Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Hitman: Contracts jsem nevnímal, jako pokračování, ale spíše jako hutný datadisk, z důvodu všem známím.

Na rovinu můžu říct, že po dohrání jsou moje pocity smíšené až kladné. Hitman: Contracts je rozhodně lepší jak první díl série, ale na druhou stranu též rozhodně nedosahuje kvalit Sillent Assasin a to z různých důvodů. Např.: Jedna z věcí která mě vadila asi nejvice bylo to, že oproti prvnímu a druhému dílu, si již před misí nemůžete libovolně zmenit výbavu a vzit s sebou například 9mm pistoli s tlumičem(osobně mi hodně chyběla). To znamená, že pokud budete chtít někoho během mise odklidit bez použití struny nebo Silverbalerů (a poplachu) máte smolíka. Jelikož na hlídku jednotlivce narazíte zřídkakdy.

Co mi trošku chybělo je jakékoliv pojítko mezi misemi, jelikož hra nemá témeř žádný příbeh a povětšinou jste vyplesknuti do mise jen s kraťounkým brefem a základní výbavou.


Jelikož jsem hrál na Profesional obtížnost, i sám 47 je celkem zranitelný a není to takový tank jak SA, což hodnotím jako plus.
Další plus je vážne dobrý level design, i když znovu jak v SA dobrý není, to samé lze říci, alespoň dle mého názoru i o soundtracku, Jasper Kyd je prostě borec, ale Ave Maria, je prostě nepřekonatelná, jinak zvuky za jedničku a společne s hudbou a notně vylepšenou grafikou skvěle dotváří parádní atmosféru. Technovku z jatek a a Immortal od Clunch z motorkářské knajpy poslouchám doteďka.

Co se týče ovládání, neměl jsem nejmenší problém a akční tlačítko + kolečko u myšáka mi plně vyhovovalo.

Mise jsou prostě libové a více méně každá je unikát i zde se podíváme do všech koutů země jako je Nizozemsko za drogovým kartelem, Japonsko, Anglický venkov atd. A Anglický venkov vážně vypadá jako Anglický venkov.

Jinak ve hře potkáme staré známé, jako tu japonskou couru, agenta CIA a v hotelu v Budapešti jsem zahlídl ducha, Diana je samozřejmostí.

Co se týče UI tak ta se nezmenila a tak troch stále budí rozpaky.

Podtrženo a sečteno Hitman: Contracts je, alespoň dle mého názoru o pořádný kus lepší jak první díl, ale maličký kousíček slabší jak SA.

Metascore (PC): 74

Pro: Lepší grafika, soundtrack, ozvučení jako takové, level design

Proti: UI, celkem krátke, absence příběhu

+17
  • PC 80
Třetí Hitman, přestože se snaží pokračovat v nastavených zaběhlých šlépějích, bohužel nedosahuje, zdaleka takových kvalit, jako oba předchůdci:

Graficky se posunuje hra o kus dále, to je možná pravda, ale levely samy o sobě mi přišly o něco lineárnější, menší a tak nějak i prázdnější a prvoplánovější. Z nějakého důvodu jsem při procházce po Hong Kongu neměl vůbec pocit z velkoměsta, ale spíš rozestavěných kulis okolo jediné šedivé a poněkud sterilní ulice.

Příběh se tentokráte v podstatě nekoná a jedná se tak o jakýsi soubor misí, které spojuje tak maximálně počasí (vždy prší). Náplň hry je v pořádku, dosažení kýženého ohodnocení "Silent assasin" je však o mnoho snazší. Opravdu jsem tentokráte neměl se skoro žádným levelem problém. Jedině snad v Rotterdamu mi dalo vykoumání postupu trochu zabrat.

Herně se moc nezměnilo, snad nejvýraznější rozdíl je v rychlosti chůze (mr.47 je opravdu rychlej) - bohužel. Taky strážci jsou blbší a jejich výseč zorného pole je mnohem užší - vůbec není problém je obejít/přechytračit. Obtížnost tak výrazně šla dolů. Kdeže pátrající ninjové (ve dvojce) neustále se rozhlížející na obě strany.

