Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Není tady nějaká dobrá duše co by na uložto.cz dala poslední verzi F1 2012 Realism Enhancer modu?
Na notebooku s Win 10 20H2 a Ryzenem 2500U vše funguje na první dobrou. To jsem z toho jelen.
@Kwoky (16.02.2021 23:04): mám Dirt 3/F1 2012 v oblibě. Mám W10 ale ne tu poslední verzi. Nevidím důvod proč by to nejelo ale je pravda že teď nevím zdali jsem to pod W10 reálně zkoušel.

Teď jsem se díval na ten Tvůj problém s Dirt3. Vážně nepomohlo smazání konfigurace hry (soubor)?

EDIT: právě odzkoušeno na W10 verze 2004 (build 19041.804) s R7 3700X a ATI RX 5700XT.
181 fps, min. 139 fps v QHD na max. detailech, VSYNC 60Hz ON, s max. vyhlazováním co hra nabízí. Bohužel grafika hry je poplatná době, na 30 bit AMVA LCD jdou vidět barevné přechody na obloze. Hm. Stejně to hraji obvykle na FHD na mnohem starší konfiguraci. :)
Zkusil jsem po letech nainstalovat a spustit tuhle hru. A skončil jsem hned na začátku. Hned po spuštění to zůstane viset s černým oknem "Neodpovídá".

Zkusil jsem režim kompatibility, ověřit soubory hry na Steamu, editovat ini soubor, smazat ini soubor, vypnout Steam cloud, deaktivovat druhý monitor, smazat videa s úvodními logy, odinstalovat software k Oculusu. Bez efektu. Diskuze na Steamu, ani tipy na PCGamingWiki mi nepomohly.

Mám Windows 10 20H2, Ryzen 3700X, GTX 1070.

Nenapadá vás něco?

EDIT: Mám neblahé tušení, že to bude souviset s tímhle mým dřívějším problémem s Dirt 3: odkaz
@Cobot (25.08.2018 13:01): Kup 2017. Ono je tam docela dost novinek. Testovaci mod je fajn, vyvoj auta zajimavy, jizdni model stale velmi dobry (stale dobre umisten mezi arkadou a simulaci - tj. hraju to s gamepadem bez vsech pomocniku, coz bych u tuti frutty simulace nemel byt dobre schopen), graficky to vypada pekne, ja si nestezuji. Ted jsem koukal, ze uz jsem nahral 48 hodin (podle Steamu) a jsem tak nekde za pulkou prvni sezony (hraju na 20% zavodni delky se vsemi treninky a kvalifikaci na tri casti, hodne casu ale travim v time trial ucenim se trati). Casove se to dost protahne. Pokud bych nekdy kupoval 2018, tak doufam, ze pujde to halo vypnout uplne (zatim jde jen omezit, alespon co jsem videl na youtube).
@Cobot (25.08.2018 13:17): Já bych Ti doporučoval ve slevě koupit tu 2017. 2012 jsem dohrál celou a je to dobrej díl, ale přece jen už to po té 17 není ono. Taky už asi pět let F1 nesleduju, takže aktuálnost je jen malé plus ročníku 2017.
@Rapier (25.08.2018 13:14): Já mám ty další z bundlu. A nový díly určitě kupvat nebudu.

Jo sloupek je pěknej. já už na formuli dlouho nekoukám a když jsme letos viděl nějakou fotku, tak jsem celkem čuměl. Tak bezpečnost no. Spíš škoda grid girls....
@Cobot (25.08.2018 13:01): jsem na tom podobně, nikdy jsem F1 2012 nedohrál ale prozíravě jsem také nikdy nekoupil jiný díl. :) F1 2015 byla zdarma, ten nepočítám. Pokud se nepletu tak má smysl hrát až F1 2017 (revoluce), případně F1 2018 (evoluce F1 2017) a pokud Ti nevadí středový sloupek (který idiot tohle vymyslel...)!

