Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tainaru (30.03.2021 20:48): jasne, ale spis se snaz si ty acessory drzet, nektere se nezdaji a nakonec se dost hodi, ale tohle fakt neni ten pripad. Obvzlast ty co maji nejake elementarni ochrany a absorbce. A pak bubble belty co ti zdvojnasobi HP, ve hre je jich omezene mnozstvi a dost casto se hodi.
Mimochodem, ackoliv ukazatel zivotu ukazuje maximalne 9999 tak to neni pravda. Kdyz ma nekdo treba 6500 HP a das mu bubble belt nebo pouzijes kouzlo bubble, tak ma 13 000. Zjistis to tak ze misto prisery zameris vlastni postavu, ukaze ti to jeji HP :)
@Tainaru (30.03.2021 20:33): Je to vzasade na nic. Slouzi to hlavne znudenym hracum co uz hrali tu hru 10x a chteji si dat chalenge na urcitem levelu. Treba jako ze dohraju celou hru na lvl 20 a podobne.

jeste ma napada jako prevence proti lvl.XX kouzlum. nevim, treba lvl4 death (to znamena ze ucinkuje na postavy s levely nasobitelne ctyrmi 4/8/12/16 atd) ze bys jako postavu drzel na levelu ktery nasobkem neni a tim se tomu kouzlu vyhnul, ale prijde mi to zbytecne.
Ty postavy mají takový zvláštní výraz ve tváři, že všichni vypadají hrozně unaveně. Když je déle pozoruju, tak se mi chce kvůli tomu spát :D

@Charllize (16.03.2021 16:51): Poldu a takový ty podobný hry z toho věku jsem taky hrál, nějaký primitivní PC už jsme doma naštěstí tenkrát měli :)
@Charllize (16.03.2021 15:33): True fan :D Hranatý CD si nějak nedokážu představit, ledaže by šlo do toustovače. Ale podobný věci by mohli taky dávat do dnešních limitek, to by pro mě bylo pořád originální. Třeba kulatou cartridge do Switche :)
Angličtinu jsem se vlastně učil na japonských anime, tak to máme trošičku podobné, akorát že před 20 lety jsme doma asi ještě neměli internet, nebo možná jen modem. Škoda, že mě FF tolik minulo. V té době jsem teprve začínal s pokémony jako největší noob a game boye jsem si musel půjčovat od mých bohatých kamarádů :)
@Tainaru (16.03.2021 14:57): Já FF12 hrál a dohral poprvé na ps2 komplet v japonštině, měl jsem jen anglicky překlad dialogu vytištěny na papíře.Vtipny je ze v ty době jsem neuměl nijak zvlášť dobre anglicky, takže jsem hrál hru v jazyce kterému jsem nerozuměl vůbec za použití překladu kterému jsem rozuměl trochu :) Mno a už se to se mnou táhne 20 let, proste to občas dohrání. Určitě to bylo víc jak 5x :)
Kdyz vyšla anglická PS2 verze rochnil jsem se v tom par měsíců, už jen z nadšeni ze nemusím řešit tu rozsypanou ryzi. Taky mám doma 4 různe vydání, příručku, nějakou figurku a jedno hranatý cedecko s bonusama (fakt má tvar obdélníku)
@Tainaru (16.03.2021 13:35): Jo jasne. Zrovna asi před třemi týdny jsem porazil některé finálnejsi nepovinné bosse a dodělal hunt club.
License boardy mám dávno hotové a postavy mezi 75-85 levelem. Vzasade mi chybí tři poslední nepovinné potvory a bude to vše. Tedy pokud nebudu na ps4 dělat všechny trofeje, to by se ještě protáhlo. Kompletní bestiár a všech 100 levelu trial módu plus zkompletovat mapy by dalo asi ještě par hodin navic.
PS: problém je jeden boss co má 50 milionu životu, je to na několik hodin. Ringo níže to popisuje:)
@Tainaru (15.03.2021 18:15): Zavidim ze to hrajes poprve, to bych taky bral :)
Mam to rozehrane na ps4, asi 160 hodin, a uz mi chybi par poslednich veci, tech nejhorsich, abych to uzavrel. Zacal jsem v roce 2017 :D
Je to tim ze jsem hral vsechny verze nekolikrat, tak to vazne :)
@Tainaru (15.03.2021 18:03): Ta hra na dohrání není nijak těžká, ale jakmile začneš cilit na kompletaci je to hodně náročné a hlavně zábavné. 
Pozor hra nemá post game, vše se musí udělat před vstupem do finální lokace, případně pak nahrát starší pozici.
U gambitu si na léčení status oblbovaku a třeba i oživení nastav spis itemy než kouzla, je to o dost rychlejší. 
Mas PC? Dam ti ty mapy na ulozto.
@Charllize (15.03.2021 17:54): jaj, to jsem netušil, že to bude až tak sofistikované :) jojo, budu si o tom muset něco načíst. Určitě se chci pokusit o něco aspoň trochu blízkého completionistovi. Jestli máš nějaké užitečné materiály, tak je uvítám, klidně do pošty. Jinak díky. 
ps. hraju to na Switchi.
@Tainaru (15.03.2021 17:41): Machinist je spis podružné povolání, výhoda je ze ty pistole tuším ignorují defenzi, ale jsou výrazně slabší. Ideální je k němu nějaké magické povolání aby byl víc užitečný, třeba time mage.
Zasadni povolání je knight, monk, black mage a White mage, shinobushi (samuraj). Dobra kombinace je knight a monk, sbinobushi a monk.
Pokud cilis na kompletaci určitě si najdi návody na Tournesol, seintengrat, great crystal, hunt club a rare monsters, great armor a helm, zodiac Spear, ribbon, hell wyrm. Pravděpodobnost ze to ďas bez návodu je miziva. Mužů ti někam dat mapy s dropem z truhel, což je taky věc která na slepo vede k šílenství. Truhly mají různé podmínky co v nich muže být.
Ze začátku to je jedno, ale jestli budeš kompletovat tak je to skoro nutnost.
U návodu si dej pozor na jakou verzi ff12 jsou, pac jsou mezi nima rozdíly. Ff12 má 3 verze a každá je trochu jiná.
@Tainaru (15.03.2021 17:07): Klidně můžeš, nestane se nic. Dřív si bylo třeba hlídat ty části license boardu které nebyli spojené a aktivoval se buď získáním Summona nebo concurence limitu postav, ale teď se to dá cele vyresetovat a tudíž nehrozí ze uděláš chybu. Taky vlastně už nezáleží jakou kombinaci povolání zvolis, dřív to bylo zásadní, teď díky resetu to je taky jedno :)
Mám dotaz - ve hře jsem odemkl možnost druhý licence. Má to smysl se do nich pustit hned, nebo bych měl nejdřív vyžrat všechno z toho prvního povolání? A co se stane s tím prvním, když vlezu hned do druhýho?
Tak vcera pridali pomoci patche featury ze Switch a Xone verze do verzi pro PS4 a PC. Ted uz jen podobne updatnout Dragon Quest 11.

