Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (31.10.2023 11:06): No dobře, ale co je ta nejspodnější hranice, která určuje mainstream? Milion prodaných kusů, nebo třeba tři...? Dá se to vůbec nějak určit? Nevadí; jestli nevíš, nemusíš odpovídat.

No, ať je to jakkoli, doufám, že příští FE hra bude opravdu lepší (co jsem někde četl, tak Engage vznikl spíš jako experiment a začali na něm pracovat souběžně s Three Houses, dokonce ho plánovali vydat na 2020, ale prý se zpozdil kvůli covidu).

@Charllize (31.10.2023 11:26): Já proti sérii FE nic nemám, většinou se mi taky líbí, akorát teď s tím Engage mám problém. A chápu, že ostatní ho můžou brát úplně v pohodě a nic proti tomu, každý má prostě vlastní vkus :)
Vzpomněl jsem si na vizuál Legends of Runersia, kde se mi ty artworky strašně líbí, ale je to celé založené na 2D ilustracích, které by v 3D nejspíš tak dobře nikdy nevypadaly. Říkám si, že by se mi takhle Engage dost možná líbilo víc.
Mno, na One Piece a obecně věci od Toriyamy musíš mít podle mě kompatibilní buňky :)
@Tainaru (31.10.2023 03:11): Mně třeba co se FE týče vždycky přišel oproti mnoha dalším jap. hrám celkem seriózní v tom jak vypadá. Třeba takový One Piece, Dragon Quest nebo mnoho chibi styl her zkousávám mnohem hůř.
@Tainaru (31.10.2023 03:11): Tak predávať také milióny po celom svete a vydávať v uvodzovkách to isté, ten mainstream je, čo viac môže byť mainstream? Si zober, že či už Mario, Pokémon alebo aj Zelda sú fenomény, ktoré oslovujú aj ľudí, ktorých hrajú málo alebo sa považujú za nehráčov (resp. aj ľudia, ktorí hry nehrajú ich poznajä).

Akože ja sa na to anime a mangu pozerám dosť laicky, ale napr. práve ten Fire Emblem Three Houses mi dosť pripomenul produkciu štúdia Bones, ktoré veľmi silno mieri na západný trh.

Každopádne uvidíme, čo prinesie prípadný ďalší Fire Emblem, keď a ak bude. Lebo ja teda Engage preskočím.
@Tulareanus (30.10.2023 22:59): Já se tomu slovu snažím vyhýbat, i když někdy k tomu taky sklouznu. Co bylo mainstream před 5 lety, už za chvíli zase být nemusí, a naopak, v samotném Japonsku se navíc ty mánie střídají tak rychle, že se to snad ani nedá všechno sledovat.
Jenže Pokémon i Zelda pořád nejsou nejprodávanější tituly na Switch, Zelda má až čtvrtou příčku. Pokémon Sword/Shield má až šesté místo, přičemž první hra Mario Kart 8 Deluxe má víc než dvojnásobek pokešových prodejů (mám pocit, že Mario je vůbec nejprodávanější značkou Nintenda?). Takže od kterých čísel prodejů se vůbec hra dá považovat za mainstream? Jsou na to nějaké tabulky?

