Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Laurona (20.11.2014 21:26): Asi myslis Air Elementalov. Air kuzla ich healuju.
Existuju 2 sposoby:

1. V lokacii Cemetery je specialna dyka tusim Ethereal sa vola, ktora im dava damage

2. Kuzlo Dispell - ale vyzaduje Water 1 & Concentration 1 a v minimalnej skill urovni dava maly DMG, dyka je najlepsia ak nemas vyskillovany Water
Poradí prosím někdo jak zasáhnout(zabít) postavy z plynu ? (nevim jak to jinak pojmenovat) občas se promenádují venku kolem vody.....zbraně je vůbec nezasáhnou a co jsem zkoušela některá kouzla tak také ne :-/..
@Isair (04.11.2014 15:15): Ano, na poslední dvoustránce, která je vidět, s horou Grimrock.

Já nedal oba na hřbitově - Hádanka na Riddle náhrobcích a dva pergameny s x-kama z pyramidy. Poslední secret nevím. Toho co museli pohřbít do sedmi sarkofágů si pamatuju, to jsem aktivoval.
@Daemon (04.11.2014 10:12): Má to něco společného s těmi klikyháky v knize, že? Někde na netu jsem se jen dočetl, že je někdo přeložil, ale výsledek jsem si již nedohledal. Jinač mé dva chybějící poklady by měly být : Jeden na hřbitově a druhý hned v tom prvním lesíku... podle všeho v těchto lokacích by měly být dva a já našel vždy jen po jednom. Ještě vím o jednom secretu, který jsem minul Ten v té hrobce s šesti nebo sedmi sarkofágy. Našel jsem hint, ale až když jsem vyšel z pyramidy, tak mi došlo, že jej vlastně mám v inventáři a tu místnost se sarkofágy jsem jen prošel, ale nechtělo se mi tam už vracet....
V neděli jsem dohrál, statistiky tvrdí 27 hodin (ale s loadováním to bude samozřejmě víc) a mám stejně jako Isair 74/77 secrets a 9/11 treasures. A vím, kde ty dva zbývající poklady jsou. Vedou k nim dvě hádanky, které jsem nerozluštil. A jak jsem si teď zjistil, nebyl jsem od jejich vyřešení daleko :(
btw. Když jsem hledat odpověď na ty dvě hádanky, zjistil jsem, že je ve hře dokonce ještě bonusový poklad a klíč k jeho nalezení je v true ending outru :)
@Isair (03.11.2014 11:58): Skill urcite potrebujes aj v turn-based uz len preto aby si nepouzival neucinne kuzla na nepriatelov s imunitou, aby si vedel kedy kuzlit ochrany atd... ale reflexy nepotrebujes vobec ziadne.

BTW - som si teraz spomenul ako Wolfus spominal, ze este ked prvy krat na amige hral Black Crypt tak na zaciatku odklepol start game bez rozdelenia bodikov do vlastnosti a hru celu presiel hoci sa mu zdala fakt skurvene tazka :-0.

Tazko povedat na co si trufne particka 4 ludi, ale upgrade gamedizajnu od G1 na G2 je skutocne obrovsky posun a viditelny od zaciatku do konca.
Urcite moze byt problem napr to ze skor budu chciet pouzit svoj existujuci engine, nez od nuly programovat nieco uplne ine/nove, co by pokrylo potreby Albion-like hry.

No kazdopadne dufam ze konecne predaje G2 budu ultra-vysoke a chlapci sa poriadne nabalia. Potom by sa mohli nerusene aj niekolko rokov venovat niecomu "really very big".
@mazar1234 (03.11.2014 11:51): Určitě, Grimrock klade celkem slušné nároky na obojí (na skill postav i samotného hráče:)) a imo to ideálně kombinuje (byť tedy ne že by v tahových soubojích nebyl zapotřebí skill hráče taktéž).

Ale jednou bych klidně rád od Almost Humanů viděl nějaké Realms of Arkania, Albion, Gates of Skeldal etc. like RPG. Doufám, že nezůstanou sedět jen na jedné sérii (byť ještě minimálně jeden díl Grimrocku bych klidně snesl:)).
@mazar1234 (03.11.2014 11:17): Richmond tím chtěl asi říct, že krom těch reflexů zde poměrně dost záleží na statistikách postavy (co se soubojů týká), asi jako v každém jiném RPG. Zrovna u Grimrocku 2 si myslím, že by totálně zprasená postava moc neprošla... reflexy nereflexy :p.
@Richmond (03.11.2014 10:07): No ved k tym reflexom este potrebujes par mozgovych buniek do puzzlov :-).

