Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Podruhe dohrano po vic jak deseti letech. Tentokrat uz s prstem v nose, spickovou vybavou a kompletnim silnym tymem. Oproti predchozimu hrani v minulem tisicileti se mi podarilo ziskat neporuseny Brendin denik, dokonce bez problemu na prvni pokus, a ze Santinoy mistnosti odnest fallow sapling, byt tam Magic malem zarval.
Prejdené za 35 hodín znovu, bez quick save a drbnutého Ivana.
Postupne mirim k Santinvou ostrovu, valna vetsina ostrova je uz ma a ze severu uz s nim sousedim. Neprijemny quest s kradezi tombstoneu jsem uz vyresil tim, ze jsem se na Santinuv ostrov vkradl zadem a vzal jen ten kamen ("mensim" problemem se ukazal byt fakt, ze Hitman neumi plavat). Zacinam mit hodne penez, jeste par stromu a mohl bych si v klidu dovolit Mikea, ale rozhodl jsem se, ze misto Specka a Hamouse najmu Scullyho s Magikem. Ne, ze by to bylo potreba, mam skvelou vybavu, kterou Speck denodenne opravuje, a tym Ivan, Ice, Fidel, Bud, Vicky a Hitman s pomoci sejvu postupujou bez sebemensich problemu. Ten sejv to opravdu vyrazne zjednodusil, k nejakymu vetsimu leceni nebo nedejboze pohrbum vubec nedoslo a nedojde.
jedničku jsem nedávno rozehrával, ale nepropadl jsem tomu. Naprosto mi nesedl gameplay boje. Zlatý UFO EU a hlavně god bless JA2
@Isair (30.04.2015 18:03): Ti domorodci jsou dohromady 4, po Eliovi je narade Hamous, kterej uz je pouzitelnej v boji, v Deadly Games uz je v AIM a JA2 jezdi se zmrzlinovym vozem. Dalsi hustej charakter.:)
@90210 (30.04.2015 17:32): Yop, asi toho bude více, spíše jsem si vybavil jen ty nejdelší. Třebas takový Doc se přidá po dni.
A oni celkově reagují na spoustu věcí, což mi přijde fajn. Třebas Doc se ke mně nechtěl přidat, protože jsem vyhodil Berniho:) (resp. přidal by se za dvojnásobnou částku). Sam se zase nechce přidat, když máš v partě Ivana. Hodně také reagují (jak jsem psal níže), když často vyhazuješ ostatní žoldáky z party či ti odcházejí nebo třebas když jich hodně zařve v boji. Pamatuji si ještě když jsem kdysi hrál tu Score verzi, že mi při jedné hře zařvalo docela velké množství žoldáků a pak se ke mně nechtěl skoro nikdo další přidat, protože se prostě báli:). Tenhle prvek je vážně docela propracovaný.

Jinač když vyhodíš/či ti zařve Ezio, tak ti Jack po pár dnech nabídne dalšího žoldáka (pokud máš místo v partě), dohromady jich je postupně asi 5 (nepíše se o nich ani v manuálu), všichni zadarmo a všichni nic moc:) (jeden z nich je ale medic, což se může hodit). Taky mi přišlo zajímavé, že smrt Ezia se bere jako smrt běžného domorodce (čili Guarda/dělníka) a ostatní žoldáci na to tedy tak negativně nereagují.
@90210 (30.04.2015 17:12): Vicky se chtěla přidat tuším po 14. dnu (však sama říká, že si dá týden-dva volno), Mitch taky tak nějak (12-14). Ale hádám, že těch 125 byl nějaký solidní překlep:).
Ještě Sidney byl tuším nějak časově omezen, ale asi pouze na týden, ostatní asi reagují spíše na zkušenosti hráče či počet zabraných sektorů.
@mazar1234 (29.04.2015 17:44): Yop, hra je samá podpásovka:). Jsem měl plány, jak si najmu nejlepší žoldáky už asi v polovině hry a najednou prásk a pokles ceny za strom z 500 na 400 a já byl rázem zase v mínusu, pak prásk a virus, do toho se začali bouřit dělníci, najmutí žoldáci zvyšovat ceny za své služby (anžto povýšili) atd. atd., ta hra je prostě správně nelítostná:).