I kdyz ty veci ze switch verze jsou spis zdebilneni hry nez neco dobreho. I kdyz plno lidi to asi oceni.
@Charllize (21.04.2020 21:46): Vzhledem k tomu, že se FF12 zařadila do mého TOP 5 z Final Fantasy her, tak Zodiac verze jednou bude :-) Nicméně ten Yiazmat je strašná výzva v té PS2 verzi právě kvůli té obtížnosti, jenže si nejsem jistý, že ji zvládnu :-) Jsem blízko. Ribbon znamená sundat bubble a to jsem si už vyzkoušel, že po tomhle přichází rychlá prohra.
@Ringo (21.04.2020 21:36): Tak vsichni bosaci ve ff12 maji na sklonku zivota berserk mod, Jsou rychlejsi, silnejsi a odolnejsi. Jestli uz zrychlil jak pises tak te tusim nic horsiho neceka. Na insta death by mel fungovat ribbon. Tusim ze jeden se spawnuje jako poklad, v henne mines a druhy je v podzemi majaku. Aspon myslim ze ve ffxii je ribbon i na imunitu proti smrti, mimo to ze ma imunitu proti vsem ostatnim status ovlivnujicim prasarnickam.
Ale v ps2 verzi je Yazmat skutecne oser, diky tomu za mas jen 9999 max dmg. Mozna si ho nech az nekdy rozehrajes Zodiac verzi, tamm to diky vetsimu (99 999) max dmg jde rychleji a je to tak na hodku a neco. Samo tech 99 999 nedavas ani tam, ale rany za 15 - 30k se daji, kdyz mas berserk a dobrou zbran. Taky se tam vyplati kvuli tomu super zbran Seintegrat bow, ktery sice ziskat je skoro nemozne, ale kdyby jsi Zodiac verzi hral urcite se po nem poohledni :)
Mám porážet toho Yiazmata nebho se na to už vykašlat? Hru mám už dokončenou, ale ještě jsem loadnul, že ještě dám ty poslední tři nepovinné bossfighty, které mi chybí, Yiazmat, Omega a Zodirac a tak jsem se vrhl na Yizmata. Z počátku to odsýpalo a ubral jsem mu asi 5 ukazatelů HP v docela krátkém čase, ale pak přituhlo. Uložil jsem a pokračoval druhý den. Po 2,5 hodinách boje a ubrání mu ukazatelů HP na polovinu si mladší syn vytahoval nabíječku na mobil z prodlužky, kde mám zapnutý PS2 a omylem stiskl i to červené tlačítko. Takže znova...