Anime/manga má tak strašně obří škálu stylů, že je dnes těžké tam určovat nějaké vlivy. Některá díla jsou dokonce vyobrazena velmi realisticky, jinde je důraz na artovou stránku architektury, ale z hlediska celé produkce jsou to jen drobná procenta. Tam, kde je potřeba zobrazit příslušníky jiných národností, bývají často postavy blízké západním archetypům, ale vždy na tom poznáš, že se jedná o anime nebo mangu.
O herním anime toho zatím moc nevím. Mně se Engage moc nelíbí použitými detaily a nesmyslnými prvky, a i jinak mi nepřijde, že by na tom bylo něco extra. V Three Houses se mi například líbilo, že použili opravdové animované sekvence, i když jen málo. Engage nic takového nemá, jestli se dobře pamatuji. Konkrétní detaily daných prvků pro každou FE hru pak určuje zvolený umělec, který je zvyklý ty prvky používat ve vlastní tvorbě, v Three Houses to byla Chinatsu Kurahana, v Engage Mika Pikazo, a jejich styl zhruba odpovídá tomu, co hledají autoři hry. Three Houses na tebe možná působí víc západně, protože Kurahana měla za úkol primárně vystihnout noblesu a šlechtický stav postav, a samozřejmě se mohla inspirovat asi jedině v evropské historii.
@Tainaru (30.10.2023 20:51): Jasné, akože netvrdím, že na tom nemusí byť nič pravdy, ale imho je to previazané skôr s tým, že je to mainstreamovejšie médium, ale generácia je v tom "nevinne", teda nepriamo. Mainstream je už asi viac merateľný a definovateľný a tak ako pri filmoch, čím je menší spoločný menovateľ cieľových skupín, resp. skupín, ktoré nakoniec ten produkt kúpia, nielen boli targetované, tým väčší mainstream to je. A tým myslím mainstream vo faktickej forme slova, nie v tom, ako niekto posudzuje mainstream automaticky ako niečo zlé alebo dobré. Ono sa niekedy dokonca hovorí tak škaredo, že mainstream je niečo vtedy, keď to reálne nemieri na nikoho konkrétneho. :) No fakt netuším ako je to pri tom Engage, pretože keď som prvý raz videl Three Houses a bola to jedna z hier, ktoré ma motivovali kúpiť Switch, považoval som takúto hru za nejaký štandard, čo sa čiastočne v mojom chápaní prelína aj s tým mainstreamom v tom zmysle, že hra, ktorá bola úspešná u širokého spektra hráčov na Switchi. Predsalen, ako pozerám wiki, tak do decembra 2022 sa predalo 4 120 000 kusov, čo je dosť veľa. Samozrejme, že to nie je Pokémon alebo Zelda, ale na druhej strane, asi nič nie je taký mainstream ako tieto dve značky. :)

No ale čo predviedli s Engage. Ja napr. nerozumiem, že kde sa napr. takýto výtvarný štýl animácie používa? Lebo výtvarne mi príde viac mainstream orientovaný na západ práve Three Houses, ktorý má čo najmenej preexponované postavy, čo do proporcii a aj tváre sú viac v štýle mangy a anime, ktoré sú smerované na západ. Nehovoriac o palete farieb, ktorá býva u západných hier, hlavne v dnešnej dobe vo fantasy ladená do veľa temnejších kontúr a nie krikľavých farieb.
@Tulareanus (30.10.2023 19:46): Já taky nejsem žádný sociolog, jen mě tam ta spojitost už při hraní napadla, to je celé :)
O mainstreamu to bude možná neméně složité, jelikož se mi zdá, že mainstream se pořád mění, a hlavně je různý pro každou věkovou skupinu, ne? Co je mainstream pro jednoho, je indie pro druhého, teda aspoň podle hádek v různých diskuzích :) No, raději se k tomu snad už nebudu vyjadřovat, tohle je všechno diskutabilní...
@Tainaru (30.10.2023 17:20): podľa mňa ako sa chová určitá generácia je ťažké posudzovať inak než na lokálnej vzorke, lebo ten kontext bude iný podľa štátu a jeho politického zriadenia, sociálnej vrstvy a tým pádom aj vlastnej bubliny. Ja napr patrím k mileniálom a viem, že podobné reči panovali už o tejto skupine. :) Neviem, že by to bolo niečím podložené alebo sú to len tradičné frflačky "when I was your age...".
Do toho, čo si japonci predstavujú pod mainstreamom, až tak nevidím, ale minimálne z hľadiska štylizácie a kvality grafiky, by som to za mainstream nepovažoval. :D
@Tulareanus (30.10.2023 16:25): Tuhle otázku jsem si občas taky říkal a nevím, jestli na ni dokážu uspokojivě odpovědět. Myslím si, že to souvisí s neurčitou cílovou skupinou hráčů, přičemž ta hra má podle mě jakousi krizi identity. Na jednu stranu chtěli tvůrci vydat hru s nostalgickým ohlédnutím na sérii FE a implementovali do ní nějakých 12 hrdinů z předchozích her, aby z ní měli užitek dlouholetí fanoušci série (jenže ti asi hledají spíš zábavnější gameplay), na druhou stranu vytvořili hru bez chuti, kde hráč má prakticky všechno hned od začátku, všichni mu slouží a uctívají ho. Ta druhá část docela odpovídá tomu, co občas čtu na internetu o aktuálně dorůstající generaci Z zejména v USA; že mají krize, chtějí dostat všechno bez námahy a jenom si užívat (jestli je to tak, čest výjimkám). Nechci generalizovat a ani nikoho soudit, jen mi přijde, že toto je zřejmě ta vhodná cílovka pro Engage a taky to odpovídá výrokům vývojářů, že chtěli ke hře přitáhnout nové publikum, viz. dole ten rozhovor od Solidora.
@Tainaru (komentář): Dík za odradenie. V dobrom slova zmysle. Mne sa tá štylizácia tiež na prvý pohľad nepáčila, ale myslel som si, že možno pod kozmetickým povrchom sa bude skrývať dobrá hra, ale ja som už u Three Houses mal v niektorých veciach (adorácia hl. postavy, naťahovačky a stereotyp) napnutú trpezlivosť na maximum, takže tu by som to už fakt nedal. Ale nechápem jedno - to fakt existuje tak veľa ľudí, ktorí potrebujú tak zúfalým spôsobom mať mastené ego, že im takú adoráciu bez námahy tí vývojári do hry dávajú? Veď je to trápne.
@Tainaru (28.10.2023 21:27): Nemyslím, že se k tomu někdy vrátím. Hlavně na vyšší obtížnost jsou některé ty grindovací mapy s permadeath dost hardcore a na nižší obtížnost mě to zase nebaví.
@Solidor (28.10.2023 16:53): A budeš se ještě vracet k dohrání, nebo jsi to zcela ponechal? Já jsem rád, že tě aspoň ten gameplay bavil. Věřím, že to na tu vyšší obtížnost může být zábavnější.