@90210 (29.04.2015 17:39): Aha, je možné, že Mike reagoval i na to mé vyhazování žoldáků a najímání jiných (dost se jich ke mně přidat kvůli tomu nechtělo- např. Hitman, Stella, Static, Len), ale v samotném závěru (tak cca 10 sektorů do konce) nabídku přijal, ale to už jsem měl sestavený slušný tým a Mike se mi zdál moc předražený (a nechtěl jsem riskovat krach).
Btw i Mitch se k tobě už chce přidat? Ten byl v mém případě poprvé dostupný zhruba ve stejné chvíli co Vicky.
@Isair (26.04.2015 20:51): Sranda je aj to ako ti hadze hra pod nohy klacky co sa tyka financii. Napr ked casom napadne stromy virus a znizi sa ti tak citelne tazba.... alebo proste klesne cena suroviny na trhu a hned ti klesne cely zisk.

Ziadne rozhadzujem miliony na vsetky strany sa v tejto hre skratka nekona :-D.
@Isair (26.04.2015 20:51): Mike se ke me uz chce pridat 10. den v momente, kdy jeste nemam ani polovinu sektoru, Problem je v tom, ze mu muzu zaplatit maximalne za 1 den. Jedinej zoldak, kterej se stale jeste nechce pridat je Vicky, protoze se vratila z tezky mise a bere si volno. Problem je v tom, ze zrovna Vicky chci. Az se bude chtit pridat, tak ji najmu spolecne s Hitmanam, vyhodim Specka a Skitze, pokud on sam neodejde, coz zatim kupodivu neodesel, vyhodim Elia a az mi bude nabidnut, tak misto nej naberu Hamouse. Na konci hry, az budou prachy, ho vyhodim a najmu Sidneyho a Scullyho nebo Lena. Ctyrka ze zacatku Ice, Ivan, Fidel a Bud zustane v pohode az do konce. Bud uz ma Wisdom pres 70 a marksmanship pres 80. Takovej je plan.:)
@90210 (26.04.2015 14:23): Yop s financemi jsem na tom byl asi tak do 2/3 hry podobně a většinu silnějších žoldáků jsem musel najímat postupně (některé až na pár posledních sektorů) a i tak jsem vystačil jen tak tak. Mike se bude chtít přidat až v samotném závěru, ale je imo až příliš předražený (byť na pár posledních sektorů, kdy už tolik nezáleží na financích, se může hodit). Fajn je si vytrénovat Fidela ve střelbě, vzhledem k tomu, že se jedná asi o nejlepšího experta na výbušniny ze hry, se docela hodí jej mít po celou dobu a statistiky též nemá špatné (nakonec se skorem vyrovnal i těm nejlepším žoldákům).

Vicki jsem chtěl vzít též (slušná cena/dobré statistiky), ale nakonec jsem zvolil Lynxe (lepší MRK a hlavně se chtěl přidat dříve). Hitman se nechtěl naopak přidat vůbec, anžto jsem zpočátku vyhodil pár žoldáků, ale v poměru cena/výkon rozhodně slušná volba.

Buda asi zkusím při příští hře, statistiky špatné určitě nemá.
@Isair (20.04.2015 22:54): Uplne bez quick saveu by to vubec neslo hrat, ale v tech bojich se to bez nej da, nepratel je tam vetsinou min, nez zoldaku hrace, tak 5. Samozrejme kdyz ma clovek quick save k dispozici i v boji, tak ho pouziva neustale i v boji, to da rozum.

