Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Poslední DLC k New Vegas má opět velmi solidní atmosféru, ale strašně dojíždí na to, že zdejší ústřední „antagonista“ vám vlastně byl částečně představen až v prvním add-onu. Jde bohužel zejména o chybu vydavatele, který původní hru uspěchal a postavu tak autoři nestihli zakomponovat. Z toho však opět vyplývá, že vám vlastně bude opět celkem jedno jeho motivace. Z velké části je tak Lonesome Road jen střílečka, avšak s velmi dobrou atmosférou naplněnou radiací.

Naštěstí se také prokoušete k mnoha pěkným zbrojím a k pár celkem solidním zbraním. Perk pro padesátou úroveň pak také stojí za to. A konečně obdobně jako Joshua Graham v Honest Hearts mi ani Ulysses (byť z jiného důvodu) nemohl moc dát krom pár skvěle znějících hlášek, a tak oba vlastně zněli jako pozéři. Holt to je tak, když debilita distributora zabrzdí to, v čem Obsidian vyniká. Tedy v tvorbě zajímavých a uvěřitelných postav. Tak či tak je Lonesome Road solidní zakončení dobrého RPG a nemohu než doporučit Ultimate edici se všemi DLC, neb zde nejde jen dojení peněz z platících.

Pro: atmosféra, skvělé vypadající zbroje, možnost zažít velké bara-bum

Proti: hlavní záporák vykleštěný debilitou Bethesdy

+23
  • PC --
Když jsem poprvé slyšel od Johna Nashe v Primmu o někom jménem Ulysses, jež odmítl doručit zásilku v momentě kdy viděl mé jméno v pořadníku, zajímalo mě, kde se s ním ve hře setkám. Autoři si ale (jak jinak) hamižně nechali zadní vrátka pro příběh do DLC Lonesome Road, jež měl vysvětlit celou prekérku kolem Platinového čipu.

Inu, příběh nejen že vysvětluje úplné hovno, ale dělá to stylem rádoby chytrých, zhulených a příšerně otravných keců unylého Ulysseho, jež má charisma krkající pandy. Jinými slovy jsem se po dohrání dozvěděl jen pár těžko uvěřitelných skutečností, ale ve výsledku nemám šajn, o čem to kurva bylo. Nepomohla ani Wiki se svými podrobnými ploty. Vypadá to, že příběh LR nedokáže vysvětlit žádná kloudná osoba a když už, jedná se o jen osobní dojmy "jak to asi bylo myšleno".

Celý level-design je více méně koridor, sloužící jen jako vata mezi jednotlivými salvami překudrlinkovaných keců, pokrytý troskami a rozbořeninami, ve kterých se dost špatně pohybuje. Zpočátku je to prasečinka ve stylu Operace Anchorage, později už se koridor mírně zvětší a obsahuje i pár slepých odboček.

Aby snad lameři neměli problém s obtížností, která tady klade (na poměry novodobého Falloutu) mírně vyšší nároky, jsou k dispozici auto-opravné jednotky, auto-doktor, auto-obchodník a k nalezení je dokonce i spacák, se kterým se můžu vyniňat kdekoli a vzít si ho s sebou i do původní hry. Jinými slovy, survival pocit se nedostavuje.

Celkově je pro mě LR jednoznačně zklamáním a upřímně ani nemám moc chuť pouštět se do ostatních DLC.
+17
  • PC 80
Po atmosférickém hororu, triviánějším westernu a ztřeštěné sci-fi dodal Obsidian v posledním DLC Lonesome Road korodidorovou akci. Ač to zní v souvislosti s Falloutem děsivě, bylo to nakonec dost příjemné překvapení a za mě spokojených 80%. Kromě koridorovosti a akčnosti, je tu totiž nepopiratelné množství přidané hodnoty.