@Charllize (28.10.2023 16:29): Upřímně, kdyby se obecně na JRPG hry podíval nějaký kunsthistorik umění, tak ho asi trefí šlak, protože kolikrát jsou různé architektury zobrazené ve hrách jako nesourodé splácaniny všech různých období a kultur (ale bavilo by mě sledovat jeho reakci, haha). Třeba v tom Three Houses jsem tomu věnoval část ve spoileru.
U těch barev to může být právě dost subjektivní, protože i přes obecně přijímanou teorii barev působí kombinace barev na každého jinak :)
Jinak rozhovor s vývojáři, kde je několik zajímavých věcí:
 This time, we wanted to create a game that appeals to a broader audience so that even players who are not yet aware of the fun of turn-based tactical RPG games would find it interesting just by looking at its visuals.  

 Having multiple story paths makes the game interesting, but some may find the idea of playing all of them a bit overwhelming.    

Druhá část je hlavně o designu postav.
Když vidím ty 2D arty, tak nevypadají vůbec špatně. Ale ve 3D to je potom jako na nějakém karnevalu.

 We were looking for an artist whose design style would appeal to a broad audience – including younger players – as well as the ability to portray a variety of characters. Among the candidates, Mika Pikazo-san's drawings were colorful, vivid, and really popped! They were a perfect fit for the flashy direction we wanted for this title. It was a unanimous vote with the entire development team agreeing, “She’s the one!”  


Prostě chtěli udělat hru pro mainstream v žánru, který mainstream vůbec není :(
@Tainaru (komentář): I když souhlasím s většinou komentáře, tak hodnotím hru spíš kladně (i když jsem FEE nedohrál).

Design postav je povětšinou otřesný (viz právě zmiňovaná Celine, i když u MC mi ani tak nevadil) a hloubku mají jako kaluž po letní přeháňce. Příběh takový FE běžný - tedy nic moc. A jak si z Aleara všichni už při prvním setkání učůrávali mi hrozně vadilo. I když zajímavější postavy se později také objeví. Zásadní problém vidím v tom, že ty první, které hráč potká jsou charakterově nejhorší/nejnudnější.

Zase ale souboje patří imho ke špičce v žánru. Obzvláště s permadeath a vyšší obtížností do sebe herní mechaniky zapadají a navzájem se doplňují. Díky vracení tahů se dala každá situace vyřešit několika způsoby a takřka vždy jsem našel nějaký funkční a dostal jsem se i ze zdánlivě bezvýchodných situací.

