dohrání, u druhého už mě lenost přešla. Každopádně pocit po doražení je uspokojující, melancholický. Příjemný.

**/5
+16 +18 −2
  • PC 95
Nevím, co moc o takovéto hře psát, a tak to vezmu velmi rychle. Donedávna jsem ani neměl tušení, že taková hra existuje. Když jsem od kamaráda slyšel, že je to skákačka, řekl jsem si "pane bože". Jenže jakmile jsem viděl první obrázky ze hry, uvědomil jsem si, jak strašně jsem se mýlil. Limbo je oddechová 2D skákačka, která vás dokonale pohltí svou ponurou atmosférou, stylizovanou černobílou grafikou a také stále těžšími hádankami, kde nejde ani tak o přemýšlení, jako spíš o to si vše načasovat a vytipovat tu správnou chvíli na provedení akce. Co se zvuků týče, nemohu si stěžovat. Během hry slyšíte většinou jen zvuky okolí, jako třeba chůze, pasti nebo jiné efekty. Hudba se spustí pouze u vypjatých situací (třeba když se chytnete do pavučiny a pavouk si vás "zabalí"). Hra je velmi jednoduchá na pochopení, a přesto je velmi zábavná. Věřte mi, že jakmile si Limba zahrajete, jen těžko se od něj odtrhnete, dokud nedojdete na konec hry. Ten bohužel přijde poměrně brzo, ale co se dá dělat. Alespoň že ty 4 hodiny vašeho života, co u této hry strávíte, nejsou zbytečné a že se u nich budete skvěle bavit.

Pro: atmosféra, grafika, zvukové efekty, zábavné a jednoduché

Proti: mohlo to být delší

+15
  • PC 60
Hru jsem před pár hodinami po dalším "těžkém"* pokusu dokončil. I přesto, že je to jen těch pár hodin, věcí, které by mi z ní nějak výrazně utkvěly v paměti, moc není.

Limbo je celkem pěkná podívaná, které na atmosféře prospívá černobílé zpracování a minimalistická grafická a zvuková stránka. Prostředí je tak ještě víc prázdné a odtažité a až na závěrečná ozubená soukolí a vůbec industriální sekci celkem působivé.
Rozvláčnost vítám, ale většinu cesty jsem se stejně nudil. Překážky samy až na výjimky tak složité nebyly. Tou největší z nich bylo překvapivě jednoduché ovládání, na které jsem si ale až do konce hry nezvykl. Takové věci, jako pustit se z lana (ne skočit z), když není poznat, kdy už se panák držet nebude, *nebo opožděné reakce skoku a jiných akcí, mě stály většinu opakování a hlavně nervů.

Celou dobu mě vlastně ani nezajímalo kde jsem a proč, proč bych se měl bát, za čím se hnát, i když by k tomu měl zrovna tenhle kousek vybízet, a tak to zůstalo i do pro mě tím pádem dost levného konce.

Abych si hru prožil, musela by nabízet víc, než jen úvodní romantickou atmosféru.
+14 +15 −1
  • PC 80
Limbo je zajímavá atmosférická plošinovka, kterou za sebe mohu doporučit. Jedná se spíše o umělecké dílo, které klade důraz hlavně na emoce. Je otázkou, zda hra má, či nemá příběh. Je to spíše na hráči, jak si vše domyslí. Limbo je spíše pomalejšího rázu s důrazem na řešení logických hádanek, ale najdou se i akčnější částí.
I když je dle mého názoru hudba jednou z nejdůležitějších součástí hry, která vytváří atmosféru a podtrhuje příběh, její absence v Limbu na atmosféře vůbec neubírá, ba možná i naopak.
Musím říct, že jsem nečekala, že bude hra takto brutální. První smrt mě opravdu překvapila, až šokovala. I když hra je temná, což drsnější styl naznačuje.
Nemohu říct, že bych se nezasekla z toho důvodu, že jsem nevěděla jak dál, ale mnohem frustrující bylo, když jsem přesně věděla, co mám dělat, ale byl problém v provedení. A tak jsem umírala a umírala a umírala, což je neoddělitelná součást této hry.

Pro: Atmosféra

+14
  • PC 95
když jsem se poprvý dozvěděl o Limbovi, velmi mě to zaujalo, protože mám hodně rád plošinovky, ale nálada se zkazila, když jsem se dozvěděl, že je pouze na PS3. No, tak jsem se alespoň koukl na celej walkthrough na youtube. O to mi to přislo ještě zajímavější. V posledním re-playi jsem se dozvěděl, že playdead portovali hru i na PC. Neváhal jsem a okamžitě jsem si hru pořídil. A jsem naprosto nadšen. Ta černobílá grafika dělá hře opravdu temnou atmosféru. Jak já se vždycky lekl když jsem umřel, tím že jsem měl repro na plný kule, to byla skoro moje smrt :) hádanky mě občas potrápily, ale za nějakou chvíli jsem je šťastně vyřešil. Hudba a zvukové efekty dodaly hře potřebné grády a občas jsem myslel, že ty zvuky se ozývají někde kolem mě. Na to, že první koncept vznikl v roce 2004 je hra naprosto parádní, ale trochu krátká. Když to hrajete už podruhé, tak za hoďku se to dá zvládnout. Nemohu jinak než doporučit.

Pro: černobílá grafika, atmosféra, konečně nějaká plošinovka, hudba a zvukové efekty

Proti: kratké, ale co by kdo čekal od hry, která má jen 100 MB

+12 +13 −1
  • PC 80
Yeah.

Limbo je jako starý dobrý, hořkosladký, usmiřovací sex. Po jeho skončení jsem si prostě musel zapálit, přestože se s tím momentálně snažím seknout. Společných znaků se ale najde více – usmiřovací sex je ten nejlepší druh sexu, který s partnerkou jedinec může mít. Ať už je ale sebelepší, je to pořád sex s partnerkou, která mu visí na krku už nějakej ten pátek, se kterou už souložil požehnaně a jistě jej s ní i nespočet dalších souloží čeká, a pravděpodobně to není první ani poslední usmiřovací sex, který s danou partnerkou má. Je až děsivé, jak přesně do takového popisu zapadá i Limbo.

Překlad:
V rámci konkrétního žánru je Limbo špička, ale to z něj ještě nedělá unikát.

Pro: Černobílá stylizace je nebývale slušivá, absolutní absence mluveného slova či hudby, pohodlné ovládání, přesná obtížnost (závity to sem tam zavaří, ale nikdy to nefrustruje)

Proti: Strašně krátké...i když, jelikož jsem to rovněž dohrál na jeden noční dvou a půl hodinový zátah, zážitek je pravděpodobně o to intenzivnější...a taky by to beztak upadlo do stereotypu, bejt to delší

-7 +12 −19