Akce samotná je pravděpodobně nejslabší stránkou LR. Její zpracování nikdy nebylo nejsilnější stránkou F:NV, tady navíc tvoří významnou část herní doby. Nepřátelé se tu při různých triggerech zhmotňují ze vzduchu, jsou (jako u většiny DLC) extrémně tuzí a působí trochu jednorozměrně. Bolest a agresivita jejich zmučených existencí jsou však díky skvělému lore naprosto pochopitelné. Trochu infantilně na mě působilo uvolňování cesty kupředu pomocí odpalování nevybuchlých jaderných minihlavic a jako absolutní úlet mi připadala výzva v podobě deathmatche v troskách čerstvého ground zero.

Ulysses, jehož příběh se vinul jako červená nit napříč všemi DLC, je taky docela zklamání. Má sice ultra macho dabing, ale nakonec mi připadal trochu jako chudák. Jeho zášť vůči kurýrovi jsem mu tak úplně nevěřil a vzhledem k tomu, jak snadno se na konci nechal (navzdory jeho až epickým přípravám) přesvědčit, nevěřil jí ani on sám. V průběhu cesty (která díky milému společníkovi není tak osamělá, jak název napovídá) z něj ale padají neskutečně zajímavé informace o historii Divide a kurýra samotného. Ten dostal díky Lonesome Road velmi mrazivý a působivý background. Tady jsem dostal rozhodně víc než jsem čekal a podobně jako u Dead Money se příběhem podařilo nedostatky zahladit.

Čtveřici DLC k F:NV považuji za unikát. Na první pohled jde o poněkud nesourodou a bizarní sbírku podivných lokací a zápletek. Ve skutečnosti však napříč žánry tvoří promyšlený "příběh v příběhu", který významně rozšiřuje universum a pocitovou velikost hry.
+16
  • PC 90
Perfektní příběhová gradace, závěr je pak nefalšovanou katarzí!

Velká část kritiky LR poukazuje na linearitu, která je prý v rozporu s otevřeností původní hry a vlastně i třech předchozích DLcéček. Já si netroufám tvrdit, jestli by mělo být principiálně zakázáno cpát do openworldů lineární pasáže, přesto se nemůžu ubránit pachuti dogmatismu. Domnívám se, že hráče by mělo v první řadě zajímat, zda to prostě a jednoduše funguje, zda je koncept naplněn, zda hra dostává tomu, co si vytyčila. Pro mě osobně funguje LR jakožto intenzivní, zajímavá a osobní kurýrova cesta za pátráním po minulosti a jejích následcích naprosto skvěle. Dva lidé jsou tu středobodem všeho, celá hra je vlastně spirálovitá cesta, na jejímž vrcholu dojde k osudovému setkání, které dá všemu předchozímu smysl.

Nemyslím si (ale možná jen nemám dostatečnou fantazii), že podobně laděné vyprávění lze pojmout jinak než lineárně. Tahle formule ostatně platí pro všechny hry hnané příběhem (Mass Effect, Zaklínač). Jak jinak je možné vyprávět vtahující a intenzivní příběh, než když hra žene hráče nemilosrdně vpřed? Pokud by si v půlce hry kurýr odběhl na dva měsíce do pouště sbírat gekoní kůže, hra by tím velmi utrpěla, nedávalo by to smysl. Pokud tedy přemýšlím o LR, musím mít neustále na paměti, že design byl naprosto podřízen konceptu silného a rychle odsýpajícího příběhu.

Jak jsem řekl výše, netroufám si hodnotit koncepty, přesto se mi jejich principiální odsuzování protiví. Jen málo herních konceptů je samo o sobě špatných, možná že vůbec žádný. Špatné jsou jen jednotlivé hry... LR je pro mě DLCéčkem, kterému se daří výborně naplnit svůj cíl - vyprávět příběh.
+13
  • PC 60
Ježíšku na křížku, co tohle bylo...

Lineární ratata možná s pár malejma odbočkama. Nějaké ty zajímavé dialogy o E-DE, historii Kurýra, to by celkem šlo. Ale jinak je to tragická dementní střílečka, ty dialogy jsou tam brutálně naroubovaný a ten konec byl taky blbej vtip. Bohudík to bylo taky až trapně krátké.