Bojoval jsem dalších asi 6 hodin a ubral Yizmatovi HP na posledních 6 ukazatelů životů. Jenže tu poslední desítku jsem bojoval z posledních sil s tím, že jsem savoval skoro pokaždé už po uplynutí té dlouhé horní lajny ukazující aktuální ukazatel HP, z kterého ubírám. Najednou jakoby zrychlil, začal sesílat kouzlo způsobující instant Death a to třeba i 5x po sobě, takže jsem tak tak stíhal oživovat. Popravdě došla trpělivost a vůbec se mi nechce. Naštěstí teda nejsem kompletista a pár nesplněných nepovinných questů nějak přejdu. Ale tohle mě štve, protože jsem byl už tak daleko a nevím, jakou jobovku na mě Yiazmat ještě vytáhne, až bude mlet úplně z posledního.
Jo, diky Frito ze jsi te uprave profilu hry dal trochu formu. taky me to napadlo vlozit to nejak do toho textu co uz tam byl, ale pak mi doslo ze by vlastne ten co to bude schvalovat poradne nevedel co tam bylo a co nebylo. A nebyl jsem si jisty jestli to pred schvalenim jde nejak rozeznat.

Aha, jde prepinat mezi jednotlivyma upravama a porovnat to.
@Solidor (05.05.2019 17:16): Jo, ke vsem Agarestum mam navod vytisteny na papire, tam to taky moc bez toho nejde aniz by clovek u toho stravil 10 let opakovanym hranim. Jen se k tomu dostat.

U FF12 jsme nikdy u zadne psotavy nemel lvl 99, myslim ze jednou mela cast party lvl 90, ten narust expu na level pozdeji je dost sileny.
Příběhově mi dal při prvním průchod zabrat asi jenom takový lesní drak (a dodnes si pamatuju tu pěknou animačku po jeho zabití, kdy jeho tělo obroste zelení). A z těžších vedlejších jsem dal jenom Hell Wyrma a ten asi 45 minut dlouhý souboj mi stačil.

Třeba grind po asi 50. levelu začal být neúnosný, i když asi jsem se měl soustředit jenom na tři postavy místo všech. Pak by to možná šlo rychleji.

Podobně jako 100% v Agarest: Generations of War 2, kde musíš jet postupně přesně podle návodu.
@Solidor (05.05.2019 16:11): Me pribehovy bossaci ve FF12 prisli snadni ve vsech verzich, cim dale ve hre byl tim rychleji sel dolu. Nejvetsi joke byl pak samotny Solidor jako final boss u ktereho jsme byl az po zdolani vsech nepovinnych bossu, asi 30 vterin a bylo po nem:) Skutecne tezky nepratele jsou jen Zodiark, Omega a svym zpusobem Yazmat. U PS4 verze Zodiarca dost zjednodusily tim ze pred nej strcily save point, v puvodni verzi bylo treba probihat znovu cely dungeon a byl to skutecny oser.

Obecne mi to ale nedomyslene neprislo, jen tam mozna bylo na neci naturu hodne bussy work veci, a s tim ja obvykle potize nemivam. Treba to neustale nahazovani buffu:) Koneckoncu vetsinou absolvuju martyrium s grand armorem a grand helmou kdy treba 5 a vic hodin beham sem a tam k jedne vaze dokud se to tam nenaspawnuje. A pak dalsi velmi casove narocna vec, mec Tournesol, tak ten musim mit vzdycky :)

nesmysl s limitama a manou a treba taky tim ze se itemy na mapach resetovaly az po te co hrac prosel dalsi navazujici mapu mi taky dost vadily.

