Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Hru musim hodnotit hodně pozitivně. Vývojáři hru pojali spíše jako film a musím uznat že se jim to povedlo skvěle. Hra utíká svižně, netrpí na záseky, dialogy a hudba kterou pro hru složili je naprostá trefa do černého. Krásně umí podpořit ponurou atmosféru. Navíc stereotypní hratelnost, kterou by se dalo očekávat uměli zredukovat takřka na minimum. Od stealth akce, boxování, hraní basketu, střílení na střelnici, zápasení, hledání důkazů, útěk, každou chvíli něco jiného i dialogy jsou udělány velice dobře. Nehrajete stále za stejnou postavu ale i za postavy které jsou v podstatě proti vám. Je jen škoda, že občas jsou minihry příliš zdlouhavé a zbytečné. Konec se může zdát i trochu chaotický a ne příliš trefný ale to už je jen spekulace. I přes to že hra má svá léta, tak ji hodně doporučuji.

Pro: poutavý příběh, svižnost, atmosféra, hudba

Proti: zlouhavé minihry

+16 +18 −2
  • PC 90
Zezačátku neskutečně strhující záležitost, kombinující hru s filmem.Nádherná hudba, a skvělá atmosféra vtáhne hráče do děje jak máloco jiného - jenže, Quantic Dreams nějak neutáhli příběh, a ke konci se to opět zvrhlo v jakousi záchranu světa..či co.Což je škoda.Ale i tak tomu dávám 90, protože se prostě jedná o nevšední, originální záležitost, která mě bavila od začátku do konce.Jen škoda toho zpackaného příběhu.

Pro: Atmosféra, hudba, charaktery..

Proti: Ke konci příběh, časté mačkání šipek a tudíž nemožnost si pořádně vychutnat skvělé animace (kdo hrál, ví).

+14 +15 −1
  • PC 85
S Fahrenheitem jsem se poprvé setkal tuším na PS2, kdy se mi dostalo do ruky demo, které bylo přiloženo u časopisu OSP2, který jsem občas kupoval. Pamatuji si jen, že bylo velice krátké a já jsem si tenkrát hodně dlouho nevěděl rady s jeho ovládáním. Po několika letech jsem Fahrenheit objevil jako přílohu u Levelu, nebo Score a tak jsem si řekl, že to tedy zkusím.

Hned na začátek musím podotknout, že rozhodně nelituji. "Historie" se ale přece jen nakonec opakovala a já si opět nevěděl rady s ovládáním, tak jsem si chtě, nechtě musel spustit tutorial, abych se poučil. Ihned na začátku tutoriálu mne překvapilo jeho podání a zpracování, jelikož vás tutoriálem provází samotný tvůrce hry (samozřejmě v "kreslené" podobě). Ihned po tutoriálu jsem se tedy vrhl na první kapitolu.

Hra mne po pár minutách velice překvapila svou atmosférou a já měl pocit, že si ná svém počítači v podstatě hraji film. Toto vše bylo doprovázeno skvělou hudbou, dobře propracovanými dialogy, dabingem a solidní grafikou.

Abych zde ale jen nechválil, tak snad jedinou věcí, která mi vadila a byla zde již zmíněna byly otravné a hlavně ze začátku dost složité minihry, ve kterých musíte mačkat směrové klávesy a číslice (respektive "jen" 2,4,6,8).

Pro: Filmovost, atmosféra, hudba, dabing

Proti: Minihry

+14
  • PC --
Hrána necenzurovaná verze.

Toto je hra, u které se těžko píše krátký komentář. Víceméně je tu již skoro vše napsáno jinými, ale tentokrát mám potřebu napsat komentář za sebe. Krátce mohu pouze na úvod poznamenat, že jsem s tímto kouskem nespokojen a důvody k nespokojenosti jsou dva.
Odkaz na tuto hru by měl znít http://www.csfd.cz/film/6172-Fahrenheit a hodnocení by se pohybovalo kolem dvou hvězdiček.
Ale přesto mě to láká hrát znovu, protože se hráč do příběhu snadno ponoří, hezky se na to kouká, relativně volné ovládání je lákavé a celkově to tak pomalu plyne, není to frustrující a je to skutečně spíš jako užít si film než snažit se ve hře.

Hru jsem si sehnal poté, co jsem si tu o ní přečetl. První komentáře psaly o skvělé atmosféře interaktivního filmu.
Skvělá atmosféra odpovídá první části. Bohužel druhá polovina příběh sráží. Také jako ve filmu jsou hlavní postavy přibližovány pomocí jejich soukromého života, který je pro příběh samotný nevýznamný. Herní doba je zhruba devět hodin. Přesto je hra svým způsobem zajímavá, takže člověk u ní vydrží. Opravdová pachuť zůstane v ústech až po posledních minutách.
A, bohužel, i ten interaktivní film je vlastně mínus. Samotná hra se omezuje na chození, zlepšování duševní pohody (Nevyužitá funkce. Pokud pohoda klesne na nulu, hra končí. Jde o duševní zhroucení jedince. Ale jinak to během hry nemá žádný vliv. Jedině na samotného hráče, který se pokouší své postavě drobnými činnostmi zlepšit náladu.), ovládání dialogů a hraní Simon říká. Vzhledem k tomu, že se tvůrci soustředili zejména na příběh, není to kdovíjaká adventura. Hráč ovlivňuje pouze drobnosti, kterými nic nezkazí. Neposoudím jak velký má vliv rozhodování, osobně soudím, že malý. Na to se ještě zeptám v diskuzi. Zde je na místě srovnání s The Walking Dead - Episode 1: A New Day, kterážto série mě nadchla. TWD nabízí ještě menší prostor k pohybu a je tam výrazně méně interakcí, které nějak ovlivní následující situaci. Ale TWD má bravurně zvládnuté dialogy. Stejně jako u Fahrenheita i u TWD se rozhodujete, co řeknete, ale u TWD to něco ovlivní. Sice ne samotný příběh, ale vykreslení postavy a vztahy s ostatními postavami. To také vyústí v jiné chování postav. Takové, které sice neovlivní příběh, ale drobné změny nastanou. A hlavně TWD má doopravdy skvělý příběh.

Pokud jde o žánr, mohla by to být i arkáda s největším a nejlepším příběhem mezi arkádami. Nebo RPG bez řízeného vylepšování.

Dobré je, že postavy jsou sympatické a Carla je děsně sexy. (A nahá. Vlastně nahé jsou tam ještě další dvě ženy a vidět je vše.) A když jsem se v diskuzi dočetl, že mohu postavu ovládat při sexu, musím si tu část zahrát znovu.

Ovládání je nezvyklé a trvá, než si člověk zvykne. Rozhodně je nutné zahrát si tutoriál.
Chůze - myší i klávesami byl pohyb neohrabaný.
Kamera - občas byl problém se zorientovat.
Rozhovor - odpovědi se vybírají tahem myši a na odpověď je omezené množství času. Takže bylo trochu hektické přečíst si možné odpovědi (nejvýše čtyři), pochopit, co vlastně znamenají (někdy to nejde a teprve až vyberete možnost, tak zjistíte, o čem se mluví), rozhodnout se a udělat správně tah myší. Navíc mi poněkud vadilo, že i když byl dostatek času, nemohl jsem se druhé postavy zeptat na vše, nač jsem mohl. Tím pádem jsem někdy odešel, aniž bych cokoliv zjistil. A pokud jsem zemřel a opakoval úsek, nemohl jsem přeskočit dialogy.
Minihry - rozhovory a souboje využívaly výše zmíněného Simona. Zajímavý způsob, který se mi líbil. Ovšem někdy jsem udělal pár chyb a uznalo mi to jako správné, někdy jsem udělal jednu malou chybu a přišel jsem o život. Je možné při té minihře použít myš, ale to je nepoužitelné řešení. Mějte obě ruce na klávesnici. Zpočátku s tím bude problém, proto je dobré využít tréninku boxu ve hře, kdy si můžete reflexy natrénovat. Ovládací prvky mi nepřekážely ve výhledu. Nesmíte se na ně plně soustředit. Sledujte obraz (až si zvyknete na ovládání), co máte stisknout uvidíte stejně. Problém je, pokud při tom ještě máte číst titulky, ale i to se dá zvládnout. Ovšem je třeba být připravený okamžitě připravit prsty na klávesnici (v případě rozhovorů na myš). Hra upozorní na blížící se akci, ale nedává čas se předtím protáhnout.

Zákysy nehrozí. Kolem postavy není příliš interaktivních míst, takže se rychle najde něco, co hráče posune dál.

Hra jde dobře dohrát na nejvyšší obtížnost. Pokud dojde na souboj, který se vám nedaří, snižte si obtížnost.

Během hry hrajete za více postav, ale nečiní to problém, že hrajete za vraha i za policistu zároveň. Jediný menší problém je, když se ti dva potkají a nejste si jistí, za koho zrovna hrajete (při konverzaci).

Hudba, grafika, vymodelování postav, jejich pohybů a obličejů - na jedničku. Přímo ve hře jsou i bonusová videa o tom, jak se natáčelo.

Sice se mi to celkově nelíbilo, ale stále mne to táhne zpět. Hlavně zkoušet jiné možnosti, jak co udělat. Ale dost tam překáží nemožnost přeskakování cutscén, které vlastně tvoří celou hru.

Pro: Atmosféra, různé možnosti chování, zpracování, pocit lákavosti

Proti: Je to spíše film než hra, příběh je špatný => neobstojí to jako hra ani jako film; na The Walking Dead je vidět, že stejný typ hry může fungovat lépe

+14
  • PC 70
Interaktivní film, určitě. Cca. první polovina hry je geniální, příběh, atmosféra, hra je plná detailů, věci každodenního života, které dělat můžete, ale nemusíte, dokonalost. Druhá polovina hry - příběh začně být divný. Propracovanost, detailost mizí - autoři už evidentně neměli čas. Ovládání během akčních scén je zvláštní, konzolové, ale nenapadá mě lepší řešení při zachování efektnosti.

Pro: první polovina hry

Proti: druhá polovina hry

+11
  • PC 40
Ze začátku se to na vás tváří jako velice originální a skoro revoluční dílo. Zajímavý příběh, možnost volby, jiný způsob ovládání. Ale pak zákeřně přiskotačí několik fantasmagorických dějových zvratů a hru vám naprosto znechutí. A to se nedělá.
+10 +13 −3
  • PC 90
Hra Fahrenheit by se bez okolků dala označit za takové "udělej si sám", jelikož jen na vás záleží, jakým směrem se bude hra dále ubírat. Tento revoluční počin v žánru adventur byl velice příjemným překvapením a dodával tak hře výtečnou filmovou atmosféru, která se držela příběhu až do jeho úplného konce. Dále je třeba brát v potaz zajímavé ovládání a možnost ukončit hru několika možnými způsoby v závislosti na vašem počínání.

Fahrenheit jsem si velice užil a jen doufám, že takovýchto originálních her bude jen a jen přibývat.

Pro: Možnosti v rozhodování. Více možných konců. Napínavý a gradující příběh. Celkové zpracování.

Proti: Někdy flustrující akční minihry. Ovládání má své mouchy. Grafika nesedne každému.

+7
  • PC 90
Dal bych 95% nebýt těchto aspektů: -příliš krátké na to, jak mě to nehorázně vtáhlo - pamatuji si, že jsem tenkrát byl se psem a nemyslel na nic jiného.
-drůhou půlku příběhu nemohli víc po**at...

Ovšem jasné klady - charaktery postav, možnost volby prakticky furt, sex ovládaný myší (:-D), docela efektní způsob "soubojů"...a navíc první hodiny dokalný příběh.

Škoda že si asi nikdy nezahraju Heay rain :-(

Pro: originalita a inovace, animace obličejů, strhující naprosto všechno

Proti: druhá polovina hry, délka, že postava patologa a šílence je stejně dabovaná i stejně vypadá

+7 +10 −3
  • PC 80
Někdy člověk ví přesně co napíše do komentáře, někdy lehce zapřemýšlí o čem bude psát, no někdy jen tak píše a něco s toho vznikne, popis hry, recenze, část hry, zajímavosti z hraní nebo nějáký specifický bod hry. Pak je poslední varianta, že vůbec neví a to je přesně můj problém u hry Fahrenheit.
Přemýšlím a přemýšlím a stále nic .

Stále nic.

Už... ne stále nic.

Nene, tohle nemá cenu, jen si propůjčí světově známou větu:
"I na dnešní rok velmi dobrá hra"

Verdikt: V profilu Fahrenheita myslím, že je řečeno úplně vše, možná až moc. Možná budou někomu dělat problémy mačkací pasáže a k tomu číst titulky ale dá se to, obzvlášť na gamepadu. Škoda, že hra má lepší začátek než konec ale i tak Fahrenheit stojí za zahrání, už jen kvůli atmosféře!! 80%

Pro: Atmosféra, Hudba, Trojce postav, Carla - je kočka.

Proti: Minulost.

+5 +19 −14
  • PC 95
Pro me byla tato hra obrovske oziveni herniho prumyslu. Bohuzel mi pripada, ze upadla v zapomneni. Od zacatku az do konce hry se s ni proste szijete. Kombinace uprchlika a detektivu dela vybornou hratelnost se zajimavym ovladanim a skvelym pribehem. Vetsina situaci ve hre jde vyresit ruzne, diky cemuz muzeme dojit k vice koncum. Aby hra nespadla do stereotypu ci nudy, se stara rychly spad hry, ktery je dan nutnosti rychleho rozhodovani (ala jako v zivote). Bohuzel hra u hracu tolik neuspela a upadla v zapomneni a tim i nadeje na pokracovani...

Pro: hratelnost, ovladani, pribeh, delka, znovuhratelnost, atmosfera, mysteriozni

Proti: grafika, konzolove mini-hry se na PC nehodi

+4 +7 −3
  • PC 95
Jedná ze nejoriginálnějších a podle mého názoru také nejlepších her herní historie. Hra dává frázi "interaktivní film" úplně nový význam. Výborně napsaný příběh, který z první scénou chytne a nepustí až do závěrečných titulků, uvěřitelné postavy a hratelnost vypiplaná do detailu.

Pro: příběh, atmosféra, originalita, postavy, hudba, herní doba

Proti: lehká obtížnost

+4 +7 −3
  • PC 50
Začátek fantastický, postupně degradující hratelnost. Akční mezihry jsou otravující, někdy zbytečné scény, příběh je fraška. Originální systém ovládání, bohužel nepříliš povedený. Veliké zklamání.
-2 +11 −13