A "probouzecí" scény jsou jak z nějaké laciného hentai, ale bez toho hentai :)
@Hitsuran (11.02.2023 20:18): No bývali časy kdy jsme v Evropě nedostali nic :)
Ja ačkoliv hraju jap hry jak o život, tak se mi japonština jako jazyk vůbec nelíbí a vadí mi ho ve hre poslouchat. Přijde mi to afektované a prehrávajici a ruší me to. Nerozumím tomu a když to jde hraju anglicky. Absolutně nepoznám jestli jap dabér/ka odvedli kvalitni práci a i sebeblbejší anglicky dabing mi přijde lepší. Samo kdybych japonsky uměl tak bych to jiste vnímal jinak.
Proste hlavně v Americe jsou kreslený a hodně mlade vypadající postavy problém a cenzura je běžná. Ja už jsem říkal jednou ze pro plno kupujících rodičů co vědí o hrách prd je problém identifikovat podle obalu co hra bude obsahovat. Jelikož na první pohled působí jako kreslená pohádka a když ji koupi tak pak vlezou dítěti do pokoje když hraje a vidí jak se kreslená postavička bráni sexuálním narážkám. Všichni vydavatele jsou z toho posrany protože puritáni v Americe by je bez milosti dali k soudu atd.
Taky je pro vydavatele u tehle her vždycky lákavé něco zcenzurovat a dosáhnout T nebo 12 ratingu jelikož to většinou má za následek lepší prodeje. A dobre vědí ze většina lidi si nějakých změn ani nevšimne. Těch pár uřvánků na internetu přežijí :)
Obvzlast u Nintenda s jejich prodeji her.
Mne osobně to je trochu jedno protože to ve hře nutne nepotrebuju ale trochu mi to vadí kvůli změně originálu protože to neni seriozni.

Taky často díky cenzuře dochází k bojkotum a obvzlast u menších vydavatelů to muže mít za následek ze jejich další hra pak na západě nevyjde vůbec nebo v omezení jen na určitou platforma. Oni samotný vývojáři za to nemůžou, u nich je podle mne vždy touha přinést hru všem tak jak ji udělali. Tohle jsou rozhodnutí vydavatelů, korporatu a manažerů a tudíž ten bojkot je škodlivý i pro studio co hru udělalo. Podle mne jde z velké části o boj s větrnými mlýny a je lepší oblíbenou hru podpořit i přes cenzuru a nechtěné změny, opak k ničemu dobrému nepovede.
Cenzura se týká hlavně japonských her, tam je nejčastější a proste jde o střet kultur kdy se ostře třou hrany o sebe. Ono když dorazis do Japonska taky ti tam plno západních norem neprojde a proste se prizpůsobíš a zcenzuruješ se, to samé naopak.
@Hitsuran (11.02.2023 07:04): Panejo, občas si v těch hrách všímám, že se úplně mění význam vyřčených vět (tam, kde moje chudičká japonština stačí), ale tohle už je docela hodně brutální. Ta lokalizace z toho dělá úplně jinou hru :D
@Solidor (23.01.2023 11:49): Jo, to jsem myslel. Ne ze bych od hry tohohle typu čekal ze to tam bude ale pro jistotu.

Ono to tak je prakticky u všech sjrpg a Ja bych proste jen chtěl aby zůstalo vše jak je a přidali to pobíhání po lokacich a dungeonech :)
Mám za sebou nějakých 12 hodin a dojmy zatím velice kladné. Pokud jde čistě o hratelnost, tak se jedná pravděpodobně o nejlepší SPRG, které jsem kdy hrál. Rozehráno na hard-classic a občas je docela záhul vyhrát bez smrti postav. Zpět je možnost omezeného vracení tahů, díky které se teprve ocení propracovanost jednotlivých mechanik. Zlepšení oproti Three Houses je docela dost napříč celou hrou (hezčí grafika, více cut-scén, lepší interface, mluvící MC).

Neutrálně zatím působí ten už probíraný design postav. V zásadě je to "hit or miss" podle konkrétní postavy. Některé se mi líbí, jiné jsou úplně mimo chápání, ale to bude dost individuální.

