Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Switch 100
Prebúrať všetky steny, prebúrať všetky steny sa dá.


Už jedna slovenská kapela predpovedala príchod tejto hry.

Vlastne ani neviem čo mám na opis tejto hry napísať. ,,Iba" kartová hra určite nestačí. Inscryption je jedičný zážitok, ktorý kĺbi dômyselne prepracovaný kartový systém s vecami, ktoré človek od tejto hry neočakáva.

Išla som do toho s myšlienkou, že určite budem ťažko prehrávať, keďže nie som v tomto type hier doma. Komu sa predsa chce opakovať tie isté levely stále dookola a dookola. A áno, aj sa stalo, že mojé šedé bunky mozgové nespolupracovali tak ako mali, ale každá prehra priniesla niečo nové, každá prehra bola vlastne priepustkou ďalej.

Nie je tajomstvom, že sa hra skladá s viacerých častí. Niektoré zaujmú viac iné o máličko menej ale všetky sú výnimočné a dávajú celej hre ten svojský nádych. Hĺbku? Tá hĺbka je nákazlivá a ženie hráča vpred za novými objavmi.

Samotný dizajn hry bol pre mňa veľmi zaujimavý a perfektne zakomponovaný do herných prvkov. Myslím, že ak má človek rád rozmanitosť, tak si príde na svoje. Štýl strieda štýl, karty sa menia v priebehu hrania a hráč pomaly prichádza na to čo sa deje. Či?

V úvode by mi ani nenapadlo, že by som Incryption mohla dať 100%. No a stalo sa. Toľko hodín dokonalej zábavy a prekvapujúcich momentov si to predsa len zaslúži.
+10
  • PS5 90
Rogue-lite karetní hra podobná Slay the Spire, ale obsahující mnoho překvapení v originálním provedení. Hru bych doporučil všem co alespoň trochu mají rádi karetní hry, popřípadě by si chtěli zkusit něco nekonvečního - jen si raději nic moc o hře nezjišťujte a jděte hrát.

Hra sama o sobě nabízí osvědčený princip deck-buildingu, nicméně tentokrát s osvěžujícím twistem. Hru procházíte skrze "překážky" které musíte překonat karetním soubojem. Tím si měníte svůj balíček karet dle potřeb. Můžete nové karty přidat, ty co vám nevyhovují odebrat či zlepšit a krom toho i nové možnosti, co lze s kartami dělat (nechci prozrazovat co). Krom toho zde máte i předměty, které mohou hru o něco ulehčít a občas jsou doopravdy důležité.

Krom twistu v karetní gameplay nabízí hra i originální příběh, který je navíc celkem zajímavě podaný a hlavně jeho forma dost překvapující. Sám jsem nečekal, že hra nabízí tolik zajímavých prvků a nečekaných částí, jejíž principy mě bavilo rozplétat až do konce.

Pro: originalita, nepředvídatelnost

Proti: vrcholem byl pro mne první akt

+17
  • PC 85
Inscryption je parádní, a hlavně originální karetní hra, která se do jisté míry mění až v transcendentní zážitek. Kdo hrál, ten určitě chápe. Kdo nechápe, ten si to musí teprve zahrát.

Herní výzva 2023 – 1. Karbaník  
Odůvodnění: Jedná se o karetní hru.  

Hra je poměrně dost zahalená tajemstvím, ale není tajemstvím, že se jedná o karetní rogue-lite počin. Karty zde nejsou klasické žolíky, jedná se o směsici různých zvířat a kreatur. Každá má danou sílu útoku, životy a některé dokonce speciální dovednosti. Cílem hry je porazit protivníka, který sedí naproti vám u stolu. Před vaše karty staví ty své, které ho brání a útočí na vás a vaše karty. Životy obou hráčů jsou originálně prezentovány formou vah, na které se postupně pokládají vytlučené zuby. Za každý úder na vaši nebo protivníkovu osobu se ztrácí jeden zub a pokládá na váhy. Ten, kdo první převáží váhy, tak prohrává. Díky tomu mohou být jednotlivé partie dlouhé, nebo naopak hodně rychlé.

