Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hearts of Iron IV

80
17 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
strategie > budovatelská strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
06.06.2016 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.paradoxplaza.com/hearts-of-iron-iv
Čtvrtý díl rozsáhlé strategie od švédského studia Paradox Development Studio, ve kterém se opět ujmete role libovolného státu ve druhé světové válce, tedy v období let 1936-1948.

Série Hearts of Iron nabízí možnost zcela pozměnit dějiny Druhé světové války nebo naopak tuto válku prožít tak, jak opravdu proběhla, na základě reálných rozhodnutí přenesených do hry. AI má být adaptivní a reagovat odlišně na různé představitele států a jejich akce ve světě. Válku nebudete vést pouze na pozemních, vzdušných nebo vodních cestách, ale i přes propracovanou diplomacii a politiku. Ve hře budou k použití dobové zbraně, tanky, letadla a lodě, se kterými budete bojovat na autentické mapě Země. Multiplayer podporuje bitvy až 32 hráčů a je multiplatformní.

Hra běží na modernizovaném enginu Clausewitz, který byl poprvé použit v Europa Universalis III. Pro hru bude opět postupem času k dispozici velké množství placených DLC.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Achjo. Že hry od Paradoxu jsou vymazlené a vyleštěné až nějakou dobu po vydání, to ví i malé děti. Jenže tohle je docela horší.
Nebyl jsem jeden z těch, co by si ho mohli utrhnout z nového plánování postupu armád. Dokonce mi to přijde i jako zajímavý a dobrý nápad a k mému překvapení tahle fíčura funguje i docela dobře. Ano, bude potřeba to ještě opravovat a slepovat, ale šokem je, že tahle věc opravdu docela dobře funguje a dá se smysuplně použít. Poněkud děsivý OOB (Order Of Battle) systém z předchozího dílu byla totiž věc, která mě od něj docela odradila. Tohle to hezky obchází a zároveň nechává stále možnost hráči možnost velet na menší operativní úrovni.

Jenže ta hra je prostě rozbitá. AI jednoduše nefunguje, je naprosto dementní, nezvládá si upravovat armády, nesmyslně zkoumá technologie. Diplomacie je už naprosto náhodná a státy si vyhlašují války od pohledu ad hoc. Spojenectví znamená, že vám prostě na vaši frontu spojenec pošle všechny své divize a pak se nechá sežrat nepřítelem z druhé strany (což je věc, kterou se už dávno podařilo vyřešit v Europa Universalis IV, proboha). Hmmmm, paráda. Posílání sil spojenci je taky směšně jednoduché, takže se vám klidně stane, že hrajete za Československo, pomaličku postupujete Německem a běhěm okamžiku se náhle na frontě ocitne 120 japonských divizí. To není dobré.
Vyjednávání míru je potom už čistá tragédie. Absolutní katastrofa.
Zamrzí i absence názvů jednotlivých provincií, místy legračně nepraktický interface a velmi málo hudby, která se po chvíli začne opakovat.

Všehovšudy jsme dostali poněkud nehotovou kostru hry. Co z ní chceme bude nejspíš až za nějakou dobu. Od Paradoxu zamrzí, že featury, které má dávno už EU IV nejspíš naschvál nedají sem, protože je třeba rejžovat peníze na DLCčkách.
Jenže je tady naděje, proto dávám prozatím i vyšší hodnocení, po čase ho klidně zvýším. Až se hra opraví a přidají se funkce, které citelně chybí, bude to super zážitek. Takhle zatím můžete hrát a představovat si, jaké to jednou bude.

Pro: výtvárná stránka, klasická hratelnost série, řada dobrých nápadů, přátelštější než předchůdci

Proti: jednoduše to není hotové

+11
  • PC 35
Jak začít ? Asi tím, že zbožňuju strategie a jsem schopen sám na sobě napáchat velká příkoří, pokud není k dispozici nic jiného.

S HOI3 jsem stravil drahně času a na HOI4 jsem se těšil doufajíc, že snad odstraní neduhy, které mě trápili ve 3ce .. Jak šeredně jsem se mýlil. Hru naprosto zabíjí extrémně tupá AI, která je - zdá se mi - dotažená skutečně k mistrovské dokonalosti, ale k dokonalosti aby byla extrémně dementní .. Jinak se to snad ani říct nedá. Dřívejší grand strategy plánování a výzkum je fuč, najednou má každý 3-4 výzkumné sloty a technology tree je drasticky zjednodušen. Je pro mě bolestné psát o této hře protože já na ní prostě nevidím nic dobrého.

Za samostatnou připomínku stoji naprosto nechutný přístup Paradox Interactive, který se asi nejlépe dá popsat jako ``greedy cunts'' .. Patche, které opravují bugy ve hře, jsou nastrkané do DLCs, které je potřeba si zvlášť dokoupit. Nechutné. Já osobně jsem s Paradox Interactive skončil a už si od nich nekoupím nikdy nic.
+8
  • PC --
Hrál jsem tuto hru stovky hodin - postpně updaty a moje porozumění updatům se pokusím vystihnout v jakési me rovině, protože nikoho nezajímá, ze ve verzi X bylo možno si udělat velkou armádu a všechny divize dát jednomu masšálovi, který získal (i s postihem za hodně divizí) hodně zkušenosti a potom to předělali tak, že máte možnost si vybírat dovednosti velitelů, takže máte experta na pechotu s 15% na všecho, takže pokud jste sovět nebo číňan, tak si tohle dáte a pak jste vlastně spoko.

nevím.

nevím jak hodnotit hry, které se neustále vyvýjí a jedinou překážkou jejich vývoje může být, že ten obstarožní homosexuál, který jim sype prachy zhebne.

cokoliv totiž napíšu jako kritiku u této hry se může naprosto změnit kdykoliv.

a mám pocit že o hystorickou (narozdíl od HOI2 darkest hour) už moc nejde.

jakoža jsem dobyl celý svět za polsko, rumunsko, nacionální spanělsko, ... a jo i za československo, když českoslavak army pod vedením nějakého nýmanda dobývala houston texas a to i bez toho abych to tam v JUUESEJ celý srovnal naprdel atéomovkama, tak jsem si řikal wtf.

tak dobře "death or disgrace" a "waking of tiger"

řekněme že cěskoslovensko. milionů

hrnou se vám jak lumíci do i kdyzž ne uplně stoprocentního opevnění.

výsledek čechosoáci ztráty 10 tisíc mužů němci ztráty 5 milionů mužů

a potom jsem se vydal dobýt berlín.


Je to prostě divný


ale je to sranda.


líbili se mi námořní bitvy

ale jinak

hm....

jako viděl jsem video na youtube kde hlavní stratég mluvil s nějakym youtuberem. o tom, že měli problém v tom, že umělá intelignce neútočila. no jaksně že neútočila. blbeččci ale chtěli druhou světovou a tak přikázali AI útočit - takže dobijete celej svět 100lidí armádou když se zakopote s dělostřectvem. Oni do Vás pujdou jako lumíci. Cannonfooter.

a nemyslím si, že multiplayer je hlavní stránkou této hry. to bylo vzdělání kua vole.

Pro: námořní bitvy

Proti: hráč vždycky dobije svět

-2(4-6)