Hudba je určitě opět skvělá, ale i tak byl znát menší rozpočet - pokud jsem si dobře všimnul neinvestovalo se do orchestru, všechny skladby jsou vytvářeny elektronicky. Jako své favority tohoto dílu zmíním jednak "Slaughter Club", ale především skladba "Hong Kong Underground". Autoři si naštěstí sílu atmosféry této písně uvědomili a tak ji procpali nejen do intra, ale i do nejrůznějších částí hry (po splnění úkolu). Celkově si na zvukový mastering ale musím bohužel postěžovat: nevyváženost zvuků, absence hudby ve venkovních lokacích atp.

Ačkoliv se některé mise celkem povedly (třeba Skotsko nebo Rumunsko), musím vyjádřit i svůj nesouhlas s předěláváním starých misí z prvního dílu. Dokonce místy, zdá se mi, nedosahují takových kvalit jako kultovní levely z prvního dílu. Jakoby se nemohli zmoct na jinej hotel s jiným úkolem, jiným průběhem mise.

Celkově, jak už zmiňuju výše, se jedná o do té doby nejhorší díl série. Ještě že pokračovatel "Blood money" vše strhnul zpět do starých šlépějí.

Za kontrakty to bude slabších 80%.

Pro: HITMAN, HUDBA, atmosféra, styl

Proti: zvukový mastering, zlehčená obtížnost, příběh

+13
  • PC 65
Herní výzva 2019 - bod číslo 6 "Severní vítr" - Dánsko

S holohlavým zabijákem jsem se poprvé setkal právě u tohoto dílu. Setkání to bylo velmi zvláštní, protože se mi hra líbila i přesto jsem ji příliš rád nehrál, protože v mém věku (asi okolo 10 let) to pro mě bylo velmi náročné a úplně jsem netušil, co se po mně chce. I proto jsem si do výzvy vybral tento díl, abych dohnal jeden ze svých herních restů.

Jelikož je hra založena především na trpělivosti a preciznosti a já ani v jednom nevynikám, natrápil jsem se u některých pasáží velice. Opakovat misi několikrát kvůli přehlédnutí jedné maličkosti docela naštve, ale když se vám poté stane zase nějaká jiná nepředvídatelná věc a musíte to několikrát opakovat, tak už to zase taková zábava není. Ze začátku jsem si sice říkal: "Toho jsem si nevšiml, při opakování budu opatrnější a budu na to dávat pozor." Jenomže pak mě to začalo docela štvát i díky tomu omezenému ukládání, které se mi docela příčilo.

Přesto hra není zase tak špatná a většina úkolů je sice převážně o tom samém, ale na zajímavých místech. Ke všemu zabíjení nějakých důležitých a zvláštních osob má také něco do sebe. K zabíjení osob můžete využít opravdu rozmanité způsoby a věci, které vám autoři nabízejí a že jich není málo. Ovšem pokud mě některá mise dala zabrat, až příliš tak jsem se prostě zkusil jednoduše k cíli prostřílet, což také není zrovna jednoduché. Také jsem, ale na svůj výkon masového vraha pyšný dvakrát nebyl.

Celkově jsem se hrou spokojený, až na poslední misi, která byla taková divná a uspěchaná a k tomuto tématu se příliš nehodila.

Pro: Lokace, množství způsobů zabíjení, mise

Proti: Slabší AI, poslední mise, systém ukládání

+13 +14 −1
  • PC 80
Hitman je moje oblíbená série, a proto jsem čekal na její nový díl, vždy s nadšením, i když se říká že je tohle slabší díl, tak nemohu tak moc souhlasit. Je pravda že je to dost krátký, a příběh už není to pravé ořechové, ale furt se to sakra dobře hraje. A při tom stealth žánr nijak extrémně nemusím.

