Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (16.03.2022 14:42): Tak dojit to teď budou řádně, to je jiste. Nic proti :) úplně vidím jak v Bamcu skripou zuby ze nemají kosmetická dlc, tam si na to dost potrpi :)
Exlusive Golden Blaidd Armor. Only 2500 Elden Coins. Manažeři vztekle okopávají rohy pracovny ze se není možné na tomhle s From Softem domluvit :)

Pro zajímavost z těch her vydaných za poslední čas to vzasade všem zase natrelo Nintendo jelikoz Pokemon Arceus prodal nejvíc kusu na jedinou platformu a celkove je třetí za Eldenem a Horizonem 2. Nový Warhammer je sedmý :)
@HolyMeatball (16.03.2022 11:26): To je dobře, díky za info. Včera jsem totiž dumal nad tím, zda akceptovat Volcano Manor mise, nebo jestli předat lektvar pro Nepheli Gideonovi. Tak docela fajn informace, že teoreticky uvidím ze hry vše. Pokud budu teda kotoulovat do beden. :D
@SilentWolf (16.03.2022 10:29): Pokud omylem třeba sekneš nějaké NPC, či ho dokonce zabiješ, je možnost tuto akci zvrátit v Church of Vow, kde si stoupneš do fontány a dáš aggros a naskočí ti, all sins are restored.
mě se to povedlo u questu s sellen a tohle mi jí vrátilo zpět, podmínkou je, že nejde o poslední úkol k dokončení celé úkolové linky.
@HolyMeatball (16.03.2022 10:14): mě jde o to zda můžu udělat nějaké příběhové rozhodnutí nebo failnout quest a pak se nedostat do podzemního města nebo do té sněhové lokace atd.. jestli můžu hru s klidem dohrát a pak si vyzobat všechny ty secret lokace o kterých mluvíte. Protože nyní si nedokážu představit, že budu mít chuť si to zahrát hned znovu.

Jinak zpětně zjišťuji že tu nejsou ty questy až takový blázinec. Já jen měl tu smůlu že jsem je aktivoval vždy později než jsem měl a chyběly mi kroky před a proto mi to přišlo "out of nowhere". Je tedy sympatické že není třeba dodržovat postup a Blaidda jsem teda nemusel hledat nějakým gestem.
@SilentWolf (15.03.2022 19:44): Jednoduchý přiklad jsou portály u Čtyř Zvonic, které k otevření žádají prodchnuté mečové klíče, které pokud vím nejsou nikde na prodej a dá se najít jen přesný počet na ty tři portály. Nechtěně jeden prodáš a ten portál si už neotevřeš. :) Ale pravda, ty portály tam nevedou do ničeho velkého ani důležitého, ale i tak.
Dnešek super. Úvod do Volcano Manor atmosférický. Questová linka mi dává nové armory a ačkoliv je to zatím jeden velký fashion hnus oproti Dark Souls, konečně aspoň něco. Pár příjemných zvratů v rámci Roundtable Holdu. Dokonce i zajímaví bossové ve vedlejších dungeonech. V jednom z dolů menší mimozemské překvápko. Paráda.
Zajímalo by mě, zda si jde některé lokace locknout nebo si odemknete teoreticky vše v jednom průchodu.
@AlieN (15.03.2022 18:41): Nejsou. A za mě i bezproblémový běh (a to jen 1070). Za 100 hodin se mi asi jednou stalo, že jsem se zasekl na nějakém lešení v rohu nejzapadlejšího dungeonu, ale po chvíli smrt a jen doběhnutí zpět. Už dlouho jsem neviděl tak bezproblémovou hru ode dne vydání.
@DeCode89 (15.03.2022 19:00): No ja som ten typ, čo chce 100%, ale jasne nejako nastavili "hodnoty levelovania" a tak to proste je. v tejto verzii DS (4) nech sa tvária, že to museli premenovať lebo open-world.

Milujem DS, je to fakt nekonečná zábava, nech si spusťíš jedničku, trojku.... pre mňa je to reinkarnácia System Shocku, alebo Soldier of Fortune.

Hráš, baví ťa to hráš. Je jedno či dáš 100 alebo 90, dôležíté je "baví ma to"
@AlieN (15.03.2022 18:41): Bugy jako takové naprosto minimální, ale výkon se (doufám) ještě bude dolazovat.

