Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III
Paradox Interactive
Paradox Interactive
Paradox Interactive
Paradox Interactive
Paradox Interactive
Paradox Interactive
Paradox Interactive
Paradox Development Studio
Paradox Development Studio
Paradox Development Studio
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
PC
26.01.2007
Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III Europa Universalis III
Žánr
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano ano ano ano ano ano ano

Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala dvou rozšíření s názvem Napoleon's Ambition a In Nomine, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala tří rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine a Heir to the Throne, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala tří rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine a Heir to the Throne, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, které přinesly delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se zatím dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, která přinesla delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení.
Historická (období 1453-1792) realtimová strategie, která stejně jako její předchůdci umožňuje hrát za jakýkoliv národ nacházející se na herní ploše. Oproti svým starším bratříčkům přišla s několika změnami a vylepšeními. Nejmarkantnější byl přechod do třetího rozměru, což se ne vždy setkalo s příznivou reakcí hráčů a fanoušků. Přibyly i nové prvky a herní mechanismy jako najímatelní rádci, generálové a admirálové. A kupříkladu armáda se z beztvaré masy rozčlenila na regimenty, které hráč postupně vylepšuje. Hra ale také prošla určitým zjednodušením, aby se stala přitažlivější pro širší okruh hráčů. Autoři z ní odstranili i početné historicky významné události, které předchozím titulům dodávaly jejich hloubku. Hra se tak na jednu stranu oprostila od určitého determinismu, na stranu druhou se ale stala značně ahistorickou. Jak je ale pro hry od Paradoxu typické, hráčská komunita se rozhodla tyto nedostatky napravit vlastními silami a v současné době existuje mnoho kvalitních modů, které z EU III dělají do značné míry jinou, lepší a propracovanější, hru.

EU III se dočkala čtyř rozšíření s názvem Napoleon's Ambition, In Nomine, Heir to the Throne a Divine Wind, která přinesla delší hrací dobu, nové herní prvky a nejrůznější vylepšení. V roce 2013 série pokračovala čtvrtým dílem, Europa Universalis IV.