Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Právě dohráno, bylo to moc fajn. Nicméně 6 týdnů v pohodě na další epizodu počkám, dávkovaný zážitek. :)

@Marty34 (07.02.2015 09:39): Spíš uvažuj tak, že budeš muset 3 měsíce čekat na nový obsah. :)
Trošku pokrytecké... Asi jako místo oblíbeného filmu v kině radeji CAMrip z torrentu. Co to je za logiku?
@BINGMAN (07.02.2015 05:45): Souhlasím, taky bych byl mnohem raději, kdyby to vydali všechno zároveň jako kompletní hru, aspoň by teď nemuseli řešit takové věci jako ten leak druhé epizody :D

Reakce autorů na leak:
“We’ve seen the leak of later episodes of Life is Strange and it deeply saddens us that something we’ve invested so much time and passion into is available unfinished and not as we intended you to experience it. Please support us by ignoring the temptation to download work in progress code, we promise you there are still plenty of things we’re improving and polishing and episode 2 will be ready for release in mid-march.”
Tady o tom všichni tak pěkně básní, že bych si to už i vyzkoušel.. ale budu to hrát až vyjdou všechny epizody. Proč je v poslední době tolik v módě věci rozkouskovávat?
Nedalo mi to, a Out of Time jsem si sehnala. Na glitche to odsral jen začátek, dámský křídlo/pokoje + video sekvence. Jinak dál už je to po graf. stránce cajk. Jenom zvuky nejsou tiptop + title nestíhaj (v pohodě bez titlů rozuměno) + animace.

Ale jako fakt nářez, předčilo epizodu první. Hlavně konec chytnul za srdíčko, konečně story nabírá na drámu..slzička ukápla u momentu: kdy se podaří Kate rozmluvit sáhnout si na život, fakt se mnou pohnulo.. Scéna s vlakem taky nic příjemnýho :D málem infarkt., Victoria je pěkná píča s prominutím. Fakt mě nasrala. Smrt šikanátorům!!!! Ale zatím půjdu po friendly cestě. Možná si, právě po události s Kate, laskavě srovná svý odporný chování, čůza jedna.

A co do prčic jsou ty červený šanony se jmény těch "pohřešovaných" dívek? To je pokaždý jako někdo dožene k nějakému zbabělému činu? Rachel měla aférku s Jeffersonem > asi útěk/možná vražda, Kate sžíral leaknutej sex virál > málem sebevražda. :/ Otázník jak kráva. Musíme si holt počkat.

p.s. hlavně ať do toho necpou nějaký okultisty, černou magii, nebo něco, že se musí obětovat na Blackwallskym pozemku panenská dívka, bruneta nebo něco na ten způsob. xD
@Thorar (06.02.2015 07:54): Tak je to trochu glitchy, ale jinak se to dá hrát. Pokud však chceš mít 100% zážitek, tak si fakt počkej na oficiální vydání, tohle je prostě jen nedoladěná verze co měli vývojáři připravenou ve zdrojovém kódu.
Tak se prý nějaké grupě podařilo vydolovat Episodu 2 "Out of Time" ze souborů, odemknout ji předčasně (nepřítomny jsou jen sluneční paprsky či co). Jinak je prý EPka fully playable. The Fuck? Je tohle vůbec možný? Jdu schválně popátrat.
Moc se mi nelíbí idea porcování dílů jak seriál na pokračování. Ale scénář si mě dokázal udržet a styl vyprávění slušně navnadil na díl další, takže za mě fajn. Dost jiné na poli AA her. Citlivě udělaný příběh i grafická stylizace, necitlivě modelované a texturované. Po Remember Me se jim už asi moc nechtělo=)
@orromis (03.02.2015 14:56): To je asi najvýstižnejšie slovo pre túto hru - príjemná :) Pytel plný detailov. Dokonca som mal nemalé zimomriavky keď sa baby stretli a tá staršia vravela o tom, ako sa na ňu Max vykašlala a nedržala s ňou kontakt keď mala tak ťažké obdobie - proste reálne veci zo života. Pomalé tempo, ale rozhodne nie nudná hra.
@JohnCZ (02.02.2015 23:30): Tá je tiež dobrá. Hudba je celkovo veľmi dôležitá a len sa čudujem, že hry a hlavne tie príbehové nepoužívajú viac pesničkových soundtrackov. Niekedy sa to náramne hodí :)
@GodOfTheSick (02.02.2015 20:39): "Díky minimu hraní poskytují TT hry mnohem intenzivnější zážitek."
"probíhá rozhodování v reálném čase, což mnohem více umocňuje herní zážitek"
"Hlavním kritériem kvality je pochopitelně příběh"

Počkej až objevíš textové adventury a vizuální novely, to se ti otevře krásný nový svět :).
@Maximus (02.02.2015 20:05): Ale mě to v TT hrách vadí, viz citace z mého komentáře: Lepší engine, otevřenější lokace a trochu více "hraní" by hře prospělo.

LiS jsem udělil 65, čili se mi páčí. TT sériím jsem udělil 90, 85, 70. Proč mě LiS tak nedostalo, když jsem TT adorant? Jedná se totiž o dosti odlišné hry.

Díky minimu hraní poskytují TT hry mnohem intenzivnější zážitek. LiS hráče přímo nutí k opakování rozhodovacích situací, aby si mohl následně vyčůraně vybrat, která je lepší. V TT hrách probíhá rozhodování v reálném čase, což mnohem více umocňuje herní zážitek.

Herecké výkony u TT jsou i díky lepšímu příběhu a dialogům mnohem více přesvědčivé. LiS to je opravdu těžký amatérismus. Postavy kolikrát jenom tupě stojí a vůbec se na sebe nedívají, nesmyslně mávají rukama a hlavně - mají nulové emoce ve tváři.

Hlavním kritériem kvality je pochopitelně příběh. Pokud je strhující jako třeba v TWD, tak lze spoustu technických nedostatků přehlédnout. Příběh LiS v první epizodě nic moč nenabídl. Co se grafiky týče tak TT hry jsou vlastně kreslené omalovánky, kdežto LiS je více realistická. A jak už jsem napsal níže, tak zmíněné nedostatky díky tomu vyniknou mnohem víc.

Čili propad na 65% mi nepřijde nijak drastický. Je to dobrá hra, ale ne bomba.
Hlavne hra má niečo, čo som už dlho nikde neregistroval - dušu. Samozrejme ide len môj subjektívny názor a nikomu ho nevnucujem :)
@M.a.t.t. (02.02.2015 19:54): No jo, vyčítať tej hre veci, ktoré mi u konkurencie nevadia je čudné.

Každopádne je mi to ale jedno, som predovšetkým rád, že to sadlo mne a ešte pár tisíc ľuďom nech to sadne, nech sú tvorcovia za dobrú prácu odmenení :) už len to ďalej neposrať
@Maximus (02.02.2015 19:18): Áno. Dokážem akceptovať ak niekomu nesadne až tak prostredie, pozvoľné tempo, či postavy. Tellatale hry majú celkovo väčší spád a viac akcie. S tým zvyškom sa v priamom porovnaní nedá súhlasiť.

Grafika je samozrejme o triedu lepšia a je irevelantné, či je horšia v porovnaní s Remember me, alebo nie. Nehovoriac o tom, že aktuálny GOT od Telltale je podľa mnohých graficky ťažko odfláknutý. Volieb v dialógoch je menej, ale v skutočnosti je tam všetko podstatné bez zbytočnej vaty (teraz možno trochu preháňam, ale drvivá väčšina dialógov u Telltale je vedená spôsobom áno.... ehm, no... často nie sú žiadne veľké odlišnosti). A mechanika prevíjania času je a intuitívna a jednoduchá - nezamieňať so slovom triviálna. V ktorej inej hre si môže hráč zistiť informáciu tak, že spraví niečo nevhodné a následne vráti čas, aby k tomu nedošlo?

@Drolin (02.02.2015 14:17): Ak narážaš napríklad na Tesla Effect, ten má ako celok mizerné herecké výkony plné prehrávania. Ako negatívum to neberiem, pretože ide o jasnú poctu starým dielom, u ktorých to bolo rovnaké a celkom príjemne to evokuje dobu klasických FMV.
@GodOfTheSick (02.02.2015 18:52): Neviem no, ale človek čo adoruje tvorbu od Telltale do nebeských výšin a v Life Is Strange Ti vadia amaterske herecke vykony? Hrátky s časom triviálne? Rozhovorov a možností málo? Menej ako v Telltale to áno, lebo Life Is Strange sa aj naozaj HRÁ a nie len sleduje alebo sa prejde človek s postavou 2x za celú hru a aj to úplne nemotorne a zbytočne ako v hrách od Telltale.

Ja mám hry od Telltale rád, ale dosť dobre nechápem, ako sa niekomu čo tie hry rád má a odpustí im veľa slabších miest (slabšia grafika, absolútne minimum hrania - vlastne len preklikávanie rozhovorov, technické chyby ako kolízie objektov) nepáči Life Is Strange - pochopil by som ako negatívum pomalé tempo, zasadenie príbehu atď. ale vyčítať tomu veci ktoré Ti inde nevadia proste nechápem :)
Telltale hry sú vizuálne o dosť horšie, ale do istej miery to vnímam ako pozitívum, pretože nároky na hardware sú prakticke nulové.
Žádná sláva to tedy není. Amatérské herecké výkony a prakticky nulová mimika sráží filmový dojem hodně dolů. Když se tento fakt navíc snaží maskovat záběry z dálky, tak to působí ještě hůř. Převíjení času jako herní mechanika je zpracována dosti triviálně. Rozhovorů a možností v nich málo. Graficky slabší. Nikdo učený však z nebe nespadl a potenciál do budoucna vidím v Dontnod obrovský.
Jedna vec mi ve hre ale nedavala smysl. Pri druhem hrani jsem reditelovi nebonznul, ze jsem videl zbran na zachode a presto si pro me na parkoviste prisel. Jak by se to mohl dozvedet, ze tam byla?
Už sa neviem dočkať druhej epizódy, nech už je tú! Zamiloval som sa do tejto hry :)

EDIT - Trochu ma zaráža tá predajnosť na Steame, je to až na 18 mieste a pritom je to nová hra. Tie 3 hodiny čo prvá epizóda ponúka sú za cenu 4,99 eur dostatočne férové. Veľa indie hier, ktorých prejdenie trvá hodinu si častokrát pýtajú raz toľko. Snáď tá hra bude dostatočne úspešná. Tvorcom to prajem.
@Drolin (01.02.2015 21:54): Popravde som sa nad tým pôvodne ani nezamýšľal a prišlo mi to krátke. :)

Naviac ide o epizodickú záležitosť a na komentáru by podľa mna viac slušali dojmy z celej hry, nielen z jej časti. Je to môj subjektívny pohľad na vec. Predsa len ďalšie diely môžu ten výrazne pozitívny dojem trochu zraziť. Ale to sa hádam nestane...
Hneď na úvod roka užasná záležitosť, ktorá za sebou necháva všetky ostatné pokusy o moderné adventúry... to som nečakal a odteraz si dávam tvorbu od Dontnod do hľadáčika. Vampyr ma určite potenciál, nakoľko vedia písať príbeh a vytvárať zaujímavé postavy. Tá civilosť a prostredie mi v tomto prípade sedelo, hlavnú hrdinku som si zamiloval prakticky okamžite.

Aj keď je postup dejom jednoduchý, dosť to spríjemňuje aj to, že hlavná postava si môže len tak zahrať na gitare, ľahnúť na posteľ, pustiť hudbu (asi ako vo Fahrenheite :) )a baví aj množstvo popkultúrnych odkazov. A na ovládaní času je skvelé aj to, že hra k tomu neustále sama nabáda a chce aby si každý pozrel aj ďalšie varianty a na základe toho sa sám rozhodol, ktorú uprednostní. Tie voľby vďaka tomu nie sú až tak stresujúce a každý si môže dôkladne zvážiť možné následky. A pritom to vôbec neznamená, že sú ľahké.

Čakanie na ďalšiu epizódu bude dlhé. Snáď Dontnod výrazne nepodlezie latku, tá bola nastavená veľmi vysoko. :)