Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
F3? Hra, která mě baví (bavila, teď sem ji pustil z hlavy ) a hrát se nějak dá. Bethesda se snažila, to zase jo. Ale pravdě do očí. S Falloutem má společnou akorát Pustinu a názvy některých věcí. Tento počin je jménu FALLOUT NEhodný! Tolik ve stručnosti...

Co se mi tedy líbí...
• Nenáročnost na HW.
• Kamera v režimu V.A.T.S.!
• AI většiny NPC (i když ne vždycky), ale krytí za překážkami či obcházení úkrytů potěší.
• Pip-Boy (i když hodně nezvyk oproti předchozím dílům).
• 3D atmosféra Pustiny (ta Falloutem opravdu dýchá).
• Perfektní modding, který hru uzpůsobí (částečně) mým představám. Toto je asi jediný důvod, proč jsem se u tohoto kousku pozastavil a strávil tak přes 100 hodin různými úpravami.
• Chytlavost při prvním hraní. Podruhé už to asi nedám... Narozdíl od Falloutu 2 (který si zahraji kdykoliv a kdekoliv po Xté a pořád mě kupodivu baví).

Co už pořešily modifikace či DLC, a chybělo mi?
∙ Traity (finesse, gifted...) a s tím snížení Intensive training na 6 ranků.
∙ Pokračování po splnění main questu.
∙ Rychlejší chůze (někdy mě fakt unavovalo trmácet se na neobjevenou lokaci... a navíc nenarazit na něco zvláštního, jak přes kopírák) .
∙ Větší postih při zlomení nohy nebo ruky.
∙ Eh... Uchylné oddělování hlavy od těla omezit na minimum.
∙ Desert Eagle, moje oblíbená Gaussova puška a pistole či YK Plasma technologii Bratrstva.
∙ Možnost opravování věcí součástkami a ne jenom stejnými věcmi (např. pušku spravit pistolí na stejné náboje, koženou bundu zalátat páskem...).
∙ Zrušení nesmrtelnosti v režimu V.A.T.S.
∙ Odstranění bambulek! Tohle akorát narušuje systém SPECIAL! Klasický Fallout je na tom stavěný, tady už to tak nějak ztrací význam. Jestli máš charismu 10 nebo nebo 4, je to fuk, postavám maximálně zmizí pár už tak chudých řádků textu.
∙ Implantáty.

A nakonec co mi opravdu chybí? (a vůbec ,,duchu" Falloutu; možná už na něco je mód, nevím nesleduji to denně.)
◦ Možnost střelby do očí a mezi nohy.
◦ Trvalé postihy, jako např. oslepnutí.
◦ Boje v ringu, díky kterým budu mít svoje ucho v inventáři...
◦ Možnost přidávat se k různým klanům a tím vlastně maximální ovlivnění chování ostatních vůči mě...
◦ Větší možnosti dialogu závisející na S.P.E.C.I.A.L. a chování během hry... Dialogy jsou opravdu pro debilky co se hrou chtějí co možná nejmíň proklikat.
◦ Několik způsobů jak splnit jeden quest.
◦ Náhodná setkání (teda nevím jak moc jich tam je ale já na moc takových lokací nenarazil).
◦ Rychlejší cestování po Pustině (tzn. dopravní prostředky jako je auto či motorka), pro které musím udělat kotel vedlejších questů na sebe navazujících... A tím samozřejmě zrušit ,,Rychlé cestování".
◦ Možnost získání nejrůznějších titulů (vykradač hrobů, vrah dětí nebo šampión ringu...).
◦ Lepší hlášky a poznámky NPC.
◦ Trochu sexuálního podtextu (jako by tam už ani něco takového neexistovalo, Amíci si 18+ za hromady krve a nesmyslného násilí dají, ale sex?).
◦ Alieni a jiné fallouťácké příšerky.
◦ Výběr v režimu V.A.T.S. dávky nebo výstřelu u jednotlivých zbraní a vůbec... Proč nemá NPC možnost dělání akcí během spuštěnyého tahového módu?
◦ Fallout engine! Dolní lišta, puntíky na AB, výběr skillů...
◦ Jelikož je to plně 3D hra, nebylo by problém udělat na výběr z pohledů. Izometric jak tomu bylo v předchozích dílech a pro FPSáky momentální 3D.
◦ Nějaké pořádné město nebo zázemí! Neexistují tam kolonie lidí, která má svoje problémy a ani popularita v městech! Např. Megatuna: Zkáza (po její odpálení), River City: Idol... Pustina není pustá, ona je mrtvá.
◦ Duchaplnější odměny za ,,velice" vypadající lokace.
◦ Menší přímočarost děje a vůbec X možností dohrání hry, včetně následků počinů hráče v jednotlivých lokacích a městech (ne 4 ale 250 jak je tomu u F2).
◦ Logiku postrádající svět.

Nebýt názvu Fallout, troufám si říct, že bych hodnocení možná o 10% zvýšil, ale kdo ví, jestli bych o tomhle kousku (jako neznalec FPS) vůbec věděl.

(1.7 + všechny DLC + mnoho modifikací)

Pro: Atmosféra pustiny (grafická).

Proti: S Falloutem má společné akorát ty názvy věcí a Pip-boye...

+32 +44 −12
  • PC 65
Hra na kterou jsem čekal mnoho let a během několika hodin jí nadobro vymazal z harddisku. Svět Fallouta na vás dýchne s poněkud zasmrádlým dechem a hratelností alá Oblivion s pistolkama. Grafika však mé oko potěšila a válkou zničený kraj způsoboval husí kůži i tam kam by se odvážili podívat jen celníci.
Co naplat. Legenda je mrtvá a do mrtvol se nekope a že to v případě Falloutu 3 je, ale pořádný kopanec! Měl jsem sen o postapokaliptickém světě kde by i šílený Max zešílel šílenstvím nad depresivností a beznadějností. To, ale Fallout 3 nesplnil a zařadil se v mém seznamu k největších zklamání v herní historii.Postapokaliptická hra to možná je, ale ne Fallout.