V mém případě bych tedy neuvažoval o ničem jiném než F1 2012 nebo zakoupení F1 2017. Ten sloupek fakt ne.
Dostal jsme po nějaký době chuť zahrát si F1. V podstatě jsme hrál jsem tuhle 2012 a svýho času mě bavila dost. Jízdní model mi vyhovoval. Nikdy jsme to ale nedohrál a nestane se to asi ani teď. Nicméně od té doby mi v knihovně přibyly ještě F1 2011, 2014 a 2015. Co byste doporučili? Mám se vrátit k 2012 nebo zkusit jinej díl? Neaktuální soupisky mi nevaděj. Na formuli už léta nekoukám.
Hraje to někdo aktivně? Mám to koupené od roku 2012 a teď jsem to začal znovu jezdit, no moc mě to na gamepadu nejde. Mám se co učit, zvláště pokud vypnu všechny asistence a nastavím nejvyšší obtížnost tak mám problém i s brzděním před zatáčkou. :)

Hraje to ještě někdo online nebo už všichni přešli na F1 2016?
@Kwoky (10.10.2015 15:44): Ani jsem před prvním závodem nevěřil, že to někdy celé odjedeme, tak jen doufám, že až vyjdou pořádné formule, tak si to zopakujeme, což bude tak kolem roku 2030 a možná pak na to závodění budeme mít i více času :)

Skvěle se na to kouká, dokonce i Silverstone už je pro mě zajímavá část z pohledu celé sozony :)

Díky moc za celou sezonu, ten závod navíc 21. z 20. už byla sice hodně divná třešnička na závěr, ale za tu zábavu to stálo. Fakt jsem si užil celou sezonu... Přeju Ti hodně dalších vyhraných závodů ...... no, samozřejmě jen těch v kterých nebudu závodit i já :) Díky.
@Can (09.08.2015 18:16): Po čtyřech a půl měsících je to za námi. 20 závodů - některé skvělé (Silverstone ;-) ), některé horší.

Konečný výsledek:
Can 389 bodů (12 vítězství, 3 druhá místa, 1x nebodoval)
Kwoky 237 bodů (5 vítězství, 5 druhých míst, 7x nebodoval)
Díky za hru.

Zajímavé bylo, že po dokončení šampionátu se nám nabídl 21. závod sezóny, což je nesmysl. Mělo se jet ve Spa, ale mně se načetla Monza a Canovi Austrálie :) Nakonec to vypadalo tak, že jsme jeli každý to svoje, auta se na cestě křížila a poletovala. Půlka jela se mnou Monzu a půlka s Canem Austrálii. Jet 250 km/h po rovině, když vám lítají formule napříč tratí, to bylo hodně solidní psycho :)
Po šesti závodech co-op sezóny:
Can 85 bodů
Kwoky 51 bodů

Budu muset zamakat :)

A naši týmoví meteorologové by zaloužili za Monako klackem přes kule... 0 % na déšt v kvalifikaci si nepředstavuju tak, že po třech minutách začne kapat a za osm minut je to na full-wet gumy.
Titul z Coopu mi chybí :) S kamarádem jsme už jednu sezónu odjeli a drtivě jsme vyhráli pohár konstruktérů, ale porazil mě tehdy asi o 20 bodů. Takže když mě necháš vyhrát, tak to můžem zkusit :) Napiš mi do DH pošty a domluvíme se.
Po delší odmlce jsem si dal další závod - Monzu. Tentokrát budu stručný, protože jsem si to pokazil.

Povedlo se mi pěkně nastavit převodovku, takže v první i druhé části kvalifikace jsem s přehledem vyhrál. V Q3 jsem ale hned v první zatáčce blbec urazil přední křídlo a z boxů jsem vyjížděl na poslední chvíli. Stihl jsem jedno celkem solidní kolo, ale bylo z toho "až" osmé místo na startu.

Na startu jsem si nebral servítky a propašoval jsem se hned dopředu. Pitstop mi vyšel a o vedení jsem nepřišel. Pronásledovatel Vettel pak ale nějak zrychlil, já jsem začal hromadit chybičky a bylo jasné, že to neudržím. Tak jsem ušetřil palivo a KERS s tím, že ho na cílovce do posledního kola předjedu a pak to ubetonuju až do cíle. První část plánu skoro vyšla, ale skončil jsem mimo trať (debil, debil, debil) a Vettelovi jsem tak ten závěrečný boj přenechal zadarmo. Nakonec tedy opět krásné, i když tentokrát méně radostné, druhé místo.