Pro: grafika, starý dobrý agent 47

Proti: krátkost

+11 +13 −2
  • PC 85
Vůbec si nemyslím, že je Contracts špatná hra. Remake misí z prvního dílu jsem uvítal, konečně se dali normálně hrát, mimo to, autoři připravili víc možností, jak je dohrát. Nové mise jsou velice dobře udělané, některé i velmi stylové (sado-maso klub, anglická usedlost,...). Zbraně konečně střílí tak jak by stříleli (ano, už nevidíte pomalé kulky, jak se přibližují k nebohým nepřátelům :-D) a i zvuky jsou konečně normálnější. Mimo to, právě v Contracts jsem si zamiloval hudbu Jespera Kyda, která tady nabírá opravdu obrovské obrátky. K tomu připočítám vysokou trvanlivost díky sbírání zbraní (i ten prokletej rotačák s desertama jsem nakonec dostal :D). Jediná škoda je, že hra působí jako datadisk, je velmi krátká a kromě drobností se nezměnilo za ty 2 roky téměř nic, od druhého dílu.

Pro: Výborné mise, lepší zbraně, hudba, zvuky, hratelnost

Proti: Krátká hrací doba, téměř žádně změny

+7 +8 −1
  • PC 80
Contracts je vzhledem k vývinu série v mnoha ohledech zpátečnickým dílem, ale na druhou stranu úspěšným pseudoremakem a stále zábavnou hrou, což možná tvrdím jen kvůli neznalosti prvního dílu. Svěží design misí se sice někam vytratil, ale pořád jde o vysoce kvalitní produkt převyšující své soky o několik stupňů a honosící se stále účinně úchylným humorem v čele s kamennou tváří 47ky. Úhlavním problémem černého káčátka série je celková jednotvárnost prostředí s dosti rozházenou dějovou linkou, která je naštěstí doprovázená hudbou opět pod taktovkou Jespera Kyda. Design misí je mírně řečeno na jedno brdo – neříkám, že je hra se stíny a tmavá nota prostředí nezajímavá, ale všeho s mírou. Ty asijské levely jsem vždy musel protrpět. Na druhou stranu IO nepolevilo od nápadů a cením si faktu, že zachovali Hitmanovi jeho cynickou tvář a stylový feeling, díky němuž je tak čitelný.

Pro: Technické zpracování, libový soundtrack, důrazně zpřehledněná mapa

Proti: Jednotvárné lokace, minimum novinek

+7
  • PC 80
Akční hry moc nemusím, ale když tady náhodou nakouříte čínana z M60ky, tak se i dvakrát obrátí ve vzduchu, než narazí do zdi. Zvuky, které přitom vydává snad ani nemusím komentovat. Zbraní není zas tolik, většinou najdete vod každé kategorie jednu nebo dvě, což ocenuju, protože hra se tak soustředí i na něco jiného než na zbraně a zároven se jimi definuje. MP5ku už neschováte pod sako, jako tomu bylo minule, možná bych nedal prostor pro další pozici menších SMG (je tam snad jen zástupce micro UZI) a rovnal je rovnou do jedné ze dvou skupin podle toho, jestli je lze schovat či nikoli a omezil bych i kapacitu inventáře. Ale co se mi v podání hitmana vždycky líbilo je, jak drží v jedné ruce pistoli s tlumičem, zatímco ve druhé má připravenou pušku. Taky je tady zajímavě řešen HUD s náboji, kdy se vám zásobník odčítá rovnou z celkového počtu. Zajímavý to je, protože jinde se s tím moc nesetkáte, a tak tu máme další alternativu k porovnání, ačkoli jsem se s ní občas pěkně přepočítal a chyběl mi zásobník jako v prvním díle. Hraje se na bezmála jeden zásah, nějakým magnumem nebo do hlavy určitě. Nevím, jestli jsou nepřátelé inteligentní, protože jsem to v přestřelkách nikdy nepoznal, ale čekaj na sebemenší záminku, aby vás vyprovokovali!