Veškeré dění se navíc odehrává na deskové hře, po které se pohybujete s vaší dřevěnou postavičkou. Pohybujete se pouze vy, protivník případně jen komentuje váš postup, jako kdyby se hrálo nějaké Dungeons & Dragons. Pohybujete se po jednotlivých políčkách, po náhodně vygenerované cestě, u které si volíte, kam šlápnout, pokud je cesta rozvětvená. Zde se určuje, jestli bude další boj, nebo jestli si chvíli odpočinete a vylepšíte třeba své karty, případně dostanete nové nebo získáte pomocné předměty na jedno použití, které mohou pomoci, když jde partie do tuhého. Při každé nové hře je cesta jinačí a hráč musí volit postup s rozvahou, s ohledem na svůj současný stav předmětů a karet.

Kartiček je zde požehnaně a každá se snaží mít odlišné statistiky nebo schopnosti. Hra navíc dovoluje si na stanovených místech kartičky vylepšovat, ať už o nové schopnosti nebo zvýšení statistik života či útoku. Hra je v tomhle velmi dobře vybalancovaná, co se týče jednotlivých pravidel a poměru kartiček. Je to však stále příběhová hra, a tak si jednou za čas svá vlastní pravidla a herní mechaniky upraví, aby se mohl příběh odvíjet zajímavějším směrem. Přesto zde není dopuštěno křivdy směrem na hráče.  

Kromě hraní karet, se může prozkoumávat tajemná místnost, ve které je hráč uvězněn. Pohyb je dělaný stylem starého krokovacího dungeonu, kdy se lze pohybovat pouze po přednastavených políčkách, včetně otáčení do 4 světových směrů. Vzhledem k tomu že hlavní pointou je hraní karet, to bohatě stačí, ale na určitých místech v příběhu by byl vhodnější plynulý pomalý pohyb, místo rychlého přesunu z políčka na další.  

O příběhu je skutečně lepší nic nevědět, stačí si přečíst zdejší popisek a pak se jen nechat unášet samotnou hrou. Já jsem s tím neměl nejmenší problém, protože rouge-lite hry jsou můj šálek kávy. Někdy to je až nezdravé, protože jsem schopný u toho sedět klidně několik hodin v kuse. U Inscryption mám rekord asi 5 hodin. Žánru rogue-lite zde navíc není dělána žádná ostuda. Po herní desce se pobyhujete dopředu, porážíte nepřítele jak jen to jde, ale když prohrajete, začínáte pěkně od znovu. Zůstanou vám akorát speciální karty ale zbytek jde pěkně do koše.

Inscryption je jednoduše nevšední zážitek s naprosto chytlavou hratelností a parádní atmosférou. Hru může ale srážet neintuitivní systém potvrzení (při výběru nové karty kliknete omylem jednou navíc a už to nelze vzít zpět) a v druhé polovině hry už poměrně přehnaný příběh, i když to je jedno z kouzel hry.

Pro: Návyková hratelnost, originalita, stylizace

+11
  • PC 90
Herní výzva 2022 #3

"Faust a Ďábel hrají mariáš"
 

O téhle hře jsem se poprvé dozvěděl, až když ji měli skoro všichni dohranou. Vyhýbat se jakýmkoliv spoilerům byla fakt výzva. A i přesto furt nevím co si mám vlastně o hře myslet, s tím, že zážitek to byl opravdu jedinečný.

Asi takhle, Máte rádi karetní hry, rouge like hry na způsob binding of Isaac a k tomu trochu okultního tajemna s bouráním čtvrté zdi, tak to jste tu správně.
Hned se přiznám, že karetním hrám moc neholduji, ať už jde o sbírání "magicků", nebo hraní "Harthstonu". Tak i přesto jsem si hru nakonec zamiloval. Vlastně hrajete za postavu o které nic nevíte, nepromluvíte za celou hru ani slovo. To samé se ale vůbec nedá říct o dalších postavách, Nebo chcete-li o vašich vyzyvatelích kteří si s vámi rádi partičku dvě odkroutí. Vše je zabaleno v takové 3D - pixel-artové grafice, majíc velmi osobitou stylizaci. Na kartách vám společnost budou dělat všemožná roztodivná stvoření, převážně ze skupiny zvířecí říše. Každá karta ukazuje dva zákl. atributy životy a poškození. Hrajete karty, vy a váš protivník se snažíte udržet si životy a zároveň jich co nejvíce ubrat tomu druhému. Pokud jste uspěli, tak hra končí a vy se ocitáte na minimapě, kde si můžete zvolit jednu z několika cest. Nebo taky ne, můžete se postavit a odstoupit od hracího stolu, během této fáze se procházíte po chatrči, ze které není úniku. Tak se znovu posadíte a rozehráváte další partičku. Co když prohrajete? No přijdete o životy, hra končí, ale konec není tak úplně fatální, jak by se na první pohled mohlo zdát. Každopádně tím končí vaše kolo a můžete začínat zcela na novo.