Záznam závodu
Tak to je žrádlo. Ve Spa, na jednom z mých nejoblíbenějších okruhů, jsem v tréninku zajel páté místo. Z toho u mě v týmu usoudili, že v závodě to bude ještě lepší a napařili mi objective do pátého místa. Málem mi spadla brada - jsem u nich v týmu druhý závod, ano předchozí se povedl, ale to neznamená, že budu jezdit jak raketa. No co už s nima. Tak jsem nastoupil do kvalifikace. Z první části jsem postoupil celkem s přehledem (a to jsem si užil toho luxusu, že jsem z boxu vyjel jen jednou). Joudové z HRT, Marussie a Caterhamu měli všichni +5,5 sekundy. Druhá část už bylo jiné kafe. Zajel jsem skvěle a pak si v boxech ohryzával volant, když se přes mě začali dostávat ostatní. Nakonec jsem prolezl do Q3 asi o 5 setin sekundy, ale podařilo se. V Q3 jsem zajel suverénně nejrychleji ze všech svých pokusů, ale stejně jsem startoval až desátý.

Závod se povedl tak, jako ještě nikdy. V první zatáčce jsem bez kontaktu předjel 4 formule a v Eau Rouge jsem to tak prokličkoval, že jsem byl najednou čtvrtý. Čučel jsem na to jako puk. A co bylo ještě lepší, ti přede mnou mi neujížděli o parník, ale pořád jsem je viděl. Na čtvrté kolo (z 11) jsem měl naplánované boxy, ale gumy držely a nebyl důvod to hrotit, tak jsem zajel o kolo později a Alonso (co se na mě lepil zezadu) se mnou. Z boxu jsem vyjel před Alonsem, porval se s Perézem o Eau Rouge a čekal co bude dál. Po průjezdu cílovkou (a boxech dalších jezdců) jsem se objevil na svém čtvrtém fleku. Po zkušenostech z předchozích závodů jsem věřil tak sedmému osmému místu a čtvrté mi prostě vyrazilo dech. A co víc, ještě jsem dokázal předjet Webbera na rovince Kemmel, když ho zdržel Vettel v Eau Rouge, a pak na brzdy na konci toho samého kola i Vettela, takže jsem do cíle dojel druhý! Nebýt několika chybek a mít trochu benzínu navíc, asi bych se porval i o první místo. A nejrychlejší kolo závodu bylo taky moje.

Celý závod

To je to, co mě baví. Tlačit na maximum, když mi hra neháže klacky pod nohy, a prohrát jen proto, že jsem to sám zkazil. Takhle je to perfektní hra a kvůli takovým závodům má cenu ji spouštět.
@Kwoky (30.04.2015 22:51): Jak postupuješ sezónou, zdají se mi ty závody fakt lehčí, nevim jestli je to jen můj pocit, nebo na to má velký vliv ten upgrade, popř. odcházející motory AI. Bohužel potom je těžké nastavit tu obtížnost, když je ten začátek vyrovnaný, tak v druhé polovině už je to docela snadné a pokud si dám začátek těžkej, můžu s nima trochu závodit až v druhé polovině. Aspoň mě to tak připadá... Každopádně si mě zase donutil tuhle hru pustit :)
Tak se mi povedlo tak ultimátně vyprasit závod na Hockenheimu, že jsem dojel na 7. místě a přestoupil do Toro Rosso. Jupí :) Tam snad budu mít šanci jezdit pravidelně těsně za nejlepší desítkou a občas nakouknout na body.

Je zajímavé, jak retardovanou stopu si AI vybírá při předjíždění. Asi 5 jezdců si o mě pochroumalo přední křídlo a to jsem se ani nesnažil je nějak blokovat. Jestli jsem vybočil o metr, tak je to moc.
Tak po dnešku mám chuť dát někomu do držky (a nevím, jestli sobě, nebo Codemasters). Jako psychický trénink jo, ale vocaď pocaď.