BTW po par dnech jsem se celkem pohodlne dostal nekam mezi 1/3 a 1/2 hry, den 10. Zatim nemam zadny extrovni profit, takze to vsechno vicemene bez problemu dava ctverice Ice, Ivan, Fidel a Bud, kteri povysili na 3. level. Bud je vubec trochu podcenovanej charakter, ze zoldaku, kteri jsou k dispozici od zacatku, je podle me 5. nejlepsi, za dobrou cenu, navic je to praskac. Po par dnech jsem pribral domorodyho pruvodce Elia (obcas super hlasky), diky saveu me ani nestve jeho mizerna strelba, mam ho v zasade jen na tahani veci. Najmul jsem i Biffa a Skitze na tahani veci, Biff hned po dni utekl sam, protoze zabil cloveka. Skitz ma za 6 nebo kolik dni 1 kill, ale zatim nezdrhl. Zatim nejsou moc finance na doplneni tymu, tj. gvyhazeni Skitze, Specka a Elia a najmuti 4 top zoldaku. Speck je dobrej na otvirani dveri, ale je pomalej a neustale si stezuje. Cekam, az bude k dispozici Vicky, ktera je na dovolene, spolu s ni najmu Hitmana, kterej je levnej a dobrej. Potom to asi doplnim Cliffem a Lynxem nebo Sidneym. BTW 10. den se ke me uz chteji pridat vsichni s vyjimkou Mikea, problem je, ze na ne nemam penize, mam profit 1000 USD a 15 000 na konte.
@90210 (20.04.2015 22:22): Tak pořád to ještě můžeš rozehrát znovu a QS funkci vypnout:) (a nebo jí prostě nepoužívat). Osobně jsem hrál také bez QS v boji, ale sektory jsem mnohdy opakoval, když jsem to hodně pohnojil (když třebas někdo dobrý v boji zařval). Nejhorší je, že protivníci jsou kolikrát úplně jinak rozmístěni:).

Největší vopruz byl ale hrát úplně bez QS, mám dojem, že některé prvotní verze neobsahovaly QS vůbec (ani mimo boj).
Prvni den jsem s prstem v nose dobyl 4 sektory a musim zodpovedne rict, ze dodani funkce quick save behem boje tu hru v podstate znicilo, uplne se eliminoval pocit napeti a nutnost mit v tymu medika, plus uz neni zadnej duvod najimat ty nejlepsi elite zoldaky typu Mike, Spike, Kelly nebo Scully, protoze tentokrat vubec nepochybuju, ze to v pohode vystrilim s nize zminenou partou. Sympatie stranou, pri predchozim hrani jsem musel vsechny zoldaky ze zacatku, vcetne jinak hodne dobrych Iceho nebo Fidela vyhazet a nechal si jen Ivana, protoze jsem mel upravdu urgentni potrebu nabrat vyhradne zoldaky s maximalni marksmanship a bylo nutny jich nabrat maximalni pocet.
@90210 (20.04.2015 20:07): Tj, Ice, Ivan a Fidel je imo pro začátek (a vlastně klidně i celý zbytek hry) nejlepší volba v poměru cena/výkon (i když časem taky podražej, jak naberou nějaké experience) a navíc Fidel má snad nejlepší explosion skill ze všech.

Já udělal tu chybu, že jsem často měnil žoldáky a Ice mi nakonec odešel. Jinač jsem to dohrál se sestavou Ivan, Fidel, Scully, Kelly, Fox, Cliff, Lynx, Magic. Avšak během hry jsem prostřídal ještě několik dalších, chvíli jsem měl Bernieho, Needleho, Wolfa, Leeche, Bosse (ten mi taky odešel společně s Needlem) a Ezio (nebo jak se jmenoval ten průvodce co byl zadara) mi zařval v boji, stejně jako Leech (i když toho jsem obětoval naschvál). Jinač hráno taky na normal, příště asi zkusím hard, zjistil jsem, že počáteční cash je o něco nižší, stejně jako některé platby (helikoptéra je třebas za litr), což může příjemně změnit celý gameplay, anžto bude pravděpodobně potřeba najímat spíše slabší a levnější žoldáky (alespoň zpočátku).
Tak jsem JA po mnoha letech znovu rozjel, verze z GOGu, fakt v ni jde sejvovat behem boje, hra da tu moznost na zacatku hry. Obtiznost normal, parta Ice, Ivan, Fidel, Bud a Speck. Uvidim kdo z nich vydrzi do konce hry, ale prvni 3 maj opravdu dobry stats.
@mazar1234 (30.03.2015 15:32): Vcelku ale teď lituji toho, že jsem nabral Leeche, asi mě zpočátku zaujalo, že měl v inventáři hned 9mm Berettu a nadto docela "nízký" salary. MRK má na začátek vážně hodně slušný (něco nad 90), nicméně ta agi/dex a hp je děs, ten než se někam dobelhá, tak to má Ivan dávno vystřílené:). Čili ten půjde pryč asi jako první:D.