A FFX - 2 mi radsi nepripominej, tam jsem nikdy nemel hru na 100%. mam to ted dlouhodobe rozehrane s cilem tech 100% udelat, ale uplne vidim jak to zas dohraju a bude to treba 99.3 %. Porad to odkladam, protoze dalsi pokus uz asi nikdy absolvovat nechci. Absolutne nechapu kterej vul tohle vymyslel, tech 100% je totiz bez podrobneho navodu, nebo neustaleho opakovaneho hrani snad ta nejvic nemozna vec co jsem u jrpg zazil.
@Charllize (05.05.2019 15:54): Při prvním hraní na PS2 mi to nepřišlo, ale původní FFXII byla celkově nedomyšlená hra. Quickeningy vynulovaly MP, takže Ethery a Elixíry byly nejcennější předměty. Bez neustálých buffů a debuffů se snad ani nedala hrát (tohle je díky 2x a 4x rychlosti ještě horší v ZJS). Tuny HP některých bossů vyústily až v otravně dlouhé souboje a na další nesmysly bych asi ještě dokázal vzpomenout.

Třeba v jinak neoblíbené FFX-2 se mi ten progress postav líbil mnohem víc.
@Solidor (05.05.2019 15:46): U desitky to minimalne zabere more casu aby byli vsichni stejni a taky tam jsou odlisnosti v limitech ktere aspon trochu nuti kombinovat partu.

Me uz od prvniho vydani prislo pitomy ze sbiram LP body k nicemu, po te co meli vsichni zaplneno. Potom Zodiac systemy tam byli naroubovany jaksi na silu, a samo ta hra na ne zrejme od zacatku stavena nebyla. Ale obe Zodiac verze jsou zabavnejsi nez zaklad i tak. Puvodni verze byla tezsi v tom ze nemela break damage limit a tim padem max dmg byl 9999, ale to bylo znat pak uz jen u tech tuhych nepovinnych bossu.

taky je trosku zarazejici ze jedina XONE X verze je schopna bezet 60 fps, ne ze by to bylo u tehle hry nejak extremne dulezite, je to sice 1080p ale pekny bonus navic.
@Charllize (05.05.2019 15:20): Systémy, kde na konci hry umí všichni všechno mi přijdou nešťastné. V původní FFXII to je extrémní, ve FFX v menším měřítku také.

A celé to LP řešení moc nefunguje a mělo být asi kompletně přepracováno. Ale pravdou je, že ty nedostatky jsou patrné až v (hodně) pozdní fázi hry.
@Solidor (05.05.2019 15:09): Jde spis o jisty HC pristup co tam byl. hrac byl uzamceny na dve povolani a s tim si musel poradit, proste treba pro me to ma pak vetsi hloubku ta hra. Ja to ale uplne nezavrhuju, ono to experimentovani za pochodu muze byt zajimave. Navic FF 12 neni zrovna kratka hra a clovek by se zrejme k vyzkouseni vsech moznych kombinaci povolani nejpis nikdy nedostal. To prepinani jde tusim jen u moga v hunter guilde, co jsem pozoroval videa, takze uplne 100% free to neni, je potreba tam dojit :) Taky presne nevim jestli LP body jdou ted davat do vsech povolani nebo jetsli se jen vyresetuji body z tech dvou povolani co jsou aktivni. To by se mi libilo kdyby slo, pac pozdeji mela kazda postava nekolik tisic LP bodu a nebyly kam dat.
Tak me vzdy par slotu u gambitu chybelo, ale 36 jich nejspsi taky nepotrebuju. Ono taky koneckoncu switch/xone verze zrejme nebude hrace nutit to pouzivat jak jedno tak druhe.
Ale obecne to beru jako jisty druh zjednoduseni, ale verim ze plno hracu z toho muze byt nadsenych, vsak dodnes se najde dost lidi kterym vyhovoval nejvic system z uplne prvni verze kde license boardy meli vsichni stejne. Tisic lidi tisic chuti:)
@Charllize (04.05.2019 17:24): Ona na nějaké plánování buildů FFXII není moc stavěná, jelikož toho o jednotlivých povoláních moc nevíš, když si je poprvé vybíráš. Jenom bych to přepínání udělal skrz nějaký item, ať to nejde libovolně. Nevzpomínám si, že bych někdy potřeboval víc jak 12 gambitů, takže to bych jako ústupek moc nebral.

