Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@El_Banato (komentář): Mně se nakonec dost ohrála, nakonec jsem dohrál za každý národ včetně Tibetu a Lucemburska minimálně třikrát a i jsem prošel všemi možnými mody. Někdy dostanu chuť si zahrát zase Italy nebo Japonce, ti byli nejzábavnější.
@ad142 (08.07.2017 17:07): A budeš zkoušet i sérii Europa Universalis? Ta mně přišla prostě atraktivnější, možná tím, že zabírala větší úsek historie a ta možnost prostě hrát za Meklenbursko, Papežské státy, Castilli to je prostě obří plus :)
@Shoggot (08.07.2017 14:53): Verím tomu že Hearts of Iron II je oproti Gary Grigsby's War in the East iba "detská arkáda", lenže ten si zahrajú iba tí najväčší hardcore stratégovia a pre tích je tá veľmi vysoká cena určite v pohode. Ale v porovnaní s klasickými real-time stratégiami je Hearts of Iron II ešte extrémne komplexnou hrou.

Inak mne osobne ale HoI 2 nakoniec neprišiel nejaký veľmi ťažký. Iba tak trochu klame telom. Stačí iba pochopiť mechaniky a aspoň trošku poznať históriu WW 2 a ide to bez nejakých väčších problémov. Ešte skúsim kampaň za nejaký menej známy národ a aj tie vedľajšie kampane. Poprípade by som skúsil multiplayer, len neviem s kým by som ho hral, lebo moji spolužiaci o takejto hre ani netušia.
@ad142 (08.07.2017 14:49): Lepší než Hearts of Iron IV, tam AI blbne neskutečně.

Dvojka byl díl, u kterého jsem strávil nejvíc času a asi mě nejvíc bavila. U trojky jsem se nemohl přenést přes to, jak je udělané OOB. Furt je to oproti Gary Grigsby's War in the East dětská arkáda, ze které se člověk o druhé světové válce nic nenaučí (což ale pochybuju, že z her vůbec jde), ale stále je to velmi dobré.
Ja ctu a slychavam porad stiznosti na ovladani Paradoxich her - zaclo tou Europy Universalis 2, ale ja tedy jsem s tim nikdy problem nemel. Po chvilce si clovek zvykne.
To se přeci nevylučuje. Hra může být přehledná a zároveň mít složitý systém, stejně jako může mít primitivní systém, ale čert aby se v ní efektivně orientoval.

(a s tou pochopitelností samozřejmě záleží na hráči. Pochopit systém a dokázat ho využít do hloubky může klidně vyžadovat pár her, ale to neznamená, že člověk do té doby nehraje. A pokud hráč s Grand Strategy hrami zkušenost nemá žádnou, tak je to samozřejmě ze začátku trochu nadsazené tvrzení. To je nevyhnutelné.)
Takže ... rypaczek říká

/////
Určitě není škoda že druhý díl neustoupil mainstreamu a zachovává si nadále docela složitý herní systém, při kterém chvilku trvá než se do něj hráč propracuje.
/////

ale popisek říká

////
Vše je řešeno poměrně pochopitelnou a přehlednou formou jako u minulého dílu.
////

Kde je však skutečnost ?