Naopak mě celkem překvapila z těch low-endových žoldáků "Fox", která je za nízký plat docela rychlá (hodně vysoká Agi/Dex), má ucházející počet životů a sice jen průměrné MRK, ale trochu jsem ji už vytrénoval (teď má asi kolem 60). Nicméně ji používám především mimo mise jako doktora a nechávám si ji jen kvůli nízké ceně, páč jeden podpůrný doktor se imo vcelku hodí (jeden lepší do misí, jeden na léčení mimo ně).

Lynxe určitě vezmu, mám pocit, že se ke mně ale ještě nechtěl přidat a nebo mi přišel stále docela drahý. Zatím mám na zpracování pouze 20 stromů, takže si nemůžu moc vyskakovat:) (a továrnu kterou jsem teď obsadil, vyhodili do luftu, čili její obnova bude pár dní trvat :()

Btw, když tak vidím 90210 avatar, k čemu vlastně slouží ty hodiny, co má tenhle žoldák v inventáři? Nebo třebas ta kamera co má ten Japonec?
@Isair (30.03.2015 15:22): Savovanie lubovolne pridal patch 1.3.

Hlavne si setri Chunk of steel a davaj to vyhradne na najsilnejsie zbrane (M14,M16) aj ked ja si vzdy vytunim aj jeden Magnum (s dalekohladom je to potom vrazdomaticka delovka) aby som mal nejakeho delovkara v skorsich misiach. Na 12g pusky je to podla mna plytvanie materialom, celkovo je steelu v hre velmi malo a kazdy kus sa pocita.

Jo Mike je priserne predrazeny, ja ho snad ani vobec nepouzivam. To uz skor Scully.
Zo zaciatku mas urcite najlepsieho vojaka Ivana (cena/vykon) a potom Lynx (99 MRK) ale ten az po par dnoch akceptuje.
@mazar1234 (30.03.2015 11:55): Aha, díky:).



@90210 (30.03.2015 10:23): Yop, to asi také udělám, až na to bude rozpočet:p. Třebas takový Mike se svým 120000 salary může jít zatím někam:p.


V té talkie GoG verzi jde savovat normálně. Při startu se hra zeptá, zda-li chcete zapnout savování během boje či jen quicksave během mise. Funguje to i po vypnutí hry, dokud nezapočnete nový den, při zapnutí se hra ihned zeptá, zda-li chcete pokračovat v rozehraném dni.

Ale jinač ta česká disketová nedabovaná verze ze score quicksave tuším neměla vůbec (či určitě ne během soubojů), docela se divím, že jsem se dostal tak daleko, anžto občas člověk potřebuje někam odskočit a nechávat hru a PC zapnuté je docela vopruz. Aktuálně to tedy hraji na normal s quicksavem mimo boje, v soubojích by to asi ztratilo ten správný adrenalinový pocit, byť by to jistě bylo méně frustrující, podpásovek je tu celkem dost :p (různé pasti, posily z jiných sektorů, které hráči vpadnou do zad při dobývání toho aktuálního atd.).
@mazar1234 (30.03.2015 12:02): Ja vim, psal o tom uz Andrew ve vybornym pruvodci hrou ve Score, kterej jsem pred hranim cetl. Myslim, ze jsem to nikdy nepouzil, protoze to byl neprakticky vopruz a je myslim zrejmy, a budu se opakovat, ze tvurci nepocitali s tim, ze by se sejvovalo behem misi.

Co si vzpominam, tak tam byla snad jen jedna opravdu problematicka mise zhruba v polovine hry, kde byl sektor, ve kterym bylo uprostred dobre chraneny misto obklopeny hustymi krovinami, kam se dalo dostat jen brodenim pres vodu.
@90210 (30.03.2015 10:23): Inac savovat tam vzdy islo akurat nie uplne priamo kliknutim v menu a bol okolo toho trosku opruz.