Horší je potom celkový příběh a postavy. Ale hrozný vyloženě není, jen se nejedná o válečnou kroniku jako v Three Houses, ale spíše ten Awakening/Fates styl.
@Tainaru (18.01.2023 18:43): No s týmto sa asi tiež stotožňujem a veľmi mi ten štýl nesedí, hlavne tá unifikácia a z raritných vecí sa robí vec pravidelná, až to nedáva zmysel a nemá význam. A čo sa týka toho 45ročného mladíka s bielymi vlasmi a bradou. Toto je problém na ktorý narážam a vadí mi to v japonských hrách dlhodobo. V podstate čo sa týka textúr to bolo rovnako aj u vedľajších NPC v novom pokémone. Jemná tvár bez vrások a na tom nacapené fúzy alebo brada. Akože fakt by nemuseli byť takí cheap bastards, hlavne ak sa jedná o hrateľné postavy.
@Tainaru (18.01.2023 20:24): Upřímně, žádný z Fire Emblemů nemá moc dobrý příběh. Spíš to táhnou postavy a gameplay. A perma-death, který dříve nešel ani vypnout. Three Houses jsou příběhově o něco lepší, ale spíš historií světa. Plus to rozdělení na cesty.

Koneckonců, kdyby před lety nebylo Awakening takový úspěch, tak by nejspíš tahle série už dávno zanikla.
@Tainaru (18.01.2023 18:43): Tak v Japonsku vtuberi jsou hodně populární, takže pokud to tak je a jedna se o známou autorku tak to tam projde jak nic. Třeba nedávno jsem hrál Neptunia Virtual Stars která je tomuhle věnována cela a musím říct ze jsem se nestačil divit, no aspoň mám představu teď :)
A Jo barvy Switche nejsou tak agresivní, ale jméno barvy odpovídá, takže v tom ze využili tu Miko muže být i to ze se to proste barevné hodilo ke značce. Kazdopadne to na nějaké pribehove nebo lore opodstatnění jako to má třeba ta FFX nevypadá .
@Charllize (18.01.2023 16:20): Musel jsem se podívat na internet, abych zjistil, co to je vůbec za výraz VTuber, a zjistil jsem, že je kolem toho celá subkultura, kde autorka designů Engage, Mika Pikazo, zřejmě hraje velkou roli art influencerky a své ilustrace dělá na zakázky do různých médií včetně obrazovek VTuberů. Její portfolio je skutečně obsažné, ale na můj vkus až příliš unifikované.
Mika Pikazo má zcela očividně zkušenosti ve svém "poli umění," kde jediným platným heslem je "visual appeal," takže je zvyklá používat křiklavé barvy, dichotomní barevné prvky, hvězdičkové tvary očních zorniček a v neposlední řadě samozřejmě heterochromně zbarvené oči.
Nevím, zda barevný design pro hlavní postavu Engage představuje barevné schéma Switche, ale mám o tom silné pochybnosti, protože s různou kombinací modré a červené už má Mika Pikazo dlouholetou praxi, stačí si vygooglit její díla. Spíš si myslím, že využila známou herní značku pro vlastní zviditelnění i za hranice VTuberingu s jejími oblíbenými barvami, což se jí povedlo (barvy Switche mají mimochodem jiný odstín).
No, jestli se tenhle trend bude v budoucnu ve hrách promítat ještě víc, tak se mám na co těšit, jelikož z tohoto pohledu jsem stará konzerva. Asi si to někdy časem teda zahraju, protože určitě aspoň ten příběh je super, když už ne vizuál (ehm, 45 let starý bojovník je jenom mladíček s fousama?).

Ale nechci od toho nikoho odrazovat, to já si jenom tak pro sebe rýpu :)

FFXVII bude ve stylu Vtuberingu! :D
@Solidor (17.01.2023 19:15): Pozeral som nejaký gameplay trailer a vyzeralo to celkom fajn na prvý pohľad. No u mňa si to počká ešte asi pomerne dlho. Pred týždňom som si kúpil Fire Emblem: Three Houses takže by som najprv chcel začať hrať a prejsť to a až potom uvažovať nad Engage. Ak ma teda bude Three Houses dostatočne baviť, čo predpokladám, že bude.
Říká se ze ta dvoubarevná MC je reference na barvy Switche a nic víc to neznamená. Jestli to tak je, tak ani nevím co si o tom myslet :)
Zatím velmi pozitivní recenze 8-9/10.

K postavám:
Alear's disaster hair aside, the character designs are really fun and fresh, and some of the casual Somniel outfits could work as clothing in the real world while still pulling from their battle and regional attire. 
@Charllize (08.01.2023 20:02): Tomu rozumím. Ale zase je hezké, že i anime stylizace dokáže být tolik variabilní a z těch výrazných autorů se i přes jistou unifikaci znaků dá rozpoznat konkrétní styl, že hned víš, kdo nebo jaké studio za tím dílem stojí :) V Japonsku se takové vybočení z klasického mainstreamu cení, zejména když je značka úspěšná.

