Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Emily Is Away

01.10.2015
62
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Na kecálka ICQ, Mirandu či QIPa a další komunikační programy v dnešní době pamatuje snad každý uživatel. Doba jejich slávy už je bohužel daleko za námi. Zájem o tento formát mezi lidmi drasticky opadl a to především v souvislosti s příchodem Facebooku, Twitteru a dalších "sociálních" sítí, které s sebou přinesly rozmanitější "aktivity".

Příběh Emily is Away startuje v roce 2002, kde nejsou zatím tato sociální média příliš rozšířená, ještě se zcela nedostala do podvědomí široké veřejnosti. V centru pozornosti máme dvě postavy, hráče a dívku Emily, kteří jsou spolužáky a velmi dobrými kamarády. Duo právě končí středoškolskou docházku a přemýšlí o tom, kam dále směřovat svou energii a profesní život. Jelikož se jinak zájmově orientují, je pochopitelné, že každý jeví zájem o odlišný obor studia. Emily nás poprosí, abychom i nadále zůstali aktivně v kontaktu a to prostřednictvím komunikačního klienta AIM.

V pěti kapitolách, graficky ztvárněných do windowsáckého prostředí, se chatováním snažíme (zvolením vhodných otázek/odpovědí do konverzace), aby peripetie "dospívání" nezmařily naše skálopevné přátelství. Případní hračičkové ocení přítomnost prvků customizace (logo, nickname, barva písma atd.).


Poslední diskuzní příspěvek

Můj trolící průchod hrou naopak vypadal přesně naopak. Já byl na koni, užíval si a ona se "vnucovala", stala se z ní one night stand a zase šla. Pro mou verzi zákeřné postavy ideální situace, na konci to pak rovnou típnuto, takže ani neproběhlo žádné litování.
To jen aby bylo jasno, že s těma kolejema hýbat trošku jde.
Jinak samozřejmě to není žádná hluboká story. Fakt, že si napíšete jednou za rok, ničí celou uvěřitelnost.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jak psát komentář ke hře, která vlastně ani hrou není? Trochu připomíná Kinoautomat. Divák/Hráč má pocit, že je hybatelem, přitom však pouze podléhá vhodně navržené iluzi a nemá šanci odbočit z autorem položených kolejnic. Hodnotit tedy lze pouze námět, který svou univerzálností umí zasáhnout kohokoliv, kdo kdy dospíval. A pokud i k vašemu mládí patřil zvuk ICQ, nostalgie se postará o zbytek. Ikony, které Vám připomenou, čím že jste to v té době žili, jsou pak jen třešničkou na dortu. Hra obsahuje i "tajné"
ikony vtipně upravující začátek konverzace +5%, fakt jsem se bavil!


Emily is away lze dohrát za pár minut, a to je dobře. Příběh je totiž komorní (někdo by použil spíš prostý) a dalším natahováním by jen ztrácel. Jako jednohubka však funguje skvěle.


Herní výzva 2016, kat. 5

Pro: krátké, nostalgické vzpomínání

Proti: jednohubka, při bližším pohledu chybí větší smysl

+15
  • PC 40
Chtěli jste si někdy zkusit, jaké to je fixovat se na jednu dívku, která zjevně nemá zájem, léta do ní hučet, cítit se ublíženě a nakonec stejně - jaké to překvapení - pohořet? V životě je spousta možností a ne všechny vyjdou, tak pokud někdo netušil, zde je důkaz.

Ty procenta jsou za originální zpracování.
+5 +6 −1
  • PC 70
Pro samotný příběh nebo možnosti ho větvit hru určitě nehrajte. Není to tragédie, ale nestojí to za to. Emily Is Away si zahrajte, pokud máte slabost pro neuspokojené romantické linky a především pocházíte a chcete nasát atmosféru pradávného chatování pomocí ICQ.
Sám jsem jedním z nich. Na uživatele ICQ se váže takový fenomém, že i po spoustě letech jeho nepoužívání, si stále pamatují svoje číslo. A hádejte co .... z paty - 343391902. Nechápu, že si něco takového pamatuju, když ani neznám číslo na svou ženu a se zapamatováním jejich narozenin jsem taky často na štíru.

Pro: zdařilé oživení atmosféry ICQ doby; easter eggy; "herně" zajímavě udělaný konec, který dobře prodává myšlenku, proč "to nikdy nedopadlo"

Proti: meh příběh i konverzace

+4