Mimochodem po projití všech těch DLC mám najednou inventář zasranej speciální overpowered výbavou, o spoustě superperků nemluvě. Celkově vzato bych řekl, že ty DLC New Vegas spíš škodí. Honest Hearts se ještě dá doporučit, ostatním DLC bych se při nejmenším v rámci prvního playthrough vyhnul/vypnul je úplně.
+12 +16 −4
  • PC 50
Tak jsem to teda dokončil. What’s that?

Trapná, lineární, nudná, krátká střílečka? Navíc obtížnost je vyhnaná zbytečně vysoko, výtah nebo posledního bosse jsem skoro vzdal.

Kdepak, tohle jim nežeru. Tohle není Fallout!

Pro: Prostředí

Proti: Linearita, přemrštěná obtížnost a výdrž nepřátel, nuda, nehodící se k Falloutu

+7 +9 −2
  • PC 60
Lonesome Road je takový zvláštní přídavek k Falloutu. Místo běžné mapy určené k prozkoumávání tu máme linkovaný koridor a v něm poměrně dost tuhé nepřátele. Hlavně "krtčí muži" nebo jak je lépe nazvat, ti mi dali řádně zabrat, hlavně se jim v úzkých koridorech nebylo možné uhnout. Celkově jinak o tom datadisku není moc co říct. Hráč běží po předem dané cestě, občas musí odstranit překážku a co za rohem nepřátele (aby to nebylo moc lehké, tak tu máme i Párače). Společnost mu dělá ED-E, což je hráči známé Očko Enklávy. Ale jako společník je sympatický, a docela dobře vymysleli spolupráci s hráčem a postupné objevování jeho příběhu. Hlavní záporák-nezáporák vám vypráví svoje "moudra" celý průběh cesty.

Proč záporák-nezáporák? No ono je konci máte dvě možnosti - Ulyssese zabijete v poměrně náročném souboji, nebo máte dobrou výmluvnost a spolu bok po boku přežijete útok ozářených (to je o něco lehčí).

No a to je tak asi vše, možná za zmínku ještě stojí odpálení jaderných raket hráčem, které se projeví v běžném světě New Vegas. Shrnuto, tak tenhle datadisk by asi nejvíc oslovil hráče koridorových stříleček, což ale asi úplně nejsou cílovou skupinou Falloutu. Prostě datadisk, který neví, kam patří.

Pro: Sympatický společník, jaderné rakety

Proti: Koridorovost, obtížnost nepřátel

+6
  • PC 10
Tak jsem dohrál Lonesome Road. A bylo to...příšerné.

Ne vážně, může mi někdo říct, jak někdo vůbec může uvažovat nad tím, že vydá něco takového? Nudná koridorová střílečka s absurdně přestřelenou obtížností, doprovázená rádoby tajemnými zhulenými kecy hlavního záporáka. Tomuhle opravdu někdo dokáže říct Fallout?

Abych nebyl úplně zlý, tak E-DE je fajn společník. Prostředí je taky po stránce designu zajímavé, stejně tak těch pár nových hraček, co tady najdete. Tím to končí.

Lonesome Road opravdu nedoporučuju. Pokud chcete koridorovou postapo střílečku, dejte si radši nějaký díl Metra, uděláte stokrát líp.
+5 +7 −2
  • PC 80
Podhodnocovaný datadisk FNV, ktorý má najtemnejšiu atmosféru zo všetkých (hm, alebo hneď po Dead Money). Dej začne časom byť trochu jednoduchý (prostredím, nie obtiažnosťou), ale to zakončenie stojí za to, keď odpálite nukleárne bomby na oblasti okupované Légiou (alebo na demokratov z NCR - len podľa vašej chuti)! Nejde o klasický Fallout, ale postapo atmosféru si udržuje a tak to má byť!

Pro: bomby

Proti: trochu stereotyp

+4