Pro: Grafika, Atmosféra světa

Proti: Není to Fallout a nikdy nebude, nudný soubojový systém a postavy bez života

+6 +11 −5
  • PC 80
Hral a dohral jsem oba predchozi dily a radim je k tomu nejlepsimu, co zanr muze nabidnout. Problem trojky vidim v tom, ze se Bethesda ocividne nedokazala rozhodnout, coze vlastne chteji vytvorit. Jestli RPG nebo akci. Jestli kocicku nebo pejska. A tak tu mame takoveho kocickopejskoveho supermutanta. Ve snaze potesit fanousky implementovali jakysi GOD mod, ktery se jmenuje VATS, ale zadnym VATSem neni. Nevim, co si mam myslet o soubojovem systemu, kdy zhruba od poloviny hry likviduji naprosto cokoliv a kohokoliv tim stylem, ze pribehnu k supermutantovi, narvu mu hlaven brokovnice to chrtanu a se slovy \"Sezer si to, Jimmy\" mu to tam trikrat nasolim. Neni to stastna cesta. Kdyz nebyla vule naplno se pustit do old-school stylu (a podotykam, ze to automaticky neni nic spatneho), nemeli se o nej snazit vubec a idealne z Falloutu 3 udelat FPS a la Stalker. Vypustit VATS, dat mensi vahu skillu na strelbu ze zbrani a soubojova slozka mohla za neco stat.

Zbyle stranky hry se mi ovsem libily. Ocenuju predevsim to, ze se Bethesdaci po 14 letech TESu (to to trvalo!:) naucili delat dialogy a predevsim patricne odmenovat hrace, kteri radi rozvijeji socialni vlastnosti a skilly (charisma, speech atd.). Prostredi mi take nepripada tolik prazdne jako mnohym kolegum tady pode mnou. Vlastne jsem si toulky pustinou docela uzival, i diky tomu, ze genericky obsah byl omezen na minimum a davkovani questu je velice rozumne. Uz uz byste se mohli zacit nudit, a okamzite je vam predlozen nejaky zajimavy problem k vyreseni (dostala me trebas kanibalska rodinka, virtualni realita v jednom z vaultu, souboj dvou superhrdinu nebo probijenim se mutanty zamorenym hotelem k oblezenym soudruhum na strese).

Celkove se Bethesda s tretim dilem Falloutu poprala statecne a dopadlo to rozhodne lepe, nez jsem cekal.

Pro: dialogy, questy, technicke zpracovani

Proti: soubojovy system

+23
  • PC 80
Musím říct, že mě osobně se Fallout 3 líbil. Post-nukleární atmosféra, která byla dokreslována hudbou odrážející krajinu, byla vystihnuta povedeně. Grafická stránka hry je také velice slušná. Je ovšem pravdou, že něco schází. Především nepříliš velký důvod procestovat celou mapu, nedostatek úkolů a těžký nadbytek zkušeností, který díky dosažení max. lvl 20 přijde v niveč.

Celkově jsem přesvědčen, že bez prvních dvou dílů, by se hra zdaleka nedostala tak velké pozornosti.

Pro: Vzhled, hudba, atmosféra

Proti: Krátkost, úrovňový strop

+18 +19 −1
  • PC 60
Klasický problém Bethesdy... krásná forma a pochybný obsah.

Fallout trojka těží z nádherné grafiky, první hodiny jsem doslova žasl. Časem přichází lehké vystřízlivění v podobě stále se opakujících schémat. Neherní postavy jsou nevýrazné, příběh nezajímavý a questy (až na dvě, tři výjimky) nudné. Hra vás dle trendu "zábava pro všechny" doslova vede za ručičku. Každý vám všechno podrobně vysvětlí, na požádání ještě jednou a podrobněji, nevznikne žádný prostor pro šlápnutí vedle nebo použití mozku. Škoda.

Nejsem fanatickým příznivcem prvních dílů a nad skuhráním fanoušků jsem se lehce pousmíval, ale po dohrání jim musím dát za pravdu. Fallout 3 se příliš nepovedl. Určitě se dá hrát i dohrát a celkem se bavit, ale prvním dvěma dílům nesahá ani po kotníky. Ty totiž těží ze skvěle napsaného příběhu, postav a questů, které tvoří živoucí a podmanivý herní svět. Fallout 1 a 2 tak fungue i dnes, kdežto trojka po zestárnutí grafiky nebude mít co nabídnout.
+21 +23 −2
  • PC 90
Původním Falloutům, ještě v 2D grafice, jsem nikdy nepřišel na chuť. O to víc mě překvapil tenhle díl od vývojářů Bethesdy, tvůrců Oblivionu.
Nebýt relativní krátkosti, toporného 3D pohledu a více postranních misí, jsem si jist, že by se jednalo o jedno z vrcholových RPG. Takhle se bohužel jedná jen o několik dní výborné zábavy a pak zapomenout. Nicméně u mě byla ta zábava tak velká, že se nestydím ji dát takhle vysoké hodnocení :-) Dohrál jsem ji 2x a jsem přesvědčen, že se k ní s odstupem času rád zase vrátím.