@Isair (30.03.2015 00:20): Craftovanie sa robi tak ze das jeden predmet do ruky a dalsi pouzijes do toho "support" slotu pod rukou (ako ked davas na pistol dalekohlad). Ale mam pocit ze by to mal robit niekto s vysokym Mechanical, lebo tusim sa to moze aj dodrbat a prides o veci (zda sa mi).
Ide to robit hocikedy ci uz v mape alebo v zakladni.

Olej ked das do ruky "repairovacovi" tak ma viac repair bodov takze stihne viac veci opravit (ked to das ako cinnost postave v zakladni) a myslim ze musi byt v ruke, asi nestaci aby ho mal iba vo vrecku na veste.
Ja jsem v prvnim dilu v pulce hry vyhazel vsechny zoldaky najmuty na zacatku hry (Fidel, Wolf, Ice a par dalsich), nechal si jen Ivana a nabral ty nejlepsi zoldaky, Mikea, Scullyho, Kellyho, Lena, Spikea, Sidneyho a Magica. Na nejaky hratky s horsimi zoldaky nebyl vzhledem k tomu, ze neslo sejvovat, prostor.

Ivana a Magica jsem pak uz snad nikdy nepouzil a to ani ve dvojce, tam ale jen na zkousku. Zadni velci oblibenci, moji oblibenci jsou treba Fidel nebo Larry.
@mazar1234 (30.03.2015 00:12): Aha, dobré vědět, díky:). Zatím jsem si raději všechny itemy (viz. chunk of steel) nechal v té "úschovně" mimo mise. Ale tak ještě štěstí, že všechny i případně zůstávají ležet na zemi, kdybych náhodou něco zahodil.

A jinač kombinují se pak klasickým přetažením jednoho itemu na druhý, nebo je třeba nějaké kouzlení s klávesami?:p Ovládání je zde zprvu trochu neintuitivní, například než jsem opět přišel na to, jak se ovládají všechny postavy naráz, taky mi to chvilku trvalo a nemohl jsem si za boha vzpomenout (ale věděl jsem, že to 100% jde). Ale na druhou stranu jakmile člověk vše důležité už ví, ovládá se to docela příjemně (navíc leccos je i vypsané v manuálu).

Yop, Ivan je hned první postava, co jsem najmul:). Druhý byl Fidel, ten mě jen občas štve svou neposlušností, ale odebrání zbraně většinou pomáhá (ještě že se o tom kdysi někdo zmínil na DJoldgames :D).
Dají se časem nějak využít itemy jako prázdná nádoba, ručník/hard, olej apod.? Nebo je mohu s klidem zahodit?

Jinač vcelku se divím, že se "Magic" nechá najmout tak brzo, rozhodně jeden z top žoldáků:). Škoda, že mi na něj zatím jaksi nevystačí rozpočet:D.
@mazar1234 (28.03.2015 14:49): Aha, díky moc, já jsem Canteen tahal u všech vojáků v domnění, že bez ní nepřežijí a budou je užívat automaticky jako třebas jídlo v Albionu či QfG:p.
A jinač dá se poté nějak doplnit voda? Protože když jsem si dal láhev do hl. ruky, tak se nedala použít tak, jako většina ostatních itemů (paklíč, lékárničky atd.), tudíž si nejsem jistý, jak na to :p.

Body přebití myslím nesebere, ale párkrát se mi stalo, že mi postavu při přebíjení nepřítel "vyrušil" (tj. vystřelil ještě během mého tahu), což bylo poměrně nepříjemné. Ale nejsem si jist, jestli to byla náhoda, nebo za to vážně mohlo ono přebíjení.
@Isair (28.03.2015 14:25): Pokial viem tak sa s municiou operovat neda, hra skratka nepozna zvlast item "poloprazdny" zasobnik a tym padom sa s tym neda nic robit.
Ale nie som si isty ci ti vlastne nabitie zozerie extra body, lebo myslim ze prebieha automaticky. Vytiahnutie nabojov zo zbrane by sa siklo no to je fakt.