Valencie, practice. Splnil jsem R&D objective (mimochodem první, protože hra v kariéře jaksi nijak neupozorní, že při nastavení Short weekend, když se nechci zabývat kvalifikací déle než závodem, se žádný development neděje, takže jsem o dva developmenty přišel a začínat kvůli tomu znova nebudu). V rámci toho objectivu jsem jel na dvojku benzín a skončil jsem na čtvrtém místě. Vyloudilo mi to úsměv na tváři a radost, že by z toho třeba mohlo něco být. Kvalifikace dopadla naprosto perverzně. Přede mnou všichni ti looseři (dokonce i tragéd Glock nějak zázrakem zrychlil tak o 3 sekundy oproti předchozím kvalifikacím) a za mnou? Vettel, Raikkonen, Hamilton... wow. A já opět těsně za postupem do Q2.

Závod. Startoval jsem na nových optionech a naložený benzínem - připraven k boji. První tři kola to šlo, i když na startu mě skoro všichni předjeli. Měl jsem v plánu pitstop až v devátém kole (ze čtrnácti). V sedmém kole mě málem zabil Maldonado, když zabrzdil kvůli formuli vyjíždějící z boxů (?!?) a to minimálně 200 m před místem, kde by se mohli srazit. Pak jsem začal dělat chyby z přemíry snahy o lepší umístění (blokoval jsem kola na brzdách tak, že jsem ještě teď v šoku, že jsem nezpůsobil nějakou nehodu).

Držel jsem se kolem 11. místa a zajel do boxů. A pak to přišlo. Předjeli mě naprosto všichni a co hůř - začali mi ujíždět. Dostával jsem sekundu na kolo od Kartihkeyana, 4 od Alonsa. Nechytal jsem se ani s DRS. Takže dík moc kluci v garáži za to vylepšení, co jste mi tam namontovali. Vylepšili jsme to až na poslední místo - jelita...
Pustil jsem si kariéru za Marussii. Občas mám chuť ohryzat volant nudou, protože ty přede mnou nikdy nemůžu dohnat a ti za mnou jsou zase pro změnu totální tragédi. Takže jsem už pět závodů dokončil na 19. místě a v Monaku jsem díky odstoupením ostatních dojel 11. Bodík na dosah, ale nepadlo to tam. Už chápu, jak se musí cítit Merhi se Stevensem v reálu. Můžou zajet životní výkon a stejně je to na prd...
jj, kde jsou ty časy, kdy se na trati honily dva monoposty a vobčas zamíchal kartama i věčně třetí Williams...
@Kwoky (06.03.2014 23:29): Jo něco levnějšího už by se za ty prachy sehnat dalo, to jo, hah a určitě by to bylo super, v simech se dá utratit nehorázné peníze. Akorát u trackdays nejde o závodění, na druhou stranu zážitek z jízdy bude úplně něco jiné. I když s tou mojí novou výbavou musím říct, že Assetto Corsa nemá už daleko od reality, jen cítit ještě ty působící síly na tělo, asi by to chtělo alespoň SimVibe butt kicker, na sim rigy s hydraulikou atp. fakt nemám. xD
@KRoman47 (06.03.2014 22:49): Ty vole, KRomane, nežer to tak :) Jestli není levnější si pronajmout/koupit Caterham a jezdit na okruhy, když jsou otevřené pro jízdy veřejnosti. Koneckonců by si tam člověk mohl nahonit triko na Octávkách a šampónech v Audi :)
@Atanono (06.03.2014 22:40): To bude také jeden z důvodů, i když vozy s automatickou spojkou mívají celkem běžně spojkový pedál na podlaze, se kterým se rozjíždějí a pak už na něj nemusejí hrabat, v té formuli to ale přece jen pod volantem bude pohodlnější a asi bude i pohotovější reakce pilota než šmatlat po pedálech. Takže asi jo.