@valcik (03.11.2014 09:55): Konecne nejaka dobra sprava.

Ale je fajn ze hra z roku 2014 je lepsia ako drviva vacsina veskerych existujucich crawlerov v historii. Trosku to naburava Richmondovu teoriu o tom ze cokolvek od 1865+ a viac ako 16 farebnou paletou je zlo. (Ehm, ehm).
@Bodkin (03.11.2014 09:09): Na mapke, ktorá je v manuáli k prvému Grimrocku, pokrýva ostrov Nex a hora Grimrock snáď 3% územia. Vsadil bych pravé varlo na to, že chcú zaplniť celú mapu práve dungeonmi na spôsob DM.
Nu, můžeme jen doufat, že je pak omrzí kopírovat DM & spol a prubnout nějaké Realms of Arkania, Albion či Wizardry 8...
@Say (02.11.2014 22:31): Ked ti unika zmysel, nie je co riesit, asi to pre teba nebude :)

Aspon skusim osvetlit o co ide: Grimrock, podobne ako DM kladie naroky predovsetkym na hraca a nie na herne postavy ako bezne (alebo papierove) RPG. Cize v tychto zanrovkach ide cisto o schopnosti hraca, pri kazdej jednej logickej hadanke alebo suboji, vpodstate poziadavka na kombinaciu psychickych/fyzickych zrucnosti (reflexov).
Ziadny role-play tu nehladaj, podobne ako dalsie charakteristicke prvky rpg, tato hra bude o tebe a tvojich schopnostiach ako si poradis s prekazkami, ktore pred teba nachystali developeri. Ak toto ako hrac prijmes za svoje, hru si uzijes ;-)

Co sa tyka prirovnania k MMX, tak tu sa nezhodneme, z mojho pohladu je prave pouzitie "pohybu po stvorcoch" v MMX absolutne zbytocne a nic tomu systemu neprinieslo, nie je na tom zalozeny jediny herny prvok iba ten pohyb sam o sebe. Kludne to mohli nechat plynule ako v poslednych dieloch a pridat tahove suboje...
@Say (03.11.2014 00:48): Kolega přede mnou ti částečně odpověděl, tahle kombinace nejenže není nic nového, je to už osvědčené vlastně to obsahuje drtivá většina tohoto typu her.
Však real-time souboje a čtvercotrsání v dungeonech není nic novýho, tak proč ti to nedává smysl? Tak to holt není tvé gusto, no. Nicméně ten Legacy si dej, s tím budeš spokojenej. ^_^
@Say (02.11.2014 22:31): Klidně si dovedu představit souboje na tahy, ale prostě mi to zde do hry pasuje, jsou na to navázané různé fígle autorů, na hráče to klade trochu větší nároky, člověk víc přemýšlí PŘED akcí právě díky realtime soubojům :) A jako že bez tahových soubojů, že krokovej pohyb nemá smysl??? COže????!!!!!
@Richmond (02.11.2014 22:27): Prostě se u soubojů rád pozastavím a popřemýšlím, co použít, jakou nasadit taktiku atp. V opačném případě mi uniká smysl použití pohybu po čtvercích (to otáčení je taky otravné).

Kdybych měl volit MMX:Legacy nebo Grimrocka tak beru to první, přesto že to druhé asi dokáže nabídnout víc.
@mazar1234 (01.11.2014 17:28): Jo, taky jsem skončil nějak kolem levelu 15, u mága jsem měl ten trait + byl human a ostatním postavám jsem dal dva ty přívěsky co dávají 25% bonus k exp, takže ho časem dohnali a pak jsem měl ještě jednoho humana bez přívěsku a bez traitu (čili 10-15% exp bonus nebo jak to tam bylo).

Edit: Jo, tak přesněji- 3 postavy level 14 a ten human mág s traitem level 15 (po nasazení "Ring on a string" level 16:)), takže je to opravdu výhoda jen o ten jeden level... i když s tím přívěskem by to mohlo být asi více.
Uch tak je to tam.
Jeden z najlepsich Dungeonov co existuju, tvrdenia o Dungeon Masterovi 3 mozeme povazovat za pravdive. Prvy diel prekonava vo vsetkom a po vsetkych strankach. Outdoorove ponatie sveta tomu dodalo ten spravny posun.
Bravo Almost Human.

Uz po druhom stretnuti som si zacal mysliet ze ten zasrany skurveny Irsky zmetok je sam Island Master a fakt to tak je.

BTW - na akych leveloch ste skoncili? Ja som hral za cisto human partu s Traitom na experience - cize 20% EXP bonus - a mal som na konci level 15.
Cisto checking ci sa to vobec oplati alebo hrac ziska iba nejaky 1 level navyse.
Tak ono to rozmístění run pro jednotlivá kouzla má svůj smysl, takže se některá dají domyslet.
No já teda doufám, že v tý hře je, nebo že ho teda přidají. Svou kouzelnici specialuzuju na vodní magii. ;_;
@HolyMeatball (31.10.2014 06:10): Skorem o tom také začínám pochybovat:p. Třebas na něj jen zapomněli a přidají jej v nějakém tom patchi (stejně jako "embalmer’s pants"). Ale ještě že jsem se nespecializoval na vodní magii, tohle kouzlo by mi asi celkem chybělo, nebo bych musel kvůli tomu trochu experimentovat s runami.
O frostboltu se vedou sáhodlouhé diskuze i na různých forech. Je v tý hře vůbec? :D

Jinak, když už to poseroutkovsky prvně hraju jenom na Normal bez jakéhokoliv zobtížení, řekl jsem si, že aspoň budu poctivě přijímat následky svých rozhodnutí. Tedy když už se odhodlám tuten lockpick nebo tamten zlatý klíč někde použít, příjmu to co najdu, a neexistuje abych následně reloadoval a šetřil si klíč nebo lockpick na pozdějc. I tohoto rozhodnutí začínám nějak litovat. >_>
@pipboy (30.10.2014 09:04): Farmar neposkytuje absolutne ziadnu vyhodu pre hraca, nedisponuje ziadnou super schopnostou ani nicim. Je to iba cisto Challenge featura, ktora nema ziadny iny vyznam (achievment je tam iba).
farmara si skratka davaju iba hraci, ktori si chcu dobrovolne s plnym vedomim stazit situaciu.
Fii, tak nakonec po tezke volbe do ceho narvat prachy (Grimrock2/DivinityOS/NeptuniaRebirth) jsem koupil tohle a uz ta hudba v menu... cele to pusobi hezky epicky. A krysy jsou fajn.

Ad farmar, kdyz si vezmu kolik s sebou taham jidla, tak si rikam ze mit aspon jednoho farmare by mozna nebylo marne :D

Jedna vec me stve - dal jsem magovi nejaky kouzelny klacek a ta nutnost drzet na nem mys me strasne stve, protoze mezitim nemuzu utocit s ostatnima. Je tam nejaky figl co mi unika nebo je tohle zamer?
Bosáci mi tdy dávají notně zabrat :) Dal jsem hard obtížnost a byl jsem překvapenej, že většinu času ty souboje celkem dávám. Ale boss fighty arénového typu je jiné kafe :)) Mám zatím nahráno podle statistiky 6 hodin (reálně tak 10) a hodně se bavím.
Otázka: v jedničce po vychlastání lektvaru zůstala prázdná lahvička, že jo? Kterou jsem pak zkombinoval s nějakým kvítím a udělal tak další lektvar, že jo? Tak proč mi tady po vychlastání lahvičky mizí? Je to protože zatím u žádné postavy nemám ani jeden bod v alchymii? Nebo už tady prázdné lahvičky nepotřebuju? -_-
Teď mě napadá, našel někdo Frostbolt scroll? Když jsem se teď koukal na ten DJův seznam kouzel, tak je to asi jediný svitek, který mi chyběl.
@mazar1234 (28.10.2014 15:04): :D jo, to by bylo brutální kombo. Druhé hraní vidím spíše na hard obtížnost, bez obnovování krystalů a možná s jedním farmářem:)... musím se nejdřív trochu oťukat:p.

Některé secrety jsem našel úplnou náhodou třebas i při opětovném navštívení lokace (viz. třebas "left eye" nebo dva secrety v hradu :)), ale u těch dvou zakopaných truhel vážně nemám páru, kde mohou být. A taky mi chyběly zlodějské kalhoty do kompletního setu :( (ty černé, co přidávají +1 k dex).