Nebudu lhát hraní kartiček mě bavilo ale jen do té doby, než to začalo být trochu frustrující. Furt jsem se vracel do úvodní lokace a přitom jsem se chtěl utkat s novými a těžšími výzvami. Nu což tak to u těchto her chodí. Ona náhodnost vygenerované mapy může znamenat, že se na první dobrou probojujete skoro až na konec, ani nevíte jak. Tak stejně tak se můžete zaseknout na první mapě a to hned několikrát po sobě. Kdybych měl něco říci k příběhu, tak ani nemusím. Ono každému vykládá hra příběh po svém. Kdo jste, co tu děláte a máte vůbec šanci se z této šlamastiky dostat. Převážně a nejvíce se dozvíte ze samotných kartiček. Dále pak různé předměty po chatrči také často prozrazují jakou vlastně hru s vámi postava, skryta ve stínu, rozehrává.

Nejvíce mě asi zarazilo když jsem byl v půlce kartičkových soubojů a najednou hra začala promlouvat přímo ke "mně", no hned mi přeběhl mráz po zádech. Pak jsem pochopil, že můj cíl byl úplně jiný, než jsem si původně myslel. Ano hrál jsem furt kartičky, ale zase trochu jinak :)
Co si budeme, čeká vás spousta překvapení, horrorových momentů a někdy budete mít pocit ohrožení i vy sami. Teď myslím VY! Ti co sedí za touto obrazovkou a vaše zařízení, které se stává bránou mezi světy a silami se kterými si není radno zahrávat... Old.Data#._/666 -corrupt//.exe

Pro: grafika, atmosféra, hudba, délka hry, originalita, napsané postavy, efekty, originální funkční karetní systém

Proti: rogue like prvky, někdy až příliš textu

+8
  • PC 100
Je to fakt tak skvělá hra, jak všichni tvrdí? Jo!
Je fakt nutný bejt o Inscryption tak tajemnej v recenzi a nic si o ní před hraním nezjišťovat? Jo a jo!

Pro začátek bych ráda uvedla, že horory moc nemusim a strašidelný hry proto takřka nehraju. Karetní a deck buildigový hry taky vůbec nevyhledávám, naposledy jsem snad hrála Hearthstone, když vycházel a velice záhy jsem hrát přestala. Co víc může vypovědět o jedinečnosti Inscryption, než tohle?

Kdybych měla hru připodobnit k nějaký jiný, tak bych vybrala Undertale. Obě hry jsou neuvěřitelně originální, mají skvělej příběh, výbornou atmosféru, úspěšně boří 4. stěnu, mají parádní styl a zpracování, super postavy a nápaditý boss fighty. Inscryption má navíc ještě neskutečně bohatej lore a tunu různejch tajemství. Ať už se jedná o schovaný střípky příběhu nebo hromadu tajných mechanik některých karet. Žasnu, jak tohle někdo mohl vymyslet...a taky trochu závidim.

Inscryption rozhodně stojí za zahrání a přeju si, aby vycházelo víc podobných her místo patnáctýho Assassína a třicátýho NHL.

Pro: originalita, atmosféra, nepředvídatelnost, příběh, zábavný kartičky

Proti: Old.data

+17
  • PC 95
Dnešní hry jsou skoro všechny stejný, nemám pravdu? Málokdy překvapí, všechno jsme to už hráli. Proto se musí zjevení, jakým Inscryption je, řádně ocenit.

Je to anomálie. Hra, která vás konstantně překvapuje a boří čtvrtou stěnu. Přitom to dělá velmi sofistikovaně a nebere vám tím možnost plánovat. Je to jedna z těch her, které vás drží do tří hodin ráno u obrazovky a nepustí vás ani ve spánku. Hra, která vám připomene kouzlo z objevování her.

Schválně nerozepisuju jak se Inscryption hraje. Věřte mi, že toho chcete vědět co nejméně. Dám k dobru jen jednu radu. Vytrvejte! Možná vás některé proměny hry na první pohled nepotěší, ale věřte, že všechno má svůj význam a odměna je za rohem.