Možná se nakonec časem přece jen objeví nějaký top notch volant pro formule i se spojkou, ale zatím jsem takový neviděl ani ve fázi plánování, což neznamená, že nějaký už někde není, ale jeho cena nebude pod 1000€ jen samotný volant bez základny s elektromotorky atd.
@Jirx (06.03.2014 22:18): Jo, tak já myslím, že spousta sim rigů je home made, na Assetto Corsa foru byl třeba maník, co měl ve sklepě snad hnědou folii zaoblenou do půlkruhu, vystřižený kus takto na volant a přes projektor a ještě nějaký mechanismus projektované na tu folii, to byl asi nejskvělejší sim rig, co jsem viděl. Formulové sim rigy už jsem pár viděl, nějaký měli snad i v Inside Sim Racing, jinak u akcí při velkých cenách bývají ale už profi simulátory se skutečnými kokpity, ale to jen tak doma asi nikdo až na vyvolené nemá. =) Dokonce pro Tyrrell P34 existuje sim kokpit.
@Jirx (06.03.2014 20:31): No četl jsem o tom rozložení pedálů článek, takže to asi nějaké opodstatnění mít bude a nebude to jen blbost, asi ten článek ale teď nenajdu, to je fuk.

Ten sim rig jsem nemyslel ve spojitosti s Codemasters hrami, ale spíš jako odkaz na tvoji poznámku ohledně spojky pod volant, sim hardcovníci to asi nevidí jako až tak důležitou věc, když spousta z nich nemá ani ten posed jako v autentické formuli. Pár nadšenců by se ale jistě našlo, co by za takovou věc připlatili klidně i pár stovek € navíc, hah.
@KRoman47 (05.03.2014 22:02): Formule maji na pedál místo, toho místa je tam stejně jak před dvaceti lety a to se jezdilo s normálním manuálem.
Ale chápu tvojí pointu. A vůbec, pokud má někdo nějakej sim rig nebo alespoň triple screen a high end volant, proč by proboha svatýho vůbec zkoušel hrát něco od Codemasters? =D
@Jirx (05.03.2014 21:34): Tak při ztrátě kontroly a zastavení musíš u každého vozu hodit neutrál či sešlápnout rychle spojku, formule mají k přechodu na neutrál i tlačítko na volantu, co jsem koukal, nejsem do toho tak zapálený a nestudoval jsem to tak do detailu no. Ale hlavním zdůvodněním, proč není jako pedál, bylo, že zkrátka na to není místo, už tak v té formuli leží namačkaný jak sardinka. =)

Jde mi hlavně o to, že jak se kdo naučí se spojkou, podle toho pak rozjezd vypadá, ale pokud stačí jen tupě stisknout plyn na podlahu, tak je toto zcela pryč, o to mi šlo prvně. Jinak když už mají doma lidi sim rig/kokpit i s pořádným wheel base a fakt drahým formula volantem s funkčními displeji, přepínači a vším, tak stejně jen velmi malé množství z nich má udělaný vyloženě formula kokpit i s "posedem" vleže.
@KRoman47 (04.03.2014 22:40): Jenom dodatek ke spojce - není to jen přesunutej pedál na volant, každá páčka má trochu jinej účel. Možná se i liší auto od auta, resp. tým od týmu. Např. při startu se drží obě dvě, zařadíš jedničku, vytočíš motor, pak pustíš jednu a druhou pouštíš pomalu podle záběru, na hraně prokluzu kol. Při ztrátě kontroly nad autem při jízdě zas musíš okamžitě zmáčknout obě dvě, jinak ti samozřejmě chcípne motor. Při rozjezdu z garáže a z boxů to je zase trošku odlišný. Ale to jen tak na okraj =)
@Cobot (04.03.2014 22:58): Mělo mi to být jasné, ale však nějaký ultra realistický zážitek jsem ani nečekal, jen že si zkrátím dlouhou chvíli na multiplayer v Assetto Corsa, ale toto jsem fakt nečekal.

Co mám za volant, na to se můžeš mrknout ke mně na profil, Fanatec fakt není noname, půl hodinky jsem nastavoval šoupátka ve hře i přes FW volantu, ale použitelné to fakt nebylo a co jsem se informoval, tak je to u této hry běžné, prostě mainstreamovka zaměřená na hráče s gamepady, ostuda.


@jazz1 (05.03.2014 05:48): To zase nepřeháněj, zas tak nadpozemský není, stále jen entry level pro simulátory, samotný volant je jen o něco lepší Logitech G27 (o nastavování firmware, trochu větší věnec a nějaké další drobnosti), ale pedály už jsou o světelné kilometry lepší, to jo. =) Ale i tak jsou i daleko daleko lepší.