@Solidor (08.01.2023 20:27): To jsem jim teda hloupě naběhl :)
@Tainaru (08.01.2023 14:14): Informacím se spíše vyhýbám, takže nevím. Nicméně kolem toho nějaká příběhová vata určitě bude.

Spíš bych ale tipl, že jde o ten první dojem. Teď si nového MC každý hned všimne, ať už v dobrém nebo špatném. A už tím, že se o tom (nejen) tady diskutuje dosáhli vývojáři svého.
@Tainaru (08.01.2023 19:46): Ja zas třeba nesnesu styl Dragonbalu nebo One Piece a i u Dragon Questu skripu zubama. Ni No Kuni je kvalitni ale moc se mi nelíbí. Pak chibi styl je taky něco co bych úředně zakázal ( jediná výjimka co znám je Minstrel Song, ake to snad ani chibi není, spis nějaká zpotvorenina co nemá název).

Ale často to proste vydrzim, když je hra dobra.

Mam rad takovou tu dospelejsi stylizaci. Jako má většina FF po roku 2000, Star Ocean, Atlus věci a tak. Kombinace barev a podobne moc neřeším. Třeba Soul Hackers 2 vypadají tak jakoby toxicky a rve to oči, ale libi se mi to.
@Tainaru (08.01.2023 19:17): Aha tak tím se mi vysvětlila tvá vzasade nevyřčená averze vůči Yuně z FFX :)
Ale jo je to agresivní i když mne to nijak zvlášť neuraží. Vlastně jsem takových dual color postav v jrpg už viděl tolik ze to beru jako normální věc.
Taky často bývá ze do hry plácnou nějakou výraznou barvu a udělají na tom design všeho. Coveru krabice, menu ve hře, efektu a doplňku postav atd.
@Charllize (08.01.2023 18:30): Já celkem věřím tomu, že to bude mít stále zábavný gameplay, ale taky to kupovat nebudu. Dost mě právě odrazuje design hlavní postavy, a ty ostatní mě taky moc nepřesvědčily. Spíš to na mě působí dojmem cirkusáků. A opravdu doufám, že ta podivná barevnost bude mít něco společného s tím, co píšeš (asi to tak bude), jinak je to jen laciná snaha na hru upozornit.
Tyto tendence s vrozenou heterochromií u OC (original character) jsem totiž viděl hojně v době, kdy jsem pozoroval tvorbu začínajících otaku ilustrátorů (spíše ilustrátorek) na dnes již neexistující stránce manga.cz v sekci pro ilustrátory a každá třetí teenka tam kreslila svým postavičkám různě barevná očka v zoufalé snaze učinit postavu zajímavou (nebylo to jen u nás, ale i ve světě). Od té doby mám k takovým postavám silnou averzi, pakliže se nejedná přímo o součást děje.
Druhá věc je zvolená barevnost, kde ta červená/modrá je vytónovaná způsobem, který je mi esteticky hodně nepříjemný. Myslím si, že výtvarnice měla použít spíš klasické komplementární barvy, aby se to navzájem netlouklo. Ale to je jen můj dojem, ostatní to můžou vnímat jinak.
Mne u tohohle dílu přijde ze to vypada tak jakoby ten Nintendo styl pro děti. Nebo tak něco. Tak snad to nedojde do kopýtkového stylu s kočičkami jako nepřáteli :)
Co se ovšem dá ocenit tak dle toho co jsem koukal zapracovali na grafice a nevypadá to tak zastaralé jako Three Houses. Vypadá to celkem pěkne.

Pořizovat to zatím nebudu, stačí že bojuji s rozehranim Ogre Tactics Reborn, dlouhodobá sjrpg krize..



@Tainaru (08.01.2023 14:14): Podle mne to bude nějaká fůze dobra a zla, případně rozdvojená osobnost, nebo tak něco :)
Intro Engage 

Docela mě překvapuje, jak se poslední díly (počítáno Fates a Three Houses) od sebe tolik liší celkovým "feelingem", kdy skoro nejde poznat, že se jedná o stejnou sérii.

Přesto podle různých prvních dojmů půjde o vynikající hru.