Contrtacts jsem zpětně (ted) projel několikrát, protože krom klasického FPS nabízí i možnost hladkého pruběhu mise, kdy skutečně utočíte především na statistiky na konci, ne kvuli bonusovým předmětum, ale hlavně proto, že hra je tak mnohem výživnější a dostane se vám i jiných zajímavých momentu, které pusobí celkem inteligentním dojmem; rozhodně se pak její délka nedá srovnávat s kvákem, kterého bych za večer proběhl 3x. Dokonce bych ocenil, kdyby pokaždé, když někoho sejmete na veřejnosti, přijela zásahovka, protože místy je odpor slabý a většinou jej tvoří hosti, a pak uděláte jatka i z obyčejného hotelu - poprvé jsem se dozvěděl, že v tý misi je bazén až z návodu, což evokovalo právě další projekce. Nicméně, když se prostřílíte ven ze sanatoria, tak už vás asi nic nezastaví, i když to je častý omyl v čínských čtvrtích, kde jsem strávil nejvíce času plánováním a konečně jsem se taky nepřevlékal jenom kvuli image. Myslím, že samotný remake se povedl, respektive využil svého potenciálu, a to je právě to, co většině na třetím Hitmanovi vadí. Ten vsází především na efekt, jednoduché ovládání a menu považuju za jedno z nejlépe zpracovaných vubec, i celková orientace ve hře je ukázková, kde díky šikovné tabulce nemáte problém rozpoznat mezi spletí těl na zemi tu správnou končetinu, za kterou uklízečku uklidíte někam za roh z dohledu dotěrnejch fizlu a zavřete za ní dveře. Scéna s prostitutkou měla dokonce filmový náběh, když mi několikrát málem spadla z balkonu nebo mi dala (pusu) na rozloučenou. Komunikace obecně mi dost připomínala akční adventuru Bloodlines, která boří žebříčky v hratelnosti a nabízí tu podobnou žánrovou interaktivitu jako nájemný zabiják s číslem 47, který mi tady už nepřijde tak legrační jako v Blood Money, ale jde za hranu cynismu, kterou nájemná vražda bezpochyby je.

Mně osobně se tenhle přírustek hnusí uplně stejně jako vám, akorát mám slabost pro drama a ponurou atmosféru z blížící se smrti, která je podána asi tím nejsugestivnějším hudebním doprovodem J.K.
+5 +6 −1
  • PC 80
Remake některých levelů nebyl vůbec špatný nápad, protože jednička se nehrála zrovna nejlépe a zde jsou ty levely zastoupeny v podstatně hratelnější podobě. Ostatní nové levely jsou jako tradičně kvalitní a zábavné. To samé se dá říct i o soundtracku.

Pro: Remake levely, soudtrack, grafika

Proti: Délka

+3 +5 −2
  • PC 90
Contracts hodně lidí odsoudilo, a je to asi nejhůře hodnocená hra v sérii..ale moc to nechápu.Asi to bude tím, že zčásti funguje jako remake jedničky, tzn. polovina misí jsou zde předělávky a polovina je nová.Mě to teda nevadilo vůbec - ty mise jsou změněný dost, je to odůvodněný, a nový mise jsou opět naprosto skvělý.Taky je tohle nejtemnější díl série, s asi nejlepším soundtrackem (ale to je hodně subjektivní, navíc všechny čtyři jsou geniální).
+1 +3 −2
  • PC 70
O poznání slabší díl holohlavého zabíjáka a také především spíše remake prvního dílu. 47 tak vzpomíná na svou předešlou práci a hráč se tak dostává do velmi slibných lokací, ale přeci jen na Silent Assassin to nemá.

Třetí díl je mnohem temnější a zákeřnější, což se zrovna každému líbit nemusí. Pro mě byl Contracts jen takovým slibně vyplněným čekáním na další díl.

Pro: je tam 47 a to je hlavní

Proti: Temné, brutálnější, spíše remake Codename 47

+1 +3 −2