Pro: story line, atmosféra!!, ghůlové, misí je málo, ale jsou zábavné

Proti: krátkost, lehká obtížnost, pár technických nedodělků

+4 +9 −5
  • PC 35
Na hru jsem byl zvědav a dost jsem se těšil. Možná až moc. Zdlouhavé kecání, mnohdy bez logiky. Debilita spolubojovníků, strašné souboje, kde bez vatsu si to můžete hodit rovnou, krátký a přímočarý příběh (uteč, najdi fotra, zachraň fotra, pomsti fotra), málo questů a když už, tak nudna. Questy byly silou předchozích dílů. Jejich různorodost a možnosti splnění dávali hře nádech volnosti. Tady toho je jak šafránu. Dovednosti jen do 100, perky sice jakž takž, ale jen 20lvl, což při chtění prolézt celou mapu je tak na 30% hry a pak žádné zlepšení. A to nejhorší je, že to není Fallout!!!
Nějaký plus jsem našel ve skládání zbraní (sranda puška, šipkovačka, bordelpuška :-)), mordování ve spánku, poškozování zbraní a jejich opravy ... přemýšlím, co mě dál zaujalo, ale moc se toho nalézt nedá.
Možná pokud by to nebylo vydávané za Fallout, tak bych se na to díval jinak, ale takhle je to zklamání.

Pro: Grafika fajn, opravy zbraní a skládaní, mord ve spánku pro prasáky

Proti: NIKDE ANI ZNÁMKA PO FALLOUTU, málo questů, mizivá různorodost hry, trapná možnost užití skillů (lhaní, řeč, inteligence, věda), nízký lvl limit a stále žádný Fallout :-)

+1 +14 −13
  • PC 85
Předem musím říct, že původní Fallouty jsem nehrál. Sice prvního jsem asi 3x zkoušel už v době vyjití, ale vůbec mě nechytl.
Na třetí pokračování jsem se dost těšil, protože nejsem zrovna RPG hráč a pořád raději střílím z 1st pohledu než se biju mečem. Takže lákadlo to bylo velké. Bohužel po dvou pokusech dohrát Oblivion jsem se těšit přestal. Bethesda udělá sci-fi Oblík a to bude celé. Po slevnění na polovinu ceny jsem se rozhodl dát tomu šanci a nelituju. Opravdu je to přesně to, co jsem potřeboval. Aspoň jsem si to dlouhou dobu myslel.
Takže k hraní. Příběh je na první pohled docela klišoidní a při hlubším pohledu opravdu je, naštěstí je podáván velice dobře a nezdá se být až tak přímočarý. Odbočky, případně složitější způsoby řešení situací se povedly. Sidequesty pomůžou v postupu, lokace které při nich navštívíte jsou na jednu stranu pořád stejné, ve své podstatě i řešení jsou pořád stejná, ale právě možnost několika rozdílných způsobů dokončení vedlejších úkolů, dávájí hráči dobrý pocit.
Možnost vyřešit situaci kladně, záporně, násilně nebo nenásilně hodnotím velice dobře. I reakce okolních lidí na přesvědčení postavy se mi líbilo.
Systém V.A.T.S. mi ze začátku přišel dost zbytečný, ale při zvyšování levelů postavy se postupně stal ultimátní zbraní na vše.
Tolik proklínaný konec mi přišel naprosto výborný a perektně se k celému Fallout univerzu hodil. Za tohle musím Bethesdě zatleskat.
Optimalizace se také docela povedla. Začínal jsem hrát na starém Sempronu 2800+, 1GB ramky, ATI1600Pro a při vypnutí některých efektů šlapala hra výborně.
Shrnutí: Třetí Fallout je povedený, otevřený svět funguje, má své zákonitosti, atmosfera je přiměřeně ponurá. Několikrát jsem se přistihnul, že nejde jen tak projet hlavní linii a tak, i přes svůj postupný stereotip, mi utekly asi jenom 2 vedlejší úkoly. Trochu vadí limit 20 úrovně, ale ne zas moc.

Pro: svět, VATS, karma, konec

Proti: stereotip

+8 +9 −1
  • PC 75
V první fázi hry jsem jásal
1.Nad ponurou postapokalyptickou krajinou která jela docela slušně i na mé herce
2.Docela pěkný začátek ve vaultu, byť byla škoda že mě odtud vyobcovali poněkud brzy
3.Docela zajímavě řešený soubojový systém (V.A.T.S.) mi docela sedl
4.Možnost naladit si radio
5.Zajímavé vedlejší questy
6.Perky juhůů
Po pár hodinách jsem střízlivěl (hrál jsem snad už někdy tuto hru aháá oblivion)
1.Rychle se expuje
2.Těch questů je nějak málo a hlavní příběhová linie mi je jasná dlouho dopředu takže žádný wau efekt z příběhu asi nehrozí
3.To rádio je nějaký otravný (poznámka zabít hlasatele)
4.Banditi jsou prasata, věší si mrtvoly v obýváku
5.A zase ta rasová (genetická nesnášenlivost)
6.Level cap 20? No to snad ne....
No a po rozlousknutí konce jsem byl rád že jsem hru dohrál a nějaký čas se k ní nebudu vracet

Pro: Graficky přítažlivé, V.A.T.S., vedlejší questy

Proti: hlavní dějová linie , (nakopírovaný oblivion, dokonce některé postavy mají stejný hlas i hlášky),

+11 +13 −2
  • PC 90
I přes všechny bethesďácké neduhy je Fallout 3 hodně návyková hra i bez hromady modů. Zpustošená země je pro mě přitažlivější než načesané lesíky, možná i proto jsem se bavil více jak při hraní Oblivionu. Každopádně...