Canteen je normalny "usable" predmet a proste doplnuje staminu za pochodu, drag& drop na telo vojaka v inventary ako kamuflaz kit.
Tak jsem se konečně po dlouhé době k JA 1 znovu dostal a měl bych pár otázek, na něž jsem v manuálu nenašel odpovědi:

-Dá se tu přebít zbraň jinak, než vystřílením všech nábojů? Tj. ve zbrani mi například zbývají 2 náboje, před bojem si chci doplnit zbytek, aniž bych ty 2 zbývající vystřílel.

-Dají se ze zbraně náboje vytáhnout? Například když najdu rozbitou zbraň se šesti náboji, náboje se hodí, ale zbraň chci zahodit, je zde ta možnost?

-Jak funguje ta láhev na vodu? Je třeba ji nějak speciálně používat, či si ji žoldák spotřebovává automaticky, pokud je láhev někde v inventáři? Příp. dá se časem nějako doplnit?
Pro zájemce je Hra Jagged Alliance online, zkoušel jsem to, dal jsem to mu šanci, ale ten ubohej free-to-PAY, to je fakt shit :/

hmm a teď mě napadá že to Free-to-Pay by se mělo zařadit mezi možnosti výběru u hry :D "placená/neplacená"
BIA je naprosto zbytečná hra. JA2 je stále svinsky hratelné a 1.13? Hahahahahahahahahaha
No uvidíme, možno to bude fun, nezavrhujem to hneď i keď vypadá to podozrivo.
Nu, horší než no-TB mi příjde no-Fog of War -

"Turn-based movement and fog of war were two curtains, both of which have been pulled back to reveal an emperor baring his bum to the world. The AI could be identical to the thought-pretends in Jagged Alliance 2 but now it’s exposed to greater scrutiny and far too easy to exploit..." zdroj
@Ebb (11.01.2012 12:01): To neni to mas pravdu, ale zjevne by chteli mit vic fanousku, nez maji turn-based strategie. Treba si rekli, ze BG bylo popularnejsi nez JA a tak se tam inspirovali. A nebo jim jednoduse prisel system souboju z JA nudny. Vsichni si tu oblibili JA predevsim kvuli soubojum. No ja mel souboje rad, ale uz ne tolik kvuli systemu boje jako takovemu. RPG system, spousta zbrani a vceku dobre navrzene mapy. Jakmile ale zustal samotny bojovy system (napriklad kdyz slo o boje na poli), stalo to za starou prohnilou backoru.

Napriklad UFO Afterlight, jedine UFO, ktere jsem hral, ma soubojovy system obdobny jako bude mit nove JA. Celkove to bylo spatne navrzene z hlediska taktiky - zadne moznosti kryti, asi pet map, ktere se stale opakuji (k tomu jeste spatne navrzene), nevyvazene zbrane, atd. -, ale samotny soubojovy system se mi libil. Proto se na JA BiA tesim a doufam, ze pujde o (vyrazne) vylepsenou alternativu k UFO CZ.:-)
Niektoré mapy mali dlhší end-of-turn, tak ale je nová doba, nové procesory, stačí tím schopných programátorov a je to vyriešené.
JA1 tieto problémy nemalo. Stačilo kopírovať systém z JA1 a pridať pár vecí navyše.
Mno, nesuďme, dokud neuvidíme, že je to skutečně katastrofa. Může se ukázat, že to funguje líp, stejně jako hůř. Uznejme si to, i turn-based JA2 mělo svoje problémy - když někdo strávil půl minuty rozdáváním příkazů svým postavám a pak si mohl jít udělat kafe, než se AI rozhodla, co dělat s tou stovkou svých... taky to nebylo zrovna nejlepší.
@valcik (11.01.2012 12:09): Hysterický button-smasher, kde pokud jedním útokem zabiješ méně jak 5-10 nepřátel, tak jsi celkem lama. :)