Pořád lepší, než ty jednotlačítkové cheaty v nových portech FFVII atd.
Switch verze ma opet trochu pozmeneny system postav a povolani. Tentokrat ale mam dojem k horsimu, tedy jednodussimu. Povolani jdou libovolne prepinat, cimz odpada planovani buildu a veci s tim spojenych a gambit system ma dalsi dve palety, tedy misto puvodnich 12ti prikazu je jich ted 36 po dvanacti ve trech odilech. Potom taky pridali regulerni New Game + ktera ma hlavne to ze se prenasi veskere vybaveni a itemy.

Zrejme ji koupim i na switch, ale spis jen do sbirky, opravdu mi ty zmeny prijdou ve smyslu hesla..FF 12 for kids..proste nintendo:) ona to ma i Xbox verze, ale tam taky neni divu, japonsky rpg tam moc nejsou tak aby to neodradilo :)
@Charllize (28.12.2017 16:48): jo, pathfinding, kámen úrazu infinity her :-) Jinak u FF jsem vždycky očekával ATB systém, mám nejraději tahové souboje a tohle do toho přineslo správný adrenalin a přitom to nebylo realtime. Od FF 10 to nějak zabili. Ale zase je fakt, že FF12 100x lepší než cokoliv od Bioware :-)
@Ringo (28.12.2017 15:58): jo. Mas tak trochu pravdu. Akorat mnohem lepe nez na pc. Idealni priklad je treba pathfinding postav v parte. Na pc v obdobnych hrach se ti postavy neustale o neco zasekavali. V te dobe to byla bezna vec. Ovsem ve ff 12 se to nestalo nikdy:)

Hmm. Zabijet yazmata bez gambitu? Ses blazen? :)



@Solidor (28.12.2017 16:32): nj neco tam byt mohlo ale vzpomen si treba na rogue galaxy pri pobihani to neustale omilani toho sameho. Taky nic moc:)
@Solidor (28.12.2017 16:32): Mně tam asi nejvíce vadí systém soubojů, skoro mi to přijde jako snaha udělat Baldurs Gate na konzoli s tím, že se ty souboje budou bojovat úplně absolutně samy. aby mě to trochu bavilo, musel jsem si vypnout všehcny ty automatické příkazy.
Nejvíc mi na FFXII vadí ty části, kdy nikdo neřekne ani slovo. Tahle člověk pět hodin hraje a všechny postavy po celou dobu mlčí. To by byl takový problém říct aspoň "Díky" když na někoho hodíš potion? Působí to hodně suše.
@Charllize (28.12.2017 15:50): Nejde ani tak o to, že bych srovnával, co bylo jinak jako spíše to, že FF12 se příliš blížila k postupům z PC, před kterýma jsem někdy kolem roku 2000 utekl na konzole.
@Ringo (28.12.2017 14:49): tak kazdy ma jine preference a kazdy ocekave neco trosku jineho. U me treba ff 7 a 8 jsou hodne vysoko. Devitka uz tak moc ne. Za me krok zpet. Ps2 eru ff vidim uz z jine perspektivy. Nova konzole, jine postupy a krok trosku jinam. Dokazu se tomu prizpusobit a najit si to svoje. A zrovna ff12 byla velika zmena kterou beru jako samostane dilo a ani se nesnazim to srovnavat. To je cesta do pekla. Bavila me a bavi dodnes. To ze neco bylo driv jinak mi je uplne jedno:)
@Charllize (28.12.2017 14:33): Závidím těm, kteří to tak mají, FF12 byla pro mě velkým zklamáním. Asi o kousek lepší, než FF10, ale posledním dílem FF, který považuji za FF se vším všudy, je FF IX. Po ní šla kvalita strašně moc dolů a člověk už jen hledá záchytné body, které by mu tu skvělou sérii alespoň malinko připomínaly.
Asi moje nej FF. Jeste bych uvital remake, film, serial, comics a plastickou chirurgii kde by mi prisily stejny usi jako ma Fran:)