Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hugo's House of Horrors

01.01.1990
60
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

První ze čtyřdílného Hugova dobrodružství začalo jako 2D adventura pro operační systém DOS, která se ovládá pomocí směrových šipek, klávesnice a vkládáním textových příkazů. V pozdější Windows reedici je však možné zapojit se do hry i s myší.

Záměrem hrdiny je stejně jako ve čtvrtém díle, který Hugovu quadralogii uzavírá, osvobodit jeho milou Penelopu ze spárů šíleného vědce, který ji vězní ve strašidelném domě. Nebohá Penelopa tam byla nalákána pod záminkou hlídání dítěte.

Je nepopiratelné, že tato adventura vznikla jako reakce na populární adventury od studia Sierra, jako byly série King's Quest a Space Quest. Tvůrci ale nemohou popřít ani podobnost svého výtvoru s Maniac Mansion od LucasArts.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Co dodat k popisu hry? Tak především adventura byla slušným peklem kvůli svému technologickému zpracování. Nedokážu hodnotit, zda bylo ve své době standardní nebo ne. Každopádně jste se ve hře šipkami pohybovali po obrazovce a cokoliv dalšího, co jste chtěli udělat jste museli napsat (např.:open a door, take an apple, atd.). Pro neangličtináře opravdu křest ohněm, mnohdy jsem věděl přesně, co chci udělat, ale nedokázal jsem to textově vyjádřit tak, aby mi to program schválil. Často jsem měl také problém rozeznat o jakou věc vůbec jde, tedy jak ji pojmenovat. Už je zde tradiční přičítání bodů za jednotlivé akce, takže si můžete krásně počítat úspěšnost.

Hrál jsem všechny tři díly Huga (Hugo's House of Horrors; Hugo 2: Whodunit?; Hugo III: Jungle of Doom) ale spokojil jsem se vždy se 150+ body a utekl ze hry. Tak moc to tehdy bylo pro mě frustrující. Tehdy bylo těžší najít návod pro konkrétní hru než je dnes těžký najít návod na granát. Už tehdy to byla hra kterou málokdo dohrál, ale teď když to začnete hrát a dohrajete bez návodu tak budete patřit mezi ty nejukrutnější borce;)

Co se týče jednotlivých dílů, jednička je nejtradičnější a asi nejatmosféričtější. Trojka je zase podle mého výrazně jednodušší než předcházející díly, ale je tam mnohem bohatější prostředí (začínáte v džungli)

Pro: slušný příběh a variabilita prostředí, old-school

Proti: potřeba textových příkazů, technická zastaralost

+3