Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Halo: Spartan Assault je sice naprosto primitivní a generická top down střílečka, která začne být stereotypní zhruba po půlhodince hraní, přesto ale se mi úplně krásně trefila do noty v momentě, kdy jsem podobnou no-brain hříčku potřeboval. Koneckonců, jestli je Halo série něčím specifická, tak je to kombinace generického sci-fi designu a (i navzdory tomu) chytlavé hratelnosti. V tom Halo: Spartan Assault není jiný.

Jde samozřejmě poznat, že se jednou o jednoduchou hříčku určenou na mobilní zařízení, takže rozhodně nelze čekat žádný plnohodnotný příběhový zážitek a ohromné levely. Naopak, levely jsou krátké, většinou lze proběhnout do 5 minut. Je to čistá arkádovka. Průchod zlehka komplikuje absence checkpointů, ale až na poslední sadu levelů a sem tam nějaké ty výkyvy mi hra nepřišla příliš těžká. Víc mě otravovala snaha do hry cpát otravné prvky jako jsou časové limity a nutnost někoho/něco někam eskortovat. Nemám to rád. Naopak mise ve vozidlech, jak je u této série zvykem, tu patří mezi to nejlepší a nejzábavnější. Hru si lze i za pomocí perků ztížit a získat tak více XP, ale osobně jsem toho nevyužíval.

Graficky to nevypadá o moc hůře než standardní Halo hry. Na mobilní hru velmi ok věc. A ještě více ok je hudební podkres, který sice neobsahuje vyloženě novátorské epické skladby, ale hraje příjemně v duchu Halo her.

Jak jsem říkal v úvodu, Halo: Spartan Assault mi opravdu přišel k chuti. Není to žádný velký titul, u kterého by měl hráč nutkání vysedávat dlouhé hodiny, ale jako odreagovačka na pár desítek minut od velkých titulů a nebo na hraní přímo na telefonu, třeba při čekání na autobus, proč ne.

Pro: jednoduchá chytlavá hratelnost, ok grafika, hudba, mise ve vozidlech

Proti: stereotyp, ke konci už trochu otravná obtížnost, časové limity/eskortovací mise, ničím to vyloženě nevyčnívá

+14
  • PC 50
Halo: Spartan Assault mě překvapil když teď nedávno byl vydán na Steamu. Zmizela nutnost že hra lze spustit jen na Windows 8, přibyly klasické Steam achivmenty a cena byla snížena na přijatelnějších 5 eur (oproti původním 300Kč).

Tahle Top Down střílečka je hříčka, která si na nic velkého nehraje. Průchod jednotlivých levelů se dá počítat v rámci minut, občas to natáhne smrt jelikož se musí celá mise opakovat od znovu. K dispozici jsou dva sloty na zbraně, granáty, a speciální schopnosti jako kamufláž, sprint, návnada atd...

Je zde systém XP, že zabité nepřátele se zvyšuje score, a po dohrání mise se sečte styl zabití, vícenásobné zabité atd... Tyto zkušenosti slouží pro nákup zbraní a schopností před misí. Pro zvýšení XP lze vybrat dvě lebky které omezují anebo zvýší obtížnost dané mise jako je např. větší výdrž nepřátel, méně munice, zničení štítu znanená smrt atd...

Mise jsou si často dost podobné, občas se objevuje zpestření v podobě vozidel a tanků. Jinak musím pochválit hudbu ta je skutečně dobrá a je vidět, že se drží kvalit předešlých Halo her.

Tento kousek je zkrátka hříčka na odreagování. Dat si jednu dvě hry, a pak to zas vypnout. Zabere okolo 4 hodin její dohrání. Ale je to průměrná záležitost.
+12
  • PC 30
Tak "TOHLE" jsem měl "dohráno" celkem rychle, za nějaké necelé dvě hodiny ztráty času, nervů a mozkových buněk. Ano, hru jsem nedohrál v celé její délce a nemám v plánu to kdykoliv jindy napravovat. Předpokládám, že tahle zhůvěřilost na PC doputovala z mobilů a tabletů, jinak si nesmyslnost existence téhle hříčky nedokážu představit.

Hra se snaží navodit, že jde o cosi ze světa Halo, a to hudbou a grafikou, ale je to úplně jedno. Koukáte na to z uctivé výšky, takže nějaké grafické kochání je nesmysl, navíc se jedná o sled na sebe, sice dějově, ale jinak zcela nesouvisejících misí, které zvládnete odehrát za pár (někdy doslova) minut. Za kvalitu a rychlost plnění cílů a střílení nebohých mozek postrádajících ufounů (takhle lobotomičtí snad nebyly ani v PC verzích svých FPS předobrazů) dostáváte nějaké XP body, které pak můžete měnit před startem mise za jednorázová vylepšení zbraní a schopností... je to fuk.

Aby to totiž nebylo tak lehké, tak nepřátelé se na vás vrhají v neustálých sebevražedných vlnách, kdy sice někteří uskakují před střelbou, ale granát si sami div nestrčí do tračníku. A vy se svým panďulákem jdete a tupě kosíte pohybující se okolí. Někdy k tomu máte vozítko, někdy pár vocasů, ale to také nemá moc valný smysl. Nejhorší tu ale nejsou trpaslíci, ale pohyb. Ovládání je neuvěřitelné a předpokládám, že bez nějakého konzolového ovladače nemá smysl to spouštět. Klávesa pro pohyb dopředu totiž neznamená, že vozidlo pojede dopředu, ale že pojede nahoru podle toho, jak zrovna na mapě je - sice to tak asi nezní, ale nedá se to pořádně ovládat - abych totiž jel dopředu s tankem, musím držet zároveň klávesu pro pohyb vpřed a klávesu pro pohyb nahoru. WTF, co to má znamenat? Navíc i na to, že hra není graficky kdo ví jaký Crysis, tak se místy pěkně trhá, takže i optimalizace tu dostává v některých částech dost na prdel.

No, někde na konci předposlední mise B-kampaně jsem to vzdal, protože je to nehorázně nezajímavá, nezábavná, zbytečná, divná, blbě ovladatelná ohavnost, snažící se obtížnost simulovat jen hordami stále se valících nepřátel a cíly jako ubraň, ochraň - prostě stůj, střílej a modli, se, aby toho nepřiběhlo moc. Ne, díky. Škoda každé koruny, která za to padla.

Pro: Pro über fanoušky téma světa Halo.

Proti: Všechno ostatní. Celkově je to naprosto zbytečná a nudná hříčka s divným ovládáním a párminutovými misemi na stále stejné brdo.

+4
  • XboxX/S 60
Nebudu lhát, ale tohle jsem spustil jenom proto, že mi chybí jediná hra do herní výzvy a bylo to dost krátké na to, abych to letos stihl :)

Je to tuctová plošinová střílečka, bez jakýchkoliv prvků navíc. Kampaň je krátká, obtížnost nerovnoměrná mezi misemi. I přesto všechno jsem si to užil jako takovou odpočinkovou hru před Vánocemi. Systém vylepšení na základě XP z minulých kol mi přišel úplně divnej, ale stejně jsem žádné nepotřeboval.

Pro: snad jen Halo téma

Proti: délka, neinovativní, nerovnoměrná obtížnost

+4 +6 −2