Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (17.12.2022 17:33): Rádo se stalo. :-)
Případně kdyby si měl i tu 2018, když ji rozdával Humble, tak je to také výborná hra. Jen člověk musí oželet ty přestupy ostatních jezdců a F2. Jinak je to ale taky velice soldiní titul. Navíc jako jediná je u přeprodávačů lacino k dostání. Třeba takový Key4You ji má ještě za 140 Kč. Případně 2020 byla pár roků zpátky v Humble Choise, tak možná ji má někdo tady ještě nevybranou.

F1 jely, minimálně v éře před EA, iterativní vývoj. Po troškách vylepšovali a ladili každičký díl. Takže většinu času nebyly krokem vedle.
@Red (17.12.2022 11:43):  Gratulace k dokončené sezóně!

Nicméně vybrat si 2015 jako první formulu po letech, není úplně nejlepší volba. Vlastně je obecně považovaná za druhý nejslabší díl od Codemastrů (hned po 2014). Ale chápu, že je to nejspíš tím jak se rozdávala zdarma.

Kdybys však měl hlad po dalších formulích a chtěl zkusit i jinou hru, tak mohu doporučit hned následující F1 2016 a po ní pak F1 2020.

F1 2016 vrací kariérní režim a je to ten nejvíc imerzivní, který kdy série měla. Přidej k tomu ještě výzkum a vývoj formule, kdy na trénincích plněním různých úkolů získáváš výzkumné body, systém rivality s týmovým kolegou a máš krásnou rozlučku s první generací hybridních formulí.

F1 2020 bych zase doporučil jako ultimátní balíček sbírající vylepšení všech předchozích dílů. Nová sada technických regulí, takže formule se oproti 2016 chovají a ovládají zase jinak. Samotná kariéra už je takové závodní mini RPG. Ta vychází z 2016 a je nyní rozšířena o mnoho novinek. Zde malý výčet plus ročník uvedení:
- možnost startu kariéry v juniorské F2 a kompletní sezóna F2 2019 (2020)
- nový vývojového pavouka od motoru, aerodynamiky přes šasi a spolehlivost (2017)
- změny technických regulí povolující nebo zakazující některá vylepšení uprostřed nebo mezi sezónami, což dokáže řádně zamíchat pořadím týmů (2018)
- během sezóny chodí pozvánky na volitelné exhibiční akce a závody ve starých formulích od 80.-2010 (2017)
- vyjednávání dalšího angažmá (2018)
- novináři a tisk (2018)
- možnost přestupů AI jezdců mezi týmy (2019)

Plus kromě klasické kariéry je zde i fantasy kariéra My Team, kde si založíte vlastní 11. tým a působíte jako majitel/jezdec č.1. Takový lehce manažerský mód, kde kromě klasického závodění ještě řešíte budování týmu/zázemí, shánění sponzorů, dodavatelů motoru a taky jezdecké dvojky.

Novější díly už bych nedoporučoval, protože i když 2021 přinesla co-op kampaň a i příběhový mód, tak byla značně zabugovaná, jízdní model značně nepředvídatelný a kompletně odebrali retro formule. No a 22 je též neskutečně zabugovaná a navíc už silně najíždí na vlnu mikrotransakcí a hodně divného F1 Life, což je něco jako hodně chabý pokus o luxusní život Test Drive Unlimited. Čti způsob jak vytřískat další prachy.