1. příběhová linie mohla být delší s využitím celé mapy, takhle mi půlka
mapy zůstala skrytá. Je to zbytečné plýtvání potenciálu, který taková obrovská rozloha nabízí.
2. adventurní trip v Tranquility Chamber tady nemá co dělat, Bethesdo!
3. obtížnost mohla být vyšší. Chápu, že konzoloví hráčí by to nemuseli rozdýchat, ale vliv radiace a kriplování končetin jsou HODNĚ sporné. O zatracovaném level-scalingu nemluvě...
4. uživatelské rozhraní mohlo být přívětivější. Než se člověk naučí orientovat v Pipboyi, chvilku to trvá a ani po tom, co jsem si zvykl, to nebyl žádný med. Kromě toho je tak humpolácký font na monitoru něco příšerného.
5. všudypřítomné metro vedoucí i do těch nejzapadlejších míst nedává moc smysl a zátarasy v urbanizovaných částech jsou jen frustrující berličkou, jak hráče přinutit jít právě metrem.
6. místama zabugované. Klasika...
+26 +27 −1
  • PC 90
Mnozí hráči (včetně mě) považují první dva Fallouty za jedny z nejlepších RPG, které kdy vznikly. Není tedy divu, že na třetí pokračování se obecně nahlíželo s notnou dávkou nedůvěry, protože falloutovskou licenci odkoupila Bethesda a pozměněný koncept hry na první pohled působil jako Oblivion v postapokalyptické Americe (Fallout 3 dokonce běhá na stejném enginu, jako výše zmíněný Oblivion). Přiznám se, že i já měl o tohle pokračování obavy, nicméně výsledek mě více než příjemně překvapil.

Když už jsem nakousnul grafický engine, tak asi začnu u něj. Je třeba říct, že i přes jeho poměrné stáří působí grafika stále svěže. Samotné ztvárnění postapokalyptického světa je velmi pěkné a atmosféra by se chvílemi dala krájet. Se stářím enginu souvisí i nízká hardwarová náročnost. Dokonce bych řekl, že Bethesda solidně zamakala na optimalizaci, což bylo patrné hlavně v exteriérech, kde mi Fallout 3 běhal lépe než Oblivion. Navíc potěšilo i velice rychlé nahrávání lokací + téměř okamžitý quicksave/quickload.

Lehké zklamání mám z hudebního doprovodu. Ten by jinak nebyl až tak špatný (Inon Zur je, koneckonců, velice kvalitní skladatel), jenomže Morganův dark ambient z prvních dvou dílů mi do postapokalyptického světa sedl prostě víc a čert vem, že část jeho skladeb byla až nebezpečně podobná některým věcem od elektronického mága Aphexe Twina. Morgana mi nedokázala vynahradit ani hrstka rádií, které ve hře můžete poslouchat a které stylově hrají hitovky ze 40. let. Ano, atmosféru to sice má, ale něco tomu chybí...

Dále trochu zamrzí level cap 20, naštěstí rozvíjení vaší postavy funguje stále "falloutovsky," změny jsou akorát v tom, že vymizely rysy postavy a perky máte na výběr každý nový level. Bojový systém V.A.T.S. podle mě skvěle nahrazuje tahový mód, chvíli mi sice trvalo, než jsem si zvykl, ale nakonec jsem na něj nedal dopustit.

Dostávám se k příběhu, který, co se kvality týče, převyšuje Oblivion o několik tříd. Hlavní příběhová linie sice není příliš dlouhá nebo kdovíjak originální, přesto je poutavá a chvílemi i strhující. Náplastí na krátkost hlavní linie může být fůra vedlejších questů, z nichž některé jsou poměrně vydařené, jiné méně. Většina z nich se ale zaslouží o to, že budete mít o zábavu postaráno na slušně dlouhou dobu.

Co říci závěrem? Fallout 3 sice nedosahuje geniality Fallouta 1 a 2, obsahuje několik vad na kráse (kromě toho, co jsem vypsal výše, by se sem daly zařadit i chudší dialogy, AI protivníků + vašich spolubojovníků, bugy,...), i tak jde ale o vynikající a chytlavé RPG. Bethesda neměla lehký úkol, nicméně se s ním skvěle vypořádala a ze hry je jednoznačně cítit, že autoři chtěli zachovat ono jádro starých dobrých Falloutů. A osobně si myslím, že se jim to podařilo.

Pro: atmosféra původních Falloutů, poutavý děj, hromada vedlejších questů, slušný výběr zbraní, nízká HW náročnost, V.A.T.S.

Proti: nevýrazná hudba, bugy, AI nepřátel a spolubojovníků, hlavní příběhová linie mohla být o něco delší

+23 +25 −2
  • PC 80
Jako pokračování Falloutu 1 popř. 2 je to docela zklamání, protože všechno je tak nějak jinak... a ne zrovna lépe.
Pokud se ale na hru podívám jako na samostatnou věc - něco jako přenesení světa Falloutu do moderního hávu -, musím říct, že je to hra velmi dobrá. Má svoje chyby a mnohdy až pozoruhodně "retardované" questy, ale pořád se jedná o velmi atmosférickou postapokalyptickou hru, která dnes prostě a jednoduše nemá konkurenty.
edit: Po dokončení hlavní linie u mě padá hodnocení nejméně o deset procent, neboť zakrývat naprosto nesouvislou grotesku na úrovni snímků Uwe Bolla několika - nutno uznat, že nádhernými - výbuchy, to prostě považuji za výsměch. Fakt, že musím vkročit do místnosti plné radiace a zemřít, když vedle mě stojí vůči radiaci imunní supermutant, mě donutil uvažovat, zda to není nějaký žert tvůrců, nebo snad skrytý odkaz bůhví na co. Očividně není. Doposud se mi nechce věřit, že to myslí vážně.
+18
  • PC 85
Ó ten kontroverzní Fallout3, toliko komunitou opovrhovaný, zbytkem velmi kladně příjímaný. Já, jakožto člověk Falloutem (i Oblivionem) nepolíbený, hodnotím F3 takto:

Příběh:
Vynikající. Svět po atomové válce si představuji jinak, ale každý máme svou vizi a tahle je více než výborná. Příběh si hráč může v mezích vytvářet a korigovat dle svého uvážení, a to považuji za obrovské plus. Důkazem toho je již narození se ve Vaultu a volba pohlaví-což mě mimořádně kladně překvapilo, prostě to bylo skvěle stylově udělané. Seznámení se s Vaultem, otcem, bojovým systémem, se světem. Jsou zde zvraty, nečekané situace a množství příběhových i nedůležitých postav. Postupem hry příběh začíná gradovat, spousty věcí se vyjasňují. Finále se dle mého povedlo na jedničku- umřel jsem.:-))

Bojový systém:
Nemám k němu výhrad, je to něco úplně nového (pro mně). Hrál jsem z 1st. pohledu a jsem rád, že F3 nezklouzl do prachsprosté střílečky (jako že je mám rád) a W.A.T.S. se prostě musel používat. Na začátku jsem se používání WATS vyhýbal, ale když jsem ze dvou metrů samopalem netrefil ani dvéře od chlíva, tak to prostě ani jinak nešlo. S perkem "Tajemný Cizinec" to už pak byla jízda. Ale to bylo až ke konci a tam se to opravdu hodilo, nepřátel mnoho a frenetičnost bojů nabývá na obrátkách. Animace občas zazlobila, když se kamera natočila jinam, ale o tom až níže. Toto považuji za velký klad hry, opět zvedám palec.

NPC:
Nemastné neslané. Zaprvé jsou použity asi 4 šablony typů postav=vousáč, mlaďoch, baba bloncka, baba bruneta. Málem bych zapomněl na 2 šablony dětské=holka, kluk.. Všichni se podobají, jako by byli zjedné rodiny a to ať jste kdekoliv na mapě. Jedině snad pan Burke do tohoto profilu nezapadá, čest vyjímkám. Rozhovory ploché, čtené z papíru, bez špetky intonace a vcítění se do "role". Jedině Otec v podání Liama Neesona exceluje, opět čest vyjímkám. To považuji za hrubou chybu, protože na tom je vlastně RPG založeno. Tj. na zajímavých lidech a bytostech, které v daném světě potkáváte a které ho určují a dávají vám motivaci do plnění questů, neboli hraní. Velice nepovedené a je to největší chyba Falloutu 3, to jej degraduje na průměrnou hru. A tohle jistě komunita nedokáže mody a záplatami nijak ovlivnit.

Questy:
Plytké. Samozřejmě mě jako hráče ovlivňuje NPC, který mi danou věc zadává, pokud je to nezáživná kopie nějaké kopie s nezáživným okopírovaným hlasem, tak bohužel se nepoženu nadšeně přes celou mapu, abych kopii kopie vyřídil danou věc. Kromě vyhození Megatuny do luftu mě nic pořádně nenadchlo, bohužel, elán se nedostavoval. Opět v tom vidím velkou hrubku, myslím že RPG na tom doslova stojí a padá.. Tady bohužel padá....

Nepřátelé:
No tady si nepřítele můžete udělat z koho chcete, takže myslím tím ty základní. Je jich poměrně dost, za jetužžšího bych považoval Rozparovače. Vyplenit jejich doupě mi zabralo hodně času....:-))) Jinak síla všech je vyvážená, byl jsem v tomto směru velmi spokojen..

AI:
No tak tady už to tak slavné neni. V postatě se to omezuje na to, že nepřítel buď přešlapuje na teritoriu 4x4 metry (roboti), nebo jde střemhlav po vás. Jak zvířata a mutanti, tak i lidé. Ikdyž bylo nepřátel více, taktika z jejich strany pražádná..Divné, o ničem, ale jak jsem říkal, není to FPShooter, takže to třeba k žánru patří. Chtělo to prostě víc modelů chování, prostě více inteligence... Škoda.

Pipboy:
Humpolácký, nepřehledný, pro PC uživatele nepřívětivý. Zde odkaz z konzolí, děkujeme... Funkcí mnoho, výborný nápad(který nepřipisuji Bethesdě). Chce to trochu cviku, aby se v tom člověk vyznal a vše dostal takříkajíc "do ruky". Prostě výborná věcička.

Svět:
Obrovský!! Tam kam člověk dohlédne, tam si může i dojít. Ani se neopakují lokace a nic podobného (krom dungeonů) . Všude pěkně po svých, to je prostě moje a hrozně mě to bavilo chodit po zdevastované krajině. Velké plus za tohle.. Míst k nalzení a prozkoumávání je nespočet, taky proto činí moje herní doba 60+ hodin (nevím přesně), což jsem u SP hry nikdy nezažil. Ani jsem nestihl objevit úplně vše, tak 20% jsem neprošel.

Levelování:
Super věc tohle vylepšování. Nemohl jsem se dočkat každého stupínku, abych si vylepšil postavu, schopnosti a perky. Leč mělo to být pozvolnější a zdlouhavější, Level cap 20 se dostaví příliš brzy, za některé splněné úkoly je až nesmyslně moc bodů. Nebo udělat Level cap 50, ale to řeší komunita, takže čert to vem.... Jinak super, bavilo mě to.

Zbraně:
Velké množství-pro mě až zbytečně velké... Jinak pár opravdu hezkých a účinných kousků, čekal bych ale trochu jiný design na post apo hru, spíš nějaký splácaný haluzový zbraně, ne jednoduše AKáčko. Účinky na začátku zoufalé, ale postupem se to lepší, což byl záměr a povedl se... Opět povedené..

Grafika:
Je velice hezká a dobře mi koresponduje s daným prostředím. Existují lepší špičky, ale i mnohem horší, já byl nad míru spokojen. Hra mi nepadala, po vypnutí NODu se neškubala, nic se nedočítalo, nic se nesekalo.. Prostě pohodička, akorát lesklé silnice v zaprášeném světě mi přišli divné, ale čert to vem, východy a západy slunce krása... no až na to fázované nebe, kde se přidává postupně světlost když svítá a naopak, ale to jen tak z hnidopišství..:-)) Ale animace postav je havárka, fakt na to jsem koukal jako blázen. Humus.

Fyzika:
Žádná...

Level design:
Jednou jsem vyslovil, že Fallout 3 aspiruje na první místo mého pomyslného žebříčku her v oblasti level designu, tudíž útočil na Stalkera. No v žádném případě ho nepokořil, možná se mu trochu přiblížil, ale to je asi tak všechno. Něco tomu prostě chybí, nevím co to je... Možná absence nějakých opravdu pikantních míst... no fakt nevím.. Jinak moc fajn, líbilo se mi všude, opravdu povedené.


Hudba a zvuky:
Vynikající hudební doprovod, zejména úvodní skladba, opravdu z rukou mistra. Hudba se mi oposlouchala někdy kolem 40. hodiny hraní, což je silný úzpěch. Jinak zvuky docela ploché, chtělo to trochu podbarvit a nabasovat. Opět moje hnidopišství.

Celkově:
Mohlo by se zdát z mého komentáře, že zápory převažují nad klady, ale celkový dojem mám velice kladný. Navzdory všem "mouchám" se mi Fallout hrál dobře, opravdu CELOU dobu jsem se stále bavil a nesetkal jsem se s vyloženě hluchým místem. U takto dlouhé hry je to až neuvěřitelné a obdivuhodné..Ocenil bych jen hutnější atmosféru, ale asi bych chtěl moc.





Pro: Příběh, grafika, délka, rozloha, množství míst, levelování, perky, Liam Neeson.

Proti: NPC, chabé questy od chabých NPC, eng. dabing,AI, nulová fyzika.

+12 +17 −5
  • PC 75
Fallout.... Když se tohle slovo řeklo zhruba před dvěma lety byl to kult. Dnes při vyslovení tohoto slova se většině z nás vybaví spíše rozpory, názory ano či ne a podobně.
Fallout 3... když jsem se dozvěděl, že na Falloutu 3 pracuje Bethesda, tak musím přiznat, že jsem nevěřil ve šťastný konec. Deset let čekat na něco, co se může během pár chvil otočit z neskutečného snu v noční můru.
Od dob, co jsem sledoval každý nový artwork na oficiálních stránkách uběhla náká doba a teď jsem, jako všichni z vás, dostal příležitost okusit post-nukleární svět na "vlastní kůži a oči".
Po ňákym tom tejdnu hraní/testování musím dojít k názoru, že Fallout 3 opravdu není špatná hra. Není to Fallout, jak ho známe, ale proboha uteklo deset let. Tak jak nám Bethesda ukazuje Fallout 3 je ještě dost přijatelné i přes to, že jsem si za těch deset let zasloužili mnohem a mnohem víc!... Jasně na šestym levelu vystřílím celej kapitol plnej mutantů (a prakticky nic kromě XP z nich nekápne), neni tu cestování po mapě jako ve starym Falloutu, inventář je zatraceně chudej a problematicky řešenej, animace postav neudělaly od dob oblivionu ani krůček ke zlepšení (o mimice obličejé nemá cenu mluvit), hra se odehrává na úplně jiných místech než předchozí díly ale i přesto je (kupodivu) z celé hry cítit, že se vývojáři snažili dát nám fandům starého Falloutu co nejvíc z něj.



Pro: Chytlavost, svět, řešení questů, strašně moc postav, snaha zachovat věci z předchozích dílu byť ořezané.

Proti: cestování po mapě, maximální level 20, obtížnost (snadnost), inventář, "oblivionský" rozhovory a animace, nemožnost zabíjet děti a získat tak perk vrah dětí. 8-)

+15
  • PC 65
Je to dobrá hra, pokud neberete v potaz, že je to pokračování Fallout.
Bohuzel ač koukám, že s tím většina lidí nesouhlasí, druhý odstavec Ebba situaci vystihuje uplně přesně. Ač jsem si přál vždy prohlédnout postapokalyptický svět "svýma očima" výsledek mi jen dokázal, že síla Falloutu je někde úplně jinde.

Pro: přeci jen ten 3D potěší, Tree dog radio

Proti: vše ostatní

-2 +7 −9
  • PC 80
Od Falloutu 3 jsem moc nečekal, neb oba díly TES mi přišly dost nemastné neslané a prostě jejich přístup ke hrám se mi nezdál jako to pravé ořechové pro Fallouta. Ale nakonec to překvapivě nezkurvili a FO3 je tak pro mě důstojným nástupcem série a patrně taky nejlepší hrou od Bethesdy kterou jsem hrál.

Atmosférou světa mi hodně připomíná Fallout 1. Hratelností z pochopitelných důvodů už tolik ne, což je asi hlavní důvod, proč dávám jen 80. First-Person realtime má prostě jiný feeling a tolik mě nebaví - když člověk musí někam dojít "vlastnoručně" tak tráví až moc času rutinou jménem chůze.

Pustina je vymodelovaná celkem pěkně a skrývá nemálo zajímavých lokací. Hlavní linie vás ale zavede jen do několika z nich a obtěžovat se průzkumem se mi při pěší chůzi dvakrát nechtělo,takže jsem spoustu lokací (např. i Tenypenny Tower nebo Underworld) vůbec nenavštívil. Hra je tedy svým způsobem dost rozlehlá, ale necítil jsem tolik potřebu prozkoumávat každý kout.

Questy mají více řešení a rozhovory jsou bohatší než ty Oblivionské a berou v úvahu vlastnosti postavy, ale na Fallout 2 nemají - není mezi nimi tolik souvislostí a často se nelze zabývat jejich pozadím po splnění. Takhle jsem nezjistil kdo je Andriod, protože jsem dědkovi dal kus nějakého šrotu. Stal jsem se díky tomu členem jakési organizace, ale prd z toho. Vůbec některé větve jsou tak trochu odfláknuté. Menší vedlejší questy se pak ani nezapisují do pipboye.

Hlavní příběhová linka není zlá, ale námět Water Purifieru mě nijak nezaujal - v žádném Falloutu, ani v tomhle, jsem neměl pocit, že by přeživší lidstvo nějak trpělo kvůli nedostatku vody, takže ta otcova posedlost tu blbost postavit mi přisla tak nějak trapná. Zájmy Enklávy na tom projektu byly pro změnu zajímavé. Co mě totálně dožralo byl konec, kdy se musím já nebo ta ženská obětovat. A podle všeho není jiná možnost. A to vedle mě stál ten supermutant co mi přines GECK. Pro něj by to patrně nepředstavovalo větší problém, ale néé on to "není jeho boj" nebo co. Taková debilní výmluva. I tak tam bylo víc než dost času zdrhnout.

Souboje baví, VATS funguje skvěle. Jen nechápu, proč má skill vliv na sílu střelných zbraní a třeba přesnost sniperky se ve VATS v potaz nebere. To samé lockpick a hackování - 4 úrovně - buď to jde, nebo nejde. Trapně odfláknuté.

Inventář není zrovna přehledný, uvítal bych ikonky místo názvů. Po nějaké době se člověk naučí obsah inventáře nazpaměť, takže to přestane vadit, ale ideální to vážně není. Příjemný je systém oprav skrz kombinaci dvou stejných/podobných věcí, jen mi přijde, že třeba takový Enclave PA a a Tesla Armor by mohly být vzájemně opravitelné.

Level cap 20 je... hm... no věřím, že někomu, kdo hodlá prozkoumat každý kout mapy, zdaleka stačit nebude, já dohrál hru tuším na levelu 15. Po konci nelze pokračovat v hraní, což docela zamrzí. Prý aby se hráč do toho konce víc vcítil, či co. Blbost.

I když ještě nevyšly oficiální nástroje, na internetu už jsou k nalezení desítky modů. Já využil dva - menší písmo na interface (které je nesmyslně veliké, takže v rozhovorech jsou bez scrolování vidět tři možnosti) a vylepšení/odstranění negativních efektů z Power Armors.

Hudba občas sedí, občas vážně připomíná soundtrack Oblivionu. Docela špatná je mimika postav, hlavně v oblasti očí. Hodně potěší humor, kterého je ve hře dost - milý a černý.

Celkově vzato, bavil jsem se. Fallout 3 je opravdu Fallout, nesrovnalosti v reáliích snad ani nestojí za zmínku. Questy jsou nápadité a jejich řešení variabilní. Ne tolik jako v FO2, ale srovnání s FO1 bych se vůbec nebál. Atmosféra též hodně připomíná FO1, i když nebudu popírat, že pár maličkostí připomíná Oblivion. Mě ale pro fallout přece jen víc vyhovuje ono 2D iso, kde se víc zabývám tím důležitým, což je asi hlavní důvod, proč dávám "jen" 80. Rozhodoval jsem se mezi 80 a 85 už od Megatonu (btw úvod ve vaultu je dost žůžo), ale nic dál ve hře mě nepřesvědčilo posunout tohle hodnocení nahoru. Nebo dolů. Nakonec tedy dávám velmi dobrých 80, možná to s odstupem změním na 85.

Pro: afmosféra, humor, vats, systém oprav, modifikace, rozsáhlost, nezkurvili Fallout

Proti: mimika postav, inventář, Todd Howard, páčení a hackování, mizerný a definitivní konec, fist-person perspektiva mě osobně nevyhovuje tolik jako 2D iso, FO2 byl holt lepší :)

+30 +32 −2
  • PC 75
Tak jak to dopadne, když licenci na jednu z nejlepších her, dostane do rukou partička z Bethesdy? Jako když banda psychopatů vtrhne do vašeho perfektně nadesignovaného bytu a začne vám ničit věci, tahat tam svoje krámy, různě přesouvat nábytek a sem tam něco pomazávat svými výkaly. Takové jsou pocity z Fallotu 3 jako z pokračování prvních dvou dílů. A jaké jsou pocity z Falloutu 3 jako z obyčejné hry? Celá hra stojí na opravdu povedeném prozkoumávání světa a soubojích. Ten zbytek jako zábavné questy a zajímavé postavy prostě Bethesda neumí.
+12 +17 −5
  • PC 90
Fallout 3 je hra, na níž jsem čekal 10 let. Původní Fallout jsem si zamiloval ještě než u nás vůbec vyšel u Levelu, v angličtině, kdy jsem skoro ničemu nerozuměl. S vydáním české verze se moje obsese touhle sérií ještě prohloubila a hraju je cca jednou do roka od data vydání. Když Bethesda oznámila Fallout 3, byl jsem v euforii. Po fiasku s Van Burenem jsem už na trojku rezignoval...

No, a teď je Fallout 3 tady. Je to jiná hra než předchozí díly ? Co se "gameplay mechanics" týče, ano, je to úplně jiná hra.Místo izometrického pohledu "boha" a ovládání pouze pomocí myši se rozhodla Bethesda použít jejich oblíbený first/third person pohled, a udělat hru osobnější a immersivnější než byli její předchůdci.Zde je tedy rozdíl maximální.

Co se ale náplně samotného gameplaye týče, je to pořád starej dobrej Fallout.Stále jde o to, jít kamkoliv, dělat cokoliv a přitom rozhodovat jak co udělám, jak který quest splním, zda se budu chovat jako svatoušek, hajzl nebo člověk vychcanej jak díra do sněhu, ale v jádru dobrej (nebo zlej).Já nemám problém se změnou perspektivy, spíš naopak - už když jsem Fallout v roce 97 hrál poprvé, chtěl jsem si ten svět prohlédnout z vlastních očí - tehdy se mi ale ani nesnilo o tom, kam to nakonec technologie dotáhne. Takže procházení se zničenou pustinou, její prozkoumávání, kdy jdu, vidím v dálce nějakou budovu, přijdu k ní a hele, továrna na Corvegy...krásnej pocit.

Strávil jsem ve Falloutu 3 celkem 45 hodin perfektní zábavy, a pak přestal.Bez dohrání hlavní linie, s prozkoumanou sotva polovinou světa. Proč? Bethesda zase nezvládla vybalancování vývoje postavy. Dosáhl jsem totiž max. 20 levelu, plus jsem ve stejnou dobu získal nejsilnější brnění ve hře a jednu z nejlepších zbraní. A když jsem nesmrtelnej, plus už za questy nezískávám odměnu v podobě XP, zábava se podstatně zmenšuje...

Takže, ač je Fallout 3 úžasná a pro mě osobně téměř dokonalá hra (prkotiny jako animace nebo místy špatně napsaný dialogy mě nerozházej), tenhle jeden problém (příliš rychlé získávání zkušeností) způsobil, že hru ukládám do šuplíku a dám si jí znovu tak za rok (spolu s předchozími díly), až bude venku nějaký pořádný rebalance mod (pohled na fallout3nexus je příjemnej, mody vznikaj už teď...takže to možná bude dřív než za rok, pokud bude čas).

Pro: Atmosféra, svoboda, design, VATS mě (proti očekáváním) stále neomrzelo, změna perspektivy

Proti: Nevybalancovanost XP a dosáhnutí level capu příliš rychle, chybějící animace pro diagonální pohyb : )), místy dialogy

+40 +44 −4
  • PC 90
Předem bych vás chtěl vyvarovat se srovnáváním se staršíma dílama. Ano, je to nástupce, ale od úplně jiných lidí a tak se to holt i jinak hraje. Jistě, dají se najít nějaké styčné body, ale zas tolik jich není. Toho se ostatně týká moje první výtka, asi si někdo myslel, že traity jsou přežitek a tak je prostě málo bodů pro SPECIAL. Dá se to dohnat perkama, ale to rozhodně není ideální. Ty se dávají za každou úroveň a člověku tak trochu přijde, že ztrácí na vyjímečnosti (ano většina perků je ze starších falloutů, ale hodně jich je úplně změněných). Někomu může vadit level cap 20, každopádně já to dohrál na 17tce, tak mi to bylo celkem jedno.

Co je však kladem hry je nádherná pustina, Wasteland nešel udělat líp. Viděl jsem pár výtek, že tam je defacto jen jedno normální město. Tohle osobně beru jako plus, protože žádná lokace není stejná, každá je svým způsobem originální (některé až moc:) a průzkum nezačne nudit. Trošku mě štvalo snad jen časté cestování kanálama, kdy jsem měl chvílemi pocit, že hraju Hellgate. Questy jsou (alespoň později) zajímavé a příběh dostane od určité chvíle ohromný spád. Trošku mě přijdou odfláklé hovory s NPC, jednak se z nich většinou vytratil humor a taky se stává, že máte sice 3 možnosti reakce, ale na každou vám odpoví stejně.

Soubojový systém mi vyhovuje, už zdaleka nejste tak bezbranní, pokud dojdou body, za to se však krutě platí tím, že nepřátelům prakticky nejde utéct (jsou vždy rychlejší) a mají nekonečné zásobníky. To mě na soubojích trhalo žíly nejvíc, pokud vás zmerčí mutant s minigunem, tak začne střílet a bude pálit klidně i půl hodiny, dokud ho nezabijete nebo se neztratíte z dohledu. Je pak k hráči trochu nefér, že u jeho mrtvoly najde třeba jen 40 nábojů, což vystřílí za pár sekund. Taky sem si zde všiml jednoho blbého bugu. Pokud je vaše postavička příliš blízko rohu nebo nepřítele, tak se občas stane, že vykropí celej zásobník do zdi a nebo protivníkovi přes rameno.

U mě stojí v hodnocení her na prvním místě atmosféra a ta zde chvílemi přímo kapala. Umí vtáhnou do sebe, pokud ji však budete neustále srovnávat s jedničkou a dvojkou, tak se vám to podaří jen těžko. Zkuste ji, nechejte se pohltit a budete odměněni pořádnou porcí zábavy bez vážnějších chyb.

Pro: Lokace, gradace příběhu, volnost

Proti: Chybky v soubojích, nesnese srovnání s prvním a druhým dílem

+17 +19 −2
  • PC 40
Securom & DRM sucast software.

Level cap sa dosiahne po priblizne 20 hodinach hrania. Main quest ma level scaling tak ako v oblivione. Pocas hrania som nemal pocit, ze hram post-apocalypticky svet Fallout, ale skor Oblivion s puskami. Bethesda prebalila temne vyspele sci-fi RPG do konzolovej h(s)racky pre deti.

Fallout 3 ma omnoho blizsie k FPS zanru ako k RPG. Drviva vacsina gameplay-u je pobehovanie sem a tam, a strielanie po monstrach. Este aj to strielanie je robene klasickym aimom aky pozname z FPS. Ak toto ma byt smer akym sa do buducnosti bude uberat uz takmer mrtvy RPG zaner, tak to radsej zacnem hravat adventury.

Proti: level scaling, cap level 20, grafika, theme park, suboj

-16 +29 −45