Jako tedy nerad jsem viděn jak souhlasím s Ebbem, ale je to tak. Přitažlivost JA je v první řadě v soubojovém systému a pokud by jen vzali setting a udělali FPS, tak bych nebyl o nic méně vykulený, než z tohohle. Chápal bych snahu systém nějak zlepšit, rozvinout, nebo koneckonců i zjednodušit, ať už jsou důvody jakékoliv, ale tohle je prostě použití systému jiného. Asi jako kdyby nová Civka byla RTS ve stylu Age of Empires. Proč by to někdo příčetný dělal?
To jim zas nejakej hlavoun nabulikoval, ze turn based se prece neprodava, coz se traduje uz asi 15 let. Takhle ten jejich hybrid uz ale nekoupi vubec nikdo...
Veď to, ale nový JA nemá byť AAA titul. To práve je dosť indie projekt, tak nechápem načo idú prekopávať combat, ktorý bol na JA najlepší.
A je to tu. Cekal jsem, jak dlouho bude trvat nez nekdo zmini konzole. Hergotfix lidi, za zjednodusovani nemuzou ve vsech pripadech konzole, ale rozsirujici se hracska populace a logicky snizujici se jeji prumerna inteligence + mnohem vyssi naklady na vyvoj her. A prave diky nizkym narokum na inteligenci u novych AAA her ma sanci se prosadit rada indie her. Tam je potreba se do budoucna divat po kvalitnich titulech ve smyslu hernich mechanizmu.
Hm, skôr sa bojím, či tam zostanú zachované všetky bojové mechanizmy - doplnky zbraní, rôzne druhy munície, streľba zo strechy, ukrývanie za prekážkami, plíženie, schopnosti postáv ap. Vývojári sa už pred pár mesiacmi chválili, že chcú celý súbojový systém od základu prekopať a to neveští nič dobré, čmuchám za tým nejaké konzolistické zjednodušováky.
Tu je z developer blogu o tom combate:

"We’ll talk first about a new feature in Jagged Alliance: Back in Action: the Plan & Go system.

The Plan & Go system could be described as an extended “real time with pauses” system. Back in Action essentially runs in real time, but the game can be paused at any time. The player maintains control of the game events even during the pause, and can input more entries which can only be implemented when the pause is removed.

This will already be familiar from other games, e.g. tactical RPGs such as Baldur’s Gate or Dragon Age: Origins. But what is new in Back in Action is the action timeline, whereby all the commands issued by the player while the game is paused are retained and listed. While in Baldur’s Gate players generally pause the game to issue an order, i.e. for the mage to make a fireball incant magic, and then continue the game only to pause it again several seconds later and issue a command to a fighter, in Back in Action you can issue a sequence of orders to several mercs to devise complex plans, so we like to refer to pause mode as planning mode."
Oni si asi myslia, že turn-based by sa nepredával, zrejme si zabudli pozrieť posledné čísla predajnosti Civilization a Total War série.
Proboha proč by někdo vykrádal zrovna BG, když může obhájitelně vykrádat JA2?? O_o
Oni to v tom článku celý čas prirovnávali k Baldurs Gate. Tiež si myslím, že Jagged Alliance bol najmä o tom turn-based combate. Ten plan'n go bude tak, že cez pauzu dáš mercom príkazy čo budú robiť dopredu, tým že im nakreslíš waypointy na zem kade ísť. Z tej prezentácie to vypadalo ako totálna ko....ina
Je tam neco, co nazyvaji tusim plan and go. Pauznes hru, naplanujes utok a spustis. Trochu podobne Frozen Synapse jen s tim rozdilem, ze to muzes v prubehu kdykoliv pauznout a zmenit. Trochu mi to take pripomina ceske dily UFO (jen doufejme, ze to bude vice takticke - imo nic tezkeho, UFo bylo v tomto ohledu dost mizerne). Mne se celkove ten soubojovy system libi, ale kdo vi, jak brzo to omrzi. Kazdopadne bych to hned neodsuzoval.
Dosť sklamanie, že ten nový JA: Back in Action bude real time a nie turn based.
Ten clovek me zabije.xD

"V této hře jsou také dělníci. Ty také můžete střílet, ale je lepší dělníky nestřílet, protože pak dělají dřepy vedle stromů a za to máte peníze." xD xD