Horší už je to bohužel s dostupností těchto her. EA už zaťalo drápy a po vzoru svých sportovních her stáhla z obchodů všechny předchozí hry. A zajímavé, že do té doby nebyl problém furt prodávat i F1 2012. Aktuálně oficiálně dostupné jsou jenom 2020-2022 a všechny dřívější už jenom od překupníků s klíčemi. Jiný než nejaktuálnější ročník už vůbec nechodí do slev, takže na PC jedině za plnou cenu nebo někde sehnat ještě neprodanou krabicovku (mě se takhle třeba povedlo sehnat kompletku F1 2020). Na konzolích je situace růžovější, tam seženeš veškeré hry v krabicovkách za pár stovek. ;-)
Tak sezona dojetá. Viděl jsem poprvé crash počítače, asi se piloti RB nějak nepohodli a chtěli si v posledním závodě vyřídit účty. Ten Sauber s kouřícím zadkem jsem já:) Pro zájemce jsem uploadnul i zbylé závody po Rusku, popravdě není o co stát. Prostě jsem si chtěl zkusit po letech modernější formule než GP, neumím přidávat postupně plyn, špatně řadím, nedržím stopu a adekvátní rychlost, zatáčím trhavě, za každej závod bych byl za 3-4 věci diskvalifikován. Rusko bylo moje jediné podium v sezoně.

Ještě jsem zkoušel MP, no nikdo tam nebyl.

@Rapier (05.12.2022 21:52): Gamepad.
@Red (05.12.2022 21:11): tohle jsem třeba já nezneužíval, když jsem hrával Grand Prix 2 . Tam totiž po startu u zatáčky všichni až přiliš brzdili a nebyl problém předjet klidně 10 vozů. Takže jsem jako Mirek Dušín hrál fér a začal závodit až po první zatáčce :)
Díky za zpětnou vazbu:)
Ano na pět kol, je to nejnižší možná.
Ano 0:13 prasák 1; 1:10 prásák 2; 5:30 prasák 3 a 6:30 prasák 4.
Já normálně v kvalifikaci končím ve druhé polovině startovacího pole... normálně jezdím jako jehně...ale tady jsem ucítil právě příležitost dát Grosjeana https://prnt.sc/0IslOl3X4Aic

Jinak možná ještě něco nahraju z kokpitu... abyste viděli jak skvěle řadím a zatáčím... nebo radši ne:D
@Red (05.12.2022 19:46): Rychle jsem to proklikal. Kdybych to bral jako skutečné závody, tak bys zasloužil hroznou bídu :) Ten začátek skoro "na Grosjeana" ale dělají všichni, vyjíždění za čáry mimo trať asi ve hře taky nikoho nevzruší. Gratulace k úspěchu. To byl závod na 5 kol?
Příště bych to asi raději viděl z vlastního pohledu nebo zpoza formule. Ty "televizní" kamery mi nějak nevyhovují.
Tak můj největší úspěch v sezoně! Velká cena Ruska, uploadnul jsem video.
V prvním kole jsem na prasáka z 8.místa (nejlíp zajetá kvalifikace v sezoně) dostal do čela a sejmul oba drzé Mercedesy. Díky tomu jsem zablokoval pole a získal klíčový náskok. V polovině jako vždycky mi došly pneumatiky a moje formule začala driftovat. Ale díky kriminálnímu blokování mě předjeli jen dva. Takže podium.
Hned potom mě za pokus o vraždu odvezla policie a už jsem nasazenej na Ukrajině.
Ach jo. Jsem si říkal, proč na mý formuli furt bliká červený světlo když u ostatních formulí ne. Tak jsem hledal na internetu co to přesně je a výsledek mě nepotěšil: "The second purpose of the flashing red light is actually to serve as a warning for when the car is going a bit slower than normal, but not because of braking." :D
Tak s povypínanými asisenty je to (překvapivě) mnohem zábavnější. Zkrotit formuli se mi nedaří a protivníci pro to nemají pochopení. Škoda, že jsem nezjistil jak uložit ve hře záznam, co to můj Maldonaldo vyváděl v Singapuru (3.místo), bylo na kriminál.
@Kwoky (20.10.2022 00:12): Díky za info. Teď jsem vyhrál, ale nic jsem nevykoumal. Mám podezření, že to bylo asi i deštěm v předchozích závodech. V nastavení tlačítek jsem našel jenom zapnutí vypnutí nějakého systému DRS na Y. Ještě je to možná tím že jsem v sezoně 2014 a ne 2015. Tak či onak Maldonado při stisknutí nic nedělá. Dojedu easy sezonu a zkusím potom medium a 2015.
@Red (19.10.2022 21:34): Během jízdy můžeš přepínat mezi třemi režimy motoru - Rich, Standard a Lean. Ty určují spotřebu paliva. Čím větší spotřeba, tím taky o něco vyšší výkon. Nejde ale jet celý závod na Rich, to by ti vycucalo nádrž do sucha. Když pojedeš zbytečně dlouho na Lean, dovezeš do cíle zbytek paliva a tedy zbytečnou zátěž.
Režimy doporučuji přepínat na rovinkách, kdy na to máš trochu čas.

O = option (měkčí varianta), P = prime (tvrdší varianta). Optiony se zahřejí na optimum v podstatě hned, Primům to trvá tak jedno kolo (první kolo je potřeba jet trochu opatrněji). Optiony se rychle opotřebují, ale jsou přilnavější (rychlejší v zatáčkách), Primy vydrží mnohem déle a jsou o kousek pomalejší.

Obecně bych řekl - mrkni se do nastavení ovládání, co tam je za možnosti.
@Kwoky (19.10.2022 21:28): No a jak se plýtvá palivem? Tady funguje nějakej ten "booster"? Tým mi nějak sám říká že mi něco na "dr" vypnul nebo zapnul, popravdě nejsem sto v tom napětí se soustředit co přesně v angličtině říkají. Na začátku závodu mám nějakou týmovou strategii, ale nějak ji nedokažu změnit (možná kvůli tomu že mám easy obtížnost?). První pneumatiky jsou "0" a potom je "P".
@Red (19.10.2022 21:16): Napadají mě jen dvě věci - studené nebo přehřáté gumy (hlídej si teplotu) a příliš mnoho paliva v nádrži při dojezdu do cíle (vyplácej, co se dá). Když to nebude tím, tak nevím, instalovat se mi to moc nechce.
Mohl by mi někdo vysvětlit jak se to hraje? Dal jsem si nejlehčí abych nemusel nic řešit a scénář je vždy stejný. Vyhraju pole position, 6 kol kroužím osamocen na prvním místě, potom mě tým povolá do boxu, vymění pneumatiky a já jsem najednou jako kdybych vyměnil f1 za motokáru, i o půl minuty pomalejší než první kola a mám problém se i v té rychlosti vejít na trať, někdy v polovině závodu (7-8 kolo) mě dojede druhý jezdec, potom postupně všichni další, když protestuju tak mě většinou sejmou a končím. A když jedu bezchybně (relativně) tak končím někde kolem 12.místa. Jedu za Lotus, takže realistický umístění dejme tomu, ale průběh nikoliv.
@MarezCZE (30.08.2017 10:59): Tak uvidíme, jak to dopadne. "Předváděčky" před prodejem hry jsou vždycky načančaný, o tom, jak to bude vypadat v reálu na konkrétnim PC nemá cenu špekulovat, dokud se to nevyzkouší na vlastní oči. V nějaký recenzi se někdo rozplýval nad tim, že nejen závody, ale i všelijakej ten šrumec kolem toho vypadá jak naživo. Codemasters umí udělat pěknou a šlapající grafiku hry, tak snad to nedopadne jako u F1 2016. U předchozích dílů F1 od CDM to bylo v pohodě, na F1 2015 už bylo trochu vidět, že grafika je trochu horší, ale u F1 2016 to vojebali slušně. Teda ne závody jako takový, při jízdě po trati grafika šlape standartnim způsobem jako u předešlejch dílů, ale ty animace kolem toho, když závod skončí, to je hnus. A takovej replay závodu to samý - nekoukatelná "slajdšou"... přitom plynulost grafiky při vlastnim závodě v pohodě. A co se fyziky týče, nemam s tim problém, ale když jde o formule, stejně mam radši fyziku např. v Stock Car Extreme/Automobilista.