Jinak jsem zjistil, že z věčného kotoulování do beden a sudů pro uspokojivé běsnění udělali ústřední mechaniku v rámci zpřístupnění ne jedné, ne dvou, ale hned tří ouplně extra bonusových lokací, a věru nemluvím o mini dungeonech. Takže hurá kutulalá!
Jsou ve hře nějaké výrazné bugy kvůli kterým by stálo za to s koupí počkat? Už jsem docela znechucený z toho v jakém stavu hry obvykle po vydání bývají.
@Peach (15.03.2022 14:47): Tohle je myslím standard - jak jsem psal, brnění je spíš kosmetická záležitost nebo věc pro pvp. U bossů to je dodge/block a maximálně ustát jednu nebo dvě rány, a to nesmí jít o nějaké 1-hit-kill combo. Je to vesměs o natrénování útoků. Viz nekonečně SL1 runů všech Souls her nebo aktuální zabíjení hlavních bossů s nevylepšenými zbraněmi (tam to prostě na "brute force" nebo nabitý Hoarsfrost člověk nedá).

Osobně jsem na začátku měl VIG jen 20 a na 40 jsem ho zvedl až někde po Leydell a rozdíl byl znát (z hodně OHKO se stal zásah, co ubere 50% hp :) Takže do té doby bylo pár bossů s nulovou tolerancí a taky to šlo.
@M.a.t.t. (15.03.2022 15:20): Šlo o spekulace před vydání samotné hry, každopádně by mě zajímal celý lore. Spousta věcí mi nezapadá úplně do sebe, hodně to dělají prolínající se questy, které tě zavedou do podzemí jako je ainsel river, nebo nokron city 

Tam se dá dostat do deeproot depth a tam otevřít další alternativní konec
@Peach (15.03.2022 15:27): Není jel jsem mopky v dungeonu a za hoďku to hodilo něco okolo 8 mega a potom jsem huntil jednoho specifického bosse v dungeonech, za něho bylo 125 000 bez golden scaraba, s ním to bylo 175 000 za run. Kamarád mi chodil jako invaider a na něm si nahrabeš taky dost a k tomu lord runy a za 5 hodin jsem skočil z 223 na 370 a zbytek byl během hraní, čekal jsem, že bude potřeba víc run na vysoké levely. Stejně jsem tak v 60% na max, teď stojí level 2,5 mega
@DeCode89 (15.03.2022 15:06): Nie som si istý, kde si to čítal, pretože to nie je pravda. Martin k hre normálne napísal lore, (The Mythos of Elden Ring) ktoré následne FromSoftware doplnili o vlastné veci. Rozobraté je to napríklad i tu. Spojitosť s Game of Thrones spočíva akurát v tom, že s tvorbou hry vypomáhali aj ľudia z TV seriálu.
@Peach (15.03.2022 14:47): Četl jsem, že prý byli spolupracovali a hodně se inspirovali hrou o trůny, konkrétně povídkami Led a oheň, nakonec to ale Miyazaki udělal po svém, jak jinak.

Souhlasím, se závěrem, měl jsem mága a build na maximálizaci FP a inteligence a první fáze nebyla problém díky meči od Malenie - hand of malenie na +10, ale ta druhá fáze...Vůbec jsem nechápal, jako to zabíjet. To mám jako mág výhodu kouzel z dálky, ale stejně to bylo šílený co za útoky vytvářel a jakou plochu dokázal pokrýt. Skončil jsem první průchod na levelu 430
@DeCode89 (komentář): Pěkný komentář, jen si myslím, že Elden Ring není na motivy žádného románu. GRRMartin pouze nějakým nespecifikovaným způsobem a rozsahem pomáhal s přípravou příběhu hry. Ona je ale i otázka, jak moc zasahoval do vývoje hry přímo Miyazaki vzhledem k tomu, že je v současné době prezident FromSoftware.

Každopádně mne zaujala spíše jiná věc, co se objevuje na více místech na internetu. Začíná to vypadat, že největším problémem Elden Ringu nakonec nebudou summoni nebo OP skilly, ale přepálenost dmg bossů v závěru hry. Sama jsem jela high vigor + high endurance + heavy armor + všechny 4 talismany na defense/HP, z toho některý legendární, takže se to dalo ustát. Ale kdo jede jen o trochu větší papír, nedejbože si nechá nějaký Soreseal/Scarseal talisman, tak bez milosti padá na instant kill.
Poslední tajemství Stormveil Castle snad odhaleno. Jsem velice rád za ten finální loot: rostlinka. :D
Ad. PC performance - Musel jsem štelovat v nvidia panelu, abych mohl hrát ve fullscreen s HDR bez monstrózního screen tearingu. Pak jsem ještě zapínal neomezenou shader cache, abych se zbavil šjalených frame dropů. To chvíli i pomohlo, ale pak se to ledabyle vrátilo v plné síle. Ovšem pouze tehdy, kdy na pozadí nic moc nedělám. Když ale souběžně s hraním v pozadí sosám torrenty, tak tadá, žádné frame dropy! Ne, neumím to vysvětlit, jo, furt čekám na pořádné fixy. :)
@Bursoft (15.03.2022 11:29): Asi nejvýraznější rozdíl je hustota trávy, jinak to je dost podobný. Ale nevím, mít PS5 asi bych taky hrál PS5 verzi. Přeci jen tam nějaký další rozdíl mimo te trávy vidím :)
@SilentWolf (15.03.2022 11:29): Tak na PSku máš rozdílnou aplikaci pro PS4 a pro PS5 u digitalu. Pokud máš placku, tak kdyby sis koupil PS4 verzi, tak na PS5 to pojede v PS4 Pro konfiguraci a tam to drží stabilně 60 FPS (na 1800p checkerboard) bez jedinýho škubnutí. Samozřejmě grafika je nějak ořezaná proti PS5.

PS5 nativ verze má dva režimy zobrazení a ani jeden nedrží stabilní FPS..

https://www.youtube.com/watch?v=uVcfiBnX1c0
@Jab (15.03.2022 11:00): Vyzkoušej, jde to hrat hodně po svém. I tu obtížnost po prvním bossovi pěkně přizpůsobit tím kam se člověk vydá.

Lidi nejvíc štvou propady FPS, které jsou a asi ještě chvíli budou. Není to tak hrozný, ale občas to otravuje.
@Charllize (15.03.2022 11:18): aby si to hodnocení udržela i druhá polovina hry. From má s tímto problém i u mnou adorovaného Bloodborne. Nejvíc péče jde vždycky do začátku hry, pak trochu zklamání, ale nakonec se vyšvihnou v DLC. A nedělám si iluze že recenzenti hru dohrávali když i největší fanboy Makal měl při letsplayi pořád zašedlou zimní oblast.

@Bursoft (15.03.2022 11:29): Tím myslíš co? Však to jedu na ten výkonnostní režim. Tzn. mělo by to držet 60fps ale rozlišení ne 4K.
@SilentWolf (15.03.2022 11:08): Vzhledem k tomu, že je ta hra tak jako tak hnusná, tak bych to na PS5 hrál v té PS4 verzi, vždyť na tom Digital Foundry to je nebe a dudy, když tam porovnávají ten obraz vedle sebe.. jako myslím v plynulosti, v grafice je to jedno :D
@SilentWolf (15.03.2022 11:08): Ono jak komu. Viděl jsem videa kde se to lidem zasekava klidně i na par vteřin a pak další kterým to běží vzasade normálně. Ale nějaký potíže asi bude mít víceméně každý. Ale zřejmě to hra samotná už prebila. Na steamu to mělo po launchi asi 60%, teď už to míří k 90.
13 hodnocení a zatím žádné pod 90% je tedy dost impresivní. DS hry nevyhledávám, ale když píšete, že to je přeci jen trochu jiné, tak to asi někdy zkusím.
@HolyMeatball (15.03.2022 08:57): To jsem si taky všimnul ze ten první hrad byl obsáhlejší než ty další hlavní lokace. Ale zas tolik mi to nevadí. I tak to je obří dílo a celkove to je jak DS 1-3 dohromady a k tomu kus Skyrimu :)
Mini dungeonu by byla skoda, svět by pak byl chudší. 

Krysy - check (proste průměr:)
Tak jsem si včera proběhl kanály pod Leyndellem. Vím, že jsem je neproběhl celý, viděl jsem nedosažitelný itemy, ale opravdu zpátky nejdu, a jestli to budu někdy hrát celé znovu, tak ty kanály vynechám. Kdosi to popsal jako hatechild Blighttownu a Depths z DS1, a to mi přijde dokonale výstižné. Jen je to ještě větší bludiště.

Ale Leyndell samotný vcelku lahůdkový, přestože svým způsobem taky trochu menší, než se na první pohled zdálo. Vono vůbec ty legacy dungeony po tom prvním hradu nějak nepůsobí už tak velce. Převelice rád bych oželel větší půlku mini dungeonů, kdyby to mělo znamenat prostor ty legacy ještě víc rozšířit.
@7c (14.03.2022 19:31): Mě baví dýňoví muži, i když už se z nich teď stali běžní enemáci. A z těch méně se opakujících různí vrazi. Ti jsou rychlí a člověk má plné ruce práce :)
@7c: Astel. Ale za zmínku stojí určitě také Ancestor Spirit, Alecto a Crucible Knight.