Pro: intuitivní hráčem tvořená obtížnost, unikátnost, nepředvídatelnost, umělecký dojem

+14
  • PC 80
Hry s kvalitním creepyfuel metapříběhem žeru a tady tomu nebylo jinak. Kromě "překvápek", která se bez spoilerů nedají smysluplně popisovat, pro mě ale největším překvapením byla videoherní karetní hra, která mě opravdu bavila. Jediné co kazí tento atmosferický zážitek je nerovnoměrnost -- nejlepší gameplay, atmosféru i "WTF momenty" vám hra ukáže v první části a zbytek překvapivě není zase tak šílený. I přes tento nedostatek ale Inscryption doporučuji všem fanouškům temných hvozdů.

Pro: atmosféra, metahorror, karetní hra co neomrzí

Proti: zdlouhavější úseky a ztráta atmosféry v pokročilých částech hry, místy až příliš kolísající obtížnost

+8
  • PC 90
Co napsat, abych neprozradil moc. Tohle se zmiňuje snad ve všech recenzích a nemyslím si, že je úplně nutné chodit kolem horké kaše, když se stačí podívat, jaké hry má za sebou tvůrce. Spíš bych to ale pojal trochu naopak. Tahle hra ve mně probudila vášeň ke karetním hrám – zřejmě teď půjdu a budu hledat nějaké zajímavé kousky. A to prosím udělala hra, která se sice tváří jako karetní hra, ale adorace si zasluhuje něčím jiným.

Budeme-li se držet jen té karetní části, tak je docela zábava tu hru rozbíjet vlastními nápady. Několikrát se vám totiž naskytne příležitost vytvořit si vlastní kartu, nebo přenést schopnosti jedné karty na druhou a tvořit vážně silné kombinace. Na jednu stranu vám to přijde líto, pokud máte rádi výzvu, na druhou se nemusíte bát, že ve hře strávíte desítky hodin, i když je to na začátku v podstatě rougelike. Lze tedy doporučit skoro všem. K tomuhle se váže hlavní výtka, protože navzdory tomu, že považuji tuhle karetní část za naprosto skvělou, jako samostatná hra by to právě kvůli té volnosti neobstálo – což zamrzí. Oneshotování bossů není nikdy zábava.

Hodně chválím vizuál a zvuky. Ať už se jedná o „dabing“ – pokud tomu tak jde říkat, nebo různé zvuky efektů či hudbu, vše je tu jedním slovem dokonalé. Obzvlášť se mi do paměti vryla skladba „Leshy’s Theme“.

Na závěr bych všem, co hru dohrají, doporučil mrknout na analýzy příběhu na internetu, protože to, o co ve hře kráčí, k tomu se normální smrtelník nemá šanci dobrat a vyžadovalo to nemalou komunitní snahu. Ať už svým schopnostem věříte sebevíc, tohle sami nedáte.

Pro: Zvuky, grafika, nápady a originalita, zábavné karetní části

Proti: Až moc jednoduché

+19
  • PC 100
Inkoustově černá odysea, jak ji popsal Daniel Mullins, který ji po letech práce vysoustružil se svým týmem z prototypu Sacrifices Must Be Made zbastleného na jednom z jím tolik vyhledávaných game jamů.

V prvním plánu rogue-lite karetní hra, ve které se navzájem baští zvířátka a chrastí kosti. V tom druhém, ale zdaleka ne posledním, snaha uniknout ze spárů bytosti na protější straně stolu, od něhož lze mezi jednotlivými koly vstát, protáhnout si nohy a porozhlédnout se po okolí.

Pod pokličkou ovšem skýtá mnohá překvapení. Háček je v tom, že nelze zcela vypovědět, co přesně ji činí tak výjimečnou, aniž by jeden vyzradil příliš. Ne že by se zážitek z ní opíral jen a pouze o zvraty, i bez nich je mimořádná, čehož budiž důkazem velmi žádaný a čerstvě vydaný Kaycee’s Mod, ve kterém můžete hrát návykovou karetní součást donekonečna. Přesto umí opakovaně vyrazit dech nepřipraveným, takříkajíc rozhodit sandál, a o tuto zkušenost bych vás nerad připravil.

Holdujete-li taktickým hororům, máte-li slabost pro veverky a what-the-fuck momenty… Pojďte, budeme si hrát.
+22