Jak si studio Saber Interactive zpětně vymohlo odměnu za práci na Halo: CE Anniversary?
Remake FPS klasiky (2001) spolu s texaským Certain Affinity udělala pobočka Saber Interactive v ruském Petrohradu, původně bez nároku na jakoukoliv odměnu. Alespoň to hernímu novináři Stephenu Totilovi při letu svým soukromým tryskáčem Gulf Stream 280 sdělil Matt Karch, který studio Saber s Andrejem Ionesem a Antonem Krupkinem založil.
Saber Interactive v roce 2010 z pověření Microsoftu oslovilo studio 343 Industries, jež Sabery požádalo o vyvinutí Halo: Combat Evolved Anniversary. Pro americko-ruské studio snažící se léta prorazit s tituly jako Will Rock (2003) či TimeShift (2007) nabídka představovala takovou příležitost, že Karch ani nechtěl peníze, MS přesto trval na smlouvě.
Kontrakt na 4 miliony dolarů za práci byl ovšem podle Karcha formalitou. Suma byla vzhledem ke komplexnosti projektu s pracovním názvem Spark velmi nízká a smluvní klauzule i tuto částku víceméně anulovaly. Saberu to nicméně přihrálo zakázku na Halo 2: Anniversary včetně Xbox One portu Halo: CE Anniversary (oboje 2014).
Za XOne port X360 Anniversary reedice prvního Hala, kterou Saber vyvinul (2010–2011) zdarma, již studio obdrželo desítky milionů, byť „nedopatřením“. Sabeři totiž portovali bez smlouvy, což pak MS přimělo k dodatku původního kontraktu na (X360) Halo: CE Anniversary, v němž si Karch vynutil vyškrtnutí odměnám zamezujících klauzulí.
Remake FPS klasiky (2001) spolu s texaským Certain Affinity udělala pobočka Saber Interactive v ruském Petrohradu, původně bez nároku na jakoukoliv odměnu. Alespoň to hernímu novináři Stephenu Totilovi při letu svým soukromým tryskáčem Gulf Stream 280 sdělil Matt Karch, který studio Saber s Andrejem Ionesem a Antonem Krupkinem založil.
Saber Interactive v roce 2010 z pověření Microsoftu oslovilo studio 343 Industries, jež Sabery požádalo o vyvinutí Halo: Combat Evolved Anniversary. Pro americko-ruské studio snažící se léta prorazit s tituly jako Will Rock (2003) či TimeShift (2007) nabídka představovala takovou příležitost, že Karch ani nechtěl peníze, MS přesto trval na smlouvě.
Kontrakt na 4 miliony dolarů za práci byl ovšem podle Karcha formalitou. Suma byla vzhledem ke komplexnosti projektu s pracovním názvem Spark velmi nízká a smluvní klauzule i tuto částku víceméně anulovaly. Saberu to nicméně přihrálo zakázku na Halo 2: Anniversary včetně Xbox One portu Halo: CE Anniversary (oboje 2014).
Za XOne port X360 Anniversary reedice prvního Hala, kterou Saber vyvinul (2010–2011) zdarma, již studio obdrželo desítky milionů, byť „nedopatřením“. Sabeři totiž portovali bez smlouvy, což pak MS přimělo k dodatku původního kontraktu na (X360) Halo: CE Anniversary, v němž si Karch vynutil vyškrtnutí odměnám zamezujících klauzulí.