Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Falcon A.T.

Falcon 2

září 1988
65
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Druhý díl série Falcon je v podstatě pouze vylepšenou verzí prvního dílu. Obsahem je stejných dvanáct misí. Vylepšena byla především grafika, která nyní podporuje režim EGA v rozlišení 640x200 a vzhledem k technologii ditheringu až 64 barev. Díky tomu je hlavně kokpit letadla výrazně detailnější. Přibyla také možnost externího pohledu na letadlo. Vylepšen byl také multiplayer. Novým obsahem je pouze nepřátelská stíhačka MiG-29.


Poslední diskuzní příspěvek

@ZephyrCZ (02.09.2020 21:05): pokud chceš ušetřit tak si kup Thrustmaster T.Flight Stick X (klasické potenciometry), za příplatek lze ale koupit Thrustmaster T-FLIGHT HOTAS ONE (stále obyč. potenciometry), nebo lépe Thrustmaster T.16000M (s HAL senzory).

Když budeš mít štěstí a létáš občas, nejspíš Ti joystick s klasickými potenciometry vydrží dlouho. Já měl kdysi několik joysticků s potenciometry, a obzvláště Genius F-22/23, měli tendenci odcházet. Později jsem všechny vyměnil za MS Sidewinder Precision 2 (HAL senzory) a ten mi od roku 2000 funguje dodnes.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Letecké simulátory nikdy nebyly můj žánr a tohle je první hra do které jsem se mimo vesmírné lety ponořil. Vzhledem k obtížnosti a zastaralosti asi nešlo o nejšťastnější volbu, ale rozhodně nelituji času s Falconem stráveného. Hra má dostatek variant obtížnosti a první z dvanácti misí je o střelbě na cvičné cíle. Měl jsem tak možnost si na letadlo trochu zvyknout. Namapování a nastavení správné citlivosti joysticku v DosBoxu chce trochu laborování, ale poté se již hraje slušně. Zvládnout první dvě nejjednodušší mise mi trvalo více než dvě hodiny, ale stálo to za to. V dalších misích není při nižší obtížnosti nic záludného. Nejvíce jsem měl problémy s orientací. Grafika vypadá na začátku hezky, kokpit je na svou dobu pěkný, ale v letu je terén silně nepřehledný. I během soubojů jsem měl do konce problémy s orientací. Najít cíl mise by bez mapy nebylo možné.

Cíle jsou pěkně různorodé od ničení nepřátelských stíhaček po likvidaci letišť a mostů. Zkoušel jsem všech dvanáct misí, ale všechny jsem nezvládl dokončit. Celá hra se odehrává na jedné mapě a cíle jsou v různých sektorech. Mise také částečně navazují, nepřítel třeba opraví již zničený most. Pocit z živého bojiště tak není vůbec špatný. Ani teď nemám pocit, že bych se sžil s letovým modelem. Ať už je to stářím hry nebo její náročností, na mě je to zatím příliš. Překvapilo mě, že je jednodušší přistát než sestřelit nepřátelský MiG, ale v tom je Falcon asi výjimka. Na nejtěžší obtížnost by to asi bylo jiné, ale to je mimo mé schopnosti. Falcon nabízí atmosférické a poutavé létání, ovšem není to hra pro každého. Jsem rád, že jsem si na vlastní kůži zažil tuto legendární hru, ale k ještě starším leteckým simulátorům se už vracet neplánuji.
+16