Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohráno. Ten závěr byl hektický, hodně pod tlakem, v podstatě i na čas a člověk v těch momentech už nevěděl, co vše mohl a nemohl zkazit, takže kouknutí do návodu nakonec bylo více, než jsem doufal, ale ne zase tak moc, abych z toho byl zklamán. Hodně hrálo roli to, že zde kromě dvou konců (buď v převlečení ženy proniknout do hradu a ukončit to tam a nebo si projít říši mrtvých), byly alternativní i některé řešení. Třeba celé to šaškování kolem lampy, člověk musel přesně udělat několik věcí, aby celá akce s lampou na konci hry zafungovala. Já jsem zřejmě něco neudělal a tak se se mnou šašek na konci vůbec nebavil a rovnou na mě volal stráže. Takže celá akce s lampou padla, i když jsme si u prodavače před tím vybral správně. Navíc, když jsem si po dohrání hry přečetl závěr hry v různých návodech, tak i s lampu je zde více variant (buď ji v pokoji šaška vyměním a pak použiji na džina u vezíra nahoře anebo si šaška dříve ve hře spřátelím tak, že mi na základě něčeho sám přinese džinovu lampu nahoru k vezírovi).  

Co mi je záhadou, že se mi během rozhovoru měnily během hry obličeje, jak prince, tak i některých postav. Například v mé hře šašek vypadal při rozhovoru jinak než šašek z videa, co jsem viděl na Yutube. Nevím, jestli tyhle změny nenaskakují dle toho, k jaké variantě řešení se v těch místech s rozcestími při řešení vydám.

Moje kouknutí do návodu, celkem 5x v posledních řekněme 15% hry. Dvě bych si obhájil, ty ostatní - no chtěl to více trpělivosti a v jednom případě jde o zásadní přehlédnutí něčeho, na co jsem si z počátku zaměřil, ale pak to pustil k vodě, že tudy asi ne:-)

1. Nabíral jsem marně slzy od pláčících květin. Pak jsem to vzdal. Tím jsem se zasekl a tak jsem mrknul do návodu a měl jsem přesně do lampy nabrat slzy. Tak jsem to zkusil a najednou to fungovalo. Nechápu, ale je to tak. Mohu se uklidňovat, že jsem to ale zkoušel! :-) Tímto mě navíc hra uvedla na scestí a já si myslel, že teacup je jediná věc, v které se budou míchat kouzla. Vznikl z toho několikadenní zákys.

2. Klíč od smrtky při vstupu k mrtvým - zkoušel jsem ukrást, nešlo to. Pak přišla pauza ve hře a následoval postu dále, neuvědomil jsem si, že na kostěný xilofón šlo hrát a smrtka tak ztratila klíč. Bohužel neodpustitelné přehlédnutí, které jsem si otřískal o hlavu, taková blbost, přitom jsem ve hře přišel sám na daleko zapeklitější rébusy. Bohužel tohle jsem si navíc přečetl v náhodou omylem, když jsem pátral v jiné pozdější situaci, kde by mohla být potíž.

3. Brnění ve sklepení hradu - klial jsem na něj kde to šlo a nic. Tak jsem mrknul do návodu a tam je napsáno kliknout na ruku od brnění. Super, to jsem dělal říkal jsem si, a tak jsem loadl pozici a zkusil to znovu od vstupu do hradu a najednou ta ruka fungovala. V návodu jsem se dočetl, že někdy fungovat nemusí (buď bug nebo propásnutí dané situace). Tohle kouknutí si omlouvám stejně jako ty slzy do lampy :-)

4. Trapné přehlédnutí tajných dveří do Vezírovy ložnice, prostě jsem nahlédl do chodby, řekl si, aha slepá, žádné díry ve zdi a šel jsem pryč. Až další kouknutí do návodu mě sem navedlo.

5. Že mám zdrhat za vezírem po schodech nahoru jsem si netrpělivě bohužel už přečetl v návodu, pořád jsem hledal řešení, jak sejmout džina v sále, aby všechny nepozabíjel a už jsem měl zase v hlavě myšlenky, že mi zase něco chybí. Tak jsem koukl, že tam mám běžet. Zbytek jsem už dořešil. Hra mi nenabídla řešení s lampou, což je škoda, těšil jsem se na to, ale věděl jsem, že džin je závislý na mentolu, tak jsem mu dal ten lístek a vyfičel :-)
 

Nakonec tedy jen 212 bodů z 231. Možná si zkusím odehrát ještě alternativní konec :-)

Každopádně jde asi o King´s Quest, v kterém jsem si na většinu věcí přišel sám asi z největší míry, v předchozích dílech jsem asi koukal pro pomoc přeci jen častěji. Hlvní problém King´s Questů je, že má člověk tendenci se ujišťovat, že se nevřítil do navždy neřešitelné situace kvůli tomu, že někde něco zapomněl. A tech věcí jde přehlédnout a zapomenout dost. Proto dávám 95%, jinak by to bylo fakt asi za stovku, jedna z nejlepších a nejhezčích Sierráckých adventur.
@Londo Mollari (19.09.2021 00:01): No nic, stejně ten úplný konec mám asi zpackaný, musel jsem zase do návodu a tam jsem zjistil, že u šaška nefunguje t, co by mělo. Prostě mě vždycky zavřou, nevím, co jsem udělal kde špatně, ale asi něco před tím během hry.

Edit: tak ten návod je taky divný, až z youtube jsem přišel na to, že jsem zase blbě klikal na špatný pixel, když mi to párkrát řeklo, že "s brněním nic nemůžu dělat", tak jsem to tam vzdal a tápal dále, ale bezvýsledně. Nakonec jsem se podíval, kde přesně kliknout. No mohlo mě to napadnout, být trochu trpělivější. Každopádně ten hrad na konci je zásek za zásekem, do toho otravují stráže....vyslechl jsem sice škvírou stráže, ale jaké napsat slovo těm dveřím, to mě stále nenapadá, zkoušel jsme různé jména, ale nic nefunguje :-) 

Asi ten závěr prokoučuji a smířím se s tím, že to bez návodu nešlo, už se s tím tak jako tak patlám strašně dlouho.
@Londo Mollari (18.09.2021 21:54): Jo, už vyřešeno :-)Bohužel musím říci, že mé zoufalství a strach z dalšího dead endu mě dohnal k lehkému naťuknutí v návodu a přísahal bych, že jsem tohle x krát zkoušel a nefungovalo to. Až teď. Asi jsem klikal na blbý pixel. Naštěstí jsem nakukoval do návodu opatrně, takže jsem se nedozvěděl nic navíc, jen asi to, že do 3/4 hry jsem postupoval bezchybně a sám :-)
Jde tady pokazit sekvenci kouzel? Tedy že si zacpu teacup, v kterém se míchá 1. a 2. kouzlo z knihy? Stačí odpověď ano/ne, nechci nic prozradit z řešení :-)
Nabral jsem totiž do tea cup swamp ooze skoro někde na začátku hry. Vylít to už asi nejde. Swamp Ooze je třeba použít na první kouzlo z knihy. Mám už ingredience na druhé kouzlo, které se taky dává do hrnku a tuším, kde by se to kouzlo asi dalo použít. Jenže jej nemohu namíchat, když mám swamp ooze v hrnku pro kouzlo první. A první kouzlo sestavit ještě nemůžu, protože mi jedna ingredience chybí.
No, tak teď to vypadá na fest zákys, po 76 bodech a mám pocit, že buď jsem někde něco neopakovatelného neudělala a nejde se už hnout, tedy typický dead end a nebo prostě tápu a nemůžu na to přijít. Problém u Sierráckých adventur je to, že nevím, zda jsem fakt udělal chybu a můžu to rozjet znovu nebo ne. V takových případech si člověk danou věc ověří v návodu, což je škoda, navíc okem přejede i přes řádky, přes které by nechtěl. Takže zatím odolávám, chtěl bych to fakt dojet návod free :-)

Jsem ve fázi, kdy už mám magickou knihu a poslal jsem princezně přes ptáčka prsten i básničku, dál se to prostě nehýbe, nemůžu projít přes kamenného střelce a na dalším ostrově zatím nevím, jaké písmena naklikat. Z magických ingrediencí mám hlínu z bažiny, černé pírko a vlas.
Tak jsem se rozhodl konečně splnit rest. King´s Questy 1, 2, 3, 5 jsem dohrál už kdysi dávno. čtverku jsem dokončil včera a nyní jsme se tedy pustil do King´s Questu 6. Musím v podstatě říci, že opět, protože v dávných časech jsem jej rozehrál, ale něco mě pak zastavilo, nevím jestli zákys, nebo rozehrání nějakého dungeonu nebo tahové strategie, prostě jsem se k němu pak už nevrátil. Ale to je čas napravit, takže naplno rozehráno a hned po pár obrazovkách mohu konstatovat, že tohle je jeden z vrcholů VGA grafiky, pro mě prostě dech beroucí atmosférická podívaná.
@Londo Mollari (komentář): Ty jo, 100%, Tak na tohle se těším, vypadá to, že nej KQ díly jsem si nechal na dohrání v úschově na pozdější časy. Dohrál jsem za dávných časů 1, 2, 3, 5, 4 a 6 jsem jen zkoušel kdysi pár obrazovek, a dám si tedy závazek, že letos bych tu 4 a 6 chtěl dát.
Tedy zakomponovat do hry takovéhle cílené idiotské dead endy je vážně na pěst, člověk si zvolí daleko před realms of the death špatnou láhev, dostane za to puzzle points a v závěru zjistí, že potřebuje úplně jinou, jestli někde budu mít starší save, tak si projdu docela slušnou část hry znovu, v opačném případě na to vážně seru a dokázalo mi to solidně znechutit celý zážitek ze hry. Takhle prasácky nadesignovanou hru jsem vážně ještě nezažil. Jakože dead endů byly plné i předchozí díly, jenže ty jednak nebyly tak dlouhé, druhak na to vždy nějak upozornily (nezískání puzzle points za použití předmětů apod.), případně se dead end projevil hned záhy a ne až někdy v závěru hry... navíc bych čekal, že se autoři po předchozích dílech poučí a oni jich tam naopak nacpou ještě dvakrát tolik :/.

Takhle nasranej už jsem vážně dlouho u hry nebyl.

Edit: Mno, ještě že ukládám asi na 10 pozic...
Tahle hra je fakt vtipná :D Normálně bych asi kolem sebe vrhal blesky proč kurva v adventuře neustále umírám, ale tady jsem se přistihl, že to už vyloženě vyhledávám. Ted jak mě vrhli do moře ti proklatý gnomové... haha