Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lifeforce Tenka

Codename: Tenka

31.05.1997
22.01.1998
66
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roce 2096 jsou na znečištěné Zemi pouhé zlomky původního obyvatelstva, které se snaží dostat stůj co stůj pryč. Situaci dále komplikuje Trojan Inc., společnost, zabývající se genetickými experimenty. Hráč představuje postavu jménem Joseph B. Tenka, jeho úkolem je boj proti této korporaci. Příběh je vyprávěn pomocí FMV sekvencí a každou misi předchází brífink s grafickým znázorněním prostředí a úkolů.

Nepřátelé jsou různé verze bionoidů (živé organismy, chráněné kovovým exoskeletonem) a robotů. Ve dvaceti úrovních používá Tenka k jejich likvidaci útočnou pušku se třemi módy střelby, laserovou pušku se třemi módy střelba, granáty, miny a raketomet. Boj s nepřáteli mu také usnadňuje speciální laserový zaměřovač a energetické štíty.


Poslední diskuzní příspěvek

@Charllize (23.03.2020 01:15): Taky k ni mam nekro poznamku :) Byla to jedna z her, ktera byla na prvnim palenem CD, ktere jsme si s kamosem objednali u pirata za lidovych 500czk :D Ty hry jsme si tam vybirali, a tahle se tam dostala diky tomu, ze byla vychvalovana ve Score nebo Levelu... :D Nakonec jsme to nehrali, protoze to byla celekm blbost... dle naseho odborneho nazoru :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Nakonec jsem dohrál PSX verzi. Od PC verze se liší (krom toho, že se dá ukládat v průběhu kola přes savestate) minimálně, hlavní rozdíl spočívá v tom, že se sliduje jedním tlačítkem, zatímco na PC klasicky dvěma.

Hra obsahuje celkem 26 kol. Zajímavý je zbrojní arzenál, několik základních zbraní (útočná puška, laser, kanón) se vylepšuje pomocí přídavných modulů, takže například útočná puška může střílet pomalu po jednom náboji, rychleji dva náboje nebo rychlopalně, laser obdobně, poslední mód je charged shot. Kanónem je možné pokládat miny, střílet rakety nebo vrhat granáty. Nepřátelé jsou různé typy robotů nebo mutantů, obzvláště odporná je kombinace lidské hlavy a dvou pavoučích nohou.

Náplň misí je poměrně různorodá, málokdy stačí jen doběhnout na konec levelu, často je nejprve potřeba splnit nějaký speciální úkol, např. nahození reaktoru pomocí tlačítek na čtyřech různých místech, deaktivace výbušnin, použití nalezeného kódu a podobně. Každý level obsahuje slušný počet pák/tlačítek a je možné najít až šest barevných klíčů, které odemykají odpovídající dveře. To se mi na hře líbilo asi nejvíce, je třeba si pamatovat design a vracet se do dříve nepřístupných prostor.

Jedna z mých stěžejních výtek se bohužel také týká level designu. Snad poprvé v životě jsem viděl podobnou lenost, kdy hráče nechají autoři procházet několik dvojic či trojic naprosto stejných levelů, jen s jinými nepřáteli. Bohužel se to týká poměrně velké části hry. Další problém spočívá v tom, že hra se běžně dá ukládat pouze po dohrání celého kola a v pokročilých kolech není pro nepřátele problém svěsit hráče na dvě tři rány (občas i přes sloup, zeď nebo dveře). Vysoká obtížnost mi obecně nevadí, ale tady to zkrátka už není fér. S tím se snoubí třetí velký problém, nepřátele je nejprve třeba zaměřit a až pak je možné je odstřelit (namířit zhruba jejich směrem a počkat, až se kolem nich objeví červený obdélník).

Pro: zajímavé úkoly, zbraně a nepřátelé

Proti: level design, problematické zaměřování, přestřelená obtížnost

+17
  • PC 85
Tenku sem hrál jen na PS1 -moje první dohraná hra a na to se nedá zapomenout. Byla to sice lineárka s příšernou grafikou a v podstatě opakujícími se lokacemi, nicméně k ní neskutečně sedla hudba a postupné vylepšování zbraní.
Lifeforce:Tenka je hra, která si na nic nehraje a mít možnost si ji po 15ti letech znovu zahrát, neváhal bych na ní propařit pár nocí.
+14 +15 −1