Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Guild of Dungeoneering

73
7 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
logická > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.07.2015 PC
Vývojáři:
Gambrinous
Oficiální stránky:
http://www.guildofdungeoneering.com/
Guild of Dungeoneering je karetní rogue-like RPG, v němž střídavě zastáváte několik rolí. Jste zakladatelem cechu dobrodruhů, podílíte se na tvorbě dungeonů, do nichž dobrodruhy z cechu vysíláte, a v bitvách s nestvůrami držíte v ruce balíček karet toho kterého hrdiny. Jeho pohyb po dungeonu ale neřídíte, ten můžete jen lehce ovlivnit působením na jednoduché instinkty, které hrdinové následují, jako je touha po zlatě nebo chuť do boje. Ti, kdo se z dungeonů vítězně vrátí, přinesou vašemu cechu peníze, jež můžete investovat do jeho rozšíření, kterým přilákáte dobrodruhy nových specializací a zajistíte výskyt lepší výzbroje a výstroje. Po těch, kdo se nevrátí, zbude pomníček na hřbitově a nahradí je nově příchozí.

Při vstupu do dungeonu je dobrodruh vždy znovu na první úrovni a má k dispozici pouze základní balíček karet lišící se podle specializace, nanejvýš lehce upravený v důsledku bitevních šrámů, které může každý hrdina utržit až dva ve dvou různých stupních. Další karty do balíčku získává výhrami v soubojích při průchodu dungeonem. Zvítězí-li nad protivníkem stejné nebo vyšší úrovně, postupuje o úroveň výše a získává cennější odměnu v podobě silnější karty (vždy má na výběr ze tří možností). Kombinací karet stejného druhu lze postupně vytvořit skutečně mocný balíček.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Zkombinovat Deckbuilding s roguelike prvky zní na první pohled jako ideální plán, jak díky frustraci zvýšit prodej různých herních periferii. Autoři se však navíc ještě rozhodli zabrnkat na hráčovy nervy všudypřítomným humorem.

A to neměli dělat!

Z šíleného očistci podobného místa plného stále se opakujících karet se GoD proměnil v oázu nekorektního vtipu a Vaše, u jiných her zatajovaná, radost z úmrtí toho až nechutně pozitivního „Mirka Dušína/Geralda/Pseudovědce s páčidlem" zde může vypuknout naplno. A ještě si můžete mnout ruce, jak vám náhrobní kameny jednotlivých hrdinů stylově dláždí cestu přímo na vrchol. Když vám pak do uší zní bardovy posměšky na adresu teď už bývalé mladé naděje vašeho týmu, víte, že díky vám poklesla celosvětová hladina bláhových iluzí a goblini, pavouci, impové a ostatní ubožáci zavřeni ve sklepeních a jeskyních mají zase jednou něco teplého do žaludku.

A přesně tahle okolní omáčka, která má být jen výplní mezi jednotlivými dungeony je stěžejní a drží u hry víc než samotné procházení jednotlivých labyrintů, které se brzy může stát stereotypním. Naštěstí ne až tak brzy, protože se v každé sekci setkáte s několika poměrně originálními bossy, kteří vás donutí se občas i zamyslet a plánovat. Přesto mi poslední třetina hry přišla poněkud slabší a zachraňoval ji až právě tolikrát zmiňovaný humor. A to je trochu škoda, protože jinak je GoD vymazlená hra. Skvělý výtvarný styl, poklidná hudba a dotažené mechaniky si mě opravdu získaly.

Pro: Skvělý výtvarný styl, poklidná hudba a dotažené mechaniky si mě opravdu získaly.

Proti: Dokáže zahltit, dát si dungeon nebo dva a pak